Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:25

Ik heb het topic doorgelezen, en was in eerste instantie niet van plan om een reactie achter te laten maar doe het toch :Y).

Ik kan me voorstellen dat je geen abonnement van 20 euro per maand wil, en zelfs dat je helemaal geen abonnement wil. Ik heb op de middelbare school altijd prepaid gehad, en dat ging prima!

Je kunt inderdaad gaan voor een goedkoop Samsung model, zoals al vele malen eerder is gezegd. Je hebt voor maximaal 100 euro echt een leuke Samsung telefoon, mét wifi. Ik weet niet aan wat voor budget voor de telefoon jullie zelf dachten? Maar persoonlijk zou ik wel voor een smartphone gaan. Reden? Het is makkelijk. Uiteraard geen goede reden, maar toch is het zo. Ik merk zelf dat ik het (het is dan wel HBO) maar voor school hard nodig heb. Dingen overleggen/afspraken. En ook op de middelbare school is dit handig. Stel ze moeten samenwerken in een groepje en dingen overleggen is Whats App enorm handig. Stel de andere kinderen zitten in een groepsgesprek zodat ze samen kunnen overleggen (via Whats App), maar je zoon zit er niet bij. Dit is uiteraard geen ramp, maar het is wel 'onhandig'. Het is de maatschappij van tegenwoordig, de jeugd.

Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt, waarschijnlijk wel redelijk vaag maar kan het op dit moment niet anders verwoorden.

Edit; De LG L3/L5 zijn ook leuke telefoons, zeker waard om ook eens naar te kijken!

kleinvosje

Re: Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:27

Ik snap je uitleg zeker wel, maar als ik het goed begrijp, heeft elke middelbare school tegenwoordig wifi, en dan is er dus geen internet via een netwerk nodig. Zelf zit ik ook wel aan touch te denken hoor, en Samsung heeft wel onze voorkeur. Budget zijn we nog niet helemaal over uit hihi!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:31

kleinvosje schreef:
Ik snap je uitleg zeker wel, maar als ik het goed begrijp, heeft elke middelbare school tegenwoordig wifi, en dan is er dus geen internet via een netwerk nodig. Zelf zit ik ook wel aan touch te denken hoor, en Samsung heeft wel onze voorkeur. Budget zijn we nog niet helemaal over uit hihi!

Nou, nee. Mijn middelbare school had geen wifi. Maar dat was ook niet nodig als je het mij vraagt. Als je thuis bent (dus wifi hebt) ontvang je de Whats App berichten wel weer, dit is niet nodig als je op school zit (althans vind ik). Je kunt namelijk altijd sms'en/bellen als het wél dringend is.

Ik heb zelf ook een Samsung dus ik begrijp de voorkeur voor een Samsung :+. En wat voor telefoon ligt dus aan het budget, maar voor dus 80 euro heb je echt al wel een leuke telefoon.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:41

ik heb nu de iphone 4 (ben ook 12)
met een hollandsenieuwe abbonement,m hiermee kan je niet over je limiet heen bellen en internetten je kan gewoon niet meer bellen ofzo als je tegoed op is. je belt en smst en internet ook uit 1 bundel handig aangezien ik bijvoorbeeld eerder even een whatsappje ga sturen dan een sms. dan de iphone 4: kan tegen een stootje haha heb hem al een antaal keer laten vallen (hij is ook een keer met springen uit mij zak gevallen) en zit 1 beschadiginetje op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:41

Wij willen geen abonnement....

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:42

niet brutaal ofzo bdoelt: waarom wil je geen abonnement?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:45

Ik kan me best voorstellen dat ze geen abonnement willen. Ik mocht ook echt geen abonnement op die leeftijd. Heb nu sinds ik ongeveer 16 ben een abonnement, maar dat was nog vrij vroeg in vergelijking met mijn broers..

En overigens is een abonnement ook echt niet noodzakelijk. Mensen die ik ken die in de 4e/5e van de havo zaten hadden nog geen eens een abonnement/ mobiele data. En waarom zou je dat per se moeten?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:45

Als je even mijn eerdere posts had gelezen, had je het geweten. Maar goed, nog een keer dan maar. Wij willen dat onze zoon leert omgaan net zijn geld en verantwoordelijkheden. Dat betekent dat wij willen dat hij 'voelt' dat bellen geld kost, end at hij niet altijd alles maar zo maar krijgt. Wat met een abonnement wel zo is.
Daarnaast zijn wij bezig met emigratie en willen we geen abonnementen meer afsluiten nieuw, omdat we nergens aan vast willen zitten. Mijn eigen abonnement heeft alleen nog de standaard maand opzegtermijn, die va mijn man ook. Een nieuw abonnement zit je zo weer voor 1 of 2 jaar aan vast...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:47

Safiera schreef:
En ik reageer graag even op iedereen die zegt dat whatsapp noodzaak is.

Ik, meid van 20, heb het nog nooit gehad en heb nog nooit echt wat gemist. Ik vind het raar dat ik steeds moet uitleggen dat ik het niet heb. Kom op zeg, er zijn mensen zonder computer (en dus helemaal zonder internet). Die leven ook nog. Naar mijn mening heeft een kind van 12 dus echt geen internet op zijn mobiel nodig, ook in de brugklas niet!

Kijk thuis maar op internet of een les uitvalt. Bel of sms iemand als het moet. Print een routebeschrijving via internet. Kijk thuis na hoe laat de bus gaat. Spreek irl af met vrienden. Koop een mp3 speler...

Wij op school hebben geen telefoonboom/keten meer, alles gaat via de whatsapp, onze mentor regelt alles via de app, gesprekjes of huiswerk verschuivingen vallen daar ook onder. Het is niet noodzakelijk, maar zo ontzettend handig :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:48

Ik zou er als leraar never nooit niet mee akkoord gaan dat mijn leerlingen mijn mobiele nummer zouden hebben...

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:50

kleinvosje schreef:
Ik zou er als leraar never nooit niet mee akkoord gaan dat mijn leerlingen mijn mobiele nummer zouden hebben...

Op het HBO moet je zelf leraren maar bellen als je een les wilt verschuiven oid.

Maar ontopic: Succes met zoeken, als je nog een vraag oid hebt kun je altijd pb'en!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:50

Mijn vriend heeft een sim only abbonnement voor 7,50 per maand. Hierbij heeft hij internet en voldoende belminuten, hij heeft er nog nooit overheen gezeten.
Hiervoor moet je dus een los toestel kopen en een losse simkaart.

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:58

Hoi, ik ben zelf 13 en heb nu de samsung galaxy pocket neo.
Ik heb mijn vorige telefoon veel laten vallen en is daar door stuk gegaan :=
Die ik nu heb was 50,- bij de media markt, is simlock vrij, zit android op (whatsapp en andere dingen downloaden) & vind hem erg fijn!
Hij kan zeker tegen een aantal harde stoten :)*

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:12

kleinvosje schreef:

Emigreer naar Belgie hier mogen ze godzijdank geen gsms op school gebruiken ;)
Durf daarom haast niks te adviseren ,maar mijn jongste loopt met een samsung van 29 euro en een herlaadkaart van 10 euro.Maar ik geloof dat het voor nederlandse jeugd een schande is.Een 14 jarige die niet kan appen :o

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:21

Eigenlijk moet ik enorm lachen om diegene die aandragen dat whatsapp zo enorm handig is voor school. Aangezien ik verantwoordelijk ben voor mijn minderjarige kinderen, heb ik de onhebbelijke gewoonte ongeveer eenmaal per week hun telefoon te controleren. Oudste zoon, veertien jaar, heeft met zijn prepaid ook whatsapp. Wat tref ik daar op aan? Welke meisjes leuk zijn, welke leraar fout is, wat ze in hun vrije tijd gaan doen. Maar beslist niets wat met huiswerk, projecten of wat dan ook met school te maken heeft.
Tien euro beltegoed, prepaid, per maand is prima te doen.
Las ook nog iemand die het had over een goedkope Samsung van rond de honderd euro. Vind dat best veel. Ben zelf volwassen en heb dat zeker nog nooit voor een mobiel betaald.

@Beatje: je bent een bokker naar mijn hart! Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:30

liberia schreef:
Eigenlijk moet ik enorm lachen om diegene die aandragen dat whatsapp zo enorm handig is voor school. Aangezien ik verantwoordelijk ben voor mijn minderjarige kinderen, heb ik de onhebbelijke gewoonte ongeveer eenmaal per week hun telefoon te controleren. Oudste zoon, veertien jaar, heeft met zijn prepaid ook whatsapp. Wat tref ik daar op aan? Welke meisjes leuk zijn, welke leraar fout is, wat ze in hun vrije tijd gaan doen. Maar beslist niets wat met huiswerk, projecten of wat dan ook met school te maken heeft.
Las ook nog iemand die het had over een goedkope Samsung van rond de honderd euro. Vind dat best veel. Ben zelf volwassen en heb dat zeker nog nooit voor een mobiel betaald.

@Beatje: je bent een bokker naar mijn hart! Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt.

Ook ja, maar niet alleen :D Tja, ik werd er echt om buitengesloten, maar dat ben ik :')

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:34

Ik heb tot mijn 12de een baksteen van een Nokia gehad, daarna bijna 3 jaar lang een C6-00 van Nokia en nu een Samsung Galaxy mini 2. De volgende die ik koop/krijg zal weer een Nokia zijn, omdat die tegen veel meer kunnen. Wel één met internet, want dat kan ik niet meer missen :o
Ik heb een tijd pre-paid gehad, dan moest ik 2 à 3 maanden doen met 25 euro, niks gratis. Dat ging prima, kwam altijd ruim toe, maar mijn vader vond het zo onhandig dat ik een abonnement heb gekregen. (Gratis sms'en en 2 uur bellen)
Ik woon inderdaad ook in België, en voor de meeste Nederlanders is het een schande dat ik geen whatsapp of ping (zo is dat toch met een blackberry? of loop ik achter :+) heb, maar ik zou echt niet weten wat ik ermee moet aanvangen. Sterker nog, als je hier op school zou vragen wat dat is zullen de meesten volgens mij geen antwoord kunnen geven. En daarom kunnen wij ons huiswerk echt niet slechter maken, en met roddels lopen we ook niet achter :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:24

liberia schreef:

En jij er een naar mijn hart haha! Ik denk er net zo over hoor, vind 10 euro beltegoed genoeg voor een 12-14 jarige. Willen ze meer? Prima, maar ik ga niet zomaar geld neerleggen daarvoor, dan gaan ze maar klusjes doen of een baantje zoeken als ze oud genoeg zijn..

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:47

xLauLaUx schreef:
Ik heb tot mijn 12de een baksteen van een Nokia gehad, daarna bijna 3 jaar lang een C6-00 van Nokia en nu een Samsung Galaxy mini 2. De volgende die ik koop/krijg zal weer een Nokia zijn, omdat die tegen veel meer kunnen. Wel één met internet, want dat kan ik niet meer missen :o
Ik heb een tijd pre-paid gehad, dan moest ik 2 à 3 maanden doen met 25 euro, niks gratis. Dat ging prima, kwam altijd ruim toe, maar mijn vader vond het zo onhandig dat ik een abonnement heb gekregen. (Gratis sms'en en 2 uur bellen)
Ik woon inderdaad ook in België, en voor de meeste Nederlanders is het een schande dat ik geen whatsapp of ping (zo is dat toch met een blackberry? of loop ik achter :+) heb, maar ik zou echt niet weten wat ik ermee moet aanvangen. Sterker nog, als je hier op school zou vragen wat dat is zullen de meesten volgens mij geen antwoord kunnen geven. En daarom kunnen wij ons huiswerk echt niet slechter maken, en met roddels lopen we ook niet achter :D

Hahaha Ja je loopt achter :+ blackberry is al zowat "uit de mode" als je het mij vraagt :p
Heb een jaar voor een telefomwinkel gewerkt, maar wat je daar allemaal ziet wat ouders voor hun kroost kopen aan abonnementen en telefoons :o echt belachelijk hoor!! *ik zou graag de iphone 5 willen met dat abonnement van €65.- . Ah weet je doe maar 2 x want kan onze dochter niet voor trekken op onze andere zoon* en dan heb je het over kinderen van de leeftijd van jouw zoon ts... Ik begreep het nooit hoor, was wel blij met de mooie omzet die er dan plotseling weer op mijn naam stond }> :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:49

:roll: Daar klapperen mijn oren echt van, jemig zeg. Dat is dus duidelijk niet wat wij willen haha!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:53

Zelf heb ik de Vodafone smart mini, prepaid met wifi en ben zeer tevreden. Whatsapp erop scheelt een hoop aangezien er op heel veel plekken gewoon gratis wifi is.

Heel aardig prijsje voor de opties en ziet er ook nog eens prima uit :j

even het geluid harder krijgen via: http://www.pcworld.co.nz/review/vodafon ... ni/522944/ en data roaming uit.
en je hebt en prima starters smartphone. Camera is wat minder maar batterij doet het best oke (schermverlichting op zijn laagst is helder genoeg).

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/tel ... %20%2Bmini

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:20

Wat je eventueel ook nog kan doen is dat je zoon, niet nu, maar over een tijd, een eigen abonnement betaalt. Wat mijn ouders hebben gedaan is mij een tijd prepaid gegeven, maar toen ik het begon na te zoeken bleek dat een abbo goedkoper was.
Toen hebben mijn ouders gezegd, nou, prima, je mag best een abonnement afsluiten, maar wij betaalden eerst 10 euro aan prepaid tegoed voor je per maand, dat storten we nu op je rekening en de rest van de kosten draag je zelf. :)

Maar dat is iets wat je zelf moet weten natuurlijk!

Ik ben het inderdaad volledig met je eens dat een internetabbo niet op plek 1 moet staan.
Ik ben van 1 GB naar 500 MB gegaan, is omschakelen, maar opeens bleek opeens OVERAL Wifi te zijn haha. In de bus, in de trein, op het station, op school, in heel veel winkels.. Alleen bij de bios heb ik geen wifi gevonden, maar daar kom je toch voor de films. :7

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:35

liberia schreef:
Eigenlijk moet ik enorm lachen om diegene die aandragen dat whatsapp zo enorm handig is voor school. Aangezien ik verantwoordelijk ben voor mijn minderjarige kinderen, heb ik de onhebbelijke gewoonte ongeveer eenmaal per week hun telefoon te controleren. Oudste zoon, veertiemakkelijk. Heeft met zijn prepaid ook whatsapp. Wat tref ik daar op aan? Welke meisjes leuk zijn, welke leraar fout is, wat ze in hun vrije tijd gaan doen. Maar beslist niets wat met huiswerk, projecten of wat dan ook met school te maken heeft.

Als je een smartphone wil kost dat rond de 100 euro, en nee voor een smartphone is dat niet duur ;). Ts gaf zelf aan een Samsung te willen (althans het liefst) en dan kom je toch vrijwel altijd uit op een smartphone lijkt me zo. Dus ja na wat ts heeft gezegd is dat wat ik heb gezegd zeker reëel.

Edit; Om nog even op het stukje wat betreft Whats App terug te komen, WA is zeker handig. Ik zit zelf op het HBO maar als je geen WA hebt mis je toch echt behoorlijk wat.. Projecten etc. worden allemaal over WA besproken. Dit is dan wel niet de middelbare school maar het blijft toch wel heel makkelijk!
Laatst bijgewerkt door Nicole21 op 15-10-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 13:52

100 euro voor een simpel smartphone dingetje vind ik best veel hoor.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:11

upendo schreef:
100 euro voor een simpel smartphone dingetje vind ik best veel hoor.

Wat is simpel? De galaxy ace bijvoorbeeld kost toch wel zo'n 80 a 100 euro.

Maar ik had het niet voor niets over een leuke smartphone tot honderd euro..