Boos op de wereld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Re: Boos op de wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:04

Oh jee wat een naar nieuws nu net alles zo super ging....

Maar niet meteen het hoofd laten hangen hoor "Hij moet bij mijn bruiloft kunnen zijn, zijn kleinkinderen de lucht in kunnen gooien en weer op kunnen vangen net zoals hij vroeger met mij deed.
Twee weken eerder hadden we het er in de les nog over. Wat ieders angst was.
Mijn antwoord? Het verliezen van een of beide ouders."

Je impliceert dat hij dood gaat. De kans is nu inderdaad groter maar je moet daar niet meteen vanuit gaan meid! Juist de ultieme ondersteuning bij dergelijke ziektes zijn kracht en positiviteit. Probeer je daar aan vast te houden met z'n allen. :) En laat natuurlijk ook nog ruimte over voor een dikke traan, maar dat moet niet de boventoon gaan voeren.

Heel veel sterkte.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:58

naomi_g1998 schreef:
upendo schreef:
Het valt me op dat er zoveel mensen zijn die er ook direct mee in aanraking gekomen zijn.. Dat zou helemaal niet moeten...

Inderdaad, daarom ben ik de laatste tijd alleen maar banger geworden... Op mijn school zijn vorig jaar in één maand tijd viér ouders omgekomen van vier verschillende leerlingen...

Ja, het is echt heel heftig hoe vaak het voorkomt..
Je hoort het opeens overal..

Rebeccaa schreef:
Dat besef je je ook pas op het moment dat het in je eigen leven speelt. Ik dacht ook altijd dat iedereen 2 ouders had, op een paar enkele uitzonderingen na, totdat mijn moeder overleed en ik me ineens bewust werd van hoeveel mensen eigenlijk een ouder missen. Ook dacht ik dat er maar heel weinig mensen kanker hadden, op het moment dat iemand er mee te maken krijgt in je directe omgeving valt het gewoon véél meer op dat er heel veel mensen in dezelfde situatie zitten.. vreselijk.

Klopt. Het is helemaal niet vanzelfsprekend meer om gelukkig op te groeien in de "ideale" gezinssituatie..
Ik hoor inderdaad steeds vaker dat een vader of moeder 'weggevallen' is. Dat wens je niemand toe..

Pasamba schreef:
Dat klopt inderdaad. Dat valt mij ook heel erg op nu. Ook als je aan het tv kijken bent, de krant leest of de radio luisterd. Het gaat zovaak over kanker maar dat besef je gewoon minder als je het zelf niet echt hebt meegemaakt in je omgeving.

Mijn vader heeft een hele zeldzame vorm van maagkanker, helaas met uitzaaiingen. Ze kunnen niks meer voor hem doen. Ben er kapot van. ;( De wereld staat echt even stil en de rest leeft gewoon door.

TS heel veel sterkte, ik weet wat je doormaakt. Hopelijk ziet de toekomst van jouw papa er wat rooskleuriger uit. Pb'en mag altijd.

Jemig meissie.. :(:)
Dat is nog zoveel heftiger.. Bij ons is er nog zoveel hoop, bij jullie is die weggevaagd..
Hoe lang heeft je vader nog? Geniet van de tijd, sta stil bij de positieve dingen die jullie doen.. :)

JuliaMaria schreef:
Oh jee wat een naar nieuws nu net alles zo super ging....

Maar niet meteen het hoofd laten hangen hoor "Hij moet bij mijn bruiloft kunnen zijn, zijn kleinkinderen de lucht in kunnen gooien en weer op kunnen vangen net zoals hij vroeger met mij deed.
Twee weken eerder hadden we het er in de les nog over. Wat ieders angst was.
Mijn antwoord? Het verliezen van een of beide ouders."

Je impliceert dat hij dood gaat. De kans is nu inderdaad groter maar je moet daar niet meteen vanuit gaan meid! Juist de ultieme ondersteuning bij dergelijke ziektes zijn kracht en positiviteit. Probeer je daar aan vast te houden met z'n allen. :) En laat natuurlijk ook nog ruimte over voor een dikke traan, maar dat moet niet de boventoon gaan voeren.

Heel veel sterkte.

Ik ben het helemaal niet eens met wat jij in mijn tekst leest. :)
Ik impliceer niet dat papa doodgaat. Daar denk ik niet eens aan, want dat kan niet..
Ik heb alleen gezegd dat ik angst heb om hem te verliezen.
En tuurlijk, dat is het eerste wat er door je heen gaat. 'Het is kanker, papa gaat dood..'
Maar hij gaat niet dood. Hij is sterk, heeft nergens last van, zijn bloed is goed..
We gaan pas verder denken na komende vrijdag.

Gister was even een mindere dag.
Na drie weken in spanning en stress geleefd te hebben was het voor ons even teveel.
M'n lieve vriendinnetje en ik lagen 's middags nog op bed een film te kijken en dat was voor mijn (overbezorgde) mams even een druppeltje.
De sfeer thuis was even niet fijn. Gelukkig kon ik het huis uit omdat ik moest werken en kon mijn lieve meisje even naar twee hele lieve vriendinnen in het dorp, waar ze lekker spelletjes gespeeld heeft! (Dankjewel lieve meiden! :+: :* )

Vandaag hebben we het even uitgepraat en zijn we lekker doorgegaan.
Mama is vandaag 60 geworden, onze familie en vrienden die het dichtst bij ons staan zijn langsgeweest.
Mama is super verwend en papa is door mijn lieve nichtjes en neefje niet overgeslagen! :)
Ik quote; mijn liefste jongste nichtje van vier had zelf een kaart geschreven met 'Ik vind jou lief!' en mijn oudste nichtje van 12 had een dromenvanger gemaakt met in de kaart: 'Ik wil je deze dromenvanger geven, de Indianen geloofden dat de boze dromen in de dromenvanger gevangen werden en verdwenen en de mooie dromen lekten door de veertjes naar beneden om je blij en gelukkig te maken. Ik hoop dat je ondanks het verdriet toch mooie en gelukkige dromen mag hebben.'
Zo onwijs mooi. :)

En vanavond hebben we mijn ouders meegenomen naar ABC restaurants in Velp waar we ons lekker hebben uitgeleefd.. :)
Voor een kleine impressie van het toetjesgedeelte.. :9
Afbeelding

Al met al een hele mooie dag. :)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:05

Sterkte!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:09

Heel erg veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd :(:) .

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:12

Ik krijg echt kippenvel van je bericht! Ik wil je echt heel veel sterkte toewensen komende tijd! :(:) :*

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:12

Helaas ook van redelijk dichtbij mee moeten maken. Zelfs mijn 3 jarige neefje die leukemie had en een beenmerg transplantatie heeft moeten ondergaan. Dat zieke 3 jarige kereltje is inmiddels uitgegroeid tot een gezonde beginnende puber :)

Ik wil jou en je familie veel sterkte wensen in deze onzekere tijd en ik hoop met heel mijn hart dat dit verhaal een goed einde zal krijgen. Ik zal aan jullie denken in ieder geval.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:29

Dank jullie! :)

En Kimbers, we houden ook hoop, als jouw neefje uitgroeit tot een puber, kan mijn vader uitgroeien tot een lief, oud, bejaard mannetje die mensen aan het lachen kan maken. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:34

Zo is dat! Positief denken brengt je al een heel eind

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:39

Jeetje, ik wens je veel sterkte.
Het besef dat het hebben van 2 ouders niet vanzelfsprekend is kan inslaan als een bom. Probeer toch positief te blijven. Ga gezellig dingen doen met je vader, breng tijd met elkaar door.

Geef niet op, ik heb dit doorgemaakt toen bij mijn moeder borstkanker geconstateerd werd. De grond verdween van onder mijn voeten toen ik het hoorde, maar we zijn dichter naar elkaar gegroeid, en er sterker uitgekomen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:47

Met een schok komt je leven opeens tot stilstand....herkenbaar. Ik wens jou, je vader en de rest van de familie heel veel kracht en sterkte. Maar ook geluk en liefde!

Waarom 'wij' is ook heel herkenbaar, totdat je inderdaad ontdekt dat er zoveel meer verhalen zijn van mensen met kanker, die je niet zou hebben gehoord als je er zelf niet midden in zou zitten. Raar om te ervaren is dat.

Veel sterkte ook bij alle onderzoeken en het wachten! Geniet van de kleine dingen en de tijd die je nu meer met elkaar gaat doorbrengen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:54

jeetje pffff dat hoort niet, op 1 of andere manier hoor je je ouders te overleven maar wel op een gezonde manier en niet zo! Ik hoop dat je vader genoeg kracht heeft om deze wedstrijd te gaan winnen! Hij heeft genoeg supporters die zorgen dat de wedstrijd goed gaat verlopen. Sterkte aankomende periode en dit afschrijven is alleen maar goed voor je!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:06

Dank jullie wel allemaal! :)
En Gypsy, dat merk ik nu al.. Ik trek opeens veel meer naar mijn vader toe dan 'voorheen'.
Woon samen, maar wil nu toch wel vaker naar huis..

Yucca, inderdaad, je hoort het opeens erg vaak..

Dito, ben ik helemaal met je eens. Liefst pas mijn ouders overleven als ik zelf 50 ben.. :j

Vanochtend is hij geweest voor een beenmergpunctie en een bot biopsie (?), het is eigenlijk voorspoedig gegaan, hij zei dat het maar heel kort pijn deed.

Nu begint het lange wachten tot vrijdag. :)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:09

Sterkte meid!! Hopelijk gaat alles goed komen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:37

Pff indd een nachtmerrie, het lijkt mij ook vreselijk om een of beide ouders te moeten verliezen.. Je wilt nog zoveel momenten met ze meemaken, vooral de dingen die jij beschrijft...
Heel veel sterkte en hopelijk komt alles goed! :(:)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:42

Veel sterkte de komende tijd heb ook in jou schoenen gestaan geen pretje maar kom op nogmaals sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:03

Sterkte meid, voor jou en je familie! :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 23:50

Dank jullie wel! :)

En yfkelover, is het wel goedgekomen?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:57

Ongelooflijk veel sterkte!

Dat je kwaad bent op de wereld is normaal, toen mijn moeder ook zo'n nieuws kreeg was ik ook razend op iedereen en alles. De mensen die het niet verdienen krijgen het en diegene die altijd slecht zijn mankeren nooit iets.

Ik duim alvast voor vrijdag!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 00:00

Jij begrijpt me helemaal.. En we hebben het al meerdere malen van familie en vrienden gehoord..
'Waarom je vader? Waarom niet een junkie die zichzelf anders toch wel kapot spuit?'

Wij zijn hier ook hard aan het duimen. We gaan uit van het beste.
Zoals papa ook al zei, het is niet zijn ziekte. Elke ochtend wordt hij wakker met 'dit kan helemaal niet, die ziekte hoort niet bij mij, ik ben gewoon gezond' in zijn hoofd.
Laten we hopen dat dat snel weer zo is!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:20

Wat vreselijk, heel veel sterkte voor jou en je familie en beterschap voor je vader!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:05

Bedankt voor je berichtje!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:07

Heel veel sterkte. Ik weet helaas precies wat je mee moet maken.
Ik duim voor een goed herstel van jouw vader.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:10

Upendo, lees nu pas je bericht! ik wil je echt heel veel sterkte wensen , jou maar ook de rest van de familie!

Hou je taai en vecht er tegen! misschien komt het wel weer goed :) ik hoop het zo!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:14

upendo schreef:
Jij begrijpt me helemaal.. En we hebben het al meerdere malen van familie en vrienden gehoord..
'Waarom je vader? Waarom niet een junkie die zichzelf anders toch wel kapot spuit?'

Wij zijn hier ook hard aan het duimen. We gaan uit van het beste.
Zoals papa ook al zei, het is niet zijn ziekte. Elke ochtend wordt hij wakker met 'dit kan helemaal niet, die ziekte hoort niet bij mij, ik ben gewoon gezond' in zijn hoofd.
Laten we hopen dat dat snel weer zo is!

Slien, daar gaan we gewoon van uit. Voorlopig is er geen andere optie, hij wordt gewoon beter. Punt.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:36

Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen!
Ik hoop voor jullie dat je vader zal herstellen..