naomi_g1998 schreef:upendo schreef:Het valt me op dat er zoveel mensen zijn die er ook direct mee in aanraking gekomen zijn.. Dat zou helemaal niet moeten...
Inderdaad, daarom ben ik de laatste tijd alleen maar banger geworden... Op mijn school zijn vorig jaar in één maand tijd viér ouders omgekomen van vier verschillende leerlingen...
Ja, het is echt heel heftig hoe vaak het voorkomt..
Je hoort het opeens overal..
Rebeccaa schreef:Dat besef je je ook pas op het moment dat het in je eigen leven speelt. Ik dacht ook altijd dat iedereen 2 ouders had, op een paar enkele uitzonderingen na, totdat mijn moeder overleed en ik me ineens bewust werd van hoeveel mensen eigenlijk een ouder missen. Ook dacht ik dat er maar heel weinig mensen kanker hadden, op het moment dat iemand er mee te maken krijgt in je directe omgeving valt het gewoon véél meer op dat er heel veel mensen in dezelfde situatie zitten.. vreselijk.
Klopt. Het is helemaal niet vanzelfsprekend meer om gelukkig op te groeien in de "ideale" gezinssituatie..
Ik hoor inderdaad steeds vaker dat een vader of moeder 'weggevallen' is. Dat wens je niemand toe..
Pasamba schreef:Dat klopt inderdaad. Dat valt mij ook heel erg op nu. Ook als je aan het tv kijken bent, de krant leest of de radio luisterd. Het gaat zovaak over kanker maar dat besef je gewoon minder als je het zelf niet echt hebt meegemaakt in je omgeving.
Mijn vader heeft een hele zeldzame vorm van maagkanker, helaas met uitzaaiingen. Ze kunnen niks meer voor hem doen. Ben er kapot van.

De wereld staat echt even stil en de rest leeft gewoon door.
TS heel veel sterkte, ik weet wat je doormaakt. Hopelijk ziet de toekomst van jouw papa er wat rooskleuriger uit. Pb'en mag altijd.
Jemig meissie.. 
Dat is nog zoveel heftiger.. Bij ons is er nog zoveel hoop, bij jullie is die weggevaagd..
Hoe lang heeft je vader nog? Geniet van de tijd, sta stil bij de positieve dingen die jullie doen.. 
JuliaMaria schreef:Oh jee wat een naar nieuws nu net alles zo super ging....
Maar niet meteen het hoofd laten hangen hoor "Hij moet bij mijn bruiloft kunnen zijn, zijn kleinkinderen de lucht in kunnen gooien en weer op kunnen vangen net zoals hij vroeger met mij deed.
Twee weken eerder hadden we het er in de les nog over. Wat ieders angst was.
Mijn antwoord? Het verliezen van een of beide ouders."
Je impliceert dat hij dood gaat. De kans is nu inderdaad groter maar je moet daar niet meteen vanuit gaan meid! Juist de ultieme ondersteuning bij dergelijke ziektes zijn kracht en positiviteit. Probeer je daar aan vast te houden met z'n allen.

En laat natuurlijk ook nog ruimte over voor een dikke traan, maar dat moet niet de boventoon gaan voeren.
Heel veel sterkte.
Ik ben het helemaal niet eens met wat jij in mijn tekst leest. 
Ik impliceer niet dat papa doodgaat. Daar denk ik niet eens aan, want dat kan niet..
Ik heb alleen gezegd dat ik angst heb om hem te verliezen.
En tuurlijk, dat is het eerste wat er door je heen gaat. 'Het is kanker, papa gaat dood..'
Maar hij gaat niet dood. Hij is sterk, heeft nergens last van, zijn bloed is goed..
We gaan pas verder denken na komende vrijdag.
Gister was even een mindere dag.
Na drie weken in spanning en stress geleefd te hebben was het voor ons even teveel.
M'n lieve vriendinnetje en ik lagen 's middags nog op bed een film te kijken en dat was voor mijn (overbezorgde) mams even een druppeltje.
De sfeer thuis was even niet fijn. Gelukkig kon ik het huis uit omdat ik moest werken en kon mijn lieve meisje even naar twee hele lieve vriendinnen in het dorp, waar ze lekker spelletjes gespeeld heeft! (Dankjewel lieve meiden!
)
Vandaag hebben we het even uitgepraat en zijn we lekker doorgegaan.
Mama is vandaag 60 geworden, onze familie en vrienden die het dichtst bij ons staan zijn langsgeweest.
Mama is super verwend en papa is door mijn lieve nichtjes en neefje niet overgeslagen!
Ik quote; mijn liefste jongste nichtje van vier had zelf een kaart geschreven met 'Ik vind jou lief!' en mijn oudste nichtje van 12 had een dromenvanger gemaakt met in de kaart: 'Ik wil je deze dromenvanger geven, de Indianen geloofden dat de boze dromen in de dromenvanger gevangen werden en verdwenen en de mooie dromen lekten door de veertjes naar beneden om je blij en gelukkig te maken. Ik hoop dat je ondanks het verdriet toch mooie en gelukkige dromen mag hebben.'
Zo onwijs mooi. 
En vanavond hebben we mijn ouders meegenomen naar ABC restaurants in Velp waar we ons lekker hebben uitgeleefd.. 
Voor een kleine impressie van het toetjesgedeelte.. 

Al met al een hele mooie dag.