Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:01

Magic_lover: Ik heb een hele moeilijke jeugd gehad (moeilijke thuissituatie door zus met zware problemen) Hierdoor vertrouw ik moeilijk mensen. Mensen dat ik daarom voor iemand ouder ga, daar die misschien stabieler zijn? Tja, ik werd gewoon verliefd. Heb nooit specifiek achter een oudere man gezocht maar tja... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:13

BertBaley schreef:
Ik ben 20 en mijn vriend wordt in december 28...

Nou niemand die er iets van merkt _O- past gewoon super bij elkaar eigenlijk..

twintig en 28 vind ik toch weer anders... dat vind ik imo wel kunnen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:17

Zal wel eerlijk zeggen dat ik het in het begin wel raar vond hoor.. Ik had normaal jongens van rond de 2 jaar ouder.. Maar dit bevalt me een stuk beter.

Inmiddels alweer bijna een jaar samen en woon ik daar al een paar maanden (ivm met brand gesticht in ons huis, had geen andere keus en is een goede keuze geweest).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:33

DeMolenhoek schreef:
[
Ja snap ik wel hoor. In het begin was het wat ongemakkelijk om door een stad te lopen, mensen keken afkeurend etc. Ondertussen trekken we het ons niet meer aan, maar hand in hand ga je ons dus ook niet zien lopen... :(

Dus trek je het je wel aan...

Vriend is bijna 10 jaa ouder dan ik (9 jaar en .... maanden) en inmiddels zijn we getrouwd, leerde hem kennen toen ik nog 21 moest worden en hij was toen net 30.
We werden gek van elkaar maar hebben wel veel gepraat over het leeftijdsverschil ook, we hebben ons er niet zomaar in gestort.. :) en het is de beste man die ik me had kunnen wensen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:34

Tja, ik bedoel als er een opmerking komt kijk ik er niet meer naar. Maar we lokken het ook niet meer uit. Spijtig...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:40

Ik was 23 toen ik mijn ex leerde kennen. hij was toen bijna 35. Inmiddels zijn we al een paar maanden uitelkaar, maar dat staat los van het leeftijdsverschil (ik ben volwassener als hij :') )

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:49

ik had op mijn 16/17e een relatie met iemand van 26. helaas was hij kinderachtig ging vreemd en gebruikte drugs anders had het prima kunnen werken, ik zeg ga voor waar jij gelukkig van word want jij moet er mee leven niet andere mensen :)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:52

en wat BV van iemand van 20 jaar die een relatie heeft met iemand van 50 jaar?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:32

Volgens de formule "helft + 7" is dat toch wel erg opvallend. 33 zou dan wel kunnen maar vind ik persoonlijk ook wel een aardig verschil. Ben nog lang geen 50 maar zou 33 al behoorlijk jong vinden. Ondanks dat ik mezelf jong van geest en lijf voel ;)

al in geen jaren gedate wegens duurzame relatie

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:23

Je wilt niet weten hoe ze ons soms aankijken :D
Als ik + vriend en zijn zoontje door de stad lopen,
Zijn jullie gezellig met papa op stap?
Eeeuh ik ben ze vriendin... :+

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:24

WilmaBoy schreef:
en wat BV van iemand van 20 jaar die een relatie heeft met iemand van 50 jaar?

Dan heeft die van 50 vast veel centen. :')

Nee gekkigheid. Ik vind dat wel een beetje veel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:25

Haha, tja, ik ben 7 centimeter groter dan mijn vriend dus die vraag komt niet snel :P Soms wordt het eten letterlijk uit onze mond gekeken door mensen als we eens op stap zijn... Mensen die stoppen met eten en ons gewoon gaan aanstaren...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:26

Ik noemde mn vriend laatst per ongeluk 'pap'.. _O-

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:27

Vivian__ schreef:
Ik noemde mn vriend laatst per ongeluk 'pap'.. _O-

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:28

Oh maar dat heb ik ook al gehad, als hij te veel zaagt: Ja pa!
Dan moet hij altijd eens lachen :P Of dan zijn we weg met vrienden (of mijn ouders, hij scheelt minder met mijn ouders dan met mijn :p) en dan zeg ik tegen iedereen die het wil horen dat ik met mijn ouwe op stap ben :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:34

ik was 21 toen ik de liefde van mijn leven tegen het lijf liep, wat ik niet wist en ook niet kon zien was dat hij 29 jaar ouder was dan mij. We werden verliefd, spraken regelmatig af maar hielden het geheim.. want tja, zóveel jaar verschil kan toch eigenlijk écht niet. Vooral ook omdat hij twee volwassen dochters heeft en absoluut géén kinderen meer wilde en ik altijd een kinderwens heb gehad.

Dit ging drie en een half jaar lang redelijk, totdat ik duidelijkheid wilde. Ik wilde weten waar ik aan toe was, of ik hem kwijt zou raken en wat híj nu eigenlijk wilde. Ik stelde een ultimatum , optie 1: ermee stoppen en elkaar niet meer zien, optie 2: verder gaan met elkaar maar dan weet je dat je ooit nog aan kinderen moet beginnen.
Na een week viel er een liefdesverklaring op mijn deurmat, 6 a4'tjes met de hand geschreven dat hij me niet kwijt wilde.. ik moest voor mezelf de conclusie trekken dat ik hem ook niet wilde missen.

De buitenwereld reageerde erg goed, we hebben geen enkele keer een negatieve reactie gehad. Ook met zijn dochters kan ik prima opschieten en ik woon nu bijna een jaar bij hem. En ik moet zeggen.... ik ben gelukkiger dan ooit :) Het gaat super goed, we zijn helemaal blij met elkaar en stappen volgend jaar in het huwelijksbootje. In mijn situatie kan ik zeggen: echte liefde overwint álles!

:D :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:36

Hahaha geweldig ! Ja ik ben maar 1.50, en zijn zoon is bijna even groot als mij :+ lekkere combi dus whaha

Wat een mooi verhaal wiebke ! Vond je het zelf niet heel lastig? Ondanks de verliefheid...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:47

Tja, ik zat laatst bij een poli waar twee patienten langskwamen. Man zat al jaren aan de dialyse, zij was zijn vriendin en wilde haar nier aan hem doneren. Ik geloof dat hij 36 was en zij 34 ofzo. Door zijn ziekte zag hij er echter eerder uit als bijna 60 en zij juist als eind 20. Ik moest even drie keer de casus doorlezen toen ik ze aan zag komen lopen omdat ik eerst dacht dat zij z'n dochter was.
Vervolgens zie je bij het ophalen van de volgende patiënten dat er een aantal wachtenden heel geschokt/verwijtend kijken toen die twee bij het weglopen naarbuiten elkaar een kus geven :n

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:48

Ik heb vroeger altijd oudere vriendjes gehad, maar liep qua leeftijd ook echt wel voor. Werd enorm vrij gelaten door mijn ouder en heb een hoop meegemaakt dus levenservaring genoeg.

Op mijn 17e kreeg ik een vriend van 7 jaar ouder, na 3,5 jaar uit elkaar gegaan, ik wilde meer (samenwonen, huisje boompje beestje) hij totaal niet. Du de oudere was nog de jongere. Ben na die relatie direct wat begonnen met mijn huidige partner, hij was ook 7 jaar ouder. Inmiddels ben ik 27, 2 kindjes, getrouwd en nog steeds dolgelukkig. We zijn 7 jaar bij elkaar.
Op mijn 13e heb ik trouwens ook nog een jaar wat gehad met iemand van 21, maar dat was echt nog een kind in zijn gedrag.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:50

Angeliquee18 schreef:
Hahaha geweldig ! Ja ik ben maar 1.50, en zijn zoon is bijna even groot als mij :+ lekkere combi dus whaha

Wat een mooi verhaal wiebke ! Vond je het zelf niet heel lastig? Ondanks de verliefheid...

Zeker moeilijk. Wil ik mijn kinderen wel zo'n oude papa geven ,ondanks dat je het niet ziet dat hij ouder is? Wat gaat mijn familie zeggen? Zal het allemaal wel goed gaan? Wil ík wel een oude man als partner? Kan ik omgaan met zijn kinderen? Hoe gaan die reageren?

het was een hele tweestrijd..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:53

Is het niet normaal dat pubers op (jong)volwassenen vallen? O.o

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:54

xEmily schreef:

Ligt eraan.
Volgensmij vallen beginnende pubers meer op One Direction en Justin Bieber. :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:55

michelle___ schreef:
xEmily schreef:

Ligt eraan.
Volgensmij vallen beginnende pubers meer op One Direction en Justin Bieber. :')

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:10

wiebke schreef:
Angeliquee18 schreef:

Zeker moeilijk. Wil ik mijn kinderen wel zo'n oude papa geven ,ondanks dat je het niet ziet dat hij ouder is? Wat gaat mijn familie zeggen? Zal het allemaal wel goed gaan? Wil ík wel een oude man als partner? Kan ik omgaan met zijn kinderen? Hoe gaan die reageren?

het was een hele tweestrijd..

Dat is herkenbaar. Recent naar het feest gegaan van mijn grootouders die 50 jaar zijn getrouwd. Dan komt het besef wel even dat de kans klein is dat we dat gaan halen...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:46

Wat een reacties zijn er bij gekomen!

Wiebke; echt een mooi verhaal!

Het valt me op dat er wel meerdere mensen zijn met een vriend met leeftijdsverschil ( meer als ik in eerste instantie gedacht had! ).

Zag hier ook ergens de vraag voorbijkomen en wat met een 20 jarige en 50 jarige man.
Sah geen idee.. Om eerlijk te zien als ik die hand in hand over straat zie lopen zal je me toch even zien kijken. Niet staren maar gewoon kijken en dan tot het besluit komen sjah if she's happy.
Ik zou het raar vinden om te zien maar geen vooroordelen maken over die mensen..