Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
), als ik denk dat het veilig is en als ik denk dat ik het kan (ketting van de fiets, EHBO moeten verlenen of bij autopech rij ik dus door want daar kan ik geen rol in spelen; schapen de wei indrijven heb ik dan wel weer eens gedaan en boodschappen van een hoog schap pakken doe ik ook met enige regelmaat) Ess_Ramona schreef:Ja oke.
Maar het is ook zo als er 1 iemand is.
Er zijn onderzoeken waar een meneer (in nette kleding) deed alsof ie half doodging. Mensen keken ernaar, stonden even stil en liepen door.
Pas na 12 minuten kwam er een mevrouw hem helpen, en toen kwamen ze ineens allemaal.
Ess_Ramona schreef:Ja oke.
Maar het is ook zo als er 1 iemand is.
Er zijn onderzoeken waar een meneer (in nette kleding) deed alsof ie half doodging. Mensen keken ernaar, stonden even stil en liepen door.
Pas na 12 minuten kwam er een mevrouw hem helpen, en toen kwamen ze ineens allemaal.
vuurneon schreef:Ik ben juist met ouderen terughouden om gelijk hulp aan te bieden, omdat dat stukje zelfredzaamheid vaak nog heel dierbaar is. Als ik zie dat ze die deur écht niet openkrijgen, dan help ik. Maar ik laat ze wel eerst even zelf prutsen.
secricible schreef:vuurneon schreef:Ik ben juist met ouderen terughouden om gelijk hulp aan te bieden, omdat dat stukje zelfredzaamheid vaak nog heel dierbaar is. Als ik zie dat ze die deur écht niet openkrijgen, dan help ik. Maar ik laat ze wel eerst even zelf prutsen.
![]()
Helemaal juist. Komt misschien door mijn werkveld (ik werk in verpleeghuizen o.a.), maar ik laat ze eerst gaan. Als ik echt zeker weet dat er een probleem is (scootmobiel pech oid) ga ik er wel direct op af, anders wacht ik het heel even af
en als het echt niet wil, vraagt men vaak wel om hulp. En ja, je ziet het ook wel als het écht niet gaat.secricible schreef:vuurneon schreef:Ik ben juist met ouderen terughouden om gelijk hulp aan te bieden, omdat dat stukje zelfredzaamheid vaak nog heel dierbaar is. Als ik zie dat ze die deur écht niet openkrijgen, dan help ik. Maar ik laat ze wel eerst even zelf prutsen.
![]()
Helemaal juist. Komt misschien door mijn werkveld (ik werk in verpleeghuizen o.a.), maar ik laat ze eerst gaan. Als ik echt zeker weet dat er een probleem is (scootmobiel pech oid) ga ik er wel direct op af, anders wacht ik het heel even af

Hij was er wel erg blij mee! Vorige week kwam iemand van het circus hier met de mededeling dat de olifanten geen eten meer hadden
Helaas hadden wij geen stro, maar mn vriend is met hem meegegaan naar een andere boer, waarvan hij wist dat hij wel stro had.meikemarieke schreef:Maar dat is misschien ook een andere mentaliteit 'op t platteland' tegenover de mentaliteit 'in de stad' ??