Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:44

@superpony
Zodra je als hoofdbewoner iemand uit wil laten schrijven moet de gemeente een officieel onderzoek starten.
Dit duurt 4-6 weken (indien je echt zelf opdracht hebt gegeven middels het officiële formulier).
Na 6 weken (ook als ze gemeente degene niet kan vinden) wordt degene uitgeschreven.

Daarom is het zo belangrijk om bij inschrijving van jezelf (bij de gemeente) na te vragen of er evt nog andere op het adres staan. Is dit het geval dan kunnen ze gelijk een onderzoek starten.
Bij sociale huurwoningen gaat dit vaak automatisch indien de huur is op gezegd (zodat deze volledig vrij van bewoning kan worden opgeleverd). Juist om problemen te voorkomen met tegemoetkomingen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:45

Citaat:
Daar moet nu eenmaal een goed onderzoek aan vooraf gaan, anders is iemand officieel dakloos en dat geeft veel problemen.

Tja, dan had die iemand zelf maar de verantwoordelijkheid moeten nemen om zich op zijn nieuwe adres te registreren...

Volgens mij wordt je automatisch uitgeschreven zodra je je op je nieuwe adres inschrijft toch?

Edit:

http://www.gorinchem.nl/digitaal-loket/ ... e_775.html

ja klopt dus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:52

randalinpony schreef:
Citaat:
Daar moet nu eenmaal een goed onderzoek aan vooraf gaan, anders is iemand officieel dakloos en dat geeft veel problemen.

Tja, dan had die iemand zelf maar de verantwoordelijkheid moeten nemen om zich op zijn nieuwe adres te registreren...

Volgens mij wordt je automatisch uitgeschreven zodra je je op je nieuwe adres inschrijft toch?

Klopt.
Maar wat nu als degene niet verhuist is, maar die je wilt pesten (ivm relatieproblemen even uit huis is, of een kind waar je ruzie mee hebt)
Dan zou het wat zijn dat je als hoofdbewoner gewoon iemand kan uitschrijven (dan is degene per direct dakloos.. dus geen stufie/uitkering of inkomen meer).
Om dat te voorkomen moeten de gemeente dus een onderzoek starten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:09

Intrum Justitia neemt het inderdaad niet heel nauw met de correctheid van gegevens. Ik kreeg op een gegeven moment dreigSMSjes van die club voor de vorige bewoners van mijn huis. Dat snap ik dan niet. Dan hebben ze dus onderzoek gedaan naar het adres, mijn telefoonnummer (en dus ook naam) daarbij aangetroffen en dan alsnog mij lastigvallen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:16

@brainless, dat gebeurt niet overal automatisch. Wij hebben ooit een sociale huurwoning gehad waar nog vorige bewoners op ingeschreven stonden. Er zijn verschillende constructies mogelijk dat dat kan als mensen bijv samenwonen. Bij huurwoningen schrijven ook niet alle bewoners zich altijd in. Wij hebben altijd een zaak gehad in Amsterdam en diverse vreemde constructies gehoord. Het is soms echt schandalig wat er gebeurt, maar goed...........dat is een ander onderwerp.

Dat ze een onderzoek starten is prima. Maar het blijft een feit dat iemand zich netjes hoort in te schrijven op nieuwe adres ( waar dan ook ). En zo een onderzoek is ook veel te omslachtig, kan alemaal veel sneller en beter.
Nogmaals, als de nieuwe bewoonster een moeder met kind is en uitkering heeft en huursubsidie ontvangt geeft het echt problemen.

Wij hebben in Almere gewoond en dus in Amsterdam gewerkt, daar gaat nog heel veel mis. Problemen komen door meerdere partijen, maar vaak is er toch een onschuldig iemand slachtoffer.

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:21

In het huis waar ik woon, zat voor mij een nest met... uh... cultuurverrijkende medelanders. Daar kreeg ik ook deurwaarders en incassobureaus op bezoek. Het waren stuk voor stuk allemaal erg redelijke en vriendelijke mensen aan wie ik gewoon kon vertellen dat hun doelwit hier niet meer woont. Dan bedanken ze vriendelijk, gaan er weer van tussen en ik heb nooit meer iets van ze gezien. Het kan dus ook wel eens goed gaan. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:22

@superpony
Wat kan er sneller en beter aan?
De regels zijn nu eenmaal wettelijk bepaald en die verander je ook niet zomaar.
Daarnaast kan het wel even duren voordat ze iemand gevonden hebben.

Dat nieuwe bewoners in problemen (kunnen) komen is heel vervelend, maar waarom vraagt men niet automatisch bij inschrijving of er nog mensen op het adres staan.
Indien je dit gelijk regelt bij inschrijving dan kunnen ze direct een code erop zetten waardoor je (tijdens het lopende onderzoek) nog steeds recht houdt op toeslagen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:26

Als ze het makkelijker maken om iemand uit te schrijven (wat vroeger dus het geval was) is ook niet goed.
Nu kan dat niet zomaar en kan veel leed besparen.

Het is heel vervelend als je bv als kind op stage bent en je blijkt ineens thuis te zijn uitgeschreven.
Of je (ex) partner schrijft je uit of....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:32

Brainless schreef:
@superpony
Wat kan er sneller en beter aan?
De regels zijn nu eenmaal wettelijk bepaald en die verander je ook niet zomaar.
Daarnaast kan het wel even duren voordat ze iemand gevonden hebben.

Dat nieuwe bewoners in problemen (kunnen) komen is heel vervelend, maar waarom vraagt men niet automatisch bij inschrijving of er nog mensen op het adres staan.Indien je dit gelijk regelt bij inschrijving dan kunnen ze direct een code erop zetten waardoor je (tijdens het lopende onderzoek) nog steeds recht houdt op toeslagen.

maar dat is wel de omgekeerde wereld natuurlijk. Naar mijn mening zou een gemeente verplicht moeten zijn dit te melden aan nieuwe inschrijvers. Dus in ts dr geval; gemeente had direct toen zij zich kwam inschrijven, moeten melden dat er nog iemand anders op dat adres ingeschreven staat en of dat klopt ja of nee

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:35

Gemeente is er voor ons, wij niet voor de gemeente. Dat word nog wel eens vergeten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:43

Gemeentes zijn ook goed bereikbaar voor iedereen..........Nee, wat hierboven gezegd wordt. Het is niet een ander zijn probleem, waar iemand verblijft. Dat iemand dakloos wordt, wist ie vaak al toen hij het huurhuis opzegde of een huis verkocht. Diegene heeft ook zat tijd gehad om dat te regelen.
Daarnaast krijgt de gemeente alles binnen, dus die weten het ook en kunnen het in principe direct verwerken en een zoek actie naar de vorige bewoner starten ZONDER de nieuwe bewoner daar last van heeft.
Bij ruzie is dat heel vervelend, maar daar mogen andere niet onder lijden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 15:02

Wat mij nog het meest voor het hoofd stoot betreft gemeente is. Is dat ik een koopcontract heb van het betreffende huis waar in staat dat het vrij van huur e.d. De huurder heeft zich ingeschreven met (als het goed is) als bewijs een huurcontract. Dan kunnen ze hem toch gewoon uitschrijven???

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:55

Ik ga even meelezen, ik heb hetzelfde probleem als TS namelijk. Al erachteraan gebeld maar de brieven blijven komen. Morgen gaan er weer 2 brieven retour afzender en ik ga ook maar weer bellen aangezien de vorige bewoner nu voor de rechter moet komen en er een deurwaarder 'zijn huis' leeg komt halen. Mooi niet dat ze mij van mijn bed lichten hoor :')

Hij heeft zich waarschijnlijk niet uitgeschreven hier en de rekeningen stapelen zich echt op. Ik ga het topic eens doorlezen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:20

O je hoeft daar niet bang voor te zijn aranel, ze staat niet ineens voor je deur om je huis leeg te halen.
Dan komt er zowieso eerst nog wel 2 of 3 keer een deurwaarder aan de deur en als ze in beslag willen nemen zullen ze ook bewijs moeten hebben dat die goederen daadwerkelijk van degene zijn waar ze geld van krijgen. (en daarvoor moeten ze de bewoner om zijn id vragen)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 02:28

Na hier en overal te lezen dat deurwaarders niets kunnen maken heb ik er weinig aandacht aan besteed de post op een hoop gegooid om aan het einde van de week een rondje retour afzender te doen.

Tot vanavond. Overdag is er namelijk een deurwaarder geweest van de BELASTINGDIENST! Met wen brief dat er beslag is gelegd op de roerende goederen! En dat ze op korte termijn terug zullen komen met politie, sleutelmaker etc! Nu ben ik niet bang aan gelegd.. maar dit is wel erg extreem := !

Morgen ga ik gelijk bellen, naar de gemeente om melding te maken en een klacht indienen bij de belastingdienst en/of ombudsman..

Maar wat als ze toch wel komen en de tent open breken. Wij zijn 'gewoon' aan het werk!

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 02:39

Ik heb DE oplossing....

Verhuizen naar een nieuwbouwwoning :Y) :D geen last van vorige eigenaars :)*

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:56

Dungen schreef:
Na hier en overal te lezen dat deurwaarders niets kunnen maken heb ik er weinig aandacht aan besteed de post op een hoop gegooid om aan het einde van de week een rondje retour afzender te doen.

Tot vanavond. Overdag is er namelijk een deurwaarder geweest van de BELASTINGDIENST! Met wen brief dat er beslag is gelegd op de roerende goederen! En dat ze op korte termijn terug zullen komen met politie, sleutelmaker etc! Nu ben ik niet bang aan gelegd.. maar dit is wel erg extreem := !

Morgen ga ik gelijk bellen, naar de gemeente om melding te maken en een klacht indienen bij de belastingdienst en/of ombudsman..

Maar wat als ze toch wel komen en de tent open breken. Wij zijn 'gewoon' aan het werk!

Even een briefje schrijven waarin je de boel uitlegt en de brief afsluiten met:

"mocht u voornemens zijn, met deze kennis, alsnog beslag te leggen op mijn bezit dan stel ik u aansprakelijk voor alle schade materieel en immaterieel"

Dan ben jij op voorhand duidelijk geweest dat je alle schade op hun gaat verhalen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:06

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn dat soort dingen mogen ze niet doen.. Waar komen dat soort spookverhalen toch vandaan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:26

neem even direct contact op met de deurwaarder,

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:47

Als jij kan aantonen dat jij niet de persoon bent waar ze voor komen, door het tonen van je ID, laten ze je spullen echt wel met rust.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 09:01

Sammie schreef:
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn dat soort dingen mogen ze niet doen.. Waar komen dat soort spookverhalen toch vandaan?

Dit staat op de deurwaardersbrief van de belastingdienst (die zitten nanmelijk nooit in envelop!)

En ja leuk id bewijs maar als hun komen zijn wij aan het werk ?!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:13

Scan al die formulieren en bewijzen die je hebt in op je pc, mail dit naar de betreffende instanties. Wellicht helpt dit beter, bij ons werkte dit wel namelijk. Nu na een jaar krijgen we nog regelmatig dit soort dingen.

Is even schrikken ja zo'n brief van de belastingdienst. Bel ze op en doe je verhaal, vraag om een mailadres en mail je bewijzen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:16

Wauw wat een nare situatie. Gewone postbezorgers beschikken trouwens ook over stickers voor retour zenden en zou je kunnen vragen of ze dit willen doen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:26

Voor een ieder die denkt dat er echt geen beslag zal worden gelegd omdat de ts niet de persoon is voor wie de deurwaarders op de stoep staan heb ik toch slecht nieuws. Mijn broertje heeft ooit in hetzelfde schuitje gezeten en ze zijn bij hem ooit gewoon een x binnen gedrongen en hebben zijn spullen zonder hem verder aan te horen mee genomen. Natuurlijk is hier werk van gemaakt en kon hij (na de nodige pijn en moeite!) zijn spullen weer ophalen, maar een aantal (kostbare!) dingen waren wel beschadigd geraakt dus hij is voor enkele honderden euri het schip in gegaan... :/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:31

Dungen schreef:
Dit staat op de deurwaardersbrief van de belastingdienst (die zitten nanmelijk nooit in envelop!)

En ja leuk id bewijs maar als hun komen zijn wij aan het werk ?!
Al zij komen en jij bent er niet. Die dag ligt er een brief op de mat dat ze langs zijn geweest. Dan komen ze op een ander tijdstip terug. Ze kunnen ook ’s avonds komen, trouwens. Ze moeten nl. zeker weten dat ze rechtmatig spullen ‘weg komen’ halen. En zelfs dat doen ze niet zomaar. Je krijgt nl. aan de deur ook nog eens (ik dacht zelfs 2x ) de mogelijkheid om daar ter plekke te betalen of het e.e.a. te regelen.

Dat het in die brief staat is logisch.. Ze hopen nl. dat je er bang van wordt en dat je dus betaald. Maar ze komen echt niet op een maandagmorgen je huis zomaar binnen om de boel leeg te halen. Ze moeten er nl. zeker van zijn dat ze de juiste persoon voor zich hebben. Bovendien hebben ze liever geld dan spullen, want met dat laatste kunnen ze vaak zeer weinig.

Het is niet voor niks dat bij mensen waar ze wel de juiste aan de deur hebben dat het hele huis vaak al kaal is en er helemaal niks aan waarde is. Die hebben de spullen en goed al lang elders onder kunnen brengen.

Huizen leeg of tv weghalen gebeurt echt niet 1,2,3.

Met de belastingdienst moet je wel enigszins oppassen in die zin dat je wel duidelijk moet blijven maken dat de persoon die ze zoeken niet (meer) daar woont. Maar meer dan dat kún je ook niet doen. Terugsturen, gemeente uit laten schrijven allemaal al gedaan.

Dat een belastingdienst trouwens op het verkeerde adres doorblijft gaan verbaasd mij een beetje. Die halen hun gegevens meestal uit de betrouwbaarste bron die er is. Dat zou kunnen betekenen dat deze persoon/en werkelijk ‘dakloos’ zijn. Zijn de bedrijven failliet?