Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Daar moet nu eenmaal een goed onderzoek aan vooraf gaan, anders is iemand officieel dakloos en dat geeft veel problemen.
randalinpony schreef:Citaat:Daar moet nu eenmaal een goed onderzoek aan vooraf gaan, anders is iemand officieel dakloos en dat geeft veel problemen.
Tja, dan had die iemand zelf maar de verantwoordelijkheid moeten nemen om zich op zijn nieuwe adres te registreren...
Volgens mij wordt je automatisch uitgeschreven zodra je je op je nieuwe adres inschrijft toch?
Brainless schreef:@superpony
Wat kan er sneller en beter aan?
De regels zijn nu eenmaal wettelijk bepaald en die verander je ook niet zomaar.
Daarnaast kan het wel even duren voordat ze iemand gevonden hebben.
Dat nieuwe bewoners in problemen (kunnen) komen is heel vervelend, maar waarom vraagt men niet automatisch bij inschrijving of er nog mensen op het adres staan.Indien je dit gelijk regelt bij inschrijving dan kunnen ze direct een code erop zetten waardoor je (tijdens het lopende onderzoek) nog steeds recht houdt op toeslagen.

!Dungen schreef:Na hier en overal te lezen dat deurwaarders niets kunnen maken heb ik er weinig aandacht aan besteed de post op een hoop gegooid om aan het einde van de week een rondje retour afzender te doen.
Tot vanavond. Overdag is er namelijk een deurwaarder geweest van de BELASTINGDIENST! Met wen brief dat er beslag is gelegd op de roerende goederen! En dat ze op korte termijn terug zullen komen met politie, sleutelmaker etc! Nu ben ik niet bang aan gelegd.. maar dit is wel erg extreem!
Morgen ga ik gelijk bellen, naar de gemeente om melding te maken en een klacht indienen bij de belastingdienst en/of ombudsman..
Maar wat als ze toch wel komen en de tent open breken. Wij zijn 'gewoon' aan het werk!
Sammie schreef:Daar hoef je echt niet bang voor te zijn dat soort dingen mogen ze niet doen.. Waar komen dat soort spookverhalen toch vandaan?
Dungen schreef:Al zij komen en jij bent er niet. Die dag ligt er een brief op de mat dat ze langs zijn geweest. Dan komen ze op een ander tijdstip terug. Ze kunnen ook ’s avonds komen, trouwens. Ze moeten nl. zeker weten dat ze rechtmatig spullen ‘weg komen’ halen. En zelfs dat doen ze niet zomaar. Je krijgt nl. aan de deur ook nog eens (ik dacht zelfs 2x ) de mogelijkheid om daar ter plekke te betalen of het e.e.a. te regelen.Dit staat op de deurwaardersbrief van de belastingdienst (die zitten nanmelijk nooit in envelop!)
En ja leuk id bewijs maar als hun komen zijn wij aan het werk ?!