De goedheid van wildvreemden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:07

De meeste mensen hebben geen foute bedoelingen, dus instappen bij wildvreemden vind ik niet echt iets raars. Vind dit wel een mooi voorbeeld van hoe mensen vooroordelen kunnen hebben die hartstikke fout zijn.
Persoonlijk vind ik het zonde van je leven om zo angstig te zijn. Ik ga bepaalde dingen echt niet laten (alleen naar huis fietsen als ik iets eerder dan vriendinnen naar huis wil van een feestje ofzo) zitten omdat er misschien ergens een enge idioot rondloopt (natuurlijk ga ik het ook niet opzoeken).
Ennuh, die gekke mensen, die waren er altijd al, en die zullen er altijd blijven zijn.

@zunzuncito: wat een lief verhaal, het zou eigenlijk standaard moeten zijn dat mensen zo aardig zijn.

xTammyy

Re: De goedheid van wildvreemden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:19

Ik had dit ook gedaan denk ik. Heb een goede intuïtie die me tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten. Zo ben ik al een keer met een paar wild vreemden vanaf roosendaal naar huis gereden, ze kwamen toch langs mijn dorp! 40km was dat trouwens.
En heb t wel vaker gehad bij vertragingen of trein uitval dat onbekenden me weer verder hebben geholpen..
Zelf trouwens ook een keer twee jongens tegengekomen snachts na t uitgaan. Ze waren aan t lopen en we waren toch al 6km van t centrum vandaan. Bleken hun fietsen in de gracht te zijn gegooid.. Samen met een vriendin allebei 1 van de jongens achterop genomen en thuis afgezet.. Ze waren ontzettend blij!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:09

in amerika was ik ook uitgenodigt door mijn buurvrouw in het vliegtuig, was helemaal gek op mijn accent en wou mij zo graag aan haar kinderen voorstellen :') helaas is het er niet meer van gekomen, maar dan zie je toch hoe sociaal mensen kunnen zijn :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:47

Toen ik op reis was door Europa hadden een Sloveens meisje en ik hele gesprekken. Bij het station afscheid genomen. Al snel bleek het dat het buiten aan het hózen was. Meisje kwam terug de stationshal ingerend en haar vriend (die met de auto was) en zij hebben mij met de auto naar de hostel gebracht. Heb er toen eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat het misschien kwade bedoelingen konden zijn :') (Het scheelde mij wel 2km door de stromende regen lopen trouwens, was echt heel blij :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:48

Oh haha God als in je lover _/-\o_

Ik maakte de link zondag + God = kerk! Dacht dat je moest haasten om een dienst bij te kunnen wonen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:52

wauw leuk hoor!
ook al die verhalen hier! dat jullie dat gedaan hebben :+

ik zou het zelf nooit doen..maar ook ik heb mijn redenen hier voor :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:55

Ik heb gister nog getankt voor iemand die bij een onbemand tankstation stond zonder pasje.
Ach ja je kunt wel nee zeggen maar als je er zelf zou staan zou je het ook fijn vinden als iemand je zou helpen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:58

Martine, ik heb er laatst nog naar gezocht. Maar waarom is je ZC topic verwijderd? Ik neem aan dat je daarvoor zelf een mod hebt gepb-t?

Ik durf geen gebruik te maken van de goedheid van wildvreemden. Het zou maar anders aflopen, ik pas liever en bel pappie. :')
Weet ik zeker dat ik veilig aankom.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:15

Wat lief dat je mee mocht rijden!
Ik durf zelf ook niet goed hoor

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:18

Giolli schreef:
Martine, ik heb er laatst nog naar gezocht. Maar waarom is je ZC topic verwijderd? Ik neem aan dat je daarvoor zelf een mod hebt gepb-t?

Ik durf geen gebruik te maken van de goedheid van wildvreemden. Het zou maar anders aflopen, ik pas liever en bel pappie. :')
Weet ik zeker dat ik veilig aankom.

Ik ben 40+, en denk dat mijn "pappie" daar niet meer op zit te wachten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:24

Matheno schreef:
Ik maakte de link zondag + God = kerk! Dacht dat je moest haasten om een dienst bij te kunnen wonen.

Dat dacht ik eerst ook.

AaronYve schreef:
Ik heb gister nog getankt voor iemand die bij een onbemand tankstation stond zonder pasje.
Ach ja je kunt wel nee zeggen maar als je er zelf zou staan zou je het ook fijn vinden als iemand je zou helpen.

Zoiets heeft mijn zus ook een keer gedaan voor iemand die een treinkaartje moest hebben maar geen contant had of andersom ofzo.
Die had de volgende dag alles tot de laatste cent op dr rekening staan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:25

Misschien niet, maar ik bel liever een bekende of ik wacht even dat dat ik met iemand anders mee ga. Je hoort tegenwoordig zoveel gekke verhalen, als er wat gebeurd had je gewenst dat je nooit mee was gegaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:07

nou moet ik zeggen dat sommige mensen ook wel ver gaan in het verwachten van goedheid in andere mensen :+ zo kwam een tijd terug een volwassen vrouw van in de 50 bij mij bedelen voor een euro omdat ze graag een koffie van de starbucks wou :') come on!!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:14

Haha nee daar ga ik ook niet in mee.
Alleen als iemand echt in nood zit en ik ben dan ook nog wel zo dat ik het zelf aanbied.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:15

je zit niet echt in nood als je een peperdure koffie van starbucks wilt :')

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:22

Ik ben 37+ maar mijn pappie heeft dan toch liever dat ik hem bel hoor :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:15

Sorry, ik vroeg me in je verhaal alleen maar af nadat ik meerdere keren God las wat voor een censuur dat nu weer moest wezen. :+

Ik denk dat het niet gek is om vriendinnenverhalen (die exact snappen wat je bedoelt met je God) iets anders te vertellen dan hetzelfde verhaal op een openbaar forum, maar wie ben ik 8-)

Sowieso denk ik dat er een middenweg zit tussen vooroordelen, meerijden met een vreemde in algemeen zou ik wel wat huiverig voor zijn. Dat heeft imo weinig te maken met het vooroordeel over iemand in trainingspak met een gouden tand ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:42

melaniepk schreef:

Ok, ik woon 1 1/2 uur van de mijne vandaan. En ik ben al 25 jaar uit huis.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:07

Ik vertrouw ook nog steeds in de goedheid van de mens. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Een keer was ik op de fiets op weg naar huis. Ik moest nog een 20 minuten fietsen voordat ik thuis was en het begon te onweren. Ik was onder een boom aan het schuilen tegenover een huis en bedacht mij maar om te vragen of ik bij dat huis kon schuilen. De vrouw des huizen had mij al zien staan en deed de deur al open toe ik op het erf stapte. Ik heb binnen de bui afgewacht. Het waren hele vriendelijke mensen.
En een keer hadden mijn vriend en ik een keer een slipcursus gehad. De was nogal buitenaf en een rot verbinding met de bus om weer terug naar Rosmalen te komen om vervolgens via den bosch terug naar huis te reizen met de trein. Wij hebben uiteindelijk gevraagd aan twee mensen waar we mee aan het praten waren (die ook de slipcursus hadden gevolgd) of ze ons misschien even bij de dichtstbijzijnde bushalte wilde afzetten. Dat scheelde toch alweer 20 minuten lopen aangezien de bushalte al behoorlijk uit de richting was. Uiteindelijk hebben ze ons bij Den Bosch CS afgezet, want ze gingen toch die kant op. Voor ons scheelde dat heel veel tijd. Super aardig natuurlijk :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:12

Of het nou een surinamer met een gouden tand is of een opa in een net pak.
Ik was NIET ingestapt en had broerlief gesommeerd om terug te komen ;)
Heeft niks met vooroordelen te maken

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:49

Brainless schreef:
melaniepk schreef:

Ok, ik woon 1 1/2 uur van de mijne vandaan. En ik ben al 25 jaar uit huis.

Ik ook :')
Precies anderhalf uur en 20 jaar uit huis :P
Mijn schoonvader zit wel om de hoek en die kan ik in zulke gevallen altijd bellen, dag en nacht (niet dat dit ooit nodig is omdat ik zelf vervoer heb)
Ik ben een rijk mens :D

Verder vind ik dat je geen onnodig risico moet gaan lopen, helemaal wanneer je in de buurt niet bekend bent.