Wij zijn Lieke en Bas...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Re: Wij zijn Lieke en Bas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:50

Nu is de reclame er alweer :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:51

JUMBOOOO :D

KimD

Jumbo!

furious

Dan kijk je rtl :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:52

KimD schreef:
Jumbo!

Komt er ook nog iemand achter :') :D

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:53

Haha ja Zag nu ook pas voor het eerste deel 2 over de jumbo

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:53

Oohw wacht ik snap het al :') haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:55

Ja hele dag in de weer geweest, en gisteren was de ontknoping er nog niet! :'(

Maar ik zag het inderdaad nu ook in het topic, woeps! :') Dan nog vind ik er niks aan.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:55

Ik werd door jullie vanmiddag heel nieuwschierig naar die reclame. Nu zit ik rtl4 te kijken komt die reclame, denk ik meteen aan bokt :p Handig geheugensteuntje om op bokt te kijken :D

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:01

De reclame werkt wel niemand zal de jumbo snel vergeten denk ik. Irritante reclames blijven vaak het langst hangen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 01:09

SharonZ schreef:
Oohw zo :')
'Waauww die dikke en dat andere mens halen boodschappen bij de Jumbo, dan moet het vast super cool zijn dus laten wij het ook doen! *\o/* '
:')
(ik ken ze wel hoor :') )

Het gaat niemet om cool zijn, maar identificeren, jezelf erin herkennen.
Het is inderdaad een redelijk stereotype nederlands koppel. (Overdreven of course)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:11

Kedevr schreef:
De reclame werkt wel niemand zal de jumbo snel vergeten denk ik. Irritante reclames blijven vaak het langst hangen.

Nu nog boodschappen gaan doen bij jumbo.. :P

Met irritante reclames moet men trouwens ook oppassen, dan kan er nl een negatief gevoel of sfeer aan het product blijven hangen. Waardoor je het product zal vermijden.

Ik vind m niet irritant, maar wel mega doorzichtig en te steriotiep. Wat een domvolk is de manmens toch..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:40

Sammie schreef:
Nu nog boodschappen gaan doen bij jumbo.. :P

Met irritante reclames moet men trouwens ook oppassen, dan kan er nl een negatief gevoel of sfeer aan het product blijven hangen. Waardoor je het product zal vermijden.

Ik vind m niet irritant, maar wel mega doorzichtig en te steriotiep. Wat een domvolk is de manmens toch..

Ook niet helemaal waar, negatieve publiciteit is ook publiciteit, kijk maar naar Zalando.
Toen de Zalando reclames net te zien waren had heel Nederland het over die 'onwijs irritante en vervelende' reclames van Zalando.
En toch loopt dat bedrijf nu behoorlijk goed. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:01

Er staat kan, als in het kan dat.. Het gevaar schuilt erin dat.. Ik denk dat een supermarkt zich toch anders positioneert als een onlineschoenenwinkel en div.. Jumbo wil de gezellige familiesupermarkt zijn, dat waren ze al door hun vorige reclames en dat willen ze nu uitbreiden. Zalando wilde vooral naamsbekendheid creëren , dat hadden ze echt nodig. Ze moeten zich nl. Kunnen onderscheiden, anders waren ze de zoveelste website die snel en veel kan leveren.. Mede door die kritiek op die reclames hebben ze bij zalando trouwens wel voor een andere tactiek gekozen.

Maar waar zalando heel Nederland kan bereiken, kan jumbo dat niet. Zij moeten dus proberen mensen zover te krijgen om te rijden om speciaal bij hen boodschappen te doen.

En sommige merken kiezen er idd voor om irritant te zijn. Het kan idd ook ten voordele werken. Kijk maar naar de maandverband en tampons.. Dan zijn de vrouwen opeens onzekere, flink lekkende muisjes die geholpen moeten worden door dát product om nog enigszins fatsoenlijk door t leven te kunnen gaan in die maandelijkse periode.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:41

lieveli schreef:
Lieke en Bas hebben wat mij betreft aambeien.

:')
heeft paiq (datingsite) toch besloten reclame te gaan maken? :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:47

haha zie net het vervolg ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:17

Ik kan jullie blij gaan maken, want het gezin blijkt ook nog 3 kinderen te hebben. Volgens Jumbo is het een modelgezin (goh wat een verrassing..) Maar nu komt het.. Iedereen zou zich moeten herkennen in dit gezin. De moeder als wijste. De vader die af en toe het vierde kind is , een zoon die niks wil, een dochter van tututut (wat??) en een nakomertje.

En meer wil Jumbo nog niet zeggen..

Hoezo model gezin := Hoezo herkent iedereen zich hier in.. ?

Het gemiddelde huishouden bestaat uit 2,2 personen.. Het gemiddelde gezin heeft 1,7 kind. Dat nakomertje had best achterwege gelaten kunnen worden. De tututut (wat??) dus eigenlijk ook. Als vader toch kinds is.. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:27

De vorige reclame van ze was al idioot dom maar deze slaat echt alles. Hoe verzinnen ze zo iets onnozels. Alleen uit schaamte ga je er al geen boodschappen meer doen. Reclamemensen met hun hoofd er niet bij of zo?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:28

Ik heb de reclame toevallig gisteravond voor het eerst gezien en ik moest gelijk aan dit topic denken. Het is wel een beetje een vage reclame (vind ik) hij duurt wat lang ook. Die nieuwe van even apeldoorn bellen vind ik wel weer goed haha :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:29

Die van centraal beheer is weer briljant inderdaad. Die is grappig en duidelijk.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:46

Ja hoor natuurlijk... heel model. Sjeetje... Laten ze nou gewoon eens een 1 ouder gezin neerzetten of een lesbisch koppel met kind of een homo stel met een drieling. Of die pleegouder met 8 pleegkinders en 1 van hun zelf. Het samengestelde gezin waarbij zoon van moeder is en dochter van vader maar uit een ander huwelijk, dus stiefgedoe. En wat te denken van etnische afkomst e.d.? Want dit zijn natuurlijk weer 5 blanke koppies. Doen Maroklanders, afro-Hollanders, import-medelanders etc etc etc geen boodschappen bij de Jumbo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:50

Ik snap hoe reclame werkt, ik snap hoe de mens werkt, maar blijkbaar snappen die reclame mensen dat nét niet. Ik vind het een gevalletje: plank misgeslagen.

Maar het goede nieuws; ik hoor niet meer dat irritante kind 'hallo jumbo' zeggen :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:04

Zilfstar schreef:
Ja hoor natuurlijk... heel model. Sjeetje... Laten ze nou gewoon eens een 1 ouder gezin neerzetten of een lesbisch koppel met kind of een homo stel met een drieling. Of die pleegouder met 8 pleegkinders en 1 van hun zelf. Het samengestelde gezin waarbij zoon van moeder is en dochter van vader maar uit een ander huwelijk, dus stiefgedoe. En wat te denken van etnische afkomst e.d.? Want dit zijn natuurlijk weer 5 blanke koppies. Doen Maroklanders, afro-Hollanders, import-medelanders etc etc etc geen boodschappen bij de Jumbo?

Maroklanders? Haha _O- Je hebt wel gelijk :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:08

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:15

Ik vind die reclame van de plus ook zo verontrustend met die stereotypering; de gezellige dikke, de iet wat onnozele blonde en de altijd lachende donkere :+