Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:11

Liesje1611 schreef:
Genante openingszin in de bus.

*Enorm gespierde neger gaat naast me zitten*

'Ey, ey meisje.. Mag ik jou wat vragen..?'
'Jahoor, tuurlijk!
'Vind je mijn ringen mooi?'
*duwt hand met 4 blinkend nepgouden ringen half in mn gezicht*
'Uuhhh.... Jawel hoor'
'Ik vind jou ook mooi.. Mag ik je nummer? Kunnen we appen.'

Gierend van de lach ben ik de eerstvolgende halte uit de bus gesprongen, ik kon me echt niet inhouden. _O-

ooh fantastisch *\o/*

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:22

Ik verloor een keer m'n slipper toen ik in de trein wilde stappen. Het was in de spits dus met mij waren er nog veel andere mensen die (natuurlijk het liefst zo snel mogelijk) de trein in wilden stappen. Er was dus iemand die in de haast op m'n hiel ging staan, waardoor m'n slipper achterbleef en ik met een blote voet de trein in doorstapte. Precies op die tredes bij de deuren natuurlijk.. Gelukkig (!!) bleef hij op het opstapje liggen en viel hij niet tussen de trein en het perron! En toen was er ook nog een grapjas die mij overdreven napraatte toen ik hardop "Oh, m'n slipper!" zei. Lang leve de R die ik niet goed kan uitspreken, dus werd het overdreven 'slippewr'..

En ik ben ook een keer na een avonddienst van m'n werk een station te vroeg uit de trein gestapt. Jawel, door bokt!! Ik zat niet op te letten en ging er in mijn beleving helemaal vanuit dat ik er al was, terwijl ik met m'n telefoon zat te klooien. Dus ik stap uit de trein (natuurlijk ook de laatste van die avond..) en loop van het perron de trap af naar beneden. Pas toen ik halverwege de trap was kwam ik erachter dat dit niet het goede station was, omdat ik eerst dacht 'Hé, ze hebben het hier anders gemaakt.' Gelukkig bleek er nog een bus langs dat station te gaan die in de buurt van mijn huis stopte.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:22

Hahaha, er staan echt hele grappige dingen tussen :')

Ik ga nooit met ov, dus hier geen leuke verhalen helaas

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:25

RiannaB schreef:
Ik verloor een keer m'n slipper toen ik in de trein wilde stappen. Het was in de spits dus met mij waren er nog veel andere mensen die (natuurlijk het liefst zo snel mogelijk) de trein in wilden stappen. Er was dus iemand die in de haast op m'n hiel ging staan, waardoor m'n slipper achterbleef en ik met een blote voet de trein in doorstapte. Precies op die tredes bij de deuren natuurlijk.. Gelukkig (!!) bleef hij op het opstapje liggen en viel hij niet tussen de trein en het perron! En toen was er ook nog een grapjas die mij overdreven napraatte toen ik hardop "Oh, m'n slipper!" zei. Lang leve de R die ik niet goed kan uitspreken, dus werd het overdreven 'slippewr'..

En ik ben ook een keer na een avonddienst van m'n werk een station te vroeg uit de trein gestapt. Jawel, door bokt!! Ik zat niet op te letten en ging er in mijn beleving helemaal vanuit dat ik er al was, terwijl ik met m'n telefoon zat te klooien. Dus ik stap uit de trein (natuurlijk ook de laatste van die avond..) en loop van het perron de trap af naar beneden. Pas toen ik halverwege de trap was kwam ik erachter dat dit niet het goede station was, omdat ik eerst dacht 'Hé, ze hebben het hier anders gemaakt.' Gelukkig bleek er nog een bus langs dat station te gaan die in de buurt van mijn huis stopte.

dat na praten vind ik echt walgelijk als ik iemand niet ken!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:29

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:29

Liesje1611 schreef:
Genante openingszin in de bus.

*Enorm gespierde neger gaat naast me zitten*

'Ey, ey meisje.. Mag ik jou wat vragen..?'
'Jahoor, tuurlijk!
'Vind je mijn ringen mooi?'
*duwt hand met 4 blinkend nepgouden ringen half in mn gezicht*
'Uuhhh.... Jawel hoor'
'Ik vind jou ook mooi.. Mag ik je nummer? Kunnen we appen.'

Gierend van de lach ben ik de eerstvolgende halte uit de bus gesprongen, ik kon me echt niet inhouden. _O-

Oh, ik vind dat soort figuren altijd zó irritant..! Heb wel 1x om zo'n situatie moeten lachen samen met andere mensen die zaten mee te luisteren. Een donkere man van een jaar of 40 zat in zo'n 4-zits naast me in de trein bij 2 meisjes die terug naar huis gingen na een festival. Die man hele verhalen tegen ze houden van hoe lief en goed hij altijd voor vrouwen is, dat hij weer toe is aan een vriendin, dat ze zijn nummer wel mochten hebben zodat hij ze later weer aan het lachen kon maken (want ze moesten steeds om zijn acties lachen etc. Hij ging ook broeken laten zien die hij die dag nieuw had gekocht en in een wit plastic zakje bij zich had. Best een zielig figuur, maar dat maakte dat iedereen die bij het gesprek in de buurt zat aan het gniffelen was en blikken met elkaar uit wisselden.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:30

Ik was een keer heel vrolijk met een vriendin de bus ingestapt, hiephoi. Dus ik jump op een stoel, pleur ik er naast en lig ik op de grond. Alleen ik lag vast, ik kwam niet meer bij :') iedereen stapte ook mooi over m'n voeten heen haha

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:35

Mixje90 schreef:
[ Video ]

hahaha oh fantastisch! Ik zou zoiets nooit doen!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:39

Ik stond een keer wat te vroeg op in de trein. Daardoor viel ik dus en kwam ik terecht op de schoot van een turkse jongen, die samen met zijn vrienden zat... Ik schaamde me echt dood :') Het was achteraf niet zo erg, want ik loop nu 3 keer in de week met hem mee, als ik naar huis gaat. Op een kruispunt gaat hij dan naar zijn huis en ik naar mijn huis.

En ik en 3 vriendinnen van mij zitten in zo'n 4-zit in de trein, en we waren heel hard aan het praten. Dat hadden wij natuurlijk niet in de gaten. Naast ons zitten er 4 jongens, een paar jaar ouder dan ons, ook op een 4-zitje. En die de hele tijd ons aankijken, maar mij snapten niet waarom. Totdat 1 van die jongens zegt: "Sssssht". Verder zei hij niks. Wij moesten daar natuurlijk nog harder om lachen, dus het had niks geholpen. Toen we de trein uit stapten, zaten die jongens er nog in, en toen gingen ze naar ons zwaaien, dat vond ik wel leuk :D

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:41

Vanmiddag toevallig iets van 8 keer uit mijn stoel gevallen omdat meneer de chauffeur het nodig vond om voor elke keer dat hij de rem nodig had, hem te gebruiken als noodrem. 8)7

geerte

Re: Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:54

O geweldig topic, ik reis nu al 9 jaar met de bus en trein maar kan me nu even niets bedenken.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:57

jillie1994 schreef:
Vanmiddag toevallig iets van 8 keer uit mijn stoel gevallen omdat meneer de chauffeur het nodig vond om voor elke keer dat hij de rem nodig had, hem te gebruiken als noodrem. 8)7

van de week had ik en chauffeur die er voor zorgde dat de bus een paar keer stuiterde na een drempel

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:04

Ooh ik bedenk me opeens nog wat. De trein waar ik normaal mee reis reed niet, want de brug waar de trein overheen moest was kapot ofzo... Vaag verhaal. Dus ik moest met de bus. Ik ging geld bij elkaar zoeken voor de bus, ik heb een jaarkaart dus geen OV-chip. Blijkt dat je helemaal niet hoefde te betalen :') Sta ik daar voor die buschauffeur, met geld in mijn handen.... Ik ging maar helemaal vooraan zitten, want daar was nog een plekje vrij. (Het was een dubbeldekker, en ik had geen zin om helemaal naar boven te lopen om te kijken of er nog een plekje vrij was). Zit ik daar een paar minuten, komt er een man de bus binnen die niet goed kan traplopen, dus moet ik opstaan en die man moet daar zitten. Dat moest van de buschauffeur :o . Dus ik moet toch nog naar boven. Helemaal achteraan, op zo'n rij waar je met z'n vijfen kunt zitten, was nog een plekje vrij, dus daar ga ik zitten. Voor mij, op een 2-zits-bank, zit een verliefd homo-stelleltje (ik heb niks tegen homo's hoor :) ) elkaar innig te zoenen en te knuffelen. Ik en die mensen naast mij keken elkaar aan van: :r ... Moet dat nu echt :?

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:07

Dag nadat ik bij de kaakchirurg was geweest met de metro naar mijn werk. Kaak mega dit en blauw. Hoor ik een jongetje van een jaar of 7 tegen zijn moeder zeggen:"Kijk mam, die mevrouw is in haar gezicht geslagen'! :-(

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:11

Wat een geweldige verhalen komen hier voorbij :j

Ik kan zo even niks bedenken, zal eens goed nadenken.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:19

Leuke verhalen.

Ik heb wel eens half vast gezeten tussen trein deuren. Gelukkig nog heelhuids op het perron gekomen.
En vandaag stapte ik de trein uit en liep richting de in/uit-check paal. Struikelde ik half over de steunpaal van een poster.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:22

Ik zat een keertje in de bus van stal naar huis toe.
Ik zat vooraan en die chauffeur eet een appel en vraagt "Wil je ook een stukje?" dus ik "Nee, bedankt"
Die man draait zich om terwijl we aan het rijden (!!) waren en laat ineens foto's van zn dochters zien. :?
Even later vraag hij "Hoe oud ben jij?" dus ik "14, meneer"
Hij: "Je ziet eruit als 16 en bent best knap, heb je al een vriendje?"
Ik: "Nee.. Waarom vraagt u dit?"
Hij: "Oh ja jongens, nooit aan beginnen. Het regent hard, als je tot het eind station blijft zitten breng ik je wel naar huis toe."
Ik: "Nee." Ben gelijk de eerste halte daarna er uit gegaan want we zaten nog maar met 4 man in de bus, bah wat vond ik die man eng. :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:25

geweldig Cayenne... zie het al helemaal voor me, hoe Saffier de medereizigers vermaakte :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:30

Mijn trein had tien minuten vertraging. Ik snel de trein uit gesprongen en naar de bussen gerend. Gelukkig had mijn busje ook vertraging, anders moest ik een uur wachten. Dus ik kom daar aan rennen en struikel over een stoeptegel ( :+ belachelijk!!) en val half de bus in, om vervolgens op te staan en te zeggen: Gelukkig, ik heb het gehaald :D
Buschauffeur lachen en de rest van de bus ook... Ik ben geen fan van het OV haha

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:31

elizexbeau schreef:
Mijn trein had tien minuten vertraging. Ik snel de trein uit gesprongen en naar de bussen gerend. Gelukkig had mijn busje ook vertraging, anders moest ik een uur wachten. Dus ik kom daar aan rennen en struikel over een stoeptegel ( :+ belachelijk!!) en val half de bus in, om vervolgens op te staan en te zeggen: Gelukkig, ik heb het gehaald :D
Buschauffeur lachen en de rest van de bus ook... Ik ben geen fan van het OV haha

Haha dat kan ik me voorstellen :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:32

De bus uitvallen omdat je blijft hangen in je veters van je schoenen. Dat moment staat vast bij vele in hun geheugen gegrift -O-

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:32

@Cayenne: ik moest zoo lachen om jou valkparkiet :))

@Elizexbeau: Dat is echt een actie voor mij :')! En dan ook zo'n opmerking hahaha :))!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:34

Ja ik dacht: ik sta nu toch al voor banketstaaf :D
Achteraf hoorde ik van de buschauffeur dat ie me al aan had zien komen rennen,
had ik dus prima wat rustiger aan kunnen doen en een struikelpartij kunnen voorkomen :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:44

Bevrijdingsdag vorig jaar.

15 uur ehbo gedraaid, veel comazuipers en heel wat af gelopen. Dus ik was kapot.

Chauffeur van de bus was een bekende waar ik normaal altijd mee klets tijden de busreis.
Maar ik was zo moe, en zeg te hem dat ik vandaag eens niet sociaal ging doen en echt mijn ogen dicht moest doen.

Bus was stampvol met bezopen mensen die onze vrijheid nog even door vierde in de bus.
Geen probleem, ik slaap wel.

Ergens ver in mijn slaap hoorde ik de chauffeur omroepen: Hé meisje in je ehbo pakje, moet je er niet uit (hij weet best hoe ik heet)??.
Maar dacht dat het in mijn droom was
Word ik aangetikt en doe echt mijn ogen half open, staat er een jongen naast mij: volgens mij heeft de chauffeur het tegen jou (mijn pak was ook niet te missen)/
Zag echt half hoe alle mensen in de bus mij aan zitten te staren.

Kijk naar buiten: fiets mijn halte.

Spring omhoog, lazer bijna van de trap, vergeet ik ook nog mijn tas. Alle mensen incl. de buschauffeur hadden de grootste lol. :')

Maar was wel blij dat hij gestopt was, anders kon ik 2 km terug lopen in het aarde donker over niet verlichte wegen (is mij helaas ook wel aantal keer overkomen)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:46

's Ochtends vroeg de buschauffeur per ongeluk 'schatje' noemen is toch wel een van mijn ultieme gênante OV-momenten. :')

Ook ben ik een keer de (aardig volle) bus in gevallen. De opstap was hoger dan dat ik dacht. Gelukkig werd ik wel opgevangen door een hele aardige meneer dus ging niet plat op m'n gezicht, maar charmant is anders. :+

Maar mijn absolute gênante moment is toch wel die ene keer toen ik in slow-motion omgevallen in de bus.. Liep toen op krukken, maar niemand wilde blijkbaar zijn/haar zitplaats afstaan aan mij dus ik moest blijven staan tijdens de rit. Dit ging een tijdje goed, tot ik mij op een onbewaakt moment niet goed vasthield en in een vrij scherpe bocht omkukelde. Niemand hielp mij overeind, de buschauffeur moest zelfs achter het stuur vandaan komen om mij op te komen rapen. Dat is ook héél gênant, dat je daar zo op de grond ligt en niemand ook maar een vinger uitsteekt. En ondertussen werden een aantal mede-passagiers nog boos ook, omdat de bus te laat zou komen.. 8)7