Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:00

Mensen die vlak voor je de weg opscheuren......terwijl er na mij een lege weg is!!. Als t erg druk is dan kan ik dat nog begrijpen......
Richting aangeven is ook wel leuk, heb laatst heel onnozel voor de rotonde staan wachten terwijl er 3 auto's afsloegen zonder richting aan te geven, waarbij ik dus had kunnen oprijden

upendo

Re: Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:02

Liever drie keer teveel wachten dan één keer te weinig.. Denk ik altijd maar. :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:14

Ik had er vandaag ook één waar ik erg om moest lachen: Rij richting het winkelcentrum wat nog in aanbouw is, dus wat rommelig. Vrachtwagen voor mij, kan de bocht niet door want er komt van andere kant een auto met vrouw achter het stuur die erg ruim de bocht neemt. ( sorry, ben zelf ook vrouw haha) Vrouw heeft aan rechterzijde minstens 1,5 meter ruimte en dan een paaltje maar durft niet verder te rijden. Ik doe mijn raampje open en zwaai en roep dat ze makkelijk kan doorrijden omdat er genoeg ruimte is, vrouw kijkt doodsbenauwd, steekt naar achter en stuurt naar LINKS bijna tegen de vrachtwagen aan, aan de andere kant nu 2 meter ruimte en aan de vrachtwagen kant 2cm...Zo stuurt ze dus langs de vrachtwagen, alsof het allemaal maar nét past. Hilarisch!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:16

ik erger me aan veel, maar van de week voor een die voor groen ging stilstaan.. waardoor ik rood aanliep -:(-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:24

Jullie mogen volgens mij heel blij zijn dat jullie niet achter mij aanreden :')
Ik was met de bus.

Jaja hij reed 50.. op een weg waar je 80 mag
En begon langzaam over de weg te slingeren..
Raad maar eens wat hij zat te doen

Juist.. whatsappen tijdens het rijden :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:29

deviltjh schreef:
Jullie mogen volgens mij heel blij zijn dat jullie niet achter mij aanreden :')
Ik was met de bus.

Jaja hij reed 50.. op een weg waar je 80 mag
En begon langzaam over de weg te slingeren..
Raad maar eens wat hij zat te doen

Juist.. whatsappen tijdens het rijden :\

Serieus??? Dan had ik echt een klacht ingediend bij de maatschappij, die vent is verantwoordelijk voor zijn passagiers en als je met zo'n bus ergens opklapt is het echt wel serieus mis.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:31

Ga ik ook nog doen
Aangezien dit vanmiddag was
Vond het zowiezo heel apart dat hij dat deed :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:55

QueLee schreef:
waar ik dan altijd wel weer om moet lachen zijn van die stoere mannetjes in verlaagde auto's.. heb je die wel eens over een drempel zien rijden? duurt eeeeeuwen voordat ze eroverheen zijn hahaha hi-la-risch komen ze veelste hard aangereden en dan als een oma over die drempels..

Ik ga dan altijd toeteren, dat slome geslak doe je maar lekker op eigen terrein.. := :') de rest van Nederland vraagt niet om zo'n verlaagd geval :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:56

Is er laatst niet een buschauffeur ontslagen omdat ie aan het filmen was tijdens het rijden?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:08

Toeteren is vast fijn voor de omwonenden :)

We hebben hier ook zo'n drempel voor de deur, waarvan veel mensen denken dat het een onneembare vesting is. Maar ik stoor me er niet aan eigenlijk, ook niet als ik erachter zit. Dat bij mijn vorige woning die gekken op volle snelheid over de stoep scheurden om de drempel te ontwijken, dat vond ik veel erger. (Ook nog pal voor een school. Brrr.)

Ontslag voor whatsappen of filmen tijdens het rijden als buschauffeur lijkt me op zich best terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:10

Je houdt de toeter natuurlijk niet vast he :)

Maar serieus als ze zigzaggen over een drempel dan hinderen ze in principe gewoon het verkeer, ook het tegemoetkomende. Prima dat ze hun auto willen pimpen, maar niet het andere verkeer ermee hinderen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:13

ik had maandag bijna een dikke range rover op mijn neus (ik reed op de rotonde, mevrouw coupeert mij af, 1/10 seconde vroeger en ik zat er finaal af), om dan dezelfde weg af te rijden dat ik ook nodig had, en aan 40 te gaan rijden op een 70 km weg ... en dan nog lelijk doen dat ik een beetje ging bumperkleven :+, vrouwmens, als je persé in zo een dikke auto wil rijden, leer je voorrangsregels, en check op voorhand waar je gaspedaal zit. Het is al een automaat, dus erg moelijk is het nou niet !!!)

en gisteravond heb ik op een haar na een meisje op de fiets gemist, kwam tegenligger af, meisje reed in schemerdonker zonder licht in de zelfde richting als ik, dus ik bleef er netjes achter. Moment dat tegenligger weg is geef ik gas en wijk uit om ze in te halen, waarna ze zonder teken of zonder kijken haar fiets voor mijn auto gooi om over te steken. Ik tuut om ze er attent op te maken, ze kijkt niet eens op, heb nog eens getuut, maar blijkbaar had ze een stijve nek ofzo...

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:19

Getoeter vind ik zo irritant.. Ja, als er een levensgevaarlijke situatie ontstaat ja, maar zoveel mensen toeteren om iemand gedag te zeggen of omdat ze anderzins in een vrolijke bui zijn.. Ik schrik me altijd een hoedje.

Net weer bijna van m'n fiets gereden door iemand met haast, die vond dat hij wel met 60? 70? langs mij heen kon scheuren op een fietsweg waar auto's met 30 km/u wel gedoogd worden...

Verder vind ik als fietser dat er een regensensor op stoplichten moet komen, om fietsers en voetgangers voorrang te geven als het regent. Onze inspanningen voor een beter milieu mogen toch wel ergens beloond worden?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:19

Ik kom ze dagelijks tegen, de zogeheten verkeershufters!
Mensen die denken dat ze alles mogen maken, inhalen als het eigenlijk net niet meer gaat.
Bumperkleven, en dat terwijl ik me altijd aan de snelheid hou of er 10 km per uur boven zit.
Maar idd ook de zondagsrijders die altijd te langzaam rijden op de meest onmogelijke wegen. :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:20

Ik had vanmiddag lol. Bij de winkel waar ik werk is een parkeerplaats, maar om de haverklap staan er auto's voor de inrit. Vanmiddag dus ook, waardoor ik over de stoep moest om de inrit in te rijden. En dat is een rare en heel krappe bocht.Toevallig komt er net een stadswacht aan die kijkt wat ik aan het doen ben. Dus ik doe mijn raampje open en zeg: "Goeiemiddag meneer, het is toch wat met die mensen die niet snappen dat ze hier niet parkeren mogen". Stadswacht kijkt naar de auto, dan naar de inrit, en zegt: ja, dat is een inrit, dat mag niet, ik schrijf een bon!" Dat kost ze dus 90 euro.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:20

Van de andere kant - bumperkleven is eigenlijk nooit ok, toch? Hoe irritant de ander ook is. Net als groot licht terug doen (niet seinen maar blijven verblinden) - dat is eigenlijk alleen maar dom en gevaarlijk. En volgens mij leert niemand er wat van, want de meesten die zich aso gedragen blijven dat gewoon doen.

(En zelf heb ik de neiging ook niet om me beter te gedragen als andere mensen irritant doen. Ik zal niet snel plotseling op de rem trappen om een bumperklever eens even 'lekker' te laten schrikken, maar ik snap de verleiding wel en heb ook geen zin om maar meteen aan de kant te gaan omdat iemand haast heeft.)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:26

Voor bumperkleven op de snelweg heb ik een andere methode gevonden: De ruitensproeier. Remmen zonder reden mag namelijk niet. Maar je ruiten schoonmaken daarintegen...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:30

Duhelo schreef:
ik had maandag bijna een dikke range rover op mijn neus (ik reed op de rotonde, mevrouw coupeert mij af, 1/10 seconde vroeger en ik zat er finaal af), om dan dezelfde weg af te rijden dat ik ook nodig had, en aan 40 te gaan rijden op een 70 km weg ... en dan nog lelijk doen dat ik een beetje ging bumperkleven :+, vrouwmens, als je persé in zo een dikke auto wil rijden, leer je voorrangsregels, en check op voorhand waar je gaspedaal zit. Het is al een automaat, dus erg moelijk is het nou niet !!!)

en gisteravond heb ik op een haar na een meisje op de fiets gemist, kwam tegenligger af, meisje reed in schemerdonker zonder licht in de zelfde richting als ik, dus ik bleef er netjes achter. Moment dat tegenligger weg is geef ik gas en wijk uit om ze in te halen, waarna ze zonder teken of zonder kijken haar fiets voor mijn auto gooi om over te steken. Ik tuut om ze er attent op te maken, ze kijkt niet eens op, heb nog eens getuut, maar blijkbaar had ze een stijve nek ofzo...

Daar had ik nog achteraan geschreeuwd of ze dood wil. Serieus, waar zit je verstand als je zulke toeren uithaalt? Sowieso snap ik fietsers zonder licht niet. Ik stap mijn fiets niet op in het donker als mijn verlichting het niet dood, ik vind dat echt dood eng, fietsen zonder licht :=

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:34

Ik heb er zo'n hekel aan als ze achter je lopen te douwen terwijl je zelf ook niet harder kan, doordat degene die voor je rijdt te langzaam gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:43

Over drempels gesproken: mijn Volvo is vrij lang en vrij laag, dus ik moet heel rustig over de drempels, anders rij ik de onderkant kapot. Mn chauffeurs van een 4x4 (die dus wel hoog is) lijken dat niet te begrijpen en komen dan bumperkleven. Ik rij ook niet voor mijn lol rustig over drempels hoor, zou ook liever doorrijden :+

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:52

Ik zit in sommige periodes uren op de weg per dag.. En soms komt het stoom uit mijn oren!
1. Vrachtwagens die denken ik ben groot dus ik heb voorrang instelling..
2. Mensen die in de file de afrit op gaan vervolgens plank gas naar het einde rijden en hem er daar weer tussen gooien. En dsn nog boos worden als je ze er niet tussen laat!
3. Bumperkleven. Sorry maar dan laat ik mijn gas los! Dat ze zichzelf op een hoop willen rijden moeten ze zelf weten.. maar laat mij met rust!
4. Mensen die achter een vrachtwagen vandaan willen en hem voor je zetten terwijl je 120 km per uur rijdt.
5. Zondagsrijders
6. Zigzaggers in de file!
7. Geen richtingaanwijzer gebruiken..
8. Rechterrijbaan hangers die eindeloos blijven rijden en je er gewoon niet voorbij kan.
9. Recht inhalen.
10. Als je door voorgaande idioten een uitwijkingsmanouvre moet maken en dat de bestuurder die je hindert en vriendelijk je hand hebt opgestoken voor je gaat rijden en gaat remmen en afsnijden..

zo kan ik nog wel even verder gaan.. bedankt voor dit spui topic :))

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:08

Ooh vreselijk! Hier in Wierden is het echt het toppunt!

- Niemand gebruikt hier zijn knipperlichten. Alsof ik van iedereen hier weet waar ze naartoe moeten
- Ook al heeft rechts voorrang, dat wordt nooit gegeven
- Als ik op een rotonde rijdt komen ze extra hard aangereden waardoor je elke keer je hart vasthoudt dat er geen ongelukken gaan gebeuren.
- Véél te hard rijden binnen de bebouwde kom
- Véél te langzaam rijden op de snelweg

Ik rij elke dag een uurtje op de snelweg. De dingen die je daar meemaakt.... 8)7
- Vrachtwagens die gewoon op jouw weghelft komen rijden omdat je toch wel aan de kant gaat voor zo'n groot gevaarte.
- Rechts inhalen
- Van de invoegstrook meteen naar de meest linker baan schuiven met 85 km/u waar ik de toegestane 130 rij

Ja, soms zit ik echt scheldend en tierend in de auto. Niet dat ik heilig ben en geen fouten maak, maar dit is zó ergerlijk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:32

Jans schreef:
Je houdt de toeter natuurlijk niet vast he :)

Maar serieus als ze zigzaggen over een drempel dan hinderen ze in principe gewoon het verkeer, ook het tegemoetkomende. Prima dat ze hun auto willen pimpen, maar niet het andere verkeer ermee hinderen.

Ze gaan met toeteren toch niet sneller :P

Volgens mij kun je voor onnodig toeteren ook een boete krijgen. Al is de pakkans nihil.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:36

De halve weg vanaf mijn werk naar huis achter een lesauto gezeten. Ik ben mijn geduld maar is gaan testen.. (Je mocht toch niet inhalen en grootste gedeelte was 30 op een weg waar je denkt minimaal 50 te kunnen rijden) schakelen naar zn twee, afstand houden en van de natuur genieten maar. Ik vind dat ik mezelf voorbeeldig heb gedragen :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:01

Leverage schreef:
Duhelo schreef:

Daar had ik nog achteraan geschreeuwd of ze dood wil. Serieus, waar zit je verstand als je zulke toeren uithaalt? Sowieso snap ik fietsers zonder licht niet. Ik stap mijn fiets niet op in het donker als mijn verlichting het niet dood, ik vind dat echt dood eng, fietsen zonder licht :=

ik was te laat om mijn raam open te draaien ...
ik was eigenlijk ook gewoon verbaasd, ze reed heel rustig rechtdoor, en plots Bam zei ze, de weg op om eventjes op het dooie gemakje te gaan inslaan. Mijn auto is een zware diesel van 12 jaar oud, die lawaai maakt als een tractor, er hangt een stukje los die constant over de grond schraaft, en ding piept aan alle kanten. Het kan gewoon niet zijn dat ze me niet gehoord heeft :D (misschien net daarmee dat ze dacht dat ik wel effe ging wachten, gelukkig trok ik niet te vlotjes op of ik mocht ze van mijn motorkap schrapen)

Fietsers zijn vaak gewoon gevaarlijk, rijden rechtdoor over kruispunten ipv de voorgemaakte fietspaden te volgen (want dat is wel 10 m extra rijden), steken zelden armen uit waar ze heen willen, rijden zonder licht met donkere kledij ... Maar als wij ze omver rijden zijn wij in fout want zij zijn zwakke weggebruikers ...