Huurhuisje aanhouden bij samenwonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:57

Cayenne schreef:
vuurneon schreef:
Hoezo mogen ze dat niet hebben? Ik heb toch echt een loper :Y)
Als ze het niet willen, dan moeten ze zelf een ander slot erop zetten.

Een ander slot zetten in een huurhuis? :?

Ja, als ze niet willen dat wij er met een loper in kunnen. Mogen ze doen, op eigen kosten :j
Of de knip erop, dan komen wij er niet in als zij thuis zijn.

Sammie

Re: Huurhuisje aanhouden bij samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:13

Bij onze wbv mag het iig niet. Meende toch echt dat hij zei dat het ook wettelijk niet mag.

wat moet je als wbv nou met een loper zodat ie op ieders huis past? Daar heb je toch niks te zoeken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:15

In principe niet nee, dus de loper wordt ook alleen gebruikt bij nood (stel iemand opent de deur niet voor bezoek en dat is zorgwekkend) of in overleg; bv reparatie als de bewoner niet thuis is. Mag wettelijk wel, ze zijn ermee akkoord gegaan de bewoners en anders zijn ze vrij om het slot te vervangen.
Loper past sowieso niet op de schuren, omdat wij daar absoluut niets te zoeken hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:19

Hier hebben de schuren en de voordeur hetzelfde slot :+

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:34

vuurneon schreef:
In principe niet nee, dus de loper wordt ook alleen gebruikt bij nood (stel iemand opent de deur niet voor bezoek en dat is zorgwekkend) of in overleg; bv reparatie als de bewoner niet thuis is. Mag wettelijk wel, ze zijn ermee akkoord gegaan de bewoners en anders zijn ze vrij om het slot te vervangen.
Loper past sowieso niet op de schuren, omdat wij daar absoluut niets te zoeken hebben.

gaat dit dan om een woongemeenschap oa?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:36

Sammie schreef:
Bij onze wbv mag het iig niet. Meende toch echt dat hij zei dat het ook wettelijk niet mag.

wat moet je als wbv nou met een loper zodat ie op ieders huis past? Daar heb je toch niks te zoeken?

Bij mijn wbz zeggen ze hetzelfde, ik loop hier stage troueens. Ze mogen het slot ook alleen met en cilinder openen (slot gaat hiermee kapot) als het zeer dringend is zonder toestemming van bewoner. Sleutel kwijt is het natuurlijk met toestemming.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:38

AdnerB schreef:
vuurneon schreef:

gaat dit dan om een woongemeenschap oa?

Nee, het zijn gewone sociale huurwoningen van de woningbouw. Je moet alleen wel 50+ zijn. Dus vandaar de loper :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:39

Want als je boven de 50 bent heb je geen recht op privacy meer? En boven de 50 geldt de wet ook niet voor je?

Wat een onzin. Als je de mensen ervoor laat tekenen mag je idd het huis in, wettelijk gezien is het alleen verboden om als verhuurder je huurders daarvoor te laten tekenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:41

Dreamybol schreef:
Want als je boven de 50 bent heb je geen recht op privacy meer? En boven de 50 geldt de wet ook niet voor je?

Wat een onzin. Als je de mensen ervoor laat tekenen mag je idd het huis in, wettelijk gezien is het alleen verboden om als verhuurder je huurders daarvoor te laten tekenen.

Ehm, het is in hun eigen belang. Niet in het belang van de woningbouw ;) dus de 99 procent vinden het een geweldig gevoel van veiligheid geven, hebben zelfs en top score gekregen voor hun gevoel van privacy.
En zoals je kon lezen: ze zijn niet verplicht ermee akkoord te gaan en hebben alle recht om zelf sloten te vervangen waar de loper niet op past. Dus wettelijk gezien is het akkoord.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-13 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:42

Soort aanleuningwoningen? Met een bel voor als het misgaat?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:44

Ik heb een tijdje geleden een huis verhuurd en kreeg toen van de advocaat te horen dat ik deze constructie niet in het huurcontract mocht opnemen. Heb zo het idee dat deze 50plussers enigszins in de maling worden genomen onder het dure mom van het anders maar zelf oplossen door middel van nieuwe sloten.
Maar goed, het is hier wel een erg off topic discussie, dus mijn excuus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:48

Dreamybol schreef:
Ik heb een tijdje geleden een huis verhuurd en kreeg toen van de advocaat te horen dat ik deze constructie niet in het huurcontract mocht opnemen. Heb zo het idee dat deze 50plussers enigszins in de maling worden genomen onder het dure mom van het anders maar zelf oplossen door middel van nieuwe sloten.
Maar goed, het is hier wel een erg off topic discussie, dus mijn excuus.

Nee hoor, de 50 plussers zijn er juist erg blij mee en zien het als een gigantisch voordeel :) (en dagelijks is er wel iemand die de sleutels binnen heeft laten liggen, dus dan is dit perfect. ). Hoe het precies in het contract staat weet ik overigens niet, maar ze worden wel ingelicht natuurlijk en dat wij absoluut werken met protocollen. Privacy is een groot goed en dat wordt absoluut gewaarborgd en dat ervaren ze ook zo :j
Het is niet zo dat 'jij niet akkoord, jij geen woning'. T is een eigen keuze (en als ze thuis zijn kan er zo de knip op en dan kunnen wij er sowieso niet in). Het is hun woning en dat wordt gerespecteerd. Gezien de doelgroep komt noodzaak tot betreden nu eenmaal vaker voor dan bij de gezinswoningen. Het is keurig geregeld hoor :j nemen ze absoluut niet in de maling en houden ons netjes aan de wet.

Zijn wel en geen aanleunwoningen :)

Maar goed is inderdaad off. topic :)

Ben benieuwd ts of je het kan aanhouden, voor dat bedrag is het wel super zeg := wat lekker goedkoop wonen! Ehh vakantieoord haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:11

Heb niet alles doorgelezen, maar TS, sta je ingeschreven nog bij de woningbouw? Want als je al een aantal jaar ingeschreven staat, in zijn woonplaats of in de jouwe, dan sta je misschien vrij bovenaan als je iets zoekt mocht het mislopen? Scheelt geld, je houdt geen woning bezet en loopt geen kans op problemen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 01:50

Wat een gezanik over het 'bezet houden van een woning', pfff :Z

TS, het is al eerder genoemd maar ik zou mezelf voorlopig nog niet inschrijven op je nieuwe adres. Eerst een tijd logeren, op die manier speel je het meest safe.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:32

Bellona_K schreef:
Wat een gezanik over het 'bezet houden van een woning', pfff :Z

TS, het is al eerder genoemd maar ik zou mezelf voorlopig nog niet inschrijven op je nieuwe adres. Eerst een tijd logeren, op die manier speel je het meest safe.

_/-\o_