Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 13:23

Hilli schreef:
RedPassion schreef:
Mannen kunnen ook niet veel goed doen hè... -O-

Nee, heel vaak niet. Doen ze iets wél, dan is het steevast op de verkeerde manier en doen ze iets niet dan is het een luie zak hooi die nooit wat doet. Leg het dan op z'n minst uit hoe je het wel graag ziet.

Het gaat niet om mannen die dingen verkeerd doen en waar wij vrouwen over willen zeuren.

Het topic gaat over lieve dingen die mannen, vriendjes, ouders, en vrienden doen die ontzettend aandoenlijk zijn maar helemaal de plank mis slaan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:26

Wat een mooie situaties staan hier! Ik moest meteen aan mijn moeder denken. Die gaf mijn vader elke dag een sinaasappel mee naar zijn werk. Een paar jaar later bleek dat hij die sinaasappel elke dag trouw aan een collega gaf omdat hij hem zelf niet lustte...... Ik vond dat zo komisch, hoe kun je nu jarenlang zo niet-communi(et)ceren!

Anoniem

Re: Goede bedoelingen waar je stiekem liever voor bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:28

Ja mijn zusje had het altijd met de boterhammen van mama. Moederlief stond iedere ochtend trouw in de keuken om broodjes voor ons te smeren toen we nog op dezelfde school zaten. Ik at mijn broodje meestal op de fiets al op, of in de eerste pauze, maar zag mijn zusje altijd dingen uit de automaat trekken en 's middags patat weg zitten vreten. Toen ik een keer aan haar vroeg waarom ze haar brood dan altijd weggooide bleek dat ze geen hagelslag lustte maar dat ze het niet tegen mama durfde te zeggen :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:32

Vriendlief hier mag wel de was doen, maar ophangen dus niet :')
Hoppa shirtje schuin over het rekje, niet uitslaan ed _O- Nu maar afgesproken dat ik de was voor mijn rekening neemt en hij het koken voor die van hem..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:33

@Raponsje: de openingspost en een aantal andere berichten komen op mij heel anders over. Het is lief bedoeld, maar ik twijfel of het ook zo is opgevat. Los van de vertedering trouwens.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:36

Barbabientje schreef:
Vriendlief hier mag wel de was doen, maar ophangen dus niet :')
Hoppa shirtje schuin over het rekje, niet uitslaan ed _O- Nu maar afgesproken dat ik de was voor mijn rekening neemt en hij het koken voor die van hem..

Jaaaa... gelukkig nog iemand!!! Of bepaalde shirts aan de punten ophangen zodat ze helemaal uithangen?

Zolang je maar tactisch blijft denk ik dan.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:38

Ik doe altijd alles met wasknijpers en dan onderaan, omdat je vaak dat soort dingen (overhemden enzo) toch in je broek stopt.. Wat doet vriendlief, dingen gewoon dubbel eroverheen zeg maar :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 13:39

Hilli schreef:
@Raponsje: de openingspost en een aantal andere berichten komen op mij heel anders over. Het is lief bedoeld, maar ik twijfel of het ook zo is opgevat. Los van de vertedering trouwens.

Laatste zijn van mijn OP:
Zijn er meer lieve mannen, vriendjes, mama's en papa's met goede bedoelingen die de plank helemaal mis slaan?
Aandoenlijk is het wel.

Zoals ik eerder al zei ben ik zelf juist meer gecharmeerd van lieve dingen die misschien eigenlijk helemaal niet naar wens zijn.

Ik zou het juist minder leuk vinden als ik een partner had die elke dag een perfect 5 gangen menu op tafel zet, een 5 sterren vakantie als verrassing boekt en alles tot in de puntjes verzorgt is.

Dan heb ik liever mijn vriend die om mij te ontzien ons mislukte lasagne voorschotelt en een weekend weg geregeld had waarbij we na het vliegveld compleet verdwaald waren. Juist die imperfectie maken mij heel verliefd op hem of gek op iemand.

Zoals mijn moeder die vroeger mijn vlees sneed maar dat in te grote stukken deed. Ze deed het voor mij en dat was lief. Dus ik zei niet en beet gewoon kleine hapjes van mijn vork zodat het niet nog eens hoefde de snijden. Dat zal me altijd bij blijven. Hoe goed ze kan stofzuigen niet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:40

Barbabientje schreef:
Ik doe altijd alles met wasknijpers en dan onderaan, omdat je vaak dat soort dingen (overhemden enzo) toch in je broek stopt.. Wat doet vriendlief, dingen gewoon dubbel eroverheen zeg maar :')

Haha ja ik ken het! Sommige truitjes moeten er bij mij dubbel overheen hoor. En wat zeg je dan tegen je vriend??

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:43

Oh, ik zorg gewoon dat ik de was ophang.. En anders zeg ik niets en laat het lekker hangen of hang het even beter op :)
Ben allang blij dat ie ook gewoon iets doet in het huishouden, ondanks dat we allebei ontzettend druk zijn!
Hij werkt 50 uur en in loop 24 uur stage (waarbij ik 2x een uur moet reizen op een dag) en nog 20 uur naar school moet en daarnaast nog moet werken en stageopdrachten moet maken :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:44

Wat een gezanik hier zeg. :+
Wees blij dat ze wat doen denk ik dan..
Hier kookt er een trouwens, wat ik weer totaal niet kan.
Ik ruim altijd de rommel op, veel rommel maar ik eet wel lekker. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:46

Het is toch geen gezanik? Ik vind het juist echt enorm gezeik om te zeggen nav dit topic: mannen kunnen volgens jullie ook niets goeds doen. Overdreven zeg. We vinden het juist leuk dat ze iets liefs doen en dat vervolgens niet oged uitpakt. Cute<3

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:46

Mijn vriendje doet alles goed <3
Vooral de bende in de keuken vind ik heerlijk nadat ie keiveel moeite heeft gedaan om voor mij lekker te koken :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:52

moonfish13 schreef:

^
over gezanik gesproken :')

Ik vind het ook schattig. Vriendje woont niet bij mij dus is niet zo geheel thuis in de keukenkastjes ed. Kom ik een keer beneden staat ie heel lief af te wassen 'en ik hoefde echt niet mee te helpen!'. Okee....

Kom ik 's middags thuis van mn werk, kan ik NIETS meer vinden! haha! Hij had alles verkeerd weggezet. Heb hem dat nooit gezegd want vond het zo schattig dat ie voor mij de afwas wilde doen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:54

Mn vriend doet de was en vergeet dat ie nog op 60 graden staat met als resultaat allemaal strakke t shirts.. doet boontjes 4 uur lang koken omdat ze een ander kleurtje hadden (speciaal ras uit mn vader zijn groente tuin) Dag boontjes.. vergeet dat boontjes schoongemaakt moeten worden dus doe pan open en alle uiteindjes en sprietjes zaten er nog aan... maakt een roestvrijstalen kookplaat schoon met een schuursponsje _-:( en ga zo maar verder. Maar goed hij is wel hartstikke lief

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:03

Leuk topic :D

Mijn vriendje doet heel veel, maar gooit bijvoorbeeld alle kleuren was door elkaar heen haha. Met als resultaat een zwarte was met twee witte bloesjes van mij erbij die nu grijs zijn :+ Maar hij is wel super lief, hij kookt heel vaak ivm met mijn school en ruimt het dan ook nog op! Afwas, was, huis opruimen, hij doet het allemaal! :D Het opruimen gaat soms iets te radicaal, dan ben ik dingen kwijt die ik nooooooit weer vind hihi.

Maar ik hou wel veel van hem <3

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:44

Haha grappige dingen komen er langs. Mijn vriend heeft juist last van mij met koken of iets (ik ben een hel in de keuken). Totdat hij me uiteindelijk wegstuurt omdat het koken samen met mij nog langer duurt en hij staat zware angsten uit als ik groenten moet snijden met een mes :') Daarbij gooi ik witte was bij andere kleuren, waardoor mijn vriend al mooie vlekken in zijn shirts had en ben ik zo klunzig dat ik er met opruimen een grotere zooi van maak dan als ik niet op ruim. Maar zo is hij ook. Laatst kreeg ik zwarte pannenkoeken te eten, moest ik de was opnieuw doen omdat hij het er was vergeten uit te halen etc. Toch blijft het altijd grappig die stomme dingetjes. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:52

Mijn vriend is echt een lieverd, maar ik ontbijt al járen niet. Alleen al de gedachte maakt me misselijk en vriendlief "verrast" me na 15 jaar nog steeds met een uitgebreid ontbijt inclusief eieren, spek, tomaat en soms zelfs haring :')

En dan gaan bokken als ik met veel moeite 1 broodje naar binnen werk en er nog zo veel over is :+:

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:52

Het ergste wat mijn vriend doet.. Dat is wel even iets wat ik wil spuien := Is zijn natte dingen uit de wasmachine halen en ophangen : want dat heb ik morgen nodig.. Maar de rest laten zitten |o |o |o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:54

moonfish13 schreef:

Ja, maar doe het dan ook goed, ik ben echt niet happy als meneer even al het huishoudgeld erdoor jaagt omdat ie veel lekkers mee wou nemen :')
Knullig de was ophangen, dat is wel weer te fixen maar de geldboom spuugt geen nieuwe zak geld uit :') en net als de keuken achterlaten als een oorlogsgebied, prima. Is schoon te maken :j
Lekker eten voor mij koken en vergeten dat ik allergisch ben voor bepaalde dingen, is echt minder leuk :') dat los je niet even op. Is lief bedoeld, maar dan had ik toch echt liever dat ie niet had gekookt haha

Maar goed, vriendlief is minder gecharmeerd als ik zijn werkkleding lekker was zonder overleg 'schat, alles is nat en je hebt ook de laatste broek meegewassen' dus het gaat wel 2 kanten op haha
Of dat ik na de lunch alles opruim terwijl hij nog moet eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:53

Haha, jullie verhalen klinken bekend, vooral het koken en dan daarna een ontplofte keuken zien :+

Hier ook op maandag vaak lief bedoelde acties van vriendje want ben ik vaak laat thuis. Vorige week ook, en te weinig brood bij en geen tijd gehad iets snel te halen, dus stuur rond half 8 berichtje dat 8 uur thuis ben en flink honger heb, want dan zou hij zorgen eten klaarstond (zijn specialiteit burrito, als ik die maak eet hij uit principe niet want is zijn gerecht). Berichtje terug, kwam voor elkaar.
Iets voor 8en kom straat in, boven in huis lampen aan, beneden keuken donker, en geen oven aan.... dus na lnge dag en honger pissig naar binnen, is hij helemaal trots dat zn lief vriendje is want had bad voor me klaarstaan met drinken zodat ik lekker kon relaxen terwijl hij aan eten ging beginnen.
Hij bedoelde het zooo lief dat ook echt niet boos kon zijn, maar na complete dag werken en haasten had liever eerst gegeten en daarna in bad gegaan.

Afgelopen maandag kreeg berichtje hoe laat eten klar moest zijn, dus antwoord weer, kom ik 8 uur thuis, zit meneer nog in zn computerspel, `tijd ging opeens zooooo snel`.

Maar hij is superlief en zorgzaam, en juist door bovenstaande dingen ben ik ook gek op hem!