de vrouw alle huishouden doen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

de vrouw alle huis houden doen of samen

samen.
271 (92%)
nee de vrouw alles laten doen. + koken.
21 (7%)
ja.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 294

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:55

Ik doe het meeste, maar ik ben ook het meest thuis en maak de meeste rotzooi. :+

Hij doet 'standaard' alleen de vuilnis en kookt (ideaal, want dat haat ik) elke dag. Boodschappen doen we samen en in het weekend vraag ik hem nog weleens om te stofzuigen of een wasje op te hangen. Uit zichzelf doet hij niet veel (hij ziet het niet) maar als ik het vraag wordt het wel gedaan. :j
De was mag hij niet doen, ik ben veel te bang dat hij de labels weer niet goed leest en van alles door elkaar gooit. :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:04

geerke schreef:
die van mij doet helemaal niets....draagt nog geen kopje naar het aanrecht.
Betaalt wel mijn drie paarden en 6 honden. :D

Weinig aan toe te voegen. Behalve dan dat hij 5 paarden en 8 honden betaalt :D .

doezel2

Re: de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:10

de mijne had vroege zoon bende op zijn slaap kamer. nu gaat het zins we samen wonen beter.
het liefst laat ie dingen slingeren.

pfff mannen soms hihi.( ruim zijn prut niet altijd op tot dat ie het zelf doet)

wel leuk dat er verschillende meningen zijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:12

Als ik zijn zooi laat liggen dan kom ik over een paar maanden mijn huis niet meer uit :')

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:32

Ik doe het hele huishouden in mijn uppie. Mijn man werkt meer uren dan ik, dus dit werkt het beste voor ons. Ik vind wel dat hij wat meer mag doen als hij vakantie heeft. Vaak moet ik dan wel werken, en kom dan thuis in een rommelig huis. daar heb ik erg de pest aan, maar het kwartje wil nog niet zo best vallen bij manlief. Je moet hem echt een taak geven, anders wordt er niets gedaan. Verwende kerel.( en maar mopperen dat er mensen bij hem op het werk zijn die het werk niet zien..)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:40

Ik doe het meeste in het huishouden. Ik werk 3 à 4 dagen in de week en vriend is vaker van 6 uur smorgens tot 6 savonds weg. Ik breng en haal dochterlief, vriend smst me een half uur vantevoren als hij naar huis komt zodat het eten klaar is/ bijna klaar is als hij thuis komt. Dan kunnen we meteen eten. Vind ik zelf fijn, want dan hoef ik niet met dochterlief zitten wachten. Als ik in het weekend moet werken dan haalt vriend er wel eens de stofzuiger door of de afwas. En hij zet het vuilnis buiten aangezien hij smorgens meer tijd heeft dan mij. (hoeft alleen zichzelf te verzorgen en ik mezelf en dochterlief.)
Maar vandaag mag ie zelf koken (pannekoeken. :D ) voor hem en dochter aangezien ik ziek ben en geen behoefte heb aan eten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:49

ja is hier ok nu moet hij wel hihi
als aan mijn ma lag moest ik alles in huis doen en de man 0,0(de oude stempel)
dan heb ik zo iets van ja hallo daarvoor wonen we nie samen om de man te 'verwennen'
samen wonen is alles delen dus ook het huishouden( nou ja wel zo verdeeld dat degenen het meest werkt nie zo veel hoef te doen.

de man moet eigenljk wel meer doen want en vrouw werkt nog het aller hards als ze kids krijgt;) dus de man heeft nog heeeel wat in te halen.hihi geintje

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:51

Ik heb een hekel aan mannen die roepen dat vrouwen het hele huishouden moeten doen want dat is niets voor mannen. Ik roep dan ook altijd terug dat zij dan ook de enige kostwinnaar moeten zijn als ze van traditioneel houden.

Mijn vriend en ik werken beide evenveel en hebben een werkster.
Dus dat is heel makkelijk. De zorg voor ons kindje verdelen we. Omdat ik toevallig een paar tieten heb ben ik echt niet van plan om als enige 's nachts er uit te gaan als ons kindje huilt.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:54

Eh.. Mijn vriend mag het huishouden doen. Hij zit de hele dag thuis terwijl ik werk, dus niks vrouw alle huishouden doen...
En ik help zelf uiteraard ook wel mee, maar vind het niet meer dan normaal dat hij wel wat doet als ik aan het werk ben ;) Ik ben ook goed pissig als hij alleen maar op zijn luie reet heeft gezeten terwijl hij ook even de afwas etc. had kunnen doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 16:54

Raponsje schreef:
Ik heb een hekel aan mannen die roepen dat vrouwen het hele huishouden moeten doen want dat is niets voor mannen. Ik roep dan ook altijd terug dat zij dan ook de enige kostwinnaar moeten zijn als ze van traditioneel houden.

Mijn vriend en ik werken beide evenveel en hebben een werkster.
Dus dat is heel makkelijk. De zorg voor ons kindje verdelen we. Omdat ik toevallig een paar tieten heb ben ik echt niet van plan om als enige 's nachts er uit te gaan als ons kindje huilt.

als kind hier straks huilt snachts dan gaat mijn man eruit.(omdat hij ovedag van.uur of 7 tot 6 a 7 aan het werk is.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:57

Ik vind dat je het moet verdelen als je evenveel werkt/ studeert.
Als 1 van de 2 niet werkt en de ander 40 uur werkt vind ik dat de thuiszitter het huishouden moet doen.
Ook als dit de vrouw is. Alles moet in mijn ogen verdeeld zijn, dus evenveel "werk".

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:59

Ik werk 24 uur en mijn vriend 38 uur, qua huishouden komt het er op neercdat ik ongeveer 80% doe en hij 20%.
Zijn was doe ik niet en ruim ik ook niet op, verder kookt hij een paar keer per week en neemt hij bodschappen mee als hij van zijn werk komt.
En sinds ik zwanger ben doet hij de kattenbak, maar daar moet ik hem wel aan herinneren.

Verder doe ik eigenlijk alles in huis, afwassen doen we alleen af en toe nog samen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:02

zonnebloem18 schreef:
Ik werk 24 uur en mijn vriend 38 uur, qua huishouden komt het er op neercdat ik ongeveer 80% doe en hij 20%.
Zijn was doe ik niet en ruim ik ook niet op, verder kookt hij een paar keer per week en neemt hij bodschappen mee als hij van zijn werk komt.
En sinds ik zwanger ben doet hij de kattenbak, maar daar moet ik hem wel aan herinneren.

Verder doe ik eigenlijk alles in huis, afwassen doen we alleen af en toe nog samen.

Huh, waarom doe je zijn was niet? Die kan je toch gewoon bij jouw was erin pleuren, lijkt me geld besparend :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:07

Ik woon momenteel nog niet samen met mijn vriend, maar ik weet al op voorhand dat ik meer
in het huishouden zal doen. Zeker ook omdat hij langer van huis is voor het werk dan ik.
En dan doe ik het met alle liefde en plezier.

Met mijn ex ging dat volledig mis, hij werkte niet en deed ook geen klop in het huishouden.
Ik werkte destijds 70 uur per week en kon mooi alles zelf doen. Dat vind ik dan ook weer niets :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:09

Mijn vriend vertrekt elke maandagochtend naar Zwitserland dus t/m vrijdag doe ik het huishouden, op vrijdag krijg ik een volle tas met was die ik de week erop weer wegwerk.

In het weekend kook ik, maar hij dekt de tafel en ruimt af.
Ik doe een was en hij stofzuigt.

We doen het in het weekend vaak een beetje samen, maar meestal zorg ik dat het huis vrijdag spik en span is zodat we wat aan ons weekend hebben en niet naar het huishouden hoeven om te kijken.

We doen wel op zaterdag samen boodschappen voor de dingen die we nog missen, maar de grote boodschappen doe ik op donderdag..

En ja ik werk ook 38 uur..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:15

Zelf vind ik dat de vrouw het huishouden moet doen en de man het belangrijkste inkomen van het gezin moet vormen. Met dat idee ben ik immers opgegroeid.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:20

xEmily schreef:
Zelf vind ik dat de vrouw het huishouden moet doen en de man het belangrijkste inkomen van het gezin moet vormen. Met dat idee ben ik immers opgegroeid.

In je profiel staat dat je 15 bent... Ben benieuwd wat je over 10 jaar zegt.

Ik ben blij dat ik niet afhankelijk ben van mijn partner, en dat ik van mijn eigen geld kan kopen wat ik wil..
Dan kan hij die laarzen van 300 euro echt te duur vinden, maar ik heb ervoor gewerkt.

En ja dat is de keuze die je maakt, moet er niet aan denken dat ik de hele week thuis zit.. En hij de hele week van huis is.
Zo me dood vervelen, en diep ongelukkig worden.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:21

Ik leef in luxe :D
Ik werk 33u en mijn man 40 soms meer.
Wassen bedden verschonen doe ik,
Hij kookt 4 a5 dagen ik de andere dagen.
Stofzuigen en schoonmaken wisselt.. soms ik wat meer soms hij...

Oo, en echt erg, hij smeert sochtends mijn brood :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:23

Ik werk nog niet en dat maakt t wat lastig maar goed, hij doet oa de badkamer, vuilniszakken en de slaapkamer stofzuigen :P Ik doe heel veel, maar hij mag wel wat doen.
[LZP] Afwasser gezocht! Per direct!

De afwas bijv... :')

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:29

Ik smeer standaard zijn brood, anders eet hij gewoon de hele dag niks of vette hap. Dan smeer ik het liever voor hem. Verder werkt hij soms 60 tot 70 uur in de week. Ik werk 36 uur en doe dan gewoon het huishouden. No Problemo. Soms heeft hij een bui en stofzuigt hij af en toe het hele huis. :')

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:35

Ik ben fulltime huismoeder, vriend werkt 36 uur.

Maandag staat hier als vaste dag ''Grote schoonmaak dag'' en dit zo elke week weer.

Rest van de week hou ik het netjes bij dat het netjes en schoon blijft en zorg ik voor onze kinderen. Ik doe zelf altijd de was, strijk, kook en doe de kinderen in bad of onder de douche.

In het weekend gun ik hem graag heerlijk weekend om van zijn kinderen te genieten en met ze te spelen, dit omdat hij doordeweeks al werkt en ik alle tijd met ze heb.

Ik vind het leuk om te doen en heb geregeld onze woonkamer vol zitten met andere moeders met baby's/dreumessen/peuters/kleuters etc.. Ik vind het fijn dat wij het zo op deze manier kunnen regelen en het ook allemaal maar even zo kan. Ik ben er altijd voor onze kinderen, ook wanneer ze straks uit school komen. Ik vind het zelf echt 10x niks dat mijn kinderen naar een BSO heen zouden moeten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:49

Geryon schreef:
Huh, waarom doe je zijn was niet? Die kan je toch gewoon bij jouw was erin pleuren, lijkt me geld besparend :P

Ik was voor mezelf 1 keer in de week dan heb ik een volle trommel, handdoeken was ik wel allemaal, maar als hij zijn kleding niet in de wasmand gooit was ik het niet.
In theorie wil ik prima zijn kleding wassen, mits ik het niet overal vandaan moet plukken.
Zit er spul van hem in de wasmand dan was ik het, maar de rest niet.
Helaas is hij nogal eigenwijs en gooit hij na 2 jaar nog zijn kleding niet in de wasmand, maar dat krijg je als je moeder altijd alles voor hem gedaan heeft en je zelf geen vinger uit hoeft te steken.
Zijn moeder viste de vieze sokken nog onder het bed vandaan, dat ben ik dus niet van plan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:04

pffff ik mag mijn woorden weer inslikken hoor.
Meneer heeft vrije dag hoeft alleen maar mij naar het werk te brengen en op te halen en naar de tandarts. Vroeg ik hem de afwas te doen, krijg ik toch geklaag over me heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:33

Oh zonnebloem hoe herkenbaar _O-
Maar heb het opgegeven dat er nog was in die wasmand gaat, vind het ook zonde van m'n energie om daar nog iets over te zeggen.
Heb ook zo m'n slechte gewoontes die ik niet afleer :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:41

Ik zag er niets van hoor, het boeit me totaal niet als hij geen schone sokken meer heeft.