brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:57

Nee zeg ben je gek :D Hij is een grote jongen ;-)
Maar als ik niet zou werken zou ik het weer niet gek vinden geloof ik. Zolang we beiden werken mag ie dat lekker zelf doen. Denk dat ie niet mag klagen trouwens.. hij werkt zeker 6 uur meer per week dan ik, maar hoeft niets in het huishouden/boodschappen te doen.
Zijn broodje mag ie dus lekker zelf smeren.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:57

Bij ons is het vaak 1 iemand die kookt, en de ander smeert dan brood. (wij smeren de avond voordat we gaan werken)

Soms sloof ik me uit, en maak ik er een luxe boterham van. Dat kan hij dan wel waarderen :)

Is iets erfelijks geloof ik, mam staat ook iedere dag om 6.15 op om het brood van pap te smeren..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:58

Ja ik smeer zowel zijn als mijn brood elke dag. In de tussentijd laat hij de hondjes uit en geeft ze te eten. Maar wij doen eigenlijk alles samen en het loopt als vanzelf. Mijn man is lief en behulpzaam en zo zorgen we beiden voor de pony's, honden en huishouden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:59

Mijn vriend eet nu nog elke dag in de bedrijfskantine, maar dat zal wel voorbij zijn als we samen gaan wonen ;) . En nee, ik ben niet van plan om dan zijn bammetjes te smeren, ik werk onregelmatig, en als ik tot 00:00 moet werken kom ik niet om 7:00 mijn bed uit. Gelukkig is het een grote jongen en kan hij prima zelf zijn brood smeren.

Ik denk wél dat ik tegen die tijd vaak avondeten voor hem klaar zal zetten als ik late dienst heb (anders kook ik toch sowieso). Meneer kan niet koken en eindigt anders iedere keer bij de snackbar, en ik vind het heerlijk om voor iemand anders te koken/zorgen. Win-win.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:00

Ik zou er echt geen probleem mee hebben. Hou van koken en alle andere vormen van in de keuken staan en als het gewaardeerd wordt smeer ik met liefde de boterhammen voor een ander. :j

FriesRoosje

Ik smeer wel zijn brood :) Maar hij daarvoor helpt hij mij weer met de paarden ;)

fjordie333

als we tegelijk op zouden staan zou ik het wel doen.

Milligan

Ik doe het niet, maar dat is meer omdat mijn vriend al om half 6 opstaat en ik pas rond 7u, en nee, ik ga niet eerder opstaan om zijn broodje te smeren haha! In het weekend maken we welk altijd ontbijt voor elkaar enzo.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:01

Toen het verandwoord was om mij als kind mijn boterhammetjes te laten smeren moest ik het ook zelf doen, zal ik toch zeker niet het brood van een volwassen man hoeven smeren? :+

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:02

Ik doe het ook, het is wel de eerste man voor wie ik het doe.
Ik zie het niet als een probleem, zeker omdat ik gelijk mn eigen brood smeer.

Als ik er niet ben savonds dan doet tie het trouwens net zo makkelijk
zelf even.

Bij mijn vorige relatie heb ik dit nooit gedaan overigens.

Maar nu doet mijn vriend ook net zo makkelijk de was de boodschappen
of stofzuigen

Ik vind het echt geen probleem om dan oook wat voor hem te doen

Geven en nemen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:02

Ik zou er niet aan denken om andermans brood te smeren :+

Ons pap smeert het iedere avond ook zelf.
Kan ie lekker zelf kiezen wat ie er wel of niet op wil.

En hij heeft 2 goed werkende handjes en voetjes, lekker zelf laten doen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:03

Azmay schreef:
Toen het verandwoord was om mij als kind mijn boterhammetjes te laten smeren moest ik het ook zelf doen, zal ik toch zeker niet het brood van een volwassen man hoeven smeren? :+

Geldt dat ook voor wassen/strijken, boodschappen doen en eten koken?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:03

Hier is het eerder andersom :D Hij heeft minder tijd nodig 's ochtends en smeert dan ook mijn brood (als ie toch ook zijn brood smeert). Soms doe ik het voor hem, maar dat is meer uitzondering dan regel.
En zo kunnen we samen de deur uit. Hij ontbijt dan in de auto op weg naar het werk (ik rij dus zodat hij kan ontbijten) en ik ontbijt op het werk.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 23-09-13 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:04

_Nancy schreef:
Ik zou er niet aan denken om andermans brood te smeren :+

Als je kinderen krijgt zul je wel moeten :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:04

Ik eet zelf geen brood, maar op zich is het een kleine moeite, dus als ik toch al wakker zou zijn, dan best wel. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:05

Ik doe het niet, maar als de situatie er naar zou zijn zou ik het best kunnen doen. :j Hij moet meestal een uur eerder op dan ik en ik ga er niet speciaal voor opstaan. Maar als het zo loopt en uitkomt, waarom niet? Ik vind het echt onzin om een 'ieder voor zich' instelling te hebben in een relatie, je kunt elkaar toch voorthelpen en voor elkaar zorgen? Misschien niet nodig, maar wel heel fijn. :) Ik kan ook best veel zelf maar vindt het heel fijn als hij helpt of iets overneemt, dat geldt andersom dus ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-13 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:05

Waarom is het zo belangrijk dat het allemaal zelf gedaan wordt? Vinden jullie het dan ook verschrikkelijk als je vriend eens iets voor jou doet?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:06

Ik zou het echt wel doen voor mijn vriend. Ik vind het namelijk heerlijk om iemand in de watten te leggen :j
Wat is daar nu erg aan ? Als ik toch mijn eigen brood de avond van de voren al smeer, dan is het voor hem ook zo gedaan hoor. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:07

Selka schreef:
Waarom is het zo belangrijk dat het allemaal zelf gedaan wordt? Vinden jullie het dan ook verschrikkelijk als je vriend eens iets voor jou doet?

Die indruk krijg ik ook? Ieder voor zich natuurlijk. :j
Maar hoe erg is het om iets voor een ander te doen? Daar hoef je niet gelijk zijn moeder of ouderwets voor te zijn toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:08

Brainless schreef:
Azmay schreef:

Geldt dat ook voor wassen/strijken, boodschappen doen en eten koken?

Natuurlijk, als kind moest ik daar ook een eerlijk deel in doen toen ik dat kon! Waarom zou je dat niet doen, het is toch de bedoeling dat een kind dat soort taken leert uitvoeren voor hij/zij uit huis gaat. Ik heb wel eens van die huisgenoten gehad die dat niet deden thuis, dan moet je een jongen van 20 uitleggen wat het verschil is tussen allesreiniger en afwasmiddel en hoe de wasmachine werkt 8)7

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:09

Judith_ schreef:
Selka schreef:

Die indruk krijg ik ook? Ieder voor zich natuurlijk. :j
Maar hoe erg is het om iets voor een ander te doen? Daar hoef je niet gelijk zijn moeder of ouderwets voor te zijn toch?

Nou inderdaad, wat hebben we toch weer veel voor elkaar over :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:09

Mijn vent staat - as we speak- vier 3,5m lange weidehekken te installeren voor de rijbak en de weides.. ik kan die dingen niet eens tillen. Laat staan de bielzen waaraan die hekken bevestigd worden en op circa 80 cm de grond in moeten. Mijn weides, mijn rijbak, mijn paarden... hmm - ben ik even blij dat hij dat voor MIJ doet? Dan smeer ik z'n bammetje wel hoor. :))

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:10

Mijn vriend komt mij net me broodje brengen terwijl ik op de bank hang :+

Ik smeer nooit zijn brood voor mee naar het werk, moet zelf ook eerder de deur uit als ik een vroege dienst heb en vind het super ouderwets...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:10

Jannepauli schreef:
Mijn vent staat - as we speak- vier 3,5m lange weidehekken te installeren voor de rijbak en de weides.. ik kan die dingen niet eens tillen. Laat staan de bielzen waaraan die hekken bevestigd worden en op circa 80 cm de grond in moeten. Mijn weides, mijn rijbak, mijn paarden... hmm - ben ik even blij dat hij dat voor MIJ doet? Dan smeer ik z'n bammetje wel hoor. :))

Oe.. kun jij uit het keukenraam naar hem gluren? Dat zou ik dan weer doen *D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:11

ja ik doe het hier wel,nu moet ik zeggen dat hij voorheen het altijd zelf deed,en er geen moeite mee zou hebben als hij het nu weer zelf moet doen,maar hij werkt ruim 100 km van hier,hij moet daarvoor heel vroeg op,en als ik een beetje extra tijd voor hem kan maken dat hij iets langer kan blijven liggen door zijn brood te smeren,dan doe ik dat,heb het zelf aangeboden :)

ik doe het altijd tijdens het koken,moet dan toch wachten,dus smeer in tussentijd zijn brood...