Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:24

Dimple schreef:
Geryon schreef:
Het gaat er toch niet om wat er normaal is en wat niet (voor bokkers)? Het gaat erom wat de partner ervan vind. Daar praat je over en dan pas je je aan ELKAAR aan. Kinderachtig zeg, discussie over wie zich aan wie aan moet passen :=

Waarom?? Soms het is fijn om van iemand anders te horen hoe die er in zitten. Heb je de topics als eens gezien van mensen die medisch advies vragen op bokt? Voor dingen waar eigenlijk allang een DA bij had moeten komen?

Een andere blik op de zaak, andere licht er op schijnen.........kan soms erg verhelderend werken en kritische dingen zorgen er ook voor dat TS wellicht wat anders naar haar partner gaat kijken en beter het gesprek in kan gaan!

We praten hier over een relatie hoor, je vergelijking gaat nogal niet op :')

Met dat laatste heb je wel een punt. :j

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:25

Kroeg en bioscoop enzo vind ik niet raar, word overal wel gedaan. Maar in sommige discotheeks voel ik me al oud en dan ben ik nog maar twintig, laat staan dat er iemand van bijna 40 omloopt. Dan word je hier waar ik woon echt wel raar aangekeken hoor. Maargoed, ik weet niet wat TS bedoelt met 'op stap' gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:31

Friso_lover schreef:
Kroeg en bioscoop enzo vind ik niet raar, word overal wel gedaan. Maar in sommige discotheeks voel ik me al oud en dan ben ik nog maar twintig, laat staan dat er iemand van bijna 40 omloopt. Dan word je hier waar ik woon echt wel raar aangekeken hoor. Maargoed, ik weet niet wat TS bedoelt met 'op stap' gaan.

Er zijn genoeg leuke dansavonden voor de "ouderen". Gisteravond was er nog een 90-jarenparty in Ahoy, Rotterdam. Als je van dansen houdt, dan moet je daar maar mee stoppen na je 30ste? :D

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:44

Electra63 schreef:
Friso_lover schreef:

Er zijn genoeg leuke dansavonden voor de "ouderen". Gisteravond was er nog een 90-jarenparty in Ahoy, Rotterdam. Als je van dansen houdt, dan moet je daar maar mee stoppen na je 30ste? :D

Precies, dan ga je naar plekken voor 'ouderen'. Dan heb je als 30+ toch geen zin meer om naar plekken te gaan waar alleen 16/17 jarigen omlopen? Ik ga naar plekken waarvoor je 21 moet zijn, terwijl ik 20 ben, puur omdat ik er geen zak aan vind om met die 'kleine' kinderen te dansen :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:53

Friso_lover schreef:
Precies, dan ga je naar plekken voor 'ouderen'. Dan heb je als 30+ toch geen zin meer om naar plekken te gaan waar alleen 16/17 jarigen omlopen? Ik ga naar plekken waarvoor je 21 moet zijn, terwijl ik 20 ben, puur omdat ik er geen zak aan vind om met die 'kleine' kinderen te dansen :=

Maar....... vind jij het nu wel normaal als TS naar zo'n dansavond zou gaan met vriendinnen of niet? Al mag zij van mij ook naar een discotheek met 16-jarigen, immers TS moet vooral doen, wat zij zelf leuk vindt in samenspraak met haar partner. :D

Ceriadwen

Re: Reacties gevraagd over op stap gaan met vriendinnen 39 jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:57

Volgens mij ben jij met je 39 jaar oud en wijs genoeg om een avondje op stap te kunnen hoor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:18

Geryon schreef:
We praten hier over een relatie hoor, je vergelijking gaat nogal niet op :')

Met dat laatste heb je wel een punt. :j

Je snapt zelf ook wel dat een een 'voorbeeld' is. Zo zijn er meer die je kunt geven.

Als je ziet wat er soms hier op Bokt wordt besproken...........

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:35

Electra63 schreef:
Friso_lover schreef:

Maar....... vind jij het nu wel normaal als TS naar zo'n dansavond zou gaan met vriendinnen of niet? Al mag zij van mij ook naar een discotheek met 16-jarigen, immers TS moet vooral doen, wat zij zelf leuk vindt in samenspraak met haar partner. :D

Tuurlijk vind ik het wel normaal, maar niet als ze elk weekend zou gaan en al helemaal niet als ze naar clubs gaat voor jongeren. Elk weekend kroegen moet ze zelf weten, dat is voor alle leeftijden gezellig. En als er ergens een feesttent is is het juist normaal dat je los gaat op boerenmuziek, dat is bijna verplicht :D
Maar naar dansclubs voor jongeren? Nee :n

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:57

Maar alles hier zijn gewoon pure insinuaties over wat TS nu eigenlijk doet en wat voor een type haar vriend is. En dan is het ook heel moeilijk om een advies te geven wie er nu 'gelijk' heeft, behalve dat je met mekaar het maar moet oplossen door te communiceren.
Als de vriend van de TS nu eens een topic over haar had geopend, en gezegd:

"Ik erger me zo aan mijn vriendin die de laatste tijd veel vaker zonder mij op stap gaat. Ze gaat wel zeker een keer in de maand wat drinken met haar vriendinnen. Ik vind dat je als vrouw met een partner niks meer te zoeken hebt in een bar. Je hoort toch lekker gezellig thuis op de zetel te liggen bij je man. En dan kookt ze ook nog altijd iets bagger omdat ze geen tijd heeft om een fatsoenlijk maal te bereiden. Hallo je moet je man toch ook iets fatsoenlijks voorschotelen als goede vrouw hé. De laatste keer wou ze vertrekken met een bloesje waar gewoon een spleetje tussen haar borsten zichtbaar was, dat is toch vragen om mij te bedriegen!"

of

"Ik erger mij er zo aan dat mijn vriendin zo veel gaat stappen. Vroeger deed ze dat nooit. Nu is ze elke maand wel weg. Ze gaat naar wilde feestjes en komt vaak pas tegen de ochtend aangeschoten of dronken terug. Terwijl ik weet dat ze nogal weinig normenbesef meer heeft zodra ze een glas te veel opheeft. Vaak wil ze mij niet eens duidelijk zeggen waar en met wie ze geweest is en wimpelt ze alles af als gezaag als ik erover begin. Ik heb haar gezegd dat ik dit niet vind kunnen, maar dan snauwt ze alleen maar dat ze doet wat ze wilt en ik maar moet stikken in de leiband die ik haar om wil leggen."

Op iets wat aanleunt op de eerste situatie zou ik heel anders reageren dan iets wat aanleunt naar de tweede situatie :+ . Nu denk ik zelf dat TS eerder in de eerste situatie zit en zich niet als in een tweede pubertijd laat gaan in de discotheken, maar dat is dan weer een pure insinuatie ter mijner zijde :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:01

Ik ken een man die bijna 60 is, getrouwd, en vrolijk naar feesten gaat zoals sensation enzo en het niet alleen bij een biertje houdt, dat vind ik niet normaal! Hij is er niet vanaf te brengen en vindt mannen van zijn leeftijd zich gedragen als ouwe l*llen :(:) ik vind, mits het niet wekelijks is, stappen met je vriendinnen nou echt niet een punt, moet ze dan net als haar vriend achter de geraniums gaan zitten!

Ik zou ook niet meer naar een tent gaan waar alleen jongelui komen maar een keer een gezellige kroeg bezoeken of lekker op een terrasje vind ik echt wel leuk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:09

chanicha schreef:
Ik ken een man die bijna 60 is, getrouwd, en vrolijk naar feesten gaat zoals sensation enzo en het niet alleen bij een biertje houdt, dat vind ik niet normaal! Hij is er niet vanaf te brengen en vindt mannen van zijn leeftijd zich gedragen als ouwe l*llen :(:) ik vind, mits het niet wekelijks is, stappen met je vriendinnen nou echt niet een punt, moet ze dan net als haar vriend achter de geraniums gaan zitten!

Ik zou ook niet meer naar een tent gaan waar alleen jongelui komen maar een keer een gezellige kroeg bezoeken of lekker op een terrasje vind ik echt wel leuk.

Als hij zich daar goed bij voelt moet hij het toch ook gewoon doen. Zit geloof ik geen maximale leeftijd aan het naar je zin hebben en dat vult iedereen op zijn eigen manier in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:21

Waarom maakt het uit waar TS heen gaat? Ze gaat uit met vriendinnen. Het maakt toch niet uit ofze naar de film gaat of naar een dancefeest? Ze doet iets wat ze leuk vindt.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:34

Een x per maand moet toch kunnen :-) doe je nog wel iets leuks met je man? Misschien vindt hij dat at hij niet genoeg aandacht krijgt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 02:54

@ Kimbers, ik zou er geen probleem mee hebben als het bij een biertje bleef maar ben totaal geen voorstander van die pillenzooi!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 02:58

Cassagrande schreef:
Sinds vorig jaar proberen we 1x per maand met vriendinnen op stap te gaan. Soms zijn we met 2 en soms met 5 waarvan dan 1 vrijgezel bij is. Het is altijd heel gezellig en ik (39 jaar) krijg er energie van om weer een tijd vooruit te kunnen. De mannen gaan niet mee. Heb zelf met een burn-out te kampen gehad en daar ben ik langzaamaan goed uit aan het krabbelen. We hebben veel lol en hebben tot nu toe nog nooit iets verkeerds gedaan en zijn daar ook niet naar op zoek.

Nu moet ik erbij zeggen dat mijn vriend nooit ergens heen wil gaan. Prima maar ik wil dat wel. Ben nog te jong om alle zaterdagen alleen thuis op de bank te zitten omdat hij al vroeg in bed ligt vanwege zijn werk.

Mijn vriend echter blijft steeds stuurser reageren en vind het echt niet kunnen dat ik op stap ga. Het hoort niet zegt hij en het is de goden verzoeken om vreemd te gaan. Hij vind dat vrouwen niet alleen op stap horen te gaan die een relatie hebben. Ik ben het daar absoluut niet mee eens en mijn psychologe (vanwege de burn-out) ook niet.

Nu vraag ik me af wat jullie meningen hierover zijn. En hoe doen jullie dat?

Wat een ongelooflijke mafkees is jouw vriend, het spijt me echt, maar dat laat je je toch niet zeggen...

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 07:24

Ayasha schreef:
Dus een "plotse" verandering die nog niet zo vaak "plaats gevonden heeft" (1x per maand sinds juni = 3 a 4x ?)
Heb je al samen gezeten met hem hierover? Hem meer uitleg gegeven dan "ik ben 39 en doe wat ik wil"

ik praat al jaren met hem over dat ik het vervelend vind dat hij nooit iets met ons doet. De keren dat we samen iets doen per jaar kan ik op een hand tellen. Ik heb me er altijd bij neergelegd omdat we hier nooit verder mee kwamen en ik toch van hem hou. Maar sinds mijn burn-out weet ik steeds beter wat ik wel en wat ik niet wil. Heb het er zaterdag nog over gehad en het enige dat hij zegt is dat het niet hoort.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 07:29

Ayasha schreef:
En je denkt dat dat opgelost gaat raken met op een forum erover te praten?
Wat gaan wij kunnen vertellen dat hun probleem op zal lossen?
Ze wordt alleen nog meer opgejut door reacties als de jouwe Bigone. TS zou met haar man moeten praten.
Ze is toch verdorie geen 14jarige meer met haar eerste vriendje, ze is een weldenkende volwassen vrouw met een kind. Dan moet je toch volwassen kunnen handelen en met je man praten over dit soort dingen.

Ik vraag jullie niet mijn probleem op te lossen :) Ik vraag alleen hoe hierover gedacht wordt omdat hij zegt dat het niet hoort. Ik ben het daar niet mee eens en vroeg me af hoe anderen hiermee omgaan. Is het echt zo raar dat ik met mijn vriendinnen op stap wil? Door zijn reactie werd ik een beetje onzeker wat ik helemaal niet wil en als ik de reacties lees is het helemaal niet vreemd. Hij zegt namelijk ook dat andere vrouwen dit niet doen en dat ik dat zomaar zeg. Tuurlijk wil ik hierover met hem praten. Maar aangezien hij geen prater is kom ik er niet ver mee. Hij zegt zijn mening en daar houd het bij hem mee op.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:44

Ik denk dat je man meemoet naar je psycholoog, om uitleg te krijgen dat jij dit nodig hebt om niet weer terug in een burnout te vallen..

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 07:45

Mijn vriend is op zich geen slechte man hoor dames. Thuis doet hij heel veel. Vooral voor zijn ouders die ook bij ons wonen en verzorging nodig hebben. Ik heb me altijd maar overal bij neergelegd heb omdat ik van hem hou. Maar sinds mijn burn-out ben ik erachter gekomen dat ik mezelf helemaal verloren ben. Mijn standpunten mijn ideeën. Wie ben ik eigenlijk? Ik heb mezelf nu weer terug gevonden en maak hier duidelijk wat ik wel en wat ik niet wil of leuk vind. Daar moeten ze hier wel aan wennen. Het was altijd gemakkelijk dat ik nooit reageerde.

Denk dat dit ook een van de redenen is dat hij zo reageert. Ik ben mezelf weer aan het worden en daarom loopt het nu niet zo lekker. De psycholoog heeft al gevraagd of hij mee wil komen naar een sessie. Maar daar wil hij jammer genoeg niets over weten. Ook mijn moeder heeft al eens met hem gepraat door de jaren heen dat hij ook een beetje zal moeten aan passen en niet alleen ik. Mijn dochtertje heeft al eens gezegd dat hij precies opa is. Hij gaat daar dan niet op in en doet of hij dat niet gehoord heeft.

Ik heb ook iemand zien reageren dat ze vind dat het niet kan vanwege mijn dochter. Mijn dochter gaat voor alles en is voor mij het belangrijkste. Ik ben dagelijks met haar bezig voor school, voor haar hobby's, zorgen dat ze ergens kan spelen of dat ze hier kunnen spelen ect. Maar het is ook wel eens heerlijk om eens een avond niet mama van te zijn hoor.

Als ik dan een keer op stap ga ben ik eens niet moeder en niet vrouw van, maar ben ik gewoon eens IK. Ik zuip me niet klem, hang niet aan anderen en heb nooit
geen redenen gegeven om me te wantrouwen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:49

hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten..

Kom op zeg..serieus? Wat een opmerking...is je vriend of vreselijk jaloers,achterdochtig of gewoon onzeker?
Hier gaat ieder alleen stappen als ie er zin in heeft en zelfs alleen op vakantie.
Zo ga ik binnenkort zelfs naar mijn beste vriend op vakantie en weet zeker voor 100 procent dat ie zich geen moment zorgen maakt en me alleen maar heel veel plezier wenst...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:50

TS je zegt dat hij nergens mee naar toe gaat, ook niet naar familie feestjes, ook niet van zijn eigen familie?

En jullie hebben een kind, gaan jullie nooit met zijn 3en naar een pretpark, een wandeling maken of iets dergelijks?

Je hebt een paard, doet hij daar iets mee samen met jou?
Vind hij het wel okee als je met je paard op wedstrijd of clinic ofzo gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:55

Ik ben geen uitgaanstype, mijn vriend daarentegen gaat erg graag op stap met zijn vrienden. We zijn beide 29, wonen sinds begin dit jaar "samen" op onze 2 adressen maar dus nog niet officieel (vanaf dit najaar wel, ik trek bij hem in) en echt, als hij daar zin in heeft dan maakt het me echt niet uit, zolang hij maar netjes en veilig thuis raakt. We maken ook wel eens de afspraak dat ik 'm afzet en ook weer ga ophalen wanneer hij me belt, en dat kan midden in de nacht zijn. En dan is ie best vaak goed dronken :P
Hij gaat ook wekelijks uit, da's altijd naar de kroeg en nooit discotheek. Die kerels verzetten een hoop bier (zelden iets sterkers), zijn stevig in de wind en komen voor 2u 's nachts echt niet naar huis.

Ik word daar ook erg vaak op aangesproken, dat ik mijn vriend zoiets toelaat. Maar wie ben ik om dat te gaan verbieden? Hij werkt het halve jaar in het buitenland, als ie me wil bedriegen heeft hij daar ook kans zat. We vertrouwen elkaar daarin en dat gaat gewoon prima. Wij gaan echter wel steeds samen naar familiefeestjes en verjaardagen. Daar kijkt hij zelfs naar uit. We zorgen ervoor dat we 1 avond of dag per weekend voor onszelf hebben en tijdens de week hebben we ook wel avondje of 2 zonder trainingen. Het is maar net wat je afspreekt, maar 1x/maand vind ik nou niet bepaald wereldschokkend.
Misschien moet hij inderdaad erg wennen aan al die veranderingen. Je gaat nu plots af en toe op sta, je geeft nu meer aan wat je wel en niet wil, je bent waarschijnlijk ook mondiger geworden... Da's wel een hoop ook voor hem om zich naar aan te passen. Ik hoor van collega's of kennissen met kinderen dat die ook eens kunnen genieten van een dagje zonder kids, even geen mama zijn, hoe gek ze ook zijn op hun kroost. Ook mijn schoonmoeder zegt dat wel eens, dat ze blij is dat ze zelf niet meer aan kleintjes hoeft te denken tenzij als oma over een paar jaar. Dat zal iedereen toch wel eens hebben?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:01

Ik ben 38 en op het moment vrijgezel. Ga regelmatig een avondje stappen of naar een dancefeest. Ben daar zeker niet de oudste. Als jij je er prettig bij voelt om een avondje te gaan stappen moet je dat zeker doen. Misschien komt hij nog ooit onder zijn Middeleeuwse steen vandaan, zoniet is het zijn gemis.

Als jij goede oppas regelt voor je dochtertje (zijnde haar vader of iemand anders) is het toch helemaal geen probleem dat je lekker wat met je vriendinnen gaat doen. Ik heb vriendinnen met en zonder relatie (en kids) en die gaan gewoon mee stappen als ze kunnen.

Persoonlijk vind ik je vriend/man echt niet sociaal. Richting zijn ouders misschien wel maar dat hij niet met jou en jullie dochter leuke dingen gaat doen vind ik niet kunnen en erg disrespectvol. Geloof niet dat ik het zou accepteren en als ik je verhaal zo lees ben jij er ook klaar mee. Iemand die zo passief is, is heel lastig om mee te leven, hoop voor je dat jullie eruit kunnen komen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:30

chanicha schreef:
@ Kimbers, ik zou er geen probleem mee hebben als het bij een biertje bleef maar ben totaal geen voorstander van die pillenzooi!

Heb ik iets gemist? Het gedeelte met pillen heb ik niet meegekregen.. Is volgens mij ook niet benoemd?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:01

Kimbers schreef:
chanicha schreef:

Heb ik iets gemist? Het gedeelte met pillen heb ik niet meegekregen.. Is volgens mij ook niet benoemd?

Ze had het over haar eigen verhaal van de 60 jarige man :)