Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:32

liedje89 schreef:
bigone schreef:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat sommigen hier het allemaal niet zo erg vinden en het wel heel erg makkelijk afdoen. Elke aanraking waar iemand niet van gediend is, is in principe aanranding, punt uit. Ongeacht leeftijd of geslacht, dit hoort niet en mag niet. Goed gedaan ts dat je je moeder hebt ingelicht, idd gewoon tegen hem ingaan en zeggen dat hij van je af moet blijven. Eigenlijk hoef je helemaal niet te wachten tot het weer gebeurt, stap zaterdag naar hem toe en vertel hem gewoon dat het op moet houden, hij moet van je af blijven anders zijn de gevolgen voor hem en dan loop je gewoon weg.

Makkelijk afdoen, ik denk gewoon dat mensen hier wel heel hard van stapel lopen. Die jongen word helemaal gedemoniseerd en terwijl er eigenlijk nog niets gebeurt is en er worden allemaal super ploerterige oplossingen aangedragen. Wat jij voorsteld is toch ook gewoon lomp, we gaan geen constructrief gesprek aan nee we zeggen gewoon meteen blijf met je vuilen poten van me af en verwachten daarna nog gewoon gezellig door te werken. Er zijn echt hele normale manieren om dingen te bespreken. En iedere ongewenste aanraking aanranding noemen lijkt mij een van de redenen waarom veel echte slachtoffers niet geloofd worden, immers stellen de meeste vrouwen zich toch snel aan :roll:

Moet er eerst iets ergs gebeuren voor er wordt in gegrepen dan? :')
Ik geloof niet dat dit meisje zich aan stelt. Die man is 11 jaar ouder, die weet echt wel dat dit niet ok is ..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:32

Probeer duidelijk naar die jongen te zijn. Gewoon zeggen dat je het niets vind.. Als je niet meteen naar je leidinggevende wilt stappen, heb het er dan ook even over met andere collega's... Je hebt ook van die boomknuffelaars die iedereen heel de dag willen knuffelen, dus misschien doet ie het wel bij iedereen (DAN nog mag je zeggen dat jij dat NIET wilt hebben)... Maar dan kunnen ze ook een beetje op je letten? Zodat de jongen met wie je meefietst bijvoorbeeld ook altijd op je wacht... Niet dat je na sluitingstijd opeens alleen met "de engerd" bent.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:35

liedje89 schreef:
En iedere ongewenste aanraking aanranding noemen

Dat is het in dit geval toch ook? Ze vraagt er toch niet om?
liedje89 schreef:
terwijl er eigenlijk nog niets gebeurt is

Vind jij werkelijk dat er nog niets gebeurd is?
liedje89 schreef:
hij heeft immers nog niet echt iets misdaan.

Niet? Ongevraagd aan haar zitten, haar willen zoenen, etc.

Ongelooflijk. Moet hij voor jou dan echt verder gaan dan wat hij nu al doet?
Kerel is 26 en de TS een meisje van 15. En dat is echt geen beetje pesten, dat is aftasten waar de grenzen zijn.

Anoniem

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:38

Volgensmij heeft hij haar niet geprobeerd te zoenen hoor ;) even goed lezen!

ik begrijp liedje wel, eerst waarschuwen, dan pas naar je baas gaan...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:40

Ja.. het wordt nu opgeblazen.... Hij is wat ik gelezen heb alleen een paar keer dicht bij der gaan zitten en knuffelde haar.... Je hebt van die "ik hug iedereen mensen"(ik kan er niet tegen :+ ) dus in hoeverre is het al "fout"....

Gewoon netjes waarschuwen en het er in vertrouwen ook met een goede collega over hebben... Dat die even extra op je kan letten... Mocht er nog iets gebeuren, een knuffel of wat dan ook, dan zeg je daar duidelijk iets van, gaat ie door dan kun je altijd nog stappen ondernemen...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:44

[***] schreef:
Nou, ik heb het net aan mijn moeder verteld, we hebben af gesproken dat hij als hij aan me zit echt duidelijk te horen krijgt dat ik er niet van.gediend ben en als dat niet help zit er niks anders op dan het toch tegen mijn baas te vertellen.
Ik hoef.ook nooit mee te rijden met hem,mijn moeder zei dat ik dan haar moet bellen en dan komt ze.
Ik denk wel dat ik echt moed moet verzamelen om nee te zeggen, aan de ene kant denk ik van het verpest de sfeer op het werk wel, maar aan de andere kant, wat als hij verder gaat ofzo?

TS, jij verpest niet de sfeer op het werk, dat doet deze 'gast'. Hij gaat veel te ver.
Goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt bij je ouders. (volgende stap is je werkgever)
Jij mag wat groeien in weerbaarheid, maar deze meneer zit fout. Zijn gedrag deugt niet, dus hij 'verpest de sfeer'.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:45

Beste zou nog zijn om zelf op hem af te stappen en duidelijk te vertellen dat je al die intimiteiten niet wenst.
Je hoeft niet te wachten totdat het weer gebeurt.
Snapt ie dat niet, dan vragen of hij weleens gehoord heeft van seksuele intimidatie?
En dat je dat meldt bij de leiding de eerstvolgende keer dat je hem weer te ver vindt gaan.
En snapt ie je eerste waarschuwing wel, dan ben je klaar.
Ben het helemaal met de rest eens die zegt dat dit gewoon te ver gaat. Je hoeft je collega's toch niet perse te knuffelen :n ? Durft ie wel!
Laatst bijgewerkt door stefje op 19-09-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:46

Lianne86 schreef:
Ja.. het wordt nu opgeblazen.... Hij is wat ik gelezen heb alleen een paar keer dicht bij der gaan zitten en knuffelde haar.... Je hebt van die "ik hug iedereen mensen"(ik kan er niet tegen :+ ) dus in hoeverre is het al "fout"....

Gewoon netjes waarschuwen en het er in vertrouwen ook met een goede collega over hebben... Dat die even extra op je kan letten... Mocht er nog iets gebeuren, een knuffel of wat dan ook, dan zeg je daar duidelijk iets van, gaat ie door dan kun je altijd nog stappen ondernemen...

Ooit gehoord waar grensoverschrijdend gedrag begint en eindigt.... juist...

Een 15 jarige hoeft zich niet zomaar onveilig te voelen op haar werk, en zeker niet door deze meneer 'min of meer gechanteerd' thuis worden gebracht.
Lees het topic nog eens door..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:47

setteke schreef:
liedje89 schreef:
En iedere ongewenste aanraking aanranding noemen

Dat is het in dit geval toch ook? Ze vraagt er toch niet om?
liedje89 schreef:
terwijl er eigenlijk nog niets gebeurt is

Vind jij werkelijk dat er nog niets gebeurd is?
liedje89 schreef:
hij heeft immers nog niet echt iets misdaan.

Niet? Ongevraagd aan haar zitten, haar willen zoenen, etc.

Ongelooflijk. Moet hij voor jou dan echt verder gaan dan wat hij nu al doet?
Kerel is 26 en de TS een meisje van 15. En dat is echt geen beetje pesten, dat is aftasten waar de grenzen zijn.

Hij heeft haar helemaal niet gezoend volgens het verhaal van TS volgens mij haal je posters door elkaar?? Een wat knuffels en een koosnaampje vind ik nog wel binnen de perken waarbij je iemand er nog best normaal op kan aanspreken, en dat heeft TS immers nog niet gedaan! Tuurlijk is het wel vet vervelend maar het is niet het soort acties waarbij een officiele klacht en termen als aanranding en seksuele intimidatie echt op zijn plaats zijn imo. Het word je als vrouw wel heel makkelijk gemaakt zeg, maakt iemand een dubbelzinnige opmerking en krijg je een misplaatste knuffel dan hoef je hem daar helemaal niet zelf op aan te spreken, en hij zit sowieso super vet fout want hij moet maar ruiken waar jou persoonlijke grenzen liggen en wat jouw gevoel voor humor is :? .

Vind het ook niet zo op zijn plaats om met een groep volwassen vrouwen een meisje van 15 doodsbang te maken, met allerlei spook verhalen, van een collega die het misschien helemaal niet zo kwaad bedoeld, dat maakt het toch helemaal niet makkelijker om het probleem op te lossen |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:48

Senna: Dat klopt inderdaad! daarom is het goed dat TS haar grens gaat aangeven en gaat zeggen dat ze het niet fijn vind, maar ik vind het niet oké om hem nu al te beschuldigen van alles en nogwat ;)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:50

Citaat:
Alleen bij een andere jongen die er werkt voel ik me totaal niet prettig : hij begon me een keer spontaan te masseren, tegen me aan leunen, een paar keer 'spontane' knuffels te geven, me lieverd noemen, en een keer ging hij naast me zitten op dezelfde stoel waar ik zat ( te close dus ), ik houd er totaal niet van.
Hij is ruim 10 jaar ouder dan mij, dus als hij iets met me wil of iets, dan gaat dat toch niet.
Vanavond was het dus hetzelfde liedje.
Iedereen behalve ik en hij waren nog niet omgekleed, dus ik super snel omkleden, en toen wou ik weg, toen kwam ik hem dus tegen en hij gaf me een knuffel en zei dat de jongen die me altijd thuis brengt al weg was, en dat ik met hem mee moest rijden.

Demoniseren hoeft niet maar bagataliseren ook niet.
Dit is gewoon niet ok.
De verhouding is hier niet gelijkwaardig, iemand van zijn eigen leeftijd kan hier waarschijnlijk beter en duidelijker op reageren.
Voor een meisje van 15 is dit gewoon moeilijker zeker tov iemand die 10 jaar ouder is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:52

Ja klopt, dat zoenen was van een andere poster (heb het even nagelezen). Alleen de TS voelt zich niet bepaald prettig onder de "overdreven" aandacht van haar collega. Op het moment dat zij zich zo voelt, moet er toch echt wat gebeuren voordat het uit de hand loopt op wat voor manier dan ook (en daar is ze mee bezig).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:53

Nou ik vind je echt geen aansteller hoor...integendeel zelfs

Maar idd niet gaan slaan; dan ben jij de gebeten hond bij je baas.

Zoals iedereen al zegt; hem duidelijk maken dat je hier absoluut niet van gediend bent en bespreek dit met je ouders en de collega met wie je meerijd. Die kunne je er dan ook bij helpen, want snap best dat het voor een 15 jarige best moeilijk en eng is om zo'n gast van 25 op zn plek te zetten.
Blijft hij dan toch doorgaan; naar je baas stappen en het melden en gelijk dan ook gewoon een klacht indienen. Zoals zonnebloem al zegt; dit is gewoon sexuele intimidatie.

Niet over je heen laten lopen meis, want dan blijft hij er mee doorgaan. En idd; never, maar dan ook echt never bij hem in de auto stappen. Mocht het eens gebeuren dat je andere collega ( met wie je meerijd dus) al weg is; je ouders bellen of desnoods een taxi
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 19-09-13 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:54

"Durft ie wel?" :') Je hebt echt mensen die standaard knuffelen als ze een bekende tegenkomen. (Ik snap de logica er ook niet achter..) maar dan is het niet meteen een vieze pedo :') want zo wordt hier wel gedaan nu...

Grensoverschrijdend... Tjah... Ik vind het nog wel meevallen? Ook al is ze 11 jaar jonger, je hebt nog steeds (ik noem ze boomknuffelaars) enge knuffelaars... Die hebben helemaal geen kwaad in de zin of wat dan ook... Maar nu wordt er meteen met een vingertje gewezen dat hij fout zit, terwijl het niet eens zo hoeft te zijn. Als TS gewoon duidelijk is tegen hem dat ze dat niet wil, dan stopt het waarschijnlijk ook gewoon?

Ik vind dus wel dat het opgeblazen wordt... Tis wel een beetje vreemd hoe hij zich gedraagt, eerlijk is eerlijk, vooral met het verhaal van "is al weg", maar ik zeg wel heel eerlijk, ben eerst eens heel duidelijk tegen hem.. misschien is het gewoon een kneuzige versierpoging... (En alsjeblieft bokt, ga dan niet over leeftijdsverschil zeuren, als iemand o zo verliefd is op iemand die 10 jaar ouder is, wordt het opeens wel weer goedgekeurd...)

Het is goed wat TS doet! Dat sowieso... Maar ik zou ook even met de fietsjongen afspreken dat hij altijd even op haar wacht? Stel dat "de pedo" het niet snapt als TS een keer duidelijk is geweest.. dan is ze tenminste nooit alleen...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:57

maar die 10 jaar is dan meestal wel bv 25 en 35
15 en 25 vind ik heel wat anders , en ik den kveel andere bokkers met mij :P

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:58

Goed dat je er wat van gaat zeggen, zeker doen als jij je er niet fijn bij voelt! Hij kan verdeerde bedoelingen hebben, maar het kan ook gewoon een 'grappig spelletje' zijn. Kan ik moeilijk zien vanaf hier. Ik zou niet meteen naar de baas toe stappen, als die jongen geen verkeerde bedoelingen heeft zou het erg banketstaaf voor hem zijn.

Mijn zus had vroeger (toen ik 15 was) ook een vriend van 24 die het erg leuk vond om mij (en meer mensen) zomaar te gaan knuffelen, me op zijn rug te zetten en rondjes te gaan rennen, op mijn schoot gaan zitten, met me dansen op feestjes +)
Die jongen deed dat bij veel mensen, ook bij een vriendin van mij toen. (die dus ook meteen al het 'verkeerde' in hem zag, iedereen vroeg altijd aan mij of die dronken was :') Veel mensen schrikt dat gedrag af) Terwijl het gewoon een geweldige jongen was met niks kwaads in hem, echt niet. Maar veel vrouwen denken meteen aan een man met verkeerde bedoelingen, wat niet altijd zo is.

Ik probeer natuurlijk niet te zeggen dat deze man ook zo is, ik ken hem niet. Maar je moet niet alle mensen met dit gedrag (om het zo maar te zeggen) over 1 kam te scheren. Het zijn niet allemaal mannen die verkeerde bedoelingen hebben. Dus goed dat je er zelf wat van zegd, als die op houdt top en als niet op houdt naar je baas stappen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:00

Nou Lianne86 het gaat wel even een heel stuk verder dan alleen knuffelen.
Ts heeft het ook over masseren en tegen dr aanleunen. Hij is zelfs al bij dr op de stoel gekropen. En dan ook nog eens liegen tegen dr om dr zo in zn auto proberen te krijgen; sorry hoor, maar dan hoor je niet bij de groep mensen die gewoon iedereen knuffelen; nog steeds weird, maar in ieder geval niet creepy eng weird.
Zoals ts het hier verteld is het toch echt gewoon een creepy gast, die gewoon ontzettend fout bezig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:01

romyloverrr schreef:

nou er zijn genoeg topics van meiden van 16/17/18 hier op bokt die goedkeuring zoeken van bokt over relaties met mannen van 30 e.d. en dat lijken alle bokkers wel te supporten :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:04

Ik vind ook dat ze gewoon (evt met hulp als ze niet durft) voor zichzelf op moet komen hoor. Je hoeft dat echt niet te pikken :n . Ik denk dat ze het ook goed aanpakt! Maar ik herken me wel een beetje in TS op die leeftijd, ik durfde ook niet zo assertief te zijn maar een of twee scherpe opmerkingen (na wat moed verzamelen) doen vaak al wonderen, als dat niet helpt of hij verder gaat dan mag die jongen van mij ook aan de schandpaal hoor :')

Wie zegt trouwens dat hij loog om TS in de auto te krijgen, misschien dacht hij wel gewoon echt dat de andere collega al weg was :? .

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:06

Frederieke_ schreef:
romyloverrr schreef:

nou er zijn genoeg topics van meiden van 16/17/18 hier op bokt die goedkeuring zoeken van bokt over relaties met mannen van 30 e.d. en dat lijken alle bokkers wel te supporten :P

Daar zeg je het al; meiden die goedkeuring zoeken, oftewel; die dus idd een relatie met die oudere man willen. Ts daarintegen wil niks van die opdringerige collega weten.
Maakt nogal een groot verschil lijkt mij.

En Liedje89; tuurlijk kan hij oprecht gedacht hebben dat die andere jongen al weg was.....maarrrrrr; ts rijd altijd met hem mee (heen en terug) omdat hij bij dr in de buurt woont; die wachten over het algemeen wel hoor, zekers als ze dezelfde tijden hebben en ik neem aan dat dat het geval is, aangezien ze altijd samen reizen.
Bovendien; gezien het gedrag van de opdringerige collega, lijkt het mij een stuk aannemelijker dat hij gewoon glashard loog, dan dat hij echt dacht dat die andere jongen al weg was.
Maar goed; dat is hoe ik er tegen aankijk natuurlijk
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 20-09-13 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:09

ja maar het is dus niet iets wat helemaal niet gebeurd, wat nu wel gesuggereerd word, begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed wat TS nu doet, aan moeders verteld en volgende stap die jongen even terug op zn plek zetten, maar we moeten nu niet de plank mis slaan door hem af te schemeren als aanrander en pedo en te doen alsof je verkracht word, dat vind ik te ver gaan ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:18

true, maar toch zou ik persoonlijk niet het risico nemen bij zo'n figuur en hem gewoon flink op afstand houden. Ik vind namelijk bepaalde dingen die ts verteld behoorlijk ver gaan; te ver om eerlijk te zijn. We hebben het hier namelijk niet over een 13 jarige onervaren gozer die iets te enthousiast zn interesse in ts laat blijken, maar iemand van 25. Die dus beter zou moeten weten.
Vooral omdat ts (in elk geval op dr profielfoto's) er echt heel jong uitziet; zou dr geen 15 hebben gegeven eigenlijk

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:20

Frederieke_ schreef:
ja maar het is dus niet iets wat helemaal niet gebeurd, wat nu wel gesuggereerd word, begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed wat TS nu doet, aan moeders verteld en volgende stap die jongen even terug op zn plek zetten, maar we moeten nu niet de plank mis slaan door hem af te schemeren als aanrander en pedo en te doen alsof je verkracht word, dat vind ik te ver gaan ;)

Mee eens.
Niet iedereen is meteen een pedo als die dit gedrag vertoont. Er zijn ook jongens die het grappig/leuk bedoelen of die gewoon van zich zelf een beetje 'gestoord' zijn :+
Maar er zitten natuurlijk wel engerds tussen, dus zeker zeggen dat hij op moet houden als je je er niet fijn bij voelt.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:21

Heel eerlijk, volgens mij komt dit wel vaker voor in de horeca. Vriendin van mij werkte ook in de horeca en had altijd van dit soort verhalen van koks die je proberen te versieren maar meer als grapje. Ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn, en dat je het meer als grapje moet opvatten. Als je het niet prettig vind dan er gewoon wat van zeggen. (Neemt totaal niet weg dat het heel vervelend kan zijn) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:24

minalitje: Agree, dus zeker niet bij hem in de auto stappen en dergelijke, gewoon duidelijk zijn en dan komt het goed, doet ie dan nog vervelend, dan ga je naar je baas, maar niet ''op de zaken'' vooruit lopen imo

Cynn: hoeft niks te zeggen, ik zag er als 16 jarige serieus uit als een 13 jarige, maar dat hoeft niet te betekenen dat je geestelijk dan ook ''achterloopt'' of whatever