I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:40

Hmm ja, k zie dat ik eroverheen heb gelezen, sorry!
Wat ik momenteel doe..
Helaas erg weinig. Afgelopen weken ben ik steeds aan et wachten geweest tot ik bericht kreeg uit belgie. Tot er concrete antwoorden kwamen voor wanneer ik terug zou kunnen. Helaas heeft deze arme man het echt vreselijk druk, hij heeft 2 bedrijven en werkt dus 2 banen tegelijk.
Dus ik doe momenteel niks.
En wat ik wil?
Een baan, zodat ik kan samenwonen met mijn vriend, en we samen een leven op kunnen bouwen, met in de toekomst kinderen.
En wat ik zou willen?
Ik weet het niet precies..
Western is al tijden een passie voor mij, maar ik kreeg laatst een aanbod voor in Oostenrijk op een springstal.. En dan gaat dat toch vreselijk kriebelen.. Springen heb ik altijd van gehouden, maar nooit de kans gehad om er beter in te worden. Helaas heb ik ze af moeten zeggen omdat ik er geen geld voor had om naar oostenrijk af te reizen.

Edit:
Nee ik verwijt mijn ouders niet dat ze mij niks geven, of niks voor mij doen.
Dit is al zo sinds ik 14 ben, en heb er al jaren vrede mee. Daardoor ben ik ook zelfstandig geworden.
Als ik zie hoe mensen om me heen meteen naar pappie en mammie rennen als ze wat willen, om dan vervolgens verschrikkelijk boos te worden, als ouders een keer nee zeggen.
Ik ben blij dat ik niet zo ben. Ik regel zelf dat ik ergens kom, waar ik moet zijn.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 18-09-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:41

Ik denk dat je België alleen niet moet doen als je een concreet plan hebt wat je dan wél gaat doen. Je lijkt momenteel geen leven te hebben. Daar moet je echt iets aan doen wil je beter in je vel komen te zitten.

Dus: inschrijven bij meerdere uitzendbureau's, verschillende stallen in de buurt aanschrijven voor stage-plaatsen, actie ondernemen!
Als je echt hulp nodig hebt: er worden vanuit de basis zorgverzekering 5 behandelingen door een eerstelijns psycholoog vergoed, met een verplichte eigen bijdrage van 20 euro per behandeling. 20 euro heb je op jouw leeftijd bij elkaar met 3 uur werken. Dus 3 uur werken levert 1 gesprek bij de psycholoog op. Op zoek naar een baan dus! En ik vermoed dat anders je vriend, je vriendin of je ouders je het geld voor die sessies vast willen lenen. Geld lijkt me dus geen reden om geen hulp te zoeken.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:42

wie wil zoekt een oplossing, wie niet wil een excuus....

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:43

Wat erger ik me aan het feit dat je niet werkt, niet op school zit en het allemaal maar ziet als iets wat normaal is en waar jíj niets aan kunt doen!

Nee zeggen voor feestjes? come on! Solliciteer, zoek werk! Er is als je er moeite voor wil doen, zeker wel werk te vinden! Je bent 20! heb je al eens een baan gehad?

En de keuze of je naar Belgie gaat, Als je daar geld mee kunt verdienen? Waarom twijfel je dan nog?
Je hebt nu niets! Geen baan, geen opleiding, geen eigen huis, niets waar je rekening mee moet houden! '
En wat is nu een jaar? op een heel mensenleven. Over een jaar kun je ook nog gaan samen wonen of een gezinnetje stichten..

Sorry ik vind je erg makkelijk en kleindenkend in alles staan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:46

Je bent 20 en ik zou je erg graag een flinke shop onder je hol willen verkopen.

Zorg dat je zelfstandig wordt. Ook al heb je geen diploma er is altijd wel iets te doen.
Je loopt te miepen over iets wat een mooie toekomst kan worden.
Je bent er zelf bij maak er dan ook iets van ipv inde slachtoffer rol te kruipen en overal een
excuus voor te hebben

Ik ben 47 en heb ook het zelf moeten doen vanaf mijn 18e, heb nog nooit geen dag zonder werk gezeten, en heb zelfs 2 banen gehad om te kunnen doen wat ik wilde doen.

Ga een opleiding volgen, kies welke kant je uit wilt en ga dan proberen een soort van werken/leren programma te volgen.
Vroeger hadden wij dat niet moesten we het allemaal zelf doen, in de avonduren met 2 banen en dan nog 2 avonden in de week naar school

Ik werd door mijn ouders gewoon mijn nest uitgeschopt als ik ziek was en toch eigenlijk naar school moest.... ben ze er altijd dankbaar voor geweest

Je moet eens wat meer ruggengraat tonen ipv te gaan klagen dat niets lukt en niets kan en ohh dit en ohhh dat....

Kom op.. je bent oud en wijs genoeg...

Evelijn

Wat wil je dan van ons horen? Ach jee... ja Belgie... dat is echt veel te spannend... dat gaat jou echt niet lukken... want die andere dingen zijn je ook allemaal niet gelukt. Volgens mij hebben de meeste Bokkers meer vertrouwen in jou dan jij in jezelf.

Je hebt al 6 weken overleefd... en die kan je nu achteraf als hel benoemen... maar waarom ben je niet trots op jezelf dat je daar gewoon 6 weken gewerkt en geleefd hebt?

(trouwens professionele hulp in 2014 wordt makkelijker... minder eigen bijdrage enzo.. zoek maar na)

Afbeelding

Rennie89

Nogmaals, heb je ooit gewerkt?

Ik zie echt alleen maar excuses voorbij komen, geen oplossingen of positieve gedachtes van jouw kant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:47

Oke, daar kun je wat mee, je wil dus een baan +:)+
In België krijg je een baan aangeboden, dus ik zou zeggen, grijpen die kans! Banen zijn zeldzaam en jij krijgt er een aangeboden, ga ervoor!

En anders, ga naar uitzendbureaus, schrijf open sollicitaties, volg websites met vacatures, solliciteer je suf en je zult echt wel iets vinden. Meld je in de tussentijd aan voor vrijwilligerswerk zodat je je nuttig voelt en wat kunt doen met je dagen, zoek uit hoe het zit met leer/werk trajecten en of je in aanmerking komt, of schrijf je in voor (gratis) online cursussen om bij te leren, er is altijd wel wat te doen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:51

Tja, sorry ik ben niet erg positief ingesteld dat zie ik ook wel.
Heb ik ooit een baan gehad?
Ja, 1 keer, om na 5 keer werken weggestuurd te worden omdat ik niet vrolijk genoeg keek.
Op mn laatste dag kreeg ik allerlei commentaar van mn collega, en later vroeg mijn baas of ik wel eens commentaar had gehad. Dus ik vertelde dat het alleen die dag was. Bleek dat die collega me al eerder commentaar had moeten geven zodat ik tijd had om mezelf te verbeteren..
Hmm, dat klinkt ook weer alsof ik het slachtoffer ben, maar zo bedoel ik het niet.
Meer om te beschrijven dat ik maar erg kort een baan heb gehad.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:52

fleurtjeuh schreef:
Die 6 weken ben ik ook zelfstandig geweest, ik kan voor mezelf zorgen.

Hoe ben jij toen zelfstandig geweest? Op welke manieren was je onafhankelijk?
Zelfstandigheid is niet alleen ergens werken en (tijdelijk) ergens wonen (had je dat laatste trouwens zelf moeten zoeken en geheel onderhouden of werd gewoon alles door je werkplek geregeld? Zelfstandig zijn zit in jezelf, het denken over dingen, het zelf beslissen dingen aan te pakken en te doen. Iemand die nog onder hetzelfde dak als zijn ouders woont kan vele malen zelfstandiger zijn dan iemand die alleen of bij een stage/werkplaats woont.

fleurtjeuh

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:53

Die 6 weken in belgie had ik een eigen huisje, moest zelf mn boodschappen regelen, zelf koken, zelf mn bed uit, schoonmaken en opruimen en noem maar op.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:56

Ja... 6 weken.
Doe het eens een jaar...

Je moet eens wat positiever worden ... en als iemand je kritiek geeft dat je niet altijd vrolijk kijk heeft iemand daar een rede toe... ga daar dan eens aan werken.

Je zoekt overal excuses en uitvluchten voor. Toon eens wat ballen.
Kom je veel verder mee in het leven dan op deze manier te blijven handelen

Glas is half vol en niet half leeg...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:58

fleurtjeuh schreef:
Die 6 weken in belgie had ik een eigen huisje, moest zelf mn boodschappen regelen, zelf koken, zelf mn bed uit, schoonmaken en opruimen en noem maar op.

en dat huisje werd je aangeboden of ben je zelf op zoek moeten gaan om een huisje te vinden?
Als je opnieuw naar België zou komen, is dat huisje er nog steeds of moet je opnieuw op zoek gaan?
Ben trouwens wel benieuwd waar je zou gaan werken..

Veel meiden dromen van de kans die voor je voeten ligt om met paarden te gaan werken..
misschien de tip doorgeven aan anderen als je ze zelf niet wil oprapen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:58

Oké, je hebt geen diploma omdat school niks voor jou is, je ouders vindt je niet goed voor je zorgen, een baantje heb je niet kunnen houden, als je het koud hebt ga je in je bed liggen, je doet momenteel eigenlijk niets, je wilt de baan in België niet aannemen omdat je bang bent voor koude voeten... Wat wil je nu voor advies? Professionele hulp? Welnee, een grote schop onder je kont en verantwoordelijkheden leren nemen. Klinkt niet vriendelijk, maar ik denk dat je echt iets in je houding moet gaan veranderen.

Zelf je bed uit, zelf boodschappen doen, etc is wel het minste wat je kan verwachten als je 20 bent. Dat is niet iets waar je een schouderklopje voor moet krijgen, dat is heel normaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:00

Dat is al een mooi begin geweest van zelfstandigheid te leren. Maar de weg is nog lang hoor :) . 6 weken is inderdaad nog maar een peulenschil. Waarom zou je er niet aan verder kunnen breien als dit je ook al gelukt was? Je hebt simpelweg 2 opties en meer zijn er niet: 1. of je gaat met verse moed eerst een diploma proberen te halen en je gaat terug naar de schoolbanken 2. Of je zoekt werk. Als je België niet leuk vind geen erg, maar begin dan hier te zoeken. En leer dat je niet kieskeurig moet of kan zijn. Het is én crisis, én jij hebt niet veel te bieden. Dus argumenten als koude voeten zouden zelfs niet eens in je op mogen komen.
En als je een stabiel inkomen hebt, dan kan je nog altijd verder kijken want je met je vriend gaat doen.

Rennie89

jeetje TS heb je daarna nooit meer een poging gedaan om te solliciteren?

Ik heb meerdere keren mijn proeftijd niet gehaald. Omdat ik niet vrolijk keek, omdat ik te weinig initiatief toonde, omdat ze der vingers er niet om konden winden en weet ik veel wat. Elke keer weer zette ik me er gewoon keihard voor in maar werd ik er uit geknikkerd. Ben maar 3 x door proeftijd heen gekomen :+ en bij de ene baan een jaar gewerkt en bij de andere 2 is bij dezelfde werkgever. Eerst anderhalf jaar daar gewerkt en zelf weggegaan en werk er nu weer. Alles heeft zijn ups en downs, alleen al het feit dat jij het niet kan begrijpen dat jij je proeftijd toen niet hebt gehaald en je er bij de pakken neer gaat zitten (zeg ik het goed) laat al zien dat je niet echt ervoor wilt werken. Bij mijn eerste baan kreeg ik ook niet tijdig te horen wat goed en fout ging. Ik zag mezelf op een gegeven moment niet meer op het rooster staan en confronteerde de manager ermee en die zei dat we de week erna een gesprek gaan hebben. Zo klaar als een klontje dat ik mijn proeftijd dus niet gehaald had. Ja, heel klote. Maar toch moet je geld verdienen.

Hoe heb je de boodschappen zelf kunnen verzorgen als je niet betaald werd? :) of was je daar tegen kost en inwoning?

Anoniem

Weet je wat het is TS, je zit nu inderdaad 'stuck in your life'. Je doet niks, je weet wel wat je wil maar je onderneemt geen enkele actie om er ook daadwerkelijk te komen. Als je hetzelfde blijft doen als je nu doet, kom je dus nergens.
Dus alsjeblieft, doe iets. Ga werken, ga leren, doe vrijwilligerswerk. Doe iets.

Als je er alleen niet uitkomt ga dan met je vriend en/of beste vriendin om tafel en maak een plan. Schrijf op wat je einddoel is (samenwonen en kinderen), welke tussendoelen daarvoor eerst gehaald moeten worden (baan, scholing, eigen woning) en welke stappen je moet nemen om die doelen te halen. Maak het overzichtelijk voor jezelf en ga aan de slag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:01

fleurtjeuh schreef:
Professionele hulp heb ik aan gedacht, maar zie ik niet als een mogelijkheid.
Omdat het niet vergoed is, en ik er geen geld voor heb, en omdat mn ouders dan zouden willen weten waarom ik het nodig heb, en ik wil niet dat ze het weten.

Nog even een puntje, Als ik samen zou gaan wonen, gaan we natuurlijk niet meteen voor kinderen. Dat mn eierstokken me om mn hoofd slaan, zegt niet dat ik irrationele beslissingen ga nemen, en op een roze wolk zit. Ik snap dat kinderen geen rozengeur en maneschijn zijn, en dat verwacht ik dus ook zeker niet. En natuurlijk heb ik ook nog een partner die in deze beslissing staat.

En iemand noemde waarom ik na een maand alweer dacht over samenwonen met mn vriend. Voordat we uit elkaar gingen toen der tijd, waren we meer als anderhalf jaar samen en hebben we ook samengewoond. Hierdoor is deze relatie weer redelijk snel op hetzelfde nivo gekomen.

Dan ga eerst maar geld verdienen en dan naar de hulpverlener, lijkt me voor je toekomst beter dan gaan samenwonen op dit moment.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:02

Het glas is half vol, maar dus ook half leeg. ;)

In die winkel glimlachte ik altijd, ik vond het leuk om daar te werken, hielp de klanten met veel enthousiasme, en was erg vrolijk daar.

Ik vraag hier ook niet voor schouderklopjes, iemand vroeg wat ik daar deed om voor mezelf te zorgen, dus ik gaf antwoord.

Het huisje waar ik in sliep had geen verwarming, dus waarschijnlijk ga ik nu in een ander huisje, met hopelijk wel verwarming. Het zijn erg oude huisjes daar :P

En ja ik ben bang om naar belgie te gaan, omdat ik niemand wil teleurstellen..

Boodschappen heb ik van mijn eigen geld moeten betalen.
Daarom is nu ook al mn spaargeld op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:03

fleurtjeuh schreef:
En ja ik ben bang om naar belgie te gaan, omdat ik niemand wil teleurstellen..

Als je niks doet en alleen thuis zit dan stel je ook mensen teleur ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:05

Ik glimlachte ook altijd naar de klanten en deed ook altijd vriendelijk en vrolijk maar toch was ik volgens de leidinggevende niet geschikt om achter de kassa te zitten omdat ik niet vrolijk was. oliebol happens. Get over it ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:06

Als je nu een jaar naar Belgie zou gaan, zou je dan wel iets betaald krijgen of nog steeds enkel tegen inwoning? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:06

Sorry maar hier gaan zo de nekharen bij mij van overeind staan!

Ten eerste : school beviel niet is niets voor mij, meegekapt? Het hoort er nu eenmaal bij, is goed voor je sociale ontwikkeling en belangrijkste: wie neemt er tegenwoordig nog mensen aan die niet eens hun middelbare school opleiding hebben? Ik kan je zeggen, die kans is misschien 1-3%.

Je hebt deze zomer 6 weken gewerkt, prima naar je zin gehad op een paar dingen na. Je krijgt een baan aangeboden omdat t 1. Koud is en 2. Je je niet wil scheiden van de rest..
Get real, geef jezelf ajb een schop onder de kont. Leven is niet alleen maar thuis hangen leuk en gezellig doen. Leven is werken voor je geld, en van dat geld leuke dingen doen. Want zonder geld kan je nu eenmaal niet veel. Dat je nu alles toegeschoven krijgt van papa/mama (OP JE 20e???) en/of je vriend, is not done en maakt je zo zwaar onafhankelijk!

Nu de combinatie: jij hebt geen diploma: denk je nu echt dat iemand anders gaat zeggen, oo jooh kom maar bin mij werken dan, zal wel zorgen dat je t lekker warm hebt?
Er zijn mensen die schoonmaken in de kou etc vpor hun beroep omdat ze geld nodig hebben. Die zijn super blij met hun baan, omdat t geld modig is. En jij wimpelt iets af omdat ' je het anders koud krijgt' ?

Bizar, echt heel bizar. En jij krijgt nog zeker allemaal zorgtoeslagen etc ook?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:07

Dan heb je veel gegeten, jij hebt ook overal een weerwoord op of niet. Wat wil je van ons horen, dat je zielig bent, dat samenwonen en een kindje en een baan je helemaal een ander mens en gelukkig maakt. Zo werkt het niet, je zit maar te zitten op kont tot anderen actie ondernemen, je had allang een paar tijdelijke baantjes kunnen hebben maar nee hoor, ik moest wachten, van wie!! Ik ontstip want erger me toch wel aan je : Ik kan er niets aan doen houding.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:08

Ik vind het wel grappig hoe je klinkt :D

Je klinkt als iemand die lui op de bank zit te klagen en een schop onder de kont nodig heeft...maar toch ook als iemand die ze best wel op een rijtje heeft, gezien je zelf beseft dat je negatief klinkt, toch lekker doorgepakt hebt blijkbaar daar die 6 weken in België, geen verwend snotjong wilt zijn dat profiteert van ouders en je beseft dat het niet verstandig is om jezelf nu al te laten bezwangeren enzo :)

Het is wel grappig hoe dat elkaar een beetje tegenspreekt, maar wel heel goed dat je er puntje bij paaltje dus beter voor staat dan je de indruk wekt zeg maar :P

Hoe wil je er in 2020 bij zitten? En je vriend? :)

Wil je bijvoorbeeld dan graag al een paar jaar samenwonen? Moeder zijn? En onder welke omstandigheden wil je (jullie) dat dan?
Hoe wil je in het leven staan, wil je nog bepaalde dingen doen of meemaken voordat je huismoeder gaat spelen?

Wil je een eigen inkomen en een leuke baan hebben voor een paar dagen in de week? Wil je een eigen paard hebben? Dat soort dingen. Denk eens samen met je vriend na hoe jullie er in 2020 bij willen zitten, hoe je wilt dat jullie leven er dan uitziet qua wonen, hobbies, vrienden, en het bekostigen van het huishouden enzo :)

En ga dan nadenken hoe je eraan kan gaan werken om dit te bereiken.

Is België een goede stap? Doe dat dan, als je daar trots op kunt zijn dan is dat toch heel erg tof, heb je de rest van je leven nog wat aan +:)+

Het is sowieso 1000x beter voor je dan thuiszitten.

Kun je een betere baan of opleiding vinden: doe dat dan, maar zo niet: hop naar België, voordat ze niet meer willen omdat je zo zit te twijfelen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-09-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt