Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vind het een beetje raar... NeverGiveUp schreef:Uhu dat deed ik ookMaar er kan ook echt iets aan de hand zijn.
Dus 'mijn hemel' zeggen en dat zo bagetaliseren zonder dat je iets weet vind ik niet kunnen.
Vind een kind van 8 praktisch met een psychopaat vergelijken ook apart hoor, beetje blijven relativeren..
Mindim schreef:Ik neem ze met dit soort zaken vaak niet serieus nee Spatter. Ik zeg helemaal niet dat ik ze nooit serieus neem.
Voor TS is een meisje van 8 hetzelfde als een psycho met een mes, dat vind ik de bedoel idd nogal opblazen.
Mindim schreef:NeverGiveUp schreef:Uhu dat deed ik ookMaar er kan ook echt iets aan de hand zijn.
Dus 'mijn hemel' zeggen en dat zo bagetaliseren zonder dat je iets weet vind ik niet kunnen.
Vind een kind van 8 praktisch met een psychopaat vergelijken ook apart hoor, beetje blijven relativeren..
En dat ik nou precies wat ik bedoel, de dingen wat opblazen, waardoor ik 15 jarige vaak niet serieus neem op dit soort gebied.
Relativeren zit er vaak op die leeftijd nog niet in, kunnen ze niets aan doen, is de leeftijd.
ik zou dat iig niet kunnen.
eclair98 schreef:Ik weet niet of ik kan relativeren of niet, ik denk dat iedereen zal zeggen dat hij het kan

liesjecryos schreef:Mindim schreef:Ik ben ook 15 geweest en daarbij ken ik veel meisjes van 15. Mijn ervaring is dat ze vaak van een mug een olifant maken.
Nou niet iedereen was net als jij vroeger om alles op te blazen.

Citaat:Als jij alles maar normaal vind, ga dan lekker met kinderen van de straat op stap en deel alles met ze wat jij hebt (dieren) en haal ze lekker in huis wanneer ze maar willen (elke dag).
Citaat:Ahum.... Ik werk in de bovenbouw van het VMBO, wil iemand nu beweren dat ik mijn leerlingen niet serieus moet nemen????
Citaat:oeh ik vind het zo walgelijk wat je allemaal uitkraamt Mirdim. Ik denk dat je zelf eens moet gaan leren relativeren.. En ga ook maar eens bedenken waarom we niet allemaal precies hetzelfde zijn op deze aardbol dus ook allemaal onze eigen gevoelens hebben.
Citaat:Mindim, nou, het spijt mij zeer dat niet iedere 15 jarige zo een engeltje was als jij op die leeftijd.
Want dat kan ik er wel van maken uit al je commentaar, toch? Want jij was altijd heel braaf en serieus...
eclair98 schreef:Mindim, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze er wat ''anders'' uitziet kwa kleding en daarom maak ik mij best wel zorgen. Laat jij je kinderen rond 9 uur savonds buiten ''spelen'' toen ze 8 jaar waren!?
NeverGiveUp schreef:Nou jij bracht het heel wat neerbuigender hoor Mindim, alsof 15 jarige geen zorgen kunnen hebben, daar had ik het over.
Je zei namelijk 'mijn hemel' over een 15 jarig meisje dat met haar hond haar zorgen wilde vergeten.
Dat schijnt niet te kunnen want als 15 jarige overdrijf je per definitie
Mindim schreef:NeverGiveUp schreef:Nou jij bracht het heel wat neerbuigender hoor Mindim, alsof 15 jarige geen zorgen kunnen hebben, daar had ik het over.
Je zei namelijk 'mijn hemel' over een 15 jarig meisje dat met haar hond haar zorgen wilde vergeten.
Dat schijnt niet te kunnen want als 15 jarige overdrijf je per definitie
Nou, dan begrijp je me verkeerd. Sommige 15 jarigen zullen best zorgen hebben, maar ik versta onder zorgen misschien dan iets anders.
Maar dat heeft toch niet iets met het relativeren te maken in het verhaal van TS.
En wat ik toch wel het ergst vind,w at er over het meisje van 8 wordt gezegd. Heeft geen grenzen geleerd, zal misschien een verstandelijke beperking hebben, gewoon bedreigen, gewoon glashard tegen gaan liegen, is sneu, wordt verwaarloosd, bang dat het kind de hond ontvoerd, ouders passen niet goed op het meisje (misschien woont ze wel gewoon in een gezellige wijk, waar meer kinderen samen buiten spelen), kind krijgt thuis geen aandacht, men moet het AMK maar bellen, de vergelijking met een gestoorde psycho met mes wordt gemaakt. En dat allemaal over een 8 jarig meisje dat dol is op puppies, het is toch te triest voor woorden en dat noem ik de situatie opblazen.