Het meisje stond er alweer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het meisje stond er alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:56

Ik ben ook 15 geweest en daarbij ken ik veel meisjes van 15. Mijn ervaring is dat ze vaak van een mug een olifant maken.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:57

Uhu dat deed ik ook :)) Maar er kan ook echt iets aan de hand zijn.
Dus 'mijn hemel' zeggen en dat zo bagetaliseren zonder dat je iets weet vind ik niet kunnen.

Vind een kind van 8 praktisch met een psychopaat vergelijken ook apart hoor, beetje blijven relativeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:02

Nou zeg, wat een commentaar :?

wij hebben ook een autistisch meisje in de wijk die hélemaal gek is van ons hondje, en ons hondje ook van haar, helaas mag ze geen hond van haar ouders en komt ze dus wanneer ze tijd heeft, in de vakanties wat vaker dan door de weeks, komt ze langs om te vragen of ze puck uit mag laten. meisje én hond vinden het helemaal geweldig! eerst vond ik het ook niet helemaal fijn maar je moet anderen ook wat gunnen... en het gaat ten slotte helemaal prima! het is niet per definitie slecht als iemand je hond leuk vind toch? :') vind het een beetje raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:04

NeverGiveUp schreef:
Dus 'mijn hemel' zeggen en dat zo bagetaliseren zonder dat je iets weet vind ik niet kunnen.

Vind een kind van 8 praktisch met een psychopaat vergelijken ook apart hoor, beetje blijven relativeren..

En dat ik nou precies wat ik bedoel, de dingen wat opblazen, waardoor ik 15 jarige vaak niet serieus neem op dit soort gebied.
Relativeren zit er vaak op die leeftijd nog niet in, kunnen ze niets aan doen, is de leeftijd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:37

Mindim schreef:
Ik neem ze met dit soort zaken vaak niet serieus nee Spatter. Ik zeg helemaal niet dat ik ze nooit serieus neem.
Voor TS is een meisje van 8 hetzelfde als een psycho met een mes, dat vind ik de bedoel idd nogal opblazen.

Als jij alles maar normaal vind, ga dan lekker met kinderen van de straat op stap en deel alles met ze wat jij hebt (dieren) en haal ze lekker in huis wanneer ze maar willen (elke dag).

Als men het niet wilt en het niet leuk vind, dan stuur je het gewoon weg.

Prima toch.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-09-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:53

Mindim schreef:
NeverGiveUp schreef:

En dat ik nou precies wat ik bedoel, de dingen wat opblazen, waardoor ik 15 jarige vaak niet serieus neem op dit soort gebied.
Relativeren zit er vaak op die leeftijd nog niet in, kunnen ze niets aan doen, is de leeftijd.

Wat ben jij ontzettend neerbuigend mindim %) :r

TS zoals al eerder genoemd is, is het geen optie om met het meisje af te spreken dat ze 1x in de week met je mee mag lopen als jij Saar uitlaat?
Mocht je dit echt niet willen lijkt het mij de beste oplossing om je ouders haar duidelijk te vertellen dat ze je hond met rust moet laten, desnoods met haar ouders erbij. Je lost het niet op door weg te lopen, of door het te negeren en je hier boos te maken ;)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:06

Mindim schreef:
Ik ben ook 15 geweest en daarbij ken ik veel meisjes van 15. Mijn ervaring is dat ze vaak van een mug een olifant maken.

Nou niet iedereen was net als jij vroeger om alles op te blazen :D .

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:15

Ahum.... Ik werk in de bovenbouw van het VMBO, wil iemand nu beweren dat ik mijn leerlingen niet serieus moet nemen????

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:22

Mindim, nou, het spijt mij zeer dat niet iedere 15 jarige zo een engeltje was als jij op die leeftijd.
Want dat kan ik er wel van maken uit al je commentaar, toch? Want jij was altijd heel braaf en serieus...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:22

oeh ik vind het zo walgelijk wat je allemaal uitkraamt Mirdim. Ik denk dat je zelf eens moet gaan leren relativeren.. En ga ook maar eens bedenken waarom we niet allemaal precies hetzelfde zijn op deze aardbol dus ook allemaal onze eigen gevoelens hebben.

Ikzelf snap TS zeer goed. het is echt niet erg dat af en toe een kindje mijn diertjes wil knuffelen en als ze willen mogen ze zelf nog op mijn paard komen zitten.. maar iedere dag door een ander (of het nu een kind of een volwassen is) op de enkels gezeten te worden zou ik ook spuugzat worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:40

Ik snap TS ook.
Ik deel mijn lief niet, mijn paard niet en mijn honden niet.

Een ding is iets wat je eens kan uitlenen of delen, een levend wezen niet.

Buiten dat wil ik niet alle dagen belaagd worden door kinderen, als ik dat graag gewild had, had ik wss wel kinderen op de wereld gezet.

Ik snap Mindim ook wel, met af en toe wat relativeren lijkt me idd niets mis, of elke 15-jarige dat wel of niet kan, geen idee...... maar dat het niet heel goed meer lukt als je erg geïrriteerd bent over een kind wat je constant achterna loopt, snap ik wel :D ik zou dat iig niet kunnen.
Of TS overdrijft, geen idee...... ik ken het kind niet, weet wel dat ik obsessief gedrag heel vervelend vind.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 14:49

Ik weet niet of ik kan relativeren of niet, ik denk dat iedereen zal zeggen dat hij het kan O:)

Maar het was niet mijn insteek hier een ''rel topic'' van te maken.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:55

Of ts nu overdrijft of niet, ik snap niet dat mensen het goedkeuren dat er kinderen/mensen zomaar aan hun honden/dieren komen. Hoe moeilijk is het om niet aan een aangelijnde hond te komen, je kan het vragen en als het niet mag heb je pech. En waarom dan niet vast beginnen bij de kinderen ? Die vind ik normaal gesproken zelfs nog beter de regels mbt aaien naleven dan de gemiddelde hondeneigenaar. De hond zit niet voor niks aan de riem, of hij houd niet van gedoe, hij is aan het trainen (pup die naast leert lopen bijv) of baasje heeft simpelweg geen tijd of zin om even te staan keuvelen. Dat je het dan maar goed vind dat kinderen telkens komen aaien of zelfs aan komen bellen ondanks meerdere keren nee, is dan in mijn ogen fout.
Zo leren ze nl nooit om de "honden regels" in acht te nemen.

Ts ik vind wel dat je iets minder raar over het meisje kunt praten. Haar vergelijken met een psychopaat gaat te ver, en als je echt denkt dat ze het thuis niet goed heeft dan neem je actie. Met havo 4 ben je oud en wijs genoeg om daar iets tegen te kunnen doen en geen oogkleppen op te zetten. Is er thuis niks aan de hand bij dr dan worden er geen maatregelen verder genomen. Maar is er wel sprake van een slechte situatie dan is het meisje er iig mee geholpen. Je kan natuurlijk wat tijd in het meisje steken en haar eens in de week vragen te helpen trainen borstelen enz, wil je dat niet prima maar doe iig iets voor t kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:01

eclair98 schreef:
Ik weet niet of ik kan relativeren of niet, ik denk dat iedereen zal zeggen dat hij het kan

Denk het ook :')

Anyway: ik begrijp uit jouw verhaal dat je het meisje gewoon zat bent, denk dat het dan het handigst is om duidelijk te maken dat je dat gedrag niet wilt hebben. Ik zelf zou er ook niet 1x in de week aaien van maken, ben zelf altijd bang dat als je ze een vinger geeft, ze je hele hand en arm erbij pakken. Maar dat ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:25

liesjecryos schreef:
Mindim schreef:

Nou niet iedereen was net als jij vroeger om alles op te blazen :D .

Ik en opblazen? Nee hoor :D

Citaat:
Als jij alles maar normaal vind, ga dan lekker met kinderen van de straat op stap en deel alles met ze wat jij hebt (dieren) en haal ze lekker in huis wanneer ze maar willen (elke dag).

Dat zeg ik helemaal niet. Ik snap prima dat het irritant wordt, om telkens wanneer je de deur uitloopt aangeklampt te worden. Maar waaron er kindermishandeling bijgehaald moet worden, tja, dat snap ik dan weer niet.

Citaat:
Ahum.... Ik werk in de bovenbouw van het VMBO, wil iemand nu beweren dat ik mijn leerlingen niet serieus moet nemen????

Misschien moet je wel beter leren lezen, want dat heb ik nooit gezegd dat je ze nooit serieus moet nemen.

Citaat:
oeh ik vind het zo walgelijk wat je allemaal uitkraamt Mirdim. Ik denk dat je zelf eens moet gaan leren relativeren.. En ga ook maar eens bedenken waarom we niet allemaal precies hetzelfde zijn op deze aardbol dus ook allemaal onze eigen gevoelens hebben.

Ik relativeer altijd en ben dus ook vrij nuchter.

Citaat:
Mindim, nou, het spijt mij zeer dat niet iedere 15 jarige zo een engeltje was als jij op die leeftijd.
Want dat kan ik er wel van maken uit al je commentaar, toch? Want jij was altijd heel braaf en serieus...

Dat maak jij op uit dit topic? Nou, daar heb je geen gelijk in kan ik je vertellen.

Maar goed, ik ben een stuk neutraler gebleven dan anderen in dit topic iig.

Kijk, ik snap dat het vervelend is. Dan vind ik persoonlijk dat de ouders daar wat aan moeten doen, niet een meisje van 15.
Wat ik met relativeren bedoel, is dat TS dit vervelend vindt en daar kindermishandeling bijhaalt om het allemaal nog wat groter en erger te maken. En dat stukje zie je bij vele kids van een jaar of 15. Daarom neem ik ze, als het om dit soort verhalen gaat (dus ik zeg niet nooit) met wat zout. Een meisje van 8 hetzelfde vinden als een psychopaat met een mes is daar een ander voorbeeld van. Dus wat voor verschrikkelijks heb ik nu dan gezegd.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 15:27

Mindim, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze er wat ''anders'' uitziet kwa kleding en daarom maak ik mij best wel zorgen. Laat jij je kinderen rond 9 uur savonds buiten ''spelen'' toen ze 8 jaar waren!?

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:43

Neutraler, nog ff...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:45

xMyrth schreef:
Vraag haar waar ze woont, zodat je een keer langs kunt komen "met de hond".
Vervolgens kom je langs zonder hond, maar met je ouders :')

Dit lijkt mij een gepaste manier! :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:49

Uh IK zei dat ts een beetje moet relativeren he, niet mindim.
Omdat die zin van mij gequote werd en er dan richting mindim gesproken wordt. (Of zij zei het ook dat weet ik niet, mijn bedoeling was in ieder geval heel anders)
Dat zei ik niet om de zelfde reden als Mindim, want daar ben ik het absoluut mee oneens zoals in mijn andere tekst staat, maar omdat dat kind als psychopaat zien niet helemaal klopt.
Dat het vervelend is begrijp ik helemaal, maar ik bedoelde blijf relativeren dat het een meisje van 8 blijft. Blijven ademen, zeg maar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:51

eclair98 schreef:
Mindim, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat ze er wat ''anders'' uitziet kwa kleding en daarom maak ik mij best wel zorgen. Laat jij je kinderen rond 9 uur savonds buiten ''spelen'' toen ze 8 jaar waren!?

Nou, zo netjes zeg je het niet. Jullie vinden haar verwaarloosd en je wilt de buurt niet tegen je in het harnas jagen, wanneer je de ouders beschuldigt van kindermishandeling.

Mijn kind heeft in de vakantie ook wel eens om 9 uur buiten gespeeld hoor. Is niet het einde van de wereld.

Nevergivemeup, relativeren bedoel ik precies in dezelfde context als jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:51

Missie_Maxie schreef:
Neutraler, nog ff...

?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:52

Nou jij bracht het heel wat neerbuigender hoor Mindim, alsof 15 jarige geen zorgen kunnen hebben, daar had ik het over.
Je zei namelijk 'mijn hemel' over een 15 jarig meisje dat met haar hond haar zorgen wilde vergeten.
Dat schijnt niet te kunnen want als 15 jarige overdrijf je per definitie >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:55

NeverGiveUp schreef:
Nou jij bracht het heel wat neerbuigender hoor Mindim, alsof 15 jarige geen zorgen kunnen hebben, daar had ik het over.
Je zei namelijk 'mijn hemel' over een 15 jarig meisje dat met haar hond haar zorgen wilde vergeten.

Nou, dan begrijp je me verkeerd. Sommige 15 jarigen zullen best zorgen hebben, maar ik versta onder zorgen misschien dan iets anders.
Maar dat heeft toch niet iets met het relativeren te maken in het verhaal van TS.

En wat ik toch wel het ergst vind,w at er over het meisje van 8 wordt gezegd. Heeft geen grenzen geleerd, zal misschien een verstandelijke beperking hebben, gewoon bedreigen, gewoon glashard tegen gaan liegen, is sneu, wordt verwaarloosd, bang dat het kind de hond ontvoerd, ouders passen niet goed op het meisje (misschien woont ze wel gewoon in een gezellige wijk, waar meer kinderen samen buiten spelen), kind krijgt thuis geen aandacht, men moet het AMK maar bellen, de vergelijking met een gestoorde psycho met mes wordt gemaakt. En dat allemaal over een 8 jarig meisje dat dol is op puppies, het is toch te triest voor woorden en dat noem ik de situatie opblazen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:19

Mindim schreef:
NeverGiveUp schreef:

Nou, dan begrijp je me verkeerd. Sommige 15 jarigen zullen best zorgen hebben, maar ik versta onder zorgen misschien dan iets anders.
Maar dat heeft toch niet iets met het relativeren te maken in het verhaal van TS.

En wat ik toch wel het ergst vind,w at er over het meisje van 8 wordt gezegd. Heeft geen grenzen geleerd, zal misschien een verstandelijke beperking hebben, gewoon bedreigen, gewoon glashard tegen gaan liegen, is sneu, wordt verwaarloosd, bang dat het kind de hond ontvoerd, ouders passen niet goed op het meisje (misschien woont ze wel gewoon in een gezellige wijk, waar meer kinderen samen buiten spelen), kind krijgt thuis geen aandacht, men moet het AMK maar bellen, de vergelijking met een gestoorde psycho met mes wordt gemaakt. En dat allemaal over een 8 jarig meisje dat dol is op puppies, het is toch te triest voor woorden en dat noem ik de situatie opblazen.

Allemaal niet waar of niet door mij gemaakt.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:22

Tja maar mindim, wat als het meisje daadwerkelijk een vervelende thuis situatie heeft ? Dan gewoon die oogkleppen op want tja dit is verteld door een 15jarige... zo gaat dat nou precies bij de meeste gevallen... we doen lekker niks.
Nee dan ben je zelf net zo verkeerd bezig als een ts die het verhaal zo probeert op te blazen. Wat zeg ik, erger. Is er niks aan de hand dan prima maar als het wel zo is moeten er maatregelen worden genomen. Ts heeft t gevoel dat er iets niet klopt en moet ze er dus ook naar handelen imo.
Want dat een kind van acht de hele dag op straat rond loopy is 1, maar dat ze ook nog eens bij vreemden aanbelt vind ik toch best zorgwekkend. Waarom ? Omdat de volgende mrt een leuke pup ook een vervelende vent kan zijn. Zeker zo'n jong meisje (met een handicap) kan die gevolgen niet zien.
Of ik nu wel of niet denk dat ts het verhaal opblaast doet er niet toe, we moeten afgaan op wat zij verteld. En aan de hand daarvan ben ik van mening dat ts er wat mee moet doen. Al is het een gesprek met die ouders, want weten die ondertussen al dat hun dochter bij vreemden aanbelt ?