Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EvaC schreef:letrow schreef:Ik zou eerst uitsluiten dat de fout niet bij jullie zit.
Schrijf nu eens de meterstanden op voordat je gaat slapen en kijk 's ochtends nog eens wat het verbruik 's nachts is geweest.
Als je overdag wilt testen, haal dan de stekkers van alle elektrische apparaten uit het contact en kijk dan of de stroommeter nog blijft doortellen.
Geef niet Essent / huisbaas te snel de schuld
Met het opschrijven van de meterstanden ben ik gisteravond begonnen op aanraden van een collega. Ik heb ze vanmorgen weer netjes opgeschreven. Overdag testen ga ik van het weekend of morgenmiddag doen. Daar heb ik doordeweeks helaas geen tijd voor.
Ik wil op dit moment ook absoluut niemand de schuld geven. Maar het enige wat me wel steekt is gewoon dat mijn huisbaas dit kennelijk wist.
Voor ons nieuwe huis ga ik ook op zoek naar een andere energieleverancier. Ik heb dit contract bij Essent netjes uitgediend dus het lijkt me niet dat dit een probleem moet zijn. Maar dat kan ik vanmiddag meteen wel even vragen.
Zoolgangster schreef:Ik had dus een buurman (huurbaas!!!) die stroom aftapte, en nee, dat kun je niet aan iemands neus of welstand zien of zo'n persoon dat doet. (Ik kwam erachter doordat zijn vrouw wroeging kreeg en boos op hem werd.) Ik zou Essent toch even tippen, zeker omdat je geen enkele reactie krijgt van je huurbaas.
En als aftappen is uitgesloten (naar alle kanten) kan het idd aan een lek liggen.
stefje schreef:Wat een nare toestand!
Ik houd mijn meterstanden (allemaal) al enkele jaren bij met deze site:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/milieu/ ... nline.html
Superhandig, zo heb je al je standen bij elkaar. Je stelt een normaal verbruik in voor jouw huishouden en soort woning, en je ziet direct of je daar overheen gaat.
Daarnaast trek ik altijd direct na een jaarafrekening en nieuw maandbedrag deze wat omhoog. Ik krijg liever terug dan dat ik moet bijbetalen. Terugkrijgen is ook nog fijn in de zomer (Nuon, juli) en winter zo rond de feestdagen (Eneco, december).
Sterkte in de strijd!
) om dit soort verrassingen te voorkomen.
). Over het algemeen werken ze dan wel goed mee. EvaC schreef:stefje schreef:Wat een nare toestand!
Ik houd mijn meterstanden (allemaal) al enkele jaren bij met deze site:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/milieu/ ... nline.html
Superhandig, zo heb je al je standen bij elkaar. Je stelt een normaal verbruik in voor jouw huishouden en soort woning, en je ziet direct of je daar overheen gaat.
Daarnaast trek ik altijd direct na een jaarafrekening en nieuw maandbedrag deze wat omhoog. Ik krijg liever terug dan dat ik moet bijbetalen. Terugkrijgen is ook nog fijn in de zomer (Nuon, juli) en winter zo rond de feestdagen (Eneco, december).
Sterkte in de strijd!
Daar heb ik gister ook een programmaatje voor gedownload. Het heet geloof ik NIBFU, maar dat is niet zo uitgebreid als wat jij nu verteld. Ik ga het thuis direct eens downloaden. Bedankt voor de tip!
.
woningbouw/ beheerder en de energiemaatschappij stonden niet open voor onderzoek etc.OnlyFroukje schreef:ik zou essent eens bellen zij sturen jou een papier die je in kan vullen zodat zij kunnen kijken waar iets fout gegaan kan zijn,succes want dit is nooit leuk! wel voor de betaal datum bellen anders krijg je er een boete boven op..
russel schreef:Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat dit niet klopt, ik zou essent laten komen.
Aftappingen laten controleren, meters laten doormeten.
Een voorschot van 1100 euro, tuurlijk) maar 1 iemand aan de lijn gehad die ons geprobeerd heeft te helpen, maar zelfs hij snapte het niet en adviseerde ons zelf om gewoon niet te betalen en de volgende rekening af te wachten en dossier op de bouwen.
EvaC schreef:NenaC schreef:toch meer als €100 per maand toch? 2600€ in een jaar.... naast de voorschotten...
Veel geld... pff... eigenlijk zouden ze bij Essent of uberhaupt een melding moeten maken naar de consument toe als ze zien dat je belachelijk hoog komt.... Dat zou wel zo vriendelijk zijn, lijkt me dat er dan een hoop ellende kan worden voorkomen. Je zou der aan failliet gaan.....
Als je inderdaad het eindbedrag door 12 deelt kom je op zo'n €225 per maand extra. De enige keer dat ze melding hebben gedaan is op 30 augustus toen er gecheckt moest worden of de doorgegeven meterstanden wel klopten omdat ik een erg hoge rekening zou krijgen.
(aftappen)
om iig metingen te laten doen om een lek uit te sluiten, de ketel na te laten kijken en in het ergste geval dus de meters na te laten kijken. Uiteraard in overleg met mijn huurbaas.wendyenbram schreef:Bij ons bleek het zo te zijn dat er nog een ander huurhuisje Gas bij ons weghaalde. dit wisten wij niet.
Heeft de huurbaas niet nog een huisje in de buurt staan wat hij verhuurt?