Thats_Me schreef:Even wat tips voor het schoonmaken. Vaak zitten oude MLP's vol met schimmel. Daardoor zijn ze gewoon echt goor en ruiken ze ook niet zo fris. Dat komt doordat kinderen ze graag mee namen in bad, onder douche etc om mee te spelen. Hierdoor ontstaat een fijne plek voor schimmels en bacterien.
Haal het hoofd van de pony af. Zeker de G1 kun je er makkelijk afdraaien. Dan kun je zien hoe vies ze van binnen zijn. De staart zou je er ook even uit kunnen halen zodat je kunt zien in wat voor staat het metaal is. Even in de cola leggen kan wonderen doen maar als het te erg is niet te veel aan gaan prutsen als je het terug wil plaatsen.
De rest kun je goed schoon krijgen met warm water en een sopje en wattenstokjes voor in de oren bijvoorbeeld. Na afloop goed laten drogen en pas dan het hoofdje er weer op draaien.
Succes!
Thanks voor de tips, daardoor ruiken ze ook zo muf denk ik
Ik had al geprobeerd om het hoofdje van Cotton Candy wat te draaien, omdat hoofd en nek niet helemaal mooi glad aansluiten. Maar het lijkt of ie gelijmd zit (dat kun je op de foto ook wel een beetje zien, dat glimmende randje). Ik durf de staart er niet goed uit te halen... Bang dat ik die er niet meer netjes in krijg.

Ik heb o.a. deze: