Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Re: Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:46

Welke nieuwe bedoel je? Die smerige Aldi Cola? Of eigenlijk, moet ik Pepsi of Coca Cola aankijken :')
(Ik vind Coca Cola eigenlijk de enige cola die echt lekker is)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:48

Ik bedoel cocalight,cafeinevrij etc,

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 00:50

Ah oké, nee dan idd de originele. Light vind ik ongeveer het smerigste wat ze hebben, Zero is nog wel redelijk maar het liefst doe ik er dan ijs in.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 01:06

Air schreef:
Ik verbaas mij er ook niet over dat zoveel kinderen tegenwoordig stempel ADHD krijgen omdat ze zo druk zijn... hoe zou dat komen als je frisdrank of zelfs energydrink te drinken krijgt, zelfs onder schooltijd?

Is toch geen hogere wiskunde? :')

Want ADHD is zéker niet meer dan 'druk' zijn :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 01:22

Koetjesreep schreef:
Air schreef:
Ik verbaas mij er ook niet over dat zoveel kinderen tegenwoordig stempel ADHD krijgen omdat ze zo druk zijn... hoe zou dat komen als je frisdrank of zelfs energydrink te drinken krijgt, zelfs onder schooltijd?

Is toch geen hogere wiskunde? :')

Want ADHD is zéker niet meer dan 'druk' zijn :j :j

Wat moeten we dan met de ADD versie van ADHD... :)
Oftewel suiker en adhd hebben echt niets met elkaar te maken.

Adhd wordt gediagnosticeerd door te testen. Bv het verschil tussen IQ en de verwerkingssnelheid van je hersenen.

Iemand met een IQ van125 maar een verwerkingssnelheid van 80 heeft dus hoogstwaarschijnlijk adhd ( of add)

Komt geen suiker aan te pas.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:10

Je hoeft mij niet uit te leggen dat suiker en ADHD niks met elkaar te maken hebben hoor, dat is toch juist wat ik bedoel? Dat er tegenwoordig bij ieder druk kind ADHD geroepen wordt, zonder daadwerkelijke diagnose en zonder te bedenken dat het door alle frisdrank kan komen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:11

Haha suus, minder cola maar drinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:21

Air schreef:
Je hoeft mij niet uit te leggen dat suiker en ADHD niks met elkaar te maken hebben hoor, dat is toch juist wat ik bedoel? Dat er tegenwoordig bij ieder druk kind ADHD geroepen wordt, zonder daadwerkelijke diagnose en zonder te bedenken dat het door alle frisdrank kan komen.

Hi air, dan begrijpen we elkaar.
Op Internet zweven nogal wat verhalen rond dat ADHD genezen kan worden door geen suiker te eten .
Dat zou geweldig zijn, maar helaas...
Ok ik ga weer on topic.

Cola is niet iets wat je lichaam nodig heeft, dus overbodig.
Maar die hoaxes op internet zijn onzin uiteraard.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:57

papagroom schreef:

Cola light vind ik echt smerig, zo vies zoet :r

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:35

marlies85 schreef:
papagroom schreef:

Cola light vind ik echt smerig, zo vies zoet :r

Ik proef geen verschil :') Misschien als ik het naast elkaar houdt.. Een cafeinevrije is net wat 'zachter' dus drinkt veel lekkerder weg.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:15

lieveli schreef:
Kashmira, ging dat over een vrouw die MS kreeg?

Ik weet t echt niet meer,voogens mij wel ja.. Maar zekerr weet ik het niet.. Had jij t ook gezien?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:18

Coca cola (en andere frisdranken) zijn heel erg slecht voor je tanden , mijn broer heeft door te veel frisdrank te drinken (cola,sinas enz.) tand erosie gekregen ! :x , ik weetniet precies hoe ik moet uitleggen wat tanderosie is dat kan je beter even zelf opzoeken :o ;)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:32

papagroom schreef:
Oh ja....ik meng de cola graag met beerenburg,,,,dan wordt de PH waarde een stuk hoger......LOL...

*\o/* *\o/* Nom nom, alleen mijn maag protesteert nog weleens de volgende morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:01

pH is logaritmisch, als je hem echt hoger wil hebben meng je cola in de fles maar met een mentos. :D

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:09

Toen ik de griep had moest ik van de dokter echte cola wel zonder prik drinken. En dat zou helpen, raad de dokter wel vaker aan hier. Dood de bakterie ofzoiets.

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:10

Dit hielp trouwens wel echt toen ik ziek was! :p

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:24

Vjestagirl schreef:
Sonja_vR schreef:
ach ja, gooi een roestig hoefijzer in een bak cola en het komt er ontroest uit...is vast geweldig spul voor je lijf :+
iets met logica :?

De logica zit hem erin dat je maag net zo zuur is (zo niet zuurder). Dus het enige waar het zuur van cola slecht voor is, is voor je tanden. En dat kun je oplossen met een rietje. ;)

tis vast ook geweldig spul voor alle slijmvliezen die je tegenkomt voor dat je bij je maag aan land. ;)
en daarnaast is de hoeveelheid suiker voor mij al een reden om het spul te mijden als de pest :+

maar seriously : hey je drinken lost je tanden op, maar als je een rietje gebruikt valt het wel mee hoor >;)

ik drink af en toe wel cola light, als ik last van mijn buik heb op een bepaalde manier, maar cola etc zie ik als incidenteel drinkbaar, niet als iets wat je met regelmaat zou moeten drinken

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:35

Air schreef:
Szan schreef:
@ Moonfish: als wijzigingen in eet- en drinkpatronen iemand helpen om van klachten af te komen is dat toch prima? En dan moeten mensen daar zeker mee doorgaan en het doorgeven aan anderen +:)+ Maar om eigen ervaringen maar te verkopen als 'de waarheid' (waarvan je kan betwijfelen of het überhaupt bestaat), dat is wat mij in ieder geval tegen de borst stoot. Er lijkt dan geen middenweg meer te bestaan: cola is in facebookberichten OF heel slecht OF helemaal onschadelijk. Een middenweg lijkt er dan niet meer te bestaan, en dat is wat ik aan dit soort berichten (de aanleiding waarvan dit topic geopend is) juist zo jammer vind.

Het antwoord op de vraag die wordt gesteld is toch heel simpel?

Of ben ik de enige die het niet gezond lijkt iets te drinken waarmee je roest kan oplossen?

Nee, je bent zeker niet de enige!

Ik kan slecht tegen cafeïne dus 7 jaar geleden ben ik gestopt met het drinken van Cola (ja ik weet dat er cafeïne vrije Cola is maar Cola is voor mij Cola en dus slecht).

Na een jaar vond ik het gewoon vies smaken en nu nog steeds, ik heb het sindsdien nooit meer gedronken (eens per jaar een slokje misschien).

Nu er al die verhalen over Cola naar boven komen denk ik: wat ben ik blij dat die rotzooi niet in mijn lichaam zit. In mijn omgeving drinken heel veel mensen Cola en misschien is het toeval maar ze worden er niet slanker op.

Daarnaast heb ik een kennissenkring die werken met voeding en gezondheid en simpelweg zeggen: "Frisdrank is slecht". En daar ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:43

Cola wordt bij diabeten wel eens aangeraden als ze een dipje hebben. Cola zonder prik kan helpen tegen maagpijn of maagklachten. Cola is in eerste instantie ontwikkeld als medicijn, en niet als frisdrank.

Een gat in je maag krijgen, ik hoop dat dat niet letterlijk is, want door je maagzuur gaat dan heel je inwendige boeltje heel snel naar de knoppen. Denk niet dat je dat lang kan uithouden, zo jezelf oplossen in je eigen maagzuur.

Niks is gezond wanneer je ermee overdrijft of teveel van gebruikt. Aspirine is een pijnstiller, maar die kan je ook gebruiken om bloedvlekken uit kleren te krijgen omdat het een bloedverdunnend effect heeft. En toch kan dit zomaar zonder voorschrift gekregen worden. Net zoals dafalgan (paracetamol) in bepaalde versies, terwijl het gewoon erg verslavend kan werken.
Redbull en alcohol mag je niet mixen wegens de gevaren voor hartproblemen. De energiedrank drijft je hartritme op, de alcohol werkt vochtafdrijvend en gaat je hartritme net vertragen. Het staat zelfs op de blikjes dat combi met alcohol gevaarlijk is en vermeden moet worden. En toch gaan er elk weekend duizenden jongeren op los op een feestje. Wil dat zeggen dat het dan maar gewoon kan? Nee, die risico's zijn er wel degelijk, anders zou het niet op het blikje staan, dat is de fabrikant verplicht volgens de wet.
Bepaalde softdrugs worden ook getolereerd (denk aan wiet) maar die zijn ook niet gezond...