Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een andere vrouw zoenen vreemdgaan?

Ja
734 (93%)
Nee
34 (4%)
Anders; licht toe
19 (2%)

Totaal aantal stemmen: 787

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:18

Als mijn vriend een ander zou zoenen, kan hij direct zijn spullen pakken, ongeacht de situatie.
In een relatie ben je monogaam, mits anders besproken met je partner.
Mocht hij iets missen in onze relatie en om die reden een ander gaan zoenen zelfde verhaal, dan komt hij maar naar mij toe om eens even een goed gesprek te gaan hebben en er eventueel een punt achter te zetten, maar om met die reden een ander te gaan zoenen? Nee dat gaat er bij mij niet in. :n

luuntje

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:13

Mijn man en ik zijn bijna 17 jaar samen.
Sex betekent voor ons beide, exit.

Zoenen zou er vanaf hangen.
Als mijn man in een dronken bui zoent met iemand en er spijt van heeft zou ik hem niet zomaar het huis uit schoppen. Gaat hij bewust zoenen met anderen, dan mag hij wel ophoepelen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:56

Geryon schreef:
Saskiaatje schreef:

Wauw, dan zou ik in een relatie met jou continu 'emotioneel vreemdgaan'. :')
Ik flirt namelijk met iedereen en heb blijkbaar een bepaalde blik in m'n ogen waardoor mensen denken dat ik ze leuk vind. Hierdoor wil er wel eens de situatie ontstaan dat meisjes me proberen te zoenen/me gaan versieren, omdat ik ze het idee geef dat ik daar voor open sta.
Dat wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is, maar dan vind jij dus dat ik emotioneel vreemdga?

Waar haal je dat vandaan? Misschien moet je mijn post nog een keer lezen. Er staat niet dat iemand emotioneel vreemd gaat als de ander diegene gaat zoenen. Er staat dat dat een reden kon zijn. Natuurlijk zijn er meerdere redenen. Een nee, ik vind niet dat jij emotioneel vreemd gaat. Tenzij je bijv. 'erger' flirt dan je hebt afgesproken met je partner.

Je hebt gelijk, sorry. De 'emotioneel vreemdgaan' ging niet over jouw situatie. Al zeg je nog steeds dat je goed met je vriend zou praten als hij het 'zo ver laat komen' dat iemand met hem wil zoenen. Zo zie ik het dan niet. :D En ik heb geen afspraken met mijn partner over flirten hoor. Zij is op mij gevallen om hoe ik ben en dat is dat ik flirt, met de een meer met de ander, maar in principe met iedereen (uiteraard met grenzen, niet met m'n baas bijvoorbeeld :')).

Geryon schreef:
Saskiaatje schreef:

Ook waar. :D

Ja, het kan altijd. Maar dan denk ik, als ze verliefd kan worden op een man hoeft dat niet per se te gebeuren als ze er seks mee heeft. Dus dan zou het naïef zijn om te zeggen dat ze geen seks mag hebben met een man, omdat ik bang dat ze er dán verliefd op wordt. Dat zou dan sooner of later toch wel gebeuren. En de kans bestaat ook nog steeds dat ze wel 100% lesbisch is, dus dan zou ik haar tegenhouden in iets waar ze nieuwsgierig naar is om iets wat misschien kan gebeuren en zo ben ik niet. :)

Dit is toch niet iets heel anders dan als ze iets met een vrouw wilt doen? Daar is ze dan ook nieuwsgierig en het is ook maar een kans van 'misschien' dat ze er verliefd op bent. :+

Nou ja, als mijn vriendin nu met een andere vrouw zou willen zoenen/seks hebben, vindt ze haar blijkbaar wel erg leuk (en het waard om onze relatie voor op het spel te zetten), dus dan is die kans dat ze er verliefd op wordt (of is) vele, vele, vele malen groter. :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:59

Ik vind zoenen met een ander wel vreemdgaan.
Ongeacht de situatie (wel of niet dronken).

Word je spontaan op je bek gepakt, en ga je hier niet in mee? dan weer niet, want dan kan je er niks aandoen (tenzij je flink aan het flirten was)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:02

Saskiaatje schreef:
Je hebt gelijk, sorry. De 'emotioneel vreemdgaan' ging niet over jouw situatie. Al zeg je nog steeds dat je goed met je vriend zou praten als hij het 'zo ver laat komen' dat iemand met hem wil zoenen. Zo zie ik het dan niet. :D En ik heb geen afspraken met mijn partner over flirten hoor. Zij is op mij gevallen om hoe ik ben en dat is dat ik flirt, met de een meer met de ander, maar in principe met iedereen (uiteraard met grenzen, niet met m'n baas bijvoorbeeld :')).

Komt ook omdat ik niet wil dat mijn vriend erg gaat flirten met een meid (door een bepaald voorval) en dan zet ik mijn vraagtekens erbij als een meid hem dan toch gaat zoenen :+
Misschien is met je baas flirten nog niet eens zo'n heel gek idee _O-

Geryon schreef:
Dit is toch niet iets heel anders dan als ze iets met een vrouw wilt doen? Daar is ze dan ook nieuwsgierig en het is ook maar een kans van 'misschien' dat ze er verliefd op bent. :+

Saskiaatje schreef:
Nou ja, als mijn vriendin nu met een andere vrouw zou willen zoenen/seks hebben, vindt ze haar blijkbaar wel erg leuk (en het waard om onze relatie voor op het spel te zetten), dus dan is die kans dat ze er verliefd op wordt (of is) vele, vele, vele malen groter. :)

Ah zo, dan begrijp ik het :P

edit: oke quoten is mis gegaan :')

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:10

Papegara schreef:
Ik vind zoenen met een ander wel vreemdgaan.
Ongeacht de situatie (wel of niet dronken).

Word je spontaan op je bek gepakt, en ga je hier niet in mee? dan weer niet, want dan kan je er niks aandoen (tenzij je flink aan het flirten was)

Hier ga ik in mee.

Urielle

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:13

Zoenen met een ander vind ik wel vreemdgaan maar niet zwaar genoeg om mijn vent voor aan de dijk te zetten.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:14

Urielle schreef:
Zoenen met een ander vind ik wel vreemdgaan maar niet zwaar genoeg om mijn vent voor aan de dijk te zetten.

Ligt dat ook niet aan de situatie?
Als hij al maanden met haar aan het flirten is, ze sms'en, en uiteindelijk zien ze elkaar met uitgaan en draaien heel de avond om elkaar heen en uiteindelijk staan ze een half uur in een hoekje te zoenen.

Dan nog niet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:16

Daar heb je gelijk in, die maandenlange spanning zou ik veel bedreigender vinden dan de zoenpartij op zich :j
Even nagedacht: maar dan volgt er eerst nog een stevig gesprek over de slagingskansen van de relatie. Ivm de kinderen zou ik hem niet briesend de deur uitsturen, vroeger wel overigens.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:20

Urielle schreef:
Daar heb je gelijk in, die maandenlange spanning zou ik veel bedreigender vinden dan de zoenpartij op zich :j
Even nagedacht: maar dan volgt er eerst nog een stevig gesprek over de slagingskansen van de relatie. Ivm de kinderen zou ik hem niet briesend de deur uitsturen, vroeger wel overigens.

Nou ja, ik zou haar nog steeds de deur niet wijzen. En wij hebben geen kinderen. :')
Mijn relatie is me gewoon heel veel waard, dus als zij spijt heeft en er nog voor wil vechten, dan wil ik dat ook.

Er is gewoon bijna geen antwoord te geven op deze vraag, omdat er zoveel verschillende situaties zijn.
En vaak zijn de psychische handelingen veel bedreigender inderdaad dan de fysieke handelingen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:23

Ik vind zoenen en seks altijd een beetje overrated.... Niet dat hij zo maar wat zou mogen doen met iemand... Maar ik denk dat ik liever fysieke dingen zou "hebben" dan dat ie echt gevoel heeft voor iemand en daar dan wel niets fysiek mee doet, maar wel heel gek op diegene is....

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:27

Mwah. moeilijke situatie dit. Ik heb altijd heel stellig geroepen van : Ga je vreemd, zoenen of verder, is het exit. Tot mn ex thuis kwam en vertelde dat hij met een jongen gezoend had.. (ik hetero, hij hetero) Ik heb hem heel hard uitgelachen.. :') Het hem dus ook vergeven. Niet vergeten.. heb hem nooit voor de volle 100% meer vertrouwd.. Bleek achteraf terecht te zijn, hij bleek vaker vreemd gegaan te zijn. Het is nu uit, niet om deze redenen, maar geeft wel stuk rust.
Laatst bijgewerkt door AnoukS_ op 08-09-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:29

Het moment dat er gevoelens bij komen voor een ander is het over and out. Hoe veel mijn relatie me ook waard is, ik zou het niet kunnen hebben dat hij hetzelfde voelt voor een ander als waarmee wij begonnen zijn. De twijfel, onzekerheid en angsten wil ik niet op mijn pad hebben. Dan mag hij het in zijn eentje gaan uitzoeken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:29

Lianne86 schreef:
Ik vind zoenen en seks altijd een beetje overrated.... Niet dat hij zo maar wat zou mogen doen met iemand... Maar ik denk dat ik liever fysieke dingen zou "hebben" dan dat ie echt gevoel heeft voor iemand en daar dan wel niets fysiek mee doet, maar wel heel gek op diegene is....

Het lijkt me allebei verschrikkelijk, maar gevoelens voor iemand krijgen is iets waar je helaas niks aan kan doen. Iedereen kan verliefd worden op een ander. Het is alleen maar net wat je ermee doet.

Mocht mijn toekomstige vriend zoenen met een ander, zie ik dit wel degelijk als vreemdgaan en zal ik ook verschrikkelijk boos en teleurgesteld zijn, maar of ik hem direct op straat zou zetten kan ik nu niet zeggen. Dat ligt helemaal aan de situatie.
Vind het trouwens net zo goed vreemdgaan als een jongen het doet of een meisje, vreemdgaan is vreemdgaan.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:30

Interessant om de gedachten gang van andere te lezen.
Veel zijn het dus wel met me eens dat het gewoon vreemd gaan is.

Vroeg het gister aan vriend, van, goh, als je alleen zou uitgaan (zonder mij dan), zou jij dat als vreemdgaan zien?
Kreeg als antwoord "Maar ik ga toch niet alleen uit". |o :\ :

Anouk _O- je hebt 'm keihard uitgelachen hahahhaha

Ik weet echt niet wat ik zou doen. Zou geheel aan de situatie eromheen liggen denk ik. Maar ik heb al een vertrouwensprobleem door m'n eigen onzekerheid, dus dat zou de relatie geen goed doen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:33

Lianne86 schreef:

Ik vind seks juist een heel intiem iets. Je bent heel dicht bij (of in :')) elkaar, je laat elkaar genieten. Zo denken ik en vriend en in ieder geval over (zat mensen niet). Minstens even erg dus als alleen psychische handelingen (voor ons).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:35

__Sannne schreef:
Lianne86 schreef:

Het lijkt me allebei verschrikkelijk, maar gevoelens voor iemand krijgen is iets waar je helaas niks aan kan doen. Iedereen kan verliefd worden op een ander. Het is alleen maar net wat je ermee doet.

Mocht mijn toekomstige vriend zoenen met een ander, zie ik dit wel degelijk als vreemdgaan en zal ik ook verschrikkelijk boos en teleurgesteld zijn, maar of ik hem direct op straat zou zetten kan ik nu niet zeggen. Dat ligt helemaal aan de situatie.
Vind het trouwens net zo goed vreemdgaan als een jongen het doet of een meisje, vreemdgaan is vreemdgaan.

Ik praat het ook niet goed... maar een keer zoenen tjah... Zou daarvoor niet alles opgeven... (Wel boos zijn denk ik...) Ik vind flirten ook gewoon mogen, das gewoon een leuke ego-boost... Zoenen tjah, zou het niet grappig vinden... (andersom is het trouwens: met andere mannen appen al "vervelend" ;) dus laat staan meer.. dat is er meteen single zijn, maar als ik met een vrouw zou zoenen en hem zou uitnodigen, dan mag het vast weer wel :+ mannen :'))

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:36

Het is pas vreemdgaan als de partner erachter komt, hihi.. *\o/*

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:37

Geryon, zo denk ik er ook over.
Als vriendlief dat met een ander zou doen, weet ik niet of ik hem ooit nog kan vertrouwen en of het dan überhaupt nog zin heeft om deze relatie voort te zetten.
Denk ook niet dat hij dan hetzelfde tegen de relatie aankijkt als ik als hij dat zou doen.

Maar dat denk ik ook over zoenen. Als hij dat doet, ziet hij de relatie dus blijkbaar heel anders dan ik. Voor mij is een relatie gewoon monogaam en is zoenen met een ander ZEKER WEL vreemdgaan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:37

zimbabwe schreef:

_/-\o_

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:38

zimbabwe schreef:

Nee, het is al vreemdgaan als je het doet.
Als je partner er achter komt, dan ben je de banketstaaf. Dan ben je EN vreemdgegaan, EN je hebt je partner al die tijd extra voorgelogen en bedrogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:39

Hier een vriend die weet dat de kans dat ik met een vrouw ga zoenen nihil is :P Het zegt me ook gewoon niks, dus daar met ie alvast ook niet van gaan dromen.
Geen idee, maar sinds ik met hem samen ben zegt het me ook niks meer om te flirten. Natuurlijk is wat aandacht wel leuk, maar als niemand me er op wijst heb ik het ook gewoon niet eens door.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:39

Dat ligt aan je definitie van vreemdgaan denk ik..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:42

Varekaj schreef:
Hier een vriend die weet dat de kans dat ik met een vrouw ga zoenen nihil is :P Het zegt me ook gewoon niks, dus daar met ie alvast ook niet van gaan dromen.
Geen idee, maar sinds ik met hem samen ben zegt het me ook niks meer om te flirten. Natuurlijk is wat aandacht wel leuk, maar als niemand me er op wijst heb ik het ook gewoon niet eens door.

Maar da's ook een kwestie van karakter natuurlijk. :j Voor de één is flirten alleen een manier om iemand te versieren (en dat hoeft niet meer als je een relatie hebt), voor de ander is 't gewoon een way of life. :D

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:51

Wat de consequenties zullen zijn, hoe erg ik het vind, valt later te beslissen. Maar alles wat hij eigenlijk alleen met mij hoort te doen, is vreemdgaan als hij dat met een ander doet. Dan heb ik het over seks, zoenen en alles wat daarbij hoort, maar ook over bepaalde onderwerpen/priveleven/emotionele leven praten of verliefd worden op een ander. Ik vind ook eindeloos fantaseren over iemand (ook als diegene dat niet beantwoord), of naar iemand blíjven kijken voor een lange tijd een vorm van vreemdgaan, omdat je in je hart/met je gedachten al met die ander bent of wil zijn.
Maar wat ik ermee zou doen als ik erachter zou komen, weet ik niet. Hangt er vanaf of hij spijt heeft, wat hij precies heeft gedaan en hoe vaak/lang, of hij er vaak of lang over gelogen heeft, of de relatie nog kans van slagen heeft, etcetera. Het scheelt dan dat we getrouwd zijn en ik nu zwanger, ik vind dat je trouwt in goede en slechte tijd, dus ook als er dingen misgaan.

Wat betreft verschil tussen mannen en vrouwen: ik denk dat er zowel mannen als vrouwen zijn die makkelijk denken over dit soort denken, maar dat mannen er vaker makkelijk over denken. Overigens is manlief er denk ik nog iets strenger in voor zichzelf dan ik, maar dat komt misschien ook omdat zijn ex een heel dubbelleven had.