Nieuwe laptop, Macbook of...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Nieuwe laptop, Macbook of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:56

Dat geld ben je zo vergeten. De dagelijks terugkerende ergernissen van een slecht functionerende computer niet.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:07

Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken waar je zelf ook heel blij mee bent!
Veel plezier ermee :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 15:54

Jullie raden nooit wat er gebeurd is. Mijn huisgenootje heeft thee over mijn laptop laten vallen! :oo ( Per ongeluk uiteraard!)
Hij staat nu dus uit en ik laat hem maar even goed drogen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Misschien ben ik dan toch niet voor zo'n mooie laptop gemaakt :') .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:35

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:23

Oooohjeeeeeeee!
De laptop (geen Macbook) van een vriendin kon een glaasje wijn appreciëren, hopelijk lust de jouwe deze thee ook...

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:48

Goed laten drogen idd!
Klasgenootje heeft pas een glas water over haar maccie laten vallen, alles doet het gelukkig nog!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 18:02

Ja, ik had het ook al gegoogeld en kwam er achter dat het niet altijd zonder schade is helaas, en dat het vaker voorkomt. Het 'geluk' is dat iemand anders het gedaan heeft en dat de eventuele schade dus op de aansprakelijkheidsverzekering verhaald zou kunnen worden.

Ik ben er nu over na aan het denken om hem sowieso na te laten kijken, zodat eventuele schade die later pas optreedt, in ieder geval nu al ontdekt wordt. Dat ik niet later alsnog tegen problemen aan loop.
Of bestaat dit soort schade niet? :+

Ben in ieder geval blij dat jullie ook wat succes verhalen met mij willen delen :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:03

Ja ik denk van wel, goed dat je hem laat nakijken dan!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:35

Ik ga binnenkort ook voor de rib uit mn lijf :oo ... in dit topic staan toch ook de tips over de programma's om de officedingen te kunnen draaien op apple toch?
K vraag me af of mac ooit wel eens in de aanbieding is, maar volgens mij doet apple daar niet aan >;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:07

Jawel hoor ook apple heeft aanbiedingen ;) vooral aan het begin van het schooljaar.
Ik had mijne ook in de aanbieding gekocht, maar dan met studentenkorting zegmaar. Er zullen vast meer acties zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:52

Bij mediamarkt zijn ze ook wel eens in de aanbieding, maar of je daar nu je MacBook wil kopen.. :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:01

Dat maakt me dan niet uit, het apparaat blijft t zelfde, waar ik het ook koop :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:02

8nnemiek schreef:
Bij mediamarkt zijn ze ook wel eens in de aanbieding, maar of je daar nu je MacBook wil kopen.. :Y)

Maar dat is niet vaak. Meestal is Apple uitgezonderd van alle Media Markt aanbiedingen, omdat Apple liever zijn eigen kortingsacties hanteert.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:48

Juist wel Mediamarkt voor Apple. Die houden zich aan de wettelijke termijnen voor garantie en de Apple stores niet.
@Cer: de standaard programmas voor Mac OSX Pages, Numbers en Keynote zijn inmiddels vrijwel volledig compatibel met de Microsoft Office software. Je moet je bestanden alleen voor je ze verstuurt even in het juiste format opslaan.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:35

De mediamarkt sluit heel vaak Apple uit van aanbiedingen. De studentenkorting van de Apple store zou maar tot 6 September zijn, maar ik kreeg hem ook nog gewoon mee met studentenkorting :)

Verder houdt Apple zelf zich ook aan de wettelijke garantie termijn, maar je moet ze er wel zelf op wijzen. Ze wilden mij inderdaad een verzekering aansmeren waardoor ik langer garantie zou hebben dan een jaar. Ik heb ze toen even op de Europese richtlijnen gewezen ;)

Morgen moet ik mijn Mac wegbrengen, ben benieuwd!!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:20

Haha, heel goed! Ze zijn niet zo blij met je, als je hun onzin verzekering afkraakt he :') Dat is echt geldklopperij.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:01

Hahaha ja hier ook een kapotte Mac na anderhalf jaar. Mooi dat ik wel garantie gekregen heb :Y) maar niet van harte!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:28

Fleur dat is balen zeg, zomaar thee over je maccie, wat een misdaad. Waarom ben je toch uiteindelijk voor de air gegaan? Ik had ook eerst de air met name voor school ideaal qua gewicht en heb nu de pro, mega fijn voor downloaden en fotoshop :)

Mijn zus heeft laatst de retina pro gekocht, heerlijk ding, en zit precies tussen de air en pro in. Ze deden bij ons niet moeilijk over de richtlijnen en hebben ook niks gezegd over extra verzekeringen etc.
Vroeger kreeg je vaak te horen dat ze niet mee deden omdat het Europese richtlijnen zijn en Apple een Amerikaans bedrijf is ;)

Maar goed, ik hoop dat je heel erg veel plezier hebt van je aanschaf, ik ben er nog steeds blij mee :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:41

Ik heb net deze link even gelezen pro retina vs air en denk dat ik uiteindelijk toch de air zou willen. Wat ik er zo uit begrijp is de performance en de accuduur beter en istie goedkoper.. (ook belangrijk :D )

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:37

Mijn vriend is naar de apple store gegaan met zijn kapotte maccie daar dezen ze niet moeilijk hoor (ook met garantie). :))