Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:52

Goed zo TS! Ik ben van mening dat het ziekenhuis de beste bedoelingen met je voorheeft en dat het rauw op je dak komt, daar kunnen alle BBW-ers (like me) over meepraten. En lekker poep hebben aan de rest van de wereld, die zijn helemaal niet belangrijk en hun mening al helemaal niet.

Ik moet wel zeggen dat je met je OP mij persoonlijk flink op het verkeerde been zette, door zo van kiet te gaan tegen het ziekenhuis.
Kom op meid, je kan het! Succes!

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:53

Kyara, wat reageer je super op alle post. Het moet niet mis zijn om dit allemaal voor je kiezen te krijgen.
Ik weet hoe moeilijk het is om af te vallen. Ben eigenlijk ook altijd zon 15 kilo te zwaar. Met tijden lukt t me weer om wat af te vallen alleen voor ik t weet zit het er weer aan. Ben 4 weken geleden een nieuwe poging begonnen en mag met trots zeggen dat ik ondertussen al 8 kilo ben afgevallen. Ik hoop zo voor je dat het je lukt en helemaal als je dan vervolgens beloond word met een klein wondertje van jullie samen. Krijg je ook steun van je man/vriend daarin? Kom op meid je kunt het en vooral blijf eraan denken waarvoor je hier nu doorheen gaat. +:)+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:54

Probeer niet te denken aan 'die 30 kg!' Denk in kleinere stapjes. 1 kg per week. Dat zijn dus 30 weken. Iets langer dan een half jaar. En we weten allemaal wel hoe snel de tijd kan gaan soms.
Kom op, als jij nu flink je best doet, heb je straks misschien wel een kleine frummel in je buik!

Mioux

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:57

Nog even gespiekt waar je woonde ts, jammer dat je niet in de buurt woont! Dan had ik gerust mee gegaan en hadden we samen kunnen sporten! want hier moet ik ook nog wat kg's kwijt. Heb jij zelf iemand die mee gaat? stukken lopen of naar de sportschool of iets? dat kan ook zeker goed werken omdat je er dan niet alleen voor staat voor een stuk en je zo misschien ook meer het gevoel hebt dat je als gezelligheid gaat sporten en t afvallen dan misschien ook fijner gaat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:01

TS
Niemand (althans de meeste) weten dat niemand het leuk vind om te zwaar te zijn en weten ook dat afvallen niet het makkelijkste is.
Helemaal om langer (goed) vol te houden.

Ik was ook "wat'' te zwaar en op een gegeven moment had ik zo iets... laat maar, het is zo maar ik wil niet nog zwaarder worden.
Doordat ik ook (veel intensiever) op mijn Fjordje wilde gaan rijden en de DA zei dat ik dan echt wel moest gaan afvallen, was dat voor mij net dat beetje extra wat ik nodig had om mijn doel (onder de 70 te komen) te bereiken.

Jij hebt nu ook een mooi doel gekregen (zwanger worden) en ondanks dat het rauw op je dak komt dat ze willen dat je gaat afvallen is het wel een extra schop onder je derrière.
Veel succes!!

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:10

Napie schreef:
Het ziekenhuis wil als ze iemand helpen zwanger te worden dat deze zwangerschap ook zo optimaal mogelijk verloopt. Overgewicht zorgt ervoor dat je slecht het kind kan controleren. Goede echo's zijn soms onmogelijk, controle van de hartslag is moeilijk, bepaling ligging en groei is moeilijk, meer kans op premature geboorte, diabetes en hypertensie. Tijdens de geboorte grotere kans op kunstverlosssing en schouderdystosie (hoofd wordt geboren maar schouders blijven vanzitten door vet in het geboortekanaal, de normale procedure is dan bijna niet uit te voeren omdat het nauwelijks mogelijk is om je benen geheel naar achteren te leggen) en een keizersnede is zeer risicovol. Daarom wil het ziekenhuis jou en je kind beschermen.

Precies, ik zou er echt een uitdaging van maken en alles aangrijpen om toch die kilo's te verliezen. Hoe fijn zal het zijn als je geen overgewicht meer hebt en je samen met je gezin kan genieten en geen dingen hoeft te laten omdat je gewicht het niet toelaat.

Ik begrijp echt dat je teleurgesteld bent en dat je frustratie hoog zit. Maar buig het om naar iets dat positiefs is. 3 jaar lang heb je nu ervaren dat dit niet werkt. Als je wilt dat het wel lukt zul je het dus over een andere boeg moeten gooien.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:11

Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 06-09-13 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:13

Zo dit komt allemaal ff hard aan.

Nadeel is wel dat ze allemaal wel gelijk hebben. De een brengt het wat subtieler dan de ander.
Afvallen is moeilijk. Moeilijker dan stoppen met roken. Dat stoppen met roken is me jaren geleden al gelukt. Afvallen tot dusver aardig minder. Maar het is wel zo dat een lichaam met overgewicht als dat van jou een zwangerschap moeilijk maakt. Zelf hoor je dat bij sommige mensen met overgewicht de menstruatie uitblijft. Dus het doet zeker wel wat met je hormonen.

Ga de strijd aan, zoek hulp, ga ver sjouwen met je hond, paard of wat dan ook.
Kans is aanwezig dat je alsnog spontaan zwanger kan raken.

Heel veel succes

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:19

Het is algemeen bekend dat te dikke vrouwen minder makkelijk zwanger raken.
Kan me heel goed voorstellen dat het ziekenhuis en daar achter de zorgverzekeraar deze eis stellen, want de behandelingen zijn heel erg duur of je moet zeggen ik wil niet afvallen en de kosten zelf gaan betalen.

Aangezien er niets mis is met jou hormoonhuishouding is de kans dus idd groot dat het door je gewicht komt dat je niet zwanger wordt.
Je bent al 8 kilo afgevallen zeg je, nou dat is immers al bijna een derde van wat eraf moet, gezond eten, geen tussendoortjes, flink bewegen en goed oefenen met je vriend :) wie weet helpt het allemaal om gewoon spontaan zwanger te raken.

Succes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:21

Mukkie1979 schreef:
Wat een hartverwarmende oordelen zijn hier weer te lezen :?
Ze vraagt zich af of dit ooit lukken gaat (met andere woorden ER WORDT OM STEUN GEVRAAGD ) en wat krijgt ze te horen...??

Flink rot dat je aangesproken wordt op een onderwerp die vast al gevoelig ligt. Maar ik zou zeggen, gewoon er voor gaan. Je komt vast verder dan je zou denken! Je bent immers al 8 kilo kwijt...!! Mocht het absoluut niet lukken dan kom je vast verder met het vragen van hulp bij de arts die je dit geadviseerd heeft. Sterkte en succes!

Nou, wat krijgt TS dan te horen? Ik heb geen enkele onrespectvolle post gezien. Er wordt wel gewoon gezegd waar het op staat. Wat is daar mis mee?

TS: als je al 8 kg kwijt bent, dan heb je al bijna 1/3 erop zitten! Dan lukt de rest ook wel.

Ben je wel onder begeleiding voor het afvallen of moet je het allemaal zelf doen/uitzoeken?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:32

Succes met afvallen. Probeer het op een goede, verantwoorde manier te doen. Crashen niet, want dan maak je jezelf (en je eicellen) kapot. Heel veel succes, hoop over 'n jaartje te lezen dat je allang zwanger bent :j.

En idd, de reacties zijn hard, maar ik geloof dat TS er wel tegen kan :j.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:39

Succes TS, het is natuurlijk nooit leuk om eigenlijk gewoon rauw te horen in een ziekenhuis "sorry je bent te dik, val eerst af", zeker als het je niet zo gemakkelijk afgaat. Want daar komt het eigenlijk op neer. Het is absoluut geen gemakkelijke opgave omdat er veel wilskracht bij te kijken komt. Maar het is geen onmogelijke opgave dus het kan je zeker lukken.

Ik vraag me af op welke manier je eigenlijk aan het afvallen bent omdat je zegt dat het zo moeizaam gaat. Sta je onder begeleiding van deskundigen of doe je alles in je eentje zoals je denkt dat het wel gaat? Want in dat laatste geval is het ook logisch dat het niet zo goed gaat. Veel mensen weten eigenlijk helemaal niet hoe ze nu juist goed moet afvallen en denken dat ze goed hun best doen, maar in werkelijkheid staat hun 'dieet' zo vol fouten dat het bijna logisch is dat er nauwelijks iets afgaat.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:32

zwangerschap wordt vergeleken met topsport en dat is niet voor niks natuurlijk :)
Probeer het te zien als uitdaging en niet als onmogelijk probleem. Stress alleen al doet je geen goed natuurlijk.
Je kunt het! Jij verdient het toch (en je baby) dat jouw lichaam in optimale conditie is zodat je je zwangerschap goed kunt dragen?
Alle begin is moeilijk maar het begin is er al!!
Mijn simplistische gedachtegang is: bereid je voor op het kampioenschap :) Je hebt je ingeschreven daarvoor, men vindt het verstandig dat je nog even door traint maar heeft er alle vertrouwen in dat je daarna gerust mee kunt doen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:46

Amaris schreef:
Mukkie1979 schreef:
Ze vraagt zich af of dit ooit lukken gaat (met andere woorden ER WORDT OM STEUN GEVRAAGD ) en wat krijgt ze te horen...??

Flink rot dat je aangesproken wordt op een onderwerp die vast al gevoelig ligt. Maar ik zou zeggen, gewoon er voor gaan. Je komt vast verder dan je zou denken! Je bent immers al 8 kilo kwijt...!! Mocht het absoluut niet lukken dan kom je vast verder met het vragen van hulp bij de arts die je dit geadviseerd heeft. Sterkte en succes!

Nou, wat krijgt TS dan te horen? Ik heb geen enkele onrespectvolle post gezien. Er wordt wel gewoon gezegd waar het op staat. Wat is daar mis mee?

TS: als je al 8 kg kwijt bent, dan heb je al bijna 1/3 erop zitten! Dan lukt de rest ook wel.

Ben je wel onder begeleiding voor het afvallen of moet je het allemaal zelf doen/uitzoeken?

Inderdaad. Ik zie alleen maar constructieve reacties waar de ts wat aan heeft om door te zetten. Deze zijn gericht op de openingspost en titel van het topic, waarin de ts nogal verslagen overkomt en een klein beetje de slachtofferrol aanneemt ("De dokters willen me niet helpen en ik kan het allemaal niet"). Ik vind het heel goed dat de ts erop gewezen wordt dat de artsen wel degelijk gelijk hebben en dat het zeer belangrijk is dat ze hier vol voor gaat. Dat zijn de schoppen waarvan ze zelf ook aangeeft dat ze die zo nodig heeft.

Ts: Je bent al goed bezig, 8 kilo is al een hele hoop. Houd het vol en denk er steeds aan dat je een heeele goede motivatie hebt. Namelijk het kindje wat jullie zo graag willen. En denk eraan dat dit kindje ook als het er eenmaal is een moeder nodig heeft die gezond en fit is. Dus ga niet crash diëten, maar zorg ervoor dat je een evenwichtige levensstijl vind die je ook hierna vol kunt houden.
Zoals velen al zeggen zou ik wel met een diëtiste overleggen aangezien zoveel gewicht verliezen op een gezonde manier niet niks is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:35

TS, ik snap dat het rauw op je dak komt vallen, maar het is wel de waarheid.
Je zegt er zelf wel wat aan te willen doen en je bent ondertussen 8 kilo afgevallen, TOP.

Maar sla je zorgverzekering er eens op na en kijk of je ook een vergoeding krijgt voor een diëtiste, zij kan je op weg helpen naar een gezonder en beter eet- en leefpatroon.

Je zult meer moeten gaan bewegen, dat is heel moeilijk, dat heb ik zelf ook. Er is altijd wel een excuus om niet te gaan: Geen zin, moe, druk gehad, hoofdpijn, ik ga vandaag even dit doen want dat moet tenslotte ook ;) Allemaal excuses om er onder uit te komen en ergens weet je dat ook wel, maar het is zo verleidelijk en wij mensen kiezen toch vaak voor de makkelijkste weg.
Probeer iemand te vinden die samen met je gaat sporten, je man bijvoorbeeld. Elke avond na het avondeten een stuk wandelen zet al heel wat zoden aan de dijk. Je kunt voorzichtig beginnen met hardlopen, maar kijk hier wel een beetje mee uit. Je bent te zwaar en hardlopen is een zware belasting voor je knieën. Ook als je slank bent.

Heel belangrijk: Stel jezelf haalbare doelen. Niet alleen maar denken, ik moet 30 kilo afvallen want........
Nee je moet het niet, je wilt het graag, want je wilt immers graag zwanger worden. Motiveer je zelf. Beloof jezelf iets leuks o.i.d. bij de eerste 10 kilo (of een tripje MAC :+ net waar je van houdt ;) ) Blijf eten, honger jezelf niet uit, uiteindelijk zul je niks afvallen en waarschijnlijk zelfs aankomen (hier kan ook de diëtiste bij helpen)

Praat met je vriend over hoe jij de dingen ziet en hoe jij denkt je doelen te behalen, schrijf het desnoods op, maak er een schema van whatever, maar maak het zichtbaar. Of een schema waar je met rode pen duidelijk op kan krassen als je weer eens iets behaalt hebt, je zult je trots voelen als je het resultaat zichtbaar ziet.

En............. laat de zwangerschap even los, er zitten nu echt even te veel risico's aan. Focus je op een gezondere levenstijl SAMEN met je man (alleen kun je het niet namelijk) and go for it!

Succes!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:47

Mukkie1979 schreef:

Alsof iemand in dit topic zou reageren om de ts een trap na te geven ??? Helaas is de realitijd soms flink wat harder dan je graag zou willen horen maar ik durf te wedden dat iedereen in het topic het beste voor heeft met de ts en het haar hartstikke gunnen :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:48

Ik wel in ieder geval :)

En ik weet wat afvallen is, en hoe lastig het soms kan zijn, en hoe belangrijk het is dat je niet ineens je eten veranderd, maar dat je je hele eetgewoonte veranderd, gewoon, voor altijd.

Mij heeft weight watchers goed geholpen, en ik eet nu, een jaar later, nog steeds anders.

TS ik hoop echt dat we over een tijdje een zwangerschapstopic van je kunnen volgen!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:05

Meid, ik heb ook al vanaf m'n 20e last van overgewicht, de ene keer meer dan de andere keer. Voor mij lijkt het wel of ik van alles wat ik eet aankom. Ik weet dus hoe moeilijk afvallen is! Maar het kan wel! Ik ben 4 jaar geleden ook zelf 26 kg afgevallen. Heel moeilijk, maar het kan. En zeker voor zoiets prachtigs als een kindje! Een geweldige motivatie toch?

Heb zelf het geluk gehad dat ik snel zwanger was. Napie, ik denk dat veel vrouwen zo doen omdat ze zich ook echt schamen. Ik bedoel; je weet zelf ook wel dat je te zwaar bent. Soms is het best moeilijk om dat steeds weer te horen.

Ik denk overigens wel dat veel mensen in dit topic er wel makkelijk over denken. Afvallen is echt heel moeilijk. Ik val bijv. niet af door geen chips/extraatjes meer te eten. En we eten verder (ook volgens diëtist), heel gezond. Manlief eet meer maar wordt niet dik... ^) 't Is een eeuwige strijd zeg ik altijd maar...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:34

met grrr ook wel eens, vrouwen komen nou eerder makkelijker aan en vallen moeilijker af...hier ook wel elke keer met me gewicht geschommeld... toen weer te dun toen weer te dik toen weer goed en nu nog te zwaar. Dat hoor ik ook wel eens vaker en ook al doe ik alsof me neus bloed, je hoort het wel en komt niet leuk aan. Daardoor mis je ook veel zoals een hobby met paarden en etc want je bent te dik om te rijden etc etc. Ik hoop dat het TS lukt en dat ze in niet al te lange tijd mag genieten van een heel lief klein gezond babytje!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:55

grrr schreef:
Ik denk overigens wel dat veel mensen in dit topic er wel makkelijk over denken. Afvallen is echt heel moeilijk.

Bij de meeste reacties lees ik juist mensen met overgewicht of mensen die flink zijn afgevallen (dan spreekt dit topic natuurlijk aan ;) ) dus ik denk eigenlijk dat vrijwel de meeste mensen hier heel goed weten dat het moeilijk is. Maar bij obesitas wel noodzakelijk en als TS een grote kinderwens heeft ook heel erg belangrijk voor haar levensgeluk (en dat van haar kindje). En het is moeilijk, maar het is niet ondoenbaar, die boodschap lees ik er ook in.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 14:57

Idd ook veel mensen die het wel gelukt is, dus dat moet hoop geven! Maar ook wel veel mensen die makkelijk erover denken vind ik, ze hebben gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat het makkelijk is. ;)

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:06

Nee makkelijk is het zeker niet! En de wil is der zeker WEL :).
Maar het komt vast ook wel goed maar ik kreeg niet eens uitleg in het ZH en mocht gewoon alleen gaan met ja je bent te zwaar einde verhaal en dat maakte me zo kwaad... Kijk net als jullie leggen het me uit dan is het al heel anders en dan kan ik het ook beter begrijpen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:08

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:09

Jammer dat ze niet in het ZH moeite hebben genomen om uit te leggen waarom jouw gewicht zeker meespeelt.
Dat is natuurlijk ook niet leuk om te horen, maar dan weet je wel meer over de mogelijke gevolgen van overgewicht en de (best grote) kans op een risicovolle zwangerschap.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:17

Ja indd dat is ook het geen dat me kwaad maakte afvallen wist ik dat dat moest en was der ook al mee aan de slag maar ja... Een beetje uitleg mag wel toch???