Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:33

Joyce_ schreef:
Zolang Anna een IQ van boven de 75 heeft, vind ik dat Anna lekker helemaal zelf moet weten waar ze haar tijd en geld aan uitgeeft. Anna zal het vast ook belachelijk vinden dat jij jaarlijks honderden euro's uitgeeft aan een paard, terwijl je fiets ervan slijt en je zijn ouders nog nooit hebt ontmoet.

Als ik Anna was geweest en ik had gelezen dat jij je met mijn vent, geld en ouders bemoeit, had ik je een Anna voor je hoofd gegeven. :j

:') raap me op _/-\o_

Verder: ben het helemaal met je eens. Anna moet lekke zelf weten wat ze doet, misschien is jim wel dol op haar en zit het heel anders in elkaar.
Ouders hebben het goed recht die auto niet meer uit te lenen en that's it.

jiehaaa

Re: Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:35

Ik vind het een vreemd beschreven verhaal. Ts, ben jij zelf die mysterieuze Anna?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:38

Ts beantwoord de vraag niet wat haar rol is in dit verhaal.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:47

TS beantwoord inderdaad niet de vraag wat haar rol hier in is. Maar neem aan dat zij zelf niet de 'mysterieuze Anna' is, want dan kraakt ze zichzelf/haar gedrag en 'Jim' wel erg af..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:51

Jis_ schreef:
Joyce_ schreef:
Ik vind dat ouders gewoon helemaal niks moeten doen om Anna te beïnvloeden. Word een beetje bang van wat ik hier lees; mag die volwassen vrouw alsjeblieft gewoon zelf bepalen hoe ze haar leven inricht?

Wellicht kijk jij er als je eenmaal moeder van een dochter wel anders tegen aan. :)

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener.

Ja, ik heb 2 dochters en ja ik weet persoonlijk hoe het is als ouders zich met je relatie denken te bemoeien.
Daardoor woonde ik al samen voordat wij het van te voren gemeldt hadden.
Daarom hadden we maanden totaal geen contact.
En weet je... wij zijn al 20 jaar bij elkaar, ondanks dat "men" vond dat wij (in hun ogen) een slechte/verkeerde/niet passende relatie hadden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:59

Als je denkt dat Jim, Anne alleen gebruikt voor het geld dan vind ik dat haar ouders of wie dan ook dat best tegen haar kunnen zeggen.
Wat ze daar verder mee doet moet zij weten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:00

Niet iedere 21-jarige vrouw is de volwassen vrouw die hier afgeschilderd wordt. Ik kan je zo meenemen naar de universiteitscampus en je komt tientallen vrouwen tegen die op die leeftijd echt nog niet zo onafhankelijk zijn als ze zelf denken.
Een 21-jarige vrouw die al van haar zestiende de eigen boontjes moet doppen en op haar 18de het huis al uitgetrokken was, is nog iets anders dan een 21-jarige vrouw wiens universitaire studie gefinancierd wordt door de ouders en die in de weekends nog gewoon bij paps en mams thuis zit en van de pot mee eet.
Ik vind het altijd dubbel. Je kan niet wanneer het leuk is de afhankelijke dochter uithangen (auto, was en plas misschien) en als je ouders het dan ergens niet mee eens zijn, ben je ineens de onafhankelijke vrouw die zelf toch wel mag beslissen wat ze doet met haar leven. Zo werkt het niet. Een relatie is geven en nemen, ook in de relatie met je ouders.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:03

Brainless schreef:
Jis_ schreef:

Wellicht kijk jij er als je eenmaal moeder van een dochter wel anders tegen aan. :)

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener.

Ja, ik heb 2 dochters en ja ik weet persoonlijk hoe het is als ouders zich met je relatie denken te bemoeien.
Daardoor woonde ik al samen voordat wij het van te voren gemeldt hadden.
Daarom hadden we maanden totaal geen contact.
En weet je... wij zijn al 20 jaar bij elkaar, ondanks dat "men" vond dat wij (in hun ogen) een slechte/verkeerde/niet passende relatie hadden.

Begrijp me niet verkeerd, er mee bemoeien is niet goed. Er is een verschil tussen bemoeien en ondersteunen....ik bedoel hier mee te zeggen dat het voor ouders best wel moeilijk is als ze zien, of het idee hebben, dat hun dochter of zoon niet in een gelijkwaardige relatie zit. Als je dat niet zeker weet hou dan je mond, weet je het zeker geef dan die ondersteuning en zorg dat je kind er over na gaat denken zonder negatief te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:12

@Jis
Dat bedoelde ik ook (heb al eens eerder genoemd) dat het dan ook raar is dat haar ouders hem bellen om te vragen hoe hun relatie in elkaar steekt.
Willen ze hem leren kennen, kunnen ze hem uitnodigen, wil hij niet komen... jammer, dan hebben ze het geprobeerd.
Ze kunnen evt aan hun dochter vragen of er een bepaalde reden is dat hij niet langs wil komen.

Maar als het andersom was (dat de man 50km enkele reis moet rijden) dan wordt er al veel minder moeilijk om gedaan.
Als haar ouders zich (om welke reden dan ook) zich wel ernstig zorgen maken om het geluk van hun dochter is de enige manier; met haar in gesprek te blijven. (maar dan zonder verwijten).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:14

Geryon schreef:
Ik vind de adviezen van 'prijs hem de hemel' in en 'ga vooral niet tegen hem in' nogal gedurfd.

Je weet namelijk helemaal niet wat voor Anna werkt om in te zien dat dit niet goed is. Voor de een is dat door hem de hemel in te prijzen, voor de ander om er juist heel erg tegenin te gaan..

Als iemand mijn vriend de hemel in prijst dan is dat voor mij juist een bevestiging van 'ja ik doe het goed op deze manier!'

Mijn dochter zou het ook als bevestiging zien.....(ze is pas 15 maar heeft gelukkig een goede smaak qua jongens en nu maar hopen dat dat zo blijft :D heeft een erg leuke vriend)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:14

Anna is al vanaf haar 16e onder invloed van deze toen al volwassen man.....
Dat had TOEN al stopgezet moeten worden, da's toch niet gezond.

Mij lijkt dat haar beoordelingsvermogen daardoor beïnvloed is, zo kunnen we toch niet spreken van een normale volwassen vrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:20

Ik heb zelf zo'n vermoeden dat TS heel dicht bij Anna staat, directe familie is zegmaar. En dat TS zich oprecht zorgen maakt en gewoon niet meer weet wat ze er mee aan moet.

De ouders nemen al een goede eerste stap: de auto niet meer meegeven. Ik snap ook wel dat ze die jongen gebeld hebben, hij komt niet bij ze over de vloer, terwijl hij (althans, ik maak niet op dat hij NIEt welkom is) daar wel welkom is. Waarom komt / wil hij niet over de vloer?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:24

Brainless schreef:
@Jis
Dat bedoelde ik ook (heb al eens eerder genoemd) dat het dan ook raar is dat haar ouders hem bellen om te vragen hoe hun relatie in elkaar steekt.
Willen ze hem leren kennen, kunnen ze hem uitnodigen, wil hij niet komen... jammer, dan hebben ze het geprobeerd.
Ze kunnen evt aan hun dochter vragen of er een bepaalde reden is dat hij niet langs wil komen.

Maar als het andersom was (dat de man 50km enkele reis moet rijden) dan wordt er al veel minder moeilijk om gedaan.
Als haar ouders zich (om welke reden dan ook) zich wel ernstig zorgen maken om het geluk van hun dochter is de enige manier; met haar in gesprek te blijven. (maar dan zonder verwijten).

Maar waarom wil hij niet bij zijn "schoonouders" op bezoek komen, dat is toch vreemd?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:26

Maar zoals ik lees heeft hij tot begin dit jaar gewoon een baan en auto gehad.
Blijkbaar waren er toen geen problemen (alleen dat hij niet bij hen thuis kwam).
Nu heeft hij geen baan, zijn auto moeten verkopen en betaald Anne de uitjes (misschien de eerste 4 jaar hij wel alles?!).
En nu hebben de ouders "ineens" het gevoel dat er misbruik van hun dochter wordt gemaakt.

Wat was hun standpunt de eerste 4 jaar?
Maakte ze het toen weinig uit... dan kunnen ze nu helemaal niets erover zeggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:26

Jis_ schreef:
Brainless schreef:
@Jis

Maar waarom wil hij niet bij zijn "schoonouders" op bezoek komen, dat is toch vreemd?

Hoezo vreemd?
Is dat verplicht dan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:27

Gypsy schreef:
Anna is al vanaf haar 16e onder invloed van deze toen al volwassen man.....
Dat had TOEN al stopgezet moeten worden, da's toch niet gezond.

Mij lijkt dat haar beoordelingsvermogen daardoor beïnvloed is, zo kunnen we toch niet spreken van een normale volwassen vrouw?

Ook lastig om een kind van 16 te verbieden iemand te zien, dat gaat over naar stiekem ontmoeten, en een (grotere) kloof tussen kind en ouders.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:29

Ts, wat is het doel van dit topic?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:33

Brainless schreef:
Jis_ schreef:

Hoezo vreemd?
Is dat verplicht dan?

Dus als 1 van jouw dochters een vriend krijgt die niet over de vloer wil komen bij jou vind je dat normaal en prima?

Kijk als de relatie niet goed meer is tussen kind en ouders dan kan ik me nog voorstellen dat dit gebeurd maar Anna gaat gewoon nog wel naar haar ouders, leent de auto, vind dat wel een vreemde situatie ja.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 04-09-13 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:34

Ik zou het ook heel vreemd vinden. Alsof diegene dan iets te verbergen heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:36

Je weet niet wat er in die 5 jaar is gebeurd en hoe haar ouders gereageerd hebben toen zij als 16/17 jarige een relatie met hem kreeg.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:44

Ik vraag me af met welk doel dit topic geopend is en welke relatie de topic starter heeft met Anna. Daarbij denk ik dat Anna er niet vrolijk van wordt dat haar privé leven op het internet staat. Zou jij het prettig vinden als mensen je zo met je leven bemoeien? Als Anna echt zo slecht bezig is dan zal ze dit zelf moeten gaan inzien.

We horen hier het verhaal van één kant , daarnaast weten we niet of het daadwerkelijk ook wel zo gaat of dat de topic starter het op deze manier geïnterpreteerd heeft.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:47

Persoonlijk denk ik dat TS de zus is van Anna en flink te lijden heeft onder de ruzies en spanningen thuis. Het doel van dit topic? Hart luchten, maar misschien ook tips proberen te onderscheiden van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en mensen die er een objectievere kijk op hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:58

*rare kronkel*

Wat als Jim niet gelogen heeft en Anna echt als gewone vriendin ziet?
En dat Anna hoopt op een relatie? Of dat ze nooit een liefdesrelatie hebben (gehad)?
Anna heeft tegen haar ouders gemeldt dat ze een relatie hebben en dat Jim dit niet tegen zijn ouders mag zeggen. Maar of dat zo is...?!

Edit:
Hoe ging het toen Anna 17 was en geen rijbewijs had?
Kwam hij haar dan thuis ophalen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:04

Brainless schreef:
Je weet niet wat er in die 5 jaar is gebeurd en hoe haar ouders gereageerd hebben toen zij als 16/17 jarige een relatie met hem kreeg.

allemaal giswerk, maar als die relatie zo slecht was kreeg ze die auto al lang niet meer mee, of zou ze hem nooit meegekregen hebben lijkt mij.

Brainless schreef:
*rare kronkel*

Wat als Jim niet gelogen heeft en Anna echt als gewone vriendin ziet?
En dat Anna hoopt op een relatie? Of dat ze nooit een liefdesrelatie hebben (gehad)?
Anna heeft tegen haar ouders gemeldt dat ze een relatie hebben en dat Jim dit niet tegen zijn ouders mag zeggen. Maar of dat zo is...?!

Edit:
Hoe ging het toen Anna 17 was en geen rijbewijs had?
Kwam hij haar dan thuis ophalen?

Vind ik helemaal geen rare kronkel, het zou zo maar kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:10

Vandaar dat het zo moeilijk is om een oordeel te vellen.

Zoals TS het aangeeft maakt hij misbruik van haar omdat zij naar hem toe rijdt en de uitjes betaald.
Op zich is dat geen misbruik maken van elkaar na een relatie van 5 jaar.
Je weet niet wat hij vroeger betaalde en dat zij nu iets terug wilt doen.

Hebben haar ouders altijd al moeite gehad met de relatie of pas nu Anna alles betaald?
Geeft Anna ook aan dat ze er moeite mee heeft of doet ze het met plezier.
Waar zijn haar ouders nu bang voor; dat hij haar geld op maakt of om iets anders (bv dat hun dochter vertrekt naar Iran).
Hoe volwassen is Anna; is zij iemand die haar zaakjes gewoon goed zelf kan regelen of is ze (mentaal) afhankelijk van anderen.