Hulp nodig, gereformeerde bruiloft wat moet ik aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 19:35

Het is meer dat ik de familie nog niet zo goed ken, en niet meteen mezelf heel, heel heel erg uit de toon wil plaatsen... dat is nou eenmaal niet zo'n geweldige binnenkomer he, en aangezien onze relatie ondanks dat het pas kort is wel serieus is, wil ik ook geen al te slechte indruk maken haha. Als ik de mensen wat beter zou kennen was het niet zo lastig geweest maar ik heb zowel bruid als bruidegom welgeteld 2 keer gezien en eigenlijk nooit echt gesproken of zo.

En de bruiloften bij ons in de familie zijn katholiek, of atheistisch of satanistisch, met de gereformeerde kerk heb ik totaal geen ervaring, en ken ook geen mensen die daar lid van zijn of zelfs maar iets mee hebben. Ben ook nog nooit in een gereformeerde kerk geweest, laat staan dat ik een dienst heb bijgewoond of zo. Heb dus echt geen idee wat normaal is in die kringen, dus vandaar dit topic.

Maar ik vind in een minirok in de kerk gaan zitten zelf niet zo netjes, dus vandaar een rok die ergens tussen knie en enkellang is en lekker zwierig, vrolijk. Het totaal is nog wel "ik", maar dan in een iets gekuisde versie zegmaar haha.

Heb wel begrepen dat de familie van mijn vriend zich aanpast aan de (wel heel erg gelovige) familie van de bruidegom, uit piëteit. Het moet immers wel de dag van de bruid en bruidegom worden en dan is het niet zo netjes om helemaal je eigen ding te gaan doen als dat scheve gezichten bij een van de families gaat zetten. Dat kan de sfeer aardig verpesten en het is wel de dag van de bruid en bruidegom en niet bepaald die van ons. Als wij het op onze manier willen moeten we zelf maar gaan trouwen en dat gaat niet gebeuren.

Of ik het voor elkaar krijg een foto te maken weet ik niet haha. Ben niet bepaald een goede fotograaf, heb alleen mijn iphone om mee te fotograferen, heb geen grote spiegel en beroerd licht hier.

Ben wel heel erg blij met de tips en zo die jullie geven! Heb er veel aan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:38

Paar jaar geleden naar de bruiloft van de buren geweest. Zij is Oud-gereformeerd.
Het kledingadvies was rok (minimaal knie) en hoed in de kerk.
Blousje staat natuurlijk vrij.

Ik had een gebroken witte rok, met motief en een fleurige roze blousje aan.
Wist dat ze niet in het wit zou trouwen.

Ondanks dat ze heel oudbollig is qua geloof en dagelijks een rok draagt, kleed ze zich wel heel hip. Dus hip mag best, als het maar niet te bloot is. En hakken kan ook prima.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:11