Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Halverwege het jaar gaan we iets anders doen maar ik heb nog een idee wat. Eerst nog al die grammatica... 

xEmily schreef:Pallas hebben wij ook ...
Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden want ik vind het leuker dat je af en toe theorie opnieuw krijgt zodat het extra goed in je oortjes geknoopt wordt (dus bv. een herhalingsles over vijf lesjes ofso, dat lijkt mij een stuk prettiger!).
Ben ook 'slecht' in Grieks omdat Pallas zo snel door de stof heen gaat, soms volg ik het niet meer. Maar goed, dat is ook deels eigen inzet.
Wij hadden bij latijn lingua latina - daar raakte ik het draadje helemaal kwijt omdat ik mijn cultuur niet bijhield (te veel namen en verhalen tegelijkertijd). Dus toen bakte ik ook niks meer van en de klas moest vaak lachen om mijn vage teksten ... nou daar wordt je ook niet echt vrolijk van.
Ik heb preciés hetzelfde, zelfde methodes, zelfde mening, alleen check ik de teksten altijd eerst op internet

Ik vond Latijn heel leuk, bij Grieks ergerde ik me aan de manier waarop dingen werden uitgesproken (ik ben half Grieks, spreek modern Grieks en de manier waarop in Nederland oud-Griekse woorden worden uitgesproken is absoluut niet hoe ik het zou doen
) en op de een of andere manier lag het me echt totaal niet, Latijn vond ik toen veel makkelijker. Beetje jammer dat het daarna veel moeilijker werd en ik in de 5e/6e toch ook wel moeite kreeg met Latijn, haha. Ken al die rijtjes en naamvallen trouwens nu al niet meer!
Iolanthe schreef:In Nederland ook, maar je doet allemaal in dezelfde auteur examen. Of je voor die tijd Plinius, Cicero, Ovidius of Suetonius leest, boeit niemand.Eulogy schreef:Wat is de eindexamenauteur Latijn dit jaar?
Is dat dan in heel Nederland hetzelfde? Hier in België mogen de leerkrachten het grootste deel van de leerstof zelf kiezen.

Hier is het de leerkracht die zijn examen maakt, al dan niet samen met de collega's van dat vak in dat jaar.