Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssie14

Re: Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:28

wat een geweldig topic!
ik heb vroeger heel wat gebanjerd buiten. ik weet niet meer precies wat ik allemaal heb uitgevoerd. maar nog wel een paar:
* zelfgemaakte muntthee verkopen met worm, niet expres maar de worm zat tussen de blaadjes.
* belletjesrekken.
* vanaf mijn balkon(aan de wegkant) auto's en voetgangers bekogelen met knuffels.
* als we naar bed moesten waren mijn buurjongens en ik ineens niet meer te vinden.

En nog een hele leuke van mn zusje. We liggen er thuis regelmatig dubbel door.

Ze was een paar jaar geleden helemaal fan van Pippi. En in een van de films dweilt Pippi de vloer door middel van water op de grond te gooien en dan op borstel te schaatsen over de vloer.

Ze was samen met een vriendin op der kamer. en ik zat samen met een vriendin beneden. voel ik ineens een druppel op mijn hoofd. is ze samen met haar vriendin pippi na gaan doen. Dus een emmer water over de vloer gegooid en op borstels de vloer gaan schoonmaken. mijn vader was iets minder blij. die moest het plafon gaan schilderen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:02

Dat bellen naar mensen deed ik vroeger ook altijd samen met m'n broer. Toen waren we een jaar of 11/12 denk ik. :)) We belden ook naar mensen die we kenden (met een code voor het nummer zodat het nummer niet herkend werd) en dan gingen we met een heel raar stemmetje iets zeggen, of doen alsof we van de politie waren. Lol dat we erom hadden _O-

Verder was ik een heel braaf kind! Belletje trekken enzo durfde ik eigenlijk niet zo goed :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:29

Ik heb ongeveer 99% van mijn vaders cd-hoesjes gesloopt :')

Verder was ik best lief, geloof ik.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:35

Blarhiminn schreef:
Sjors schreef:
Oh jee nu bedenk ik me ineens wat . Vroeger heb ik met een paar mensen een dierenbescherming club gehad :') En dat was serieus hoor. We hadden elke week vergadering en toetsen ook :')
In de winter gingen we alle dieren die in een wei stonden af , om te controleren of ze water hadden/ niet bevroren was. Als het bevroren was dan plakte wij een brief aan de omheining, dat je water goed moest controleren en meerdere keren per dag water moest breken enzo :')
We hadden ook shirtjes laten bedrukken , met voor en achterop het logo van de dierenbescherming :j
En als er paardenmarkt was dan deden wij die shirtjes aan , gingen we de hele dag rondlopen of er geen dieren mishandeld werden , zo ja dan zeiden wij er wat van (jaja , ik als 10 jarige tegen een volwassenen) En we liepen de hele dag rond met emmers met water , wat we aan de pony's gaven.

Ben ook nog een x savonds naar rond een uur of 21.30 naar buiten gegaan stiekem , omdat er een dier was ofzo . Ik was uit mijn raam gesprongen , dat had echt flink verkeerd af kunnen lopen :=

Oh krijg nu echt zin om terug te gaan naar die tijd , ik heb het altijd geweldig leuk gevonden , en nu nog (stiekem ben ik nog penny <<) )

Heb vast nog wel wat foto's ergens staan , eens kijken of ik die kan scannen.

Aaahh Sjorsje wat schattig!
Ik wil wel samen met je dierenambulanceje spelen hoor _O-

Ik ging altijd stiekem snoepjes pakken en dan de papiertjes overal verstoppen..
Tussen de bank, onder mandjes, achter de kast :o
Ik denk dat ze er nu nog liggen :')

We hadden ook een keer een heksenmasker en een paar van monsters, gingen we de wijk door met die dingen op ons hoofd :')
Woon in een buurt met alleen maar oude mensjes dus die schrokken zich rot :(:)

Hahahaha , kom laten we een club op richten :')

Vandaag was er paardenmarkt in Elst , daar ging ik heen . En wat denk je ? Ik kon het niet laten en heb een emmer water gepakt en wat pony's/paarden water gegeven _O- :=

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:42

Kauwgomballenautomaat van zus leeggegeten. Was jaar of zes toen:,).
Me thee stiekem aan de planten gegeven toen ik niet meer hoefde.
Ook is er heel wat zand, bloemen en hondenbrokjes in m'n buik verdwenen.
Maar verder was ik heel braaf.
Wilde altijd iedereen helpen enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:52

Oh ik was vroeger ook best een clown...

-Schoenen van mijn vader begraven in de zandbak
-Bij vriendjes en vriendinnetjes mezelf zsm verstoppen als mijn ouders er waren.
-Vroeger alle kleren uit de klerenkast gooien en vervolgens in de kast gaan zitten want dan had ik een tent :j .
-Op de landbouw machines van mijn vader klimmen en vervolgens te roepen; Kijk, hoog he pap! *\o/* De giertank was altijd mijn favoriet.
-Onder de haspel doorrennen in de zomer op de akker. Alles zat altijd onder de modder...
-Helpen in de varkensstal bij mijn vader om vervolgens in de voerkar te mogen zitten en varkens brokjes te eten...
-De buren hadden een kippenbedrijf en we hadden op de hoek van de akker een boomhut gebouwd. Eigenlijk kwamen alle buurkinderen daarnaar toe. Maar soms waren er wel eens eieren die afgekeurd waren ofzo maar nog wel goed. Normaal deed de buurman die altijd aan de weg zetten zodat ze voor 5euro voor een rekje van 30eieren nog verkocht konden worden. Maar de buurjongen nam altijd heel stiekem 1 rek mee naar de boomhut en toen gingen we daar met z'n alle naar elkaar met eieren gooien.
Ik denk dat het maar 3x is geweest ofzo, want letterlijk heel onze kleren zaten onder de eieren.
- En mijn kat was altijd mijn pop, die ging in de kinderwagen en in bed en overal in... Arm beest. Als hij het beu was ging hij wel weg hoor, maar het is toch best zielig als ik er zo over nadenk.

Je kan wel zien dat ik op een boerderij ben opgegroeid maar daar heb ik ook mijn grootste lol gehad.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:59

Ondanks dat ik heeel braaf was heb ik ook mijn streken.
-Zo boos zijn dat je wegloopt. Een uur later heeft je moeder je eindelijk gevonden en schaam je je zo erg dat je smeekt of ze het alsjeblieft papa niet wil vertellen. Tot nu weet hij serieus volgens mij nog niks.

-Toen mijn vriendin en ik in groep 7 zaten gingen we op de telefoon van haar moeder vreemde mensen bellen en doen alsof we ze erg van kenden. Zo van: ''Heey ...." ''Hoe is het?'' ''Je klinkt nog net zoals vroeger''. En dan heel raar aangekeken worden als de moeder van het vriendinnetje even later zegt dat ze al heel de dag door vreemde mensen gebeld word die met haar willen afspren :))

- Urenlang met dezelfde vriendin in de bosjes gezeten om te spioneren omdat we wisten dat een meisje een date zou hebben met een jongen die uiteindelijk niet eens kwam opdagen. We hebben natuurlijk wel onze koek en snoep voorraad die we me hadden genomen opgegeten.

- Stiekem lezen, als ik mijn vader naar boven hoorde gaan snel het lampje uit en doen alsof je slaapt.

- Tijdens het buitenspelen je horloge een halfuur achterzetten en als je dan te laat thuis komt zeggen: '' Wat vreemd, mijn klok zegt wel dat het half zes is''

Volgens mij was dat het wel

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:01

anne182 schreef:
- Tijdens het buitenspelen je horloge een halfuur achterzetten en als je dan te laat thuis komt zeggen: '' Wat vreemd, mijn klok zegt wel dat het half zes is''

Ja, dat deed ik ook! Meestal als ik naar de manege ging en gerust een uur of 2-3 :') Helaas had mijn moeder het vrij snel door :))

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:47

Hahah wat een geniaal topic :')

- Ik ging met mn buurjongen altijd auto's bespioneren. Wat houd het in? Nou gewoon bij de hoek van de straat gaan staan en als er een auto aan komt heeul hard weg rennen en verstoppen! :')

- Als mijn buurjongen alleen thuis was, en we hadden honger, gewoon een ei in de magnetron. Toen kwamen we erachter dat dat niet echt handig was, ging gewoon een heel blik knakworst erin :j Gelukkig goed afgelopen

- Belletje trekken natuurlijk!

- Tijdens verstoppertje heeeel goed verstoppen en vervolgens ook niet komen als me ouders me roepen. Ik ben wel officieel kampioen, dat kon ik toch niet opgeven :+

- Samen met een vriendinnetje een hamster gekocht. Waren mijn ouders niet heel blij mee

- En picknicken in de regen ook heel vaak gedaan :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:50

Mijn kast en bed stonden 1 meter van elkaar, dan klom ik op de hoge kast samen met mijn knuffelpaard. Paard tussen de benen en zo van de kast op mijn bed springen! Hoe kwamen die gebroken planken toch altijd...?

En door het hele huis een hindernisparcours maken, met wollen touwtjes van de een naar de andere kant. Zat altijd helemaal onder de blauwe plekken en het huis was een bende!

En nog iets samen met mijn moeder: Dan hadden ze mijn knuffel afgepakt, af en toe vond mijn moeder het zo zielig dat ze zelf moest huilen. Dus als mijn vader dan van huis was, mocht ik stiekem even mijn knuffel terug. :D }> En soms hadden ze die knuffel dan gewoon op tafel liggen, dan pakte ik hem op het moment dat niemand keek, en vervolgens brak het zweet uit omdat ik niet meer wist hoe dat ding precies op tafel lag. Dus ze zagen het altijd gelijk. :')

Mijn vader en ik gingen ook altijd proberen om met zo min mogelijk stappen beneden aan de trap te komen. Vader op zijn buik, ik er bovenop, maakte we zo een mooie buikschuiver van de trap de kamer in. 8-) Kon mijn moeder nooit waarderen haha!

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:56

ohja komt opeens eentje in me op!

Vroeger zat ik op toneelles en je MOEST altijd komen van de leraren, en ik had een keer een feestje op dezelfde dag als de toneelles... Dus mams had afgesproken dat ze me zou ophalen & weer terug brengen naar het feestje, dat vond ik echt niet leuk, het feestje was veeeel leuker! Dus ik had een plan bedacht met alle kindjes van het feestje ~~}> Een paar moesten op de uitkijk staan, zodat ik me door de wijk kon verstoppen, en de rest moest ook verstoppen en geluiden maken zodat mn moeder naar hun toe gingen inplaats naar mij. Mama was boooooos! Ze had me na lang zoeken gevonden. Was wel wat later op toneelles :D

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:07

geweldig topic

ik speelde met mijn zusje altijd 'draakje' maar ze ging altijd huilen als ik haar beet maarja ik vond dat draken dat deden..
belletje leuren
te laat thuis komen
verstoppen enz enz

verder was best een braaf kind hoor

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:38

Heerlijk topic dit!!!
Ik was ook niet zo braaf :=

Mn zusje in de vijver gegooit bij mn opa en oma samen met mn nicht.
Met dit zelfde zusje kappertje gespeeld en ik was de kapper :D
In tuinen bloemen plukken om ze vervolgens te verkopen langs de deuren.
Mensen op bellen uit het telefoonboek. Met meneer de Jong en dan heel hard schreeuwen ja ik weet dat je meneer de Jong bent!!!!
Grind door brievenbussen gooien.
Stoepkrijten op auto's.
Het hondje van de boze buurman pesten. :=
Fikkie stoken.
Overal waar een knoop in gelegd worden, knopen in maken die nooit meer los konden.
Küt op de pas geschilderde muur schrijven en vol blijven houden dat er kus staat :')
Van die witte bessen bij mensen in de auto schieten met een blaaspijp.
En ga zo maar door :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 22:46

"overleven". Dat deden wij op verjaardagen met neefjes en nichtjes. Gingen we met z'n allen in de auto of op een kamer zitten, om vervolgens om de beurt naar de keuken te sneaken en eten te halen. Maar we mochten niet gezien worden. Zodra we onze mond leeg hadden, ging de volgende al weer heen. Man, ik heb nog nooit zoveel snoep gegeten in zo'n korte tijd :') "Overleven" was ook echt totaal geen toepasselijke naam :')

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:07

Ik ben op de kleuterschool met mijn vriendin van het schoolplein afgelopen om vervolgens gezellig boodschappen te doen bij de albert hein :') Het kwam niet in me op dat we niet van het plein af mochten, want dat was nog nooit letterlijk gezegd. Toen hebben we met zo'n klein karretje voor kinderen alles bij elkaar gepakt wat we wilden hebben. Toen we naar de kassa liepen om vervolgens te gaan afrekenen zonder geld, stond daar onze boze kleuterjuf! Toen heeft ze ons mee terug naar school genomen en toen vroeg iemand anders uit mijn klas, waarom we haar niet hadden meegenomen. Toen we uit waren en de juf naar onze moeders liepen, was ik heel erg bang dat mijn moeder heel boos zou worden. Ze heeft alleen maar gezegd dat we dat niet hadden mogen doen :') Een week later stond er een hek. De plek waar wij weggelopen waren, hebben ze nu een hoge poort die op slot zit :')

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:39

Als ik met een vriendinnetje naar de paarden ging en ik moest 6 uur thuis zijn, zette ik altijd mijn horloge een half uur terug, zodat ik tegen mijn ouders kon zeggen dat het op mijn horloge toch echt 6 uur was. *D

Oh en ik mocht graag kappertje spelen, voornamelijk deed ik het bij barbies en barbiepaarden, maar naarmate het leuker werd kwam ook mijn eigen haar aan de beurt.. vonden mijn ouders niet zo fijn, en ikzelf achteraf ook niet omdat ik toen met een kort koppie rond liep

Oh en op een warme zomerdag een duik nemen in de sloot, niet realiserend dat we helemaal zwart waren van die vieze modder wat naar boven kwam drijven in het slootje.. oei dat heb ik geweten toen -O-

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:46

Ann_Pam schreef:
Oh en op een warme zomerdag een duik nemen in de sloot, niet realiserend dat we helemaal zwart waren van die vieze modder wat naar boven kwam drijven in het slootje.. oei dat heb ik geweten toen -O-

HAHAHAHA karmaaa . :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:49

'S nachts eten maken, denk aan soep (ja ja, een fluitketel met water en bouillon op het gas, kokend en wel) en weet ik het wat voor onzin.
Ik ging zo ver dat mijn ouders een slot, heel hoog, op de deur hebben gemaakt. :+

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:42

Ik heb toen ik een jaar of 6 was een keer iets geweldigs gedaan :')

Was samen met mijn zus en we hadden een kat, dikkie, die toen al 7 jaar bij ons woonde. Hij was helemaal mijn maatje en die van mijn zus ook, maar goed het was erg koud en we besloten de poes sokjes aan te doen. Poes vond het geen goed idee, helemaal niet toen we ook nog bedachten dat we hem wel uit konden laten met ons zelf gemaakte riempje.

Wij dus van die handjes die bleven plakken tegen de muur die je in mijn tijd had, een halsbandje geknupt en met de poes naar buiten. Duurde twee meter en toen ontsnapte hij. Sokjes en halsbandje bleven wek bjj ons achter :') Mijn zus en ik in tranen, vermissingsposters gemaakt en terwijl we die gingen ophangen zat de poes al lang weer binnen _O- gekke beest liep altijd zelf buiten, dus waarom mijn zus en ik bedachten dat hij vermist was... geen idee. Maar we hebben ons wel vermaakt...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 01:21

-Ik schreef met stoepkrijt vieze woorden op de schuur.
-boeken verkeerd zetten in de bibliotheek
-mensen irriteren in het zwembad, dat was echt leuk. Onder water onder iemand door zwemmen en dan luchtbellen blazen. En als iemand wijdbeens stond in het water tussen de benen door zwemmen, of de hele tijd rondjes om een persoon.
-ik heb een tomaat gestolen bij de groenteboer en werd betrapt. Maar ik wou hem alleen even voorproeven, mijn moeder pakt toch ook vaak gewoon een druif ofzo, dus ik dacht echt dat een tomaat dan ook wel mocht.
-die klittenbolletjes uit planten op mensen hun kleding gooien. Ook op de peperdure mohairtrui van m'n tante...oeps.
-nieuw hoefijzer uit de wagen van de hoefsmid pikken
-stiekem een kroket gaan eten als ik uit toneelles kwam
-ik stal dingen uit speelgoedwinkels. Ging er speciaal eerder voor weg. Ik jatte pennen, potloden, gummetjes, doosjes kraaltjes. Nooit betrapt.
-mensen bellen. Heel veel vreemde mensen bellen. Dat was echt het allerleukst. En ik verzon van alles.
Een test vanwege een storing op de lijn. "Wilt u alstublieft 3x tok zeggen? En, heeft u al een ei gelegd?"
Dag mevrouw Mars, lust u ook snickers? Dag meneer Haan, u spreekt met mevrouw Hen, toevallig he?
Een keer had ik een test opgesteld over het verbruik van wc papier namens de firma Popla.
Hoeveel wc papier gebruikt u gemiddeld per dag, en per week, en per maand?...sowheee, dan schijt u ook veel!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:32

Hannapony schreef:
Ik ben op de kleuterschool met mijn vriendin van het schoolplein afgelopen om vervolgens gezellig boodschappen te doen bij de albert hein :') Het kwam niet in me op dat we niet van het plein af mochten, want dat was nog nooit letterlijk gezegd. Toen hebben we met zo'n klein karretje voor kinderen alles bij elkaar gepakt wat we wilden hebben. Toen we naar de kassa liepen om vervolgens te gaan afrekenen zonder geld, stond daar onze boze kleuterjuf! Toen heeft ze ons mee terug naar school genomen en toen vroeg iemand anders uit mijn klas, waarom we haar niet hadden meegenomen. Toen we uit waren en de juf naar onze moeders liepen, was ik heel erg bang dat mijn moeder heel boos zou worden. Ze heeft alleen maar gezegd dat we dat niet hadden mogen doen :') Een week later stond er een hek. De plek waar wij weggelopen waren, hebben ze nu een hoge poort die op slot zit :')

Ik zou vooral woest zijn op de juffen dat ze zomaar een paar kleuters ongezien lieten lopen :Y)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:42

Weglopen van school is mij ook een keer per ongeluk gelukt.
We gingen altijd toneelstukjes oefenen voor de middagpauze, en in de middagpauze gingen we altijd naar huis.
Die keer oefenden we een keer de toneelstukjes voor het speelkwartier. Maar zo enorm ontwikkeld was mijn tijdsbesef nog niet.
Dus toen de juf na het oefenen zei "het is tijd" stapte ik op de fiets naar huis.
Niemand thuis natuurlijk. Dat vond ik echt raar.
School had mijn vader op z'n werk gebeld dat ik weg was.
Die kwam een tijdje later de straat in gereden waar ik heel beteuterd voor onze deur zat te wachten.
Tijdperk zonder mobieltjes enzo.
Maar goed, dat was geen stoute streek, dat was gewoon een vergissing omdat ik dacht dat het pauze was.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:03

Mijn vriend vertelde dat hij weleens een winkel in ging en dan alle kookwekkers tegelijk aandeed. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:18

Met kauwgom gaan slapen, kan je ma de volgende dag die uit je haar knippen.
als weddenschap met blote benen door hoge brandnetels rennen.
Oude autostoel in je hut voor de enige uitgang in de fik steken, (lekker slim :') ) moest hem de sloot in trappen om weg te komen.
In de klas op papier kauwen en dan tegen het bord gooien. :o

De mooiste vind ik nog wel die op de middelbare school, ik en nog een paar moesten nablijven, de leraar ging even weg en wij zijn toen via het raam weg gegaan, fiets gepakt en toen we op het schoolplein kwamen rende een andere leerling naar buiten om ons te waarschuwen dat de leraar enorm woest naar de directeur ging. Wij weer terug naar fietsenhok, om de school gerend weer door het raam geklommen en gaan zitten. Toen kwamen de directeur en de leraar de klas in. Ze zitten er toch zei de directeur? Leraar had het niet meer. Arme man. :o

Op diezelfde school hadden we een keer werkweek en we hadden besloten de laatste dag achter de school in het weilandjes dat bij de school hoorde tenten op te gaan zetten, gevraagd aan de directeur maar het mocht niet. We deden het toch met een flinke straf de volgende dag, maar dat was het waard, een lol dat we hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 03-09-13 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:21

Mijn broer had ook een leuke die voor de leraar minder leuk was.
Die moest met een vriendin nablijven op school, toen de leraar even wegging hebben ze alle tafels uit het lokaal opgestapeld, stoelen mee er bovenop en dan zaten ze daar 'braaf' bovenop hun strafwerk te maken. Die man ging helemaal door het lint, probeerde die meid aan haar been naar beneden te trekken en toen kiepte de handel natuurlijk om :=