waarom? waarom gaat alles fout?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:05

Heeft randstad niet nog meer tijdelijke klusjes voor je? Gewoon blijven bellen of langsgaan :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:06

little_king schreef:
Cayenne schreef:
Als je paard mogelijk echt verkocht gaat worden, dan zou ik die meeting mooi laten zitten en alles op alles zetten om dit weekeinde nog werk te vinden!
Maar ieder z'n prioriteiten...

Juist, daar zit het hem in.

De meeting is 2 maanden gelden al betaald,
Verder heb ik vandaag 10 sollicitaties gedaan, maandag ga ik de stad weer in.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:07

vuurneon schreef:
Heeft randstad niet nog meer tijdelijke klusjes voor je? Gewoon blijven bellen of langsgaan :)

Ik moet maandag er sowieso heen want mijn inlog doet het niet kan ik inderdaad gelijk even vragen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:08

Misschien kun je een voorbeeld sollicitatie brief hier neer zetten en kunnen mensen kijken of daar verbeterpunten voor je zijn? :)

Lau

Re: waarom? waarom gaat alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:11

Heb ik nu niet bij de hand,
Zal zo even kijken of ik er een kan vinden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:12

Te os 18 dus kan ze haar eigen zorgverz. Afsluiten.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:33

vuurneon schreef:
little_king schreef:
Dat iemand die de verzorging lange tijd betaald automatisch eigenaar is is kul.
Dat moeder verplicht is studie te betalen al helemaal, als het geld er niet is dan is het er niet.
En zelf ontslag nemen is natuurlijk niet erg snugger. ;)

Bij ons in de buurt staan ze te springen om callcenter medewerkers. Jij hebt ervaring, kun je daarin niet elders aan de slag?

En schoonmaak vragen ze ook bijna overal wel. Zelfs in deze tijden.
Ook magazijn medewerkers ie ik regelmatig voorbij komen, vaak in ploegen maar dat verdient juist lekker.
Ik denk dat er echt wel werk is, maar dan moet je wel echt echt willen.

Als ouder heb je simpelweg de plicht om mee te betalen aan de studie van het kind tot het 21 is geworden. Dat is geen kul, is wettelijk bepaald. Als de ts naar een reguliere mbo opleiding gaat, krijgt ze stufi en als haar ouders inderdaad weinig inkomsten hebben dan is er de aanvullende beurs; waardoor de ouders nog maar een deel (of zelfs niets) hoeven bij te springen. Richtlijnen staan op die papieren dan aangeven.

Indien er twijfel is over wie de eigenaar van het paard is, dan wordt er gekeken oa. naar gekeken wie heeft de afgelopen tijd voor het dier de verzorging betaald. Dat is ook geen kul. En de reden? Omdat een dier nergens geregistreerd is als eigendom. Dus 'op naam zetten' heeft geen zin.
(Al moeten dan wel netjes de juridische procedures worden gevolgd uiteraard, voordat het overgaat naar officieel eigendom)

Mbt tot paard is de kortste klap; zelf betalen of misschien inderdaad paard weg doen. Toekomst gaat voor dieren :)

Ondanks de 'wettelijke plicht', soms zit het wat anders in elkaar. Mijn vader is hem gepeerd voordat mijn 3 broers/zussen en ik naar school gingen. Mijn moeder was financieel alleen verantwoordelijk omdat mijn vader zn kinderen niet meer zo belangrijk vond :'). Mijn moeder heeft altijd wel iets bijgedragen, maar tot op zekere hoogte. Een ouder met een modaal inkomen is niet in staat om vier kinderen op het WO te hebben zitten en dat volledig te betalen, ondanks dat dit misschien wettelijk geregeld is. Jij noemt daarnaast dat er dan altijd nog de aanvullende beurs is, maar die hebben wij nooit gekregen. Waarom niet? Mijn vader verdiend te veel in combinatie met mijn moeder en beiden moeten zij volgens DUO zon 250 euro pp afdragen per kind. Maar je denkt toch niet dat mijn vader daar de moeite voor neemt..?

@ TS: zoals eerder al geroepen is er veel vraag naar schoonmaaksters. Hiervoor hoef je je echt niet bij een bedrijf in te schrijven, je kan zelf ook gewoon 'zwart' bijklussen. Dit hoort niet, maar je moet toch geld hebben voor de toekomst. Daarnaast is het misschien een idee om je toch te richten op outbound werk, ook al heb je daar nog maar beperkt ervaring in. Vaak bieden callcenters wel training e.d. aan.

Wat ik je verder mee wil geven is dat je niet moet vergeten dat het leven ondanks alles eigenlijk ook wel mooi is. Nu zit het tegen en is je situatie verre van prettig, maar vergeet niet om te denken aan de mooie dingen zoals Pim in dit geval. Ook voor jou zal de zon weer gaan schijnen!

Ik vind overigens het idee om je sollicitatiebrief hier eens te plaatsen een goede tip!

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:25

z'n dag heb ik vandaag en de afgelopen dagen pff alles gaat fout mijn relatie men paarden men werk menlichaam werkt lekker tegen pff

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:56

Je zult denk ik ook prioriteiten moeten gaan stellen.
-Je wilt op jezelf wonen
-Je wilt je paard houden
-Je wilt studeren
Waar wordt jij het gelukkigst van? Natuurlijk is je paard je dierbaar, maar het vergt nogal wat om hem te houden als je ooit op jezelf wilt gaan wonen en wilt gaan studeren. Financieel gezien, maar ook tijdsgewijs. Zeker als je ouders je niet steunen. Het kan dus zijn dat het geluk wat je paard je oplevert, niet opweegt tegen het ongelukkige gevoel van niet kunnen studeren/op jezelf wonen. (Je hoeft hier verder geen antwoord op te geven, maar voor jezelf om eens serieus over na te denken)

Je kunt ook zelf naar het UWV gaan om om hulp te vragen, daar staan ze te springen om jongeren die juist graag aan de slag willen. Zo kunnen ze je helpen bij het schrijven van een sollicitatiebrief-cv/voeren van een goed sollicitatiegesprek, waar veel werk is, wat de beste uitzendbureau's zijn etc.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:13

Als je wilt mag je wel je cv naar mij pb-en. Dan kan ik kijken of daar nog wat in te verbeteren valt. Ook een sollicitatiebrief kan ik je mee helpen.
Ik weet niet waar je Pim hebt staan, maar zijn er geen goedkopere adressen in de buurt? Ik heb wellicht nog wel een goed adres voor je. Laat maar weten of je daar interesse in hebt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:18

Heb je ondertussen al wat gevonden?