Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
little_king schreef:Cayenne schreef:Als je paard mogelijk echt verkocht gaat worden, dan zou ik die meeting mooi laten zitten en alles op alles zetten om dit weekeinde nog werk te vinden!
Maar ieder z'n prioriteiten...
Juist, daar zit het hem in.
vuurneon schreef:little_king schreef:Dat iemand die de verzorging lange tijd betaald automatisch eigenaar is is kul.
Dat moeder verplicht is studie te betalen al helemaal, als het geld er niet is dan is het er niet.
En zelf ontslag nemen is natuurlijk niet erg snugger.
Bij ons in de buurt staan ze te springen om callcenter medewerkers. Jij hebt ervaring, kun je daarin niet elders aan de slag?
En schoonmaak vragen ze ook bijna overal wel. Zelfs in deze tijden.
Ook magazijn medewerkers ie ik regelmatig voorbij komen, vaak in ploegen maar dat verdient juist lekker.
Ik denk dat er echt wel werk is, maar dan moet je wel echt echt willen.
Als ouder heb je simpelweg de plicht om mee te betalen aan de studie van het kind tot het 21 is geworden. Dat is geen kul, is wettelijk bepaald. Als de ts naar een reguliere mbo opleiding gaat, krijgt ze stufi en als haar ouders inderdaad weinig inkomsten hebben dan is er de aanvullende beurs; waardoor de ouders nog maar een deel (of zelfs niets) hoeven bij te springen. Richtlijnen staan op die papieren dan aangeven.
Indien er twijfel is over wie de eigenaar van het paard is, dan wordt er gekeken oa. naar gekeken wie heeft de afgelopen tijd voor het dier de verzorging betaald. Dat is ook geen kul. En de reden? Omdat een dier nergens geregistreerd is als eigendom. Dus 'op naam zetten' heeft geen zin.
(Al moeten dan wel netjes de juridische procedures worden gevolgd uiteraard, voordat het overgaat naar officieel eigendom)
Mbt tot paard is de kortste klap; zelf betalen of misschien inderdaad paard weg doen. Toekomst gaat voor dieren
. Mijn moeder heeft altijd wel iets bijgedragen, maar tot op zekere hoogte. Een ouder met een modaal inkomen is niet in staat om vier kinderen op het WO te hebben zitten en dat volledig te betalen, ondanks dat dit misschien wettelijk geregeld is. Jij noemt daarnaast dat er dan altijd nog de aanvullende beurs is, maar die hebben wij nooit gekregen. Waarom niet? Mijn vader verdiend te veel in combinatie met mijn moeder en beiden moeten zij volgens DUO zon 250 euro pp afdragen per kind. Maar je denkt toch niet dat mijn vader daar de moeite voor neemt..?