Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Paardjes45 schreef:Absoluut liefde. Ik vind het heel jammer om te horen dat de meeste mensen voor geld kiezen. Ik zou persoonlijk niet gelukkkig zijn zonder familie en vrienden, maar wel een luxe huis. Dan maar geen geld.
Ps: Wat ze zeggen over geld maakt niet gelukkig, is niet helemaal waar. Te veel geld maakt wel ongelukkig
dat ben ik helemaal met jullie eens.
Dat is dezelfde situatie als ik nu in zit en ondanks dat ik geen geld heb ben ik toch rijk
Af en toe zie ik dat zelf niet, andere keren juist wel en daar doe ik het voor. inochiyo schreef:ik denk als je straatarm bent dat geld toch je eerste prioriteit is hoor.
jij stelt jezelf die vraag terwijl je geld hebt, dan kies je idd voor liefde.
maar moest je echt straatarm zijn (zo arm dat je zelfs geen pc of gsm hebt), dan is geld het makkelijkste middel om je levensstandaard te beteren.
wanneer je geld hebt zul je nadien wel makkelijker liefde vinden omdat je minder zorgen hebt.
ElineS schreef:Geld... Absoluut.
Geld maakt niet gelukkig, dat is waar... Maar geen geld hebben maakt absoluut wel ongelukkig. Ik heb zelf in de situatie gezeten van niets te makken te hebben, als kind en ook later als volwassene...
Mijn moeder in de bijstand, maar haar geld was vooral voor haar trekken.. En dan als kind letterlijk dagen geen eten hebben, misselijk zijn van de honger, en zoveel water drinken uit de kraan zodat je buik opzwol en je de honger even niet voelde. Nooit kunnen en kopen wat je wilt, terwijl de wereld om je heen wel hun portemonnee kan trekken voor allerlei leuke dingen.. Mijn ma die de da kosten niet kon betalen van mijn arme poesje die op sterven lag en dagen heeft moeten lijden, de konijnen en knaagdieren die ik zelf maar de schedel heb ingeslagen met een hamer, als ze ernstig ziek waren, want het was of dagen laten lijden of een snelle dood. Naar de da ging mijn ma echt niet... De wasmachine die kapot was en maanden alles zelf met de hand gewassen, met afwasmiddel notabene, een vlooienplaag hebben, maar er niets tegen kunnen doen, want het geld voor middeltjes was er gewoon niet, schoolspullen nodig hebben, maar dat niet kunnen betalen, en dan maar heel klein schrijven in je schriftje zodat die zo lang mogelijk mee kan, jarenlang op de middelbare verslagen getypt op de typemachine, want een computer was niet te betalen.. etc etc.. En toen ik ouder was, rekeningen die maar binnen bleven komen en ze wel willen betalen, maar het gewoon niet kunnen.. En ze komen maar. Dreigement met dreigement. Afgesloten van het gas.. Deurwaarders aan de deur. Betalingsregeling na betalingsregeling afsluiten, ook al weet je dondersgoed dat je het alsnog niet kan betalen.. Maar goed, uitstel hé... Zinnetjes als "het is maar 5 euro" verachten.. Want 5 euro is dan ineens heel veel geld als je niets hebt..
Ben blij dat ik uit die zooi ben en nu comfi genoeg leef.
En een lief heb ik niet, maar ben toch heel gelukkig.
Geen liefde hebben maakt mij dus niet ongelukkig... Geen geld hebben maakt mij wel ongelukkig..
Dus doe mij dan maar geld.
Dan maar geen familie en vrienden die van me houden.. En hoe klote dat ook zou zijn, daar slaan we ons wel doorheen.
inochiyo schreef:ik denk als je straatarm bent dat geld toch je eerste prioriteit is hoor.
jij stelt jezelf die vraag terwijl je geld hebt, dan kies je idd voor liefde.
maar moest je echt straatarm zijn (zo arm dat je zelfs geen pc of gsm hebt), dan is geld het makkelijkste middel om je levensstandaard te beteren.
wanneer je geld hebt zul je nadien wel makkelijker liefde vinden omdat je minder zorgen hebt.
Dat is echt niet straatarm hoor. Dat is een luxe, net als een paard hebben
Je bent arm als je jezelf niet van de belangrijkste behoeftes kan voorzien; eten, drinken, onderdak. En dan als extra behoefte iets als een douche ofzo. Dus, no offence, straatarm is echt het laatste wat je wilt...