Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 12:59

Op de eerste pagina's zie ik meer mensen kiezen voor geld. Vind dit best jammer om te zien,
ik zou zoveel liever samen met iemand waar ik super veel van houd moeten overleven en aan
eten te zien komen, dan in m'n eentje in en restaurant een duur 4 gangen diner eten. Tuurlijk
maakt geld het leven makkelijker, maar ik zou absoluut niet voor geld gaan.

Gelukkig zie ik hier de laatste paar reactie's ook zo denken. Iedereen heeft zijn eigen
mening ofcourse, maar nee. Als ik in mijn eentje iedere avond op de bank lig zou ik
helemaal gek worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:14

Liefde. <3

_Femkeeex

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:52

Absoluut liefde. Ik vind het heel jammer om te horen dat de meeste mensen voor geld kiezen. Ik zou persoonlijk niet gelukkkig zijn zonder familie en vrienden, maar wel een luxe huis. Dan maar geen geld.

Ps: Wat ze zeggen over geld maakt niet gelukkig, is niet helemaal waar. Te veel geld maakt wel ongelukkig ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:57

Paardjes45 schreef:
Absoluut liefde. Ik vind het heel jammer om te horen dat de meeste mensen voor geld kiezen. Ik zou persoonlijk niet gelukkkig zijn zonder familie en vrienden, maar wel een luxe huis. Dan maar geen geld.

Ps: Wat ze zeggen over geld maakt niet gelukkig, is niet helemaal waar. Te veel geld maakt wel ongelukkig ;)

Wat een bullshit :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:05

Ik denk dat ik niet gelukkig ga worden van heel veel geld. Ik hoeft het niet uit te proberen.
Ik durf niet te stellen dat heel veel geld per definitie ongelukkig maakt, maar wel bekend is dat veel mensen er niet op een goede manier mee om kunnen gaan en ongelukkiger eindigen.

Te veel geld, tja het woordje "te" zegt eigenlijk alles al.

Ik kies voor de liefde. Een beetje geld kan al voldoende zijn voor geluk. Met maar een beetje liefde ligt dat anders.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:11

Liefde als in mijn ouders en zusje, daar kan geen geld tegenop :) dat ben ik helemaal met jullie eens.

Op de eerste pagina leek het meer om een partner iets zou gaan.

Nu heb ik van beide niets, en kan wel zeggen dat een flinke bult geld het leven flink makkelijk zou maken, maar als k mn familie en paard nooit meer zou kunnen zien is het leven me niet veel meer waard :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:20

Liefde :j Dat is dezelfde situatie als ik nu in zit en ondanks dat ik geen geld heb ben ik toch rijk :) Af en toe zie ik dat zelf niet, andere keren juist wel en daar doe ik het voor.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:23

Liefde, als ik maar zou kunnen leven zonder geldproblemen, dus gewoon normaal kunnen leven zonder overdreven luxe. Eigelijk zoals ik nu leef. :D Want heel veel geld hebben en niemand hebben om het mee te delen, daar zou ik niet gelukkig van worden..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:25

Ik ga voor de liefde.
Ik heb dat een tijdje niet gehad, en heeft me zo slecht gedaan.
Geld kan me gestolen worden dan hoor.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:26

Geld, ik kan goed voor mezelf zorgen, alleen zijn zolang ik wel mijn hond en paard heb :D

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:35

ik denk als je straatarm bent dat geld toch je eerste prioriteit is hoor.
jij stelt jezelf die vraag terwijl je geld hebt, dan kies je idd voor liefde.
maar moest je echt straatarm zijn (zo arm dat je zelfs geen pc of gsm hebt), dan is geld het makkelijkste middel om je levensstandaard te beteren.
wanneer je geld hebt zul je nadien wel makkelijker liefde vinden omdat je minder zorgen hebt.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:48

ik vind het maar een lastige vraag.
als je zegt geld of liefde kunnen dat verschillende dingen betekenen:
optie 1: serieus 0 euro hebben en moeten bedelen om te overleven of 0 vrienden hebben 0 familieleden en geen partner dat kan een vraag zijn.
optie 2:heel hard moeten werken en iedere cent omdraaien of geen partner hebben..
iedereen kan jou vraag anders interpeteren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:24

_Alarm_wlkp schreef:
Geld, ik kan goed voor mezelf zorgen, alleen zijn zolang ik wel mijn hond en paard heb :D

Dierenliefde dus :D

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:28

Liefde !!! <3

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:41

ik ga voor liefde.

of het nou van familie/vrienden of van een dier is.

liefde is wat dat betreft voor mij de beste keuze.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:47

Als mijn hondje aan mijn zijde mag blijven hebben kies ik voor geld. Ben het vertrouwen in de meeste mensen en de bijbehorende 'liefde' verloren, en in dieren niet. Ik steek dan liever geld en mijn eigen liefde in mijn dieren waar ik zelf ook gelukkig van word.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:53

Geld... Absoluut.

Geld maakt niet gelukkig, dat is waar... Maar geen geld hebben maakt absoluut wel ongelukkig. Ik heb zelf in de situatie gezeten van niets te makken te hebben, als kind en ook later als volwassene...

Mijn moeder in de bijstand, maar haar geld was vooral voor haar trekken.. En dan als kind letterlijk dagen geen eten hebben, misselijk zijn van de honger, en zoveel water drinken uit de kraan zodat je buik opzwol en je de honger even niet voelde. Nooit kunnen en kopen wat je wilt, terwijl de wereld om je heen wel hun portemonnee kan trekken voor allerlei leuke dingen.. Mijn ma die de da kosten niet kon betalen van mijn arme poesje die op sterven lag en dagen heeft moeten lijden, de konijnen en knaagdieren die ik zelf maar de schedel heb ingeslagen met een hamer, als ze ernstig ziek waren, want het was of dagen laten lijden of een snelle dood. Naar de da ging mijn ma echt niet... De wasmachine die kapot was en maanden alles zelf met de hand gewassen, met afwasmiddel notabene, een vlooienplaag hebben, maar er niets tegen kunnen doen, want het geld voor middeltjes was er gewoon niet, schoolspullen nodig hebben, maar dat niet kunnen betalen, en dan maar heel klein schrijven in je schriftje zodat die zo lang mogelijk mee kan, jarenlang op de middelbare verslagen getypt op de typemachine, want een computer was niet te betalen.. etc etc.. En toen ik ouder was, rekeningen die maar binnen bleven komen en ze wel willen betalen, maar het gewoon niet kunnen.. En ze komen maar. Dreigement met dreigement. Afgesloten van het gas.. Deurwaarders aan de deur. Betalingsregeling na betalingsregeling afsluiten, ook al weet je dondersgoed dat je het alsnog niet kan betalen.. Maar goed, uitstel hé... Zinnetjes als "het is maar 5 euro" verachten.. Want 5 euro is dan ineens heel veel geld als je niets hebt..

Ben blij dat ik uit die zooi ben en nu comfi genoeg leef.

En een lief heb ik niet, maar ben toch heel gelukkig.

Geen liefde hebben maakt mij dus niet ongelukkig... Geen geld hebben maakt mij wel ongelukkig..

Dus doe mij dan maar geld.

Dan maar geen familie en vrienden die van me houden.. En hoe klote dat ook zou zijn, daar slaan we ons wel doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:06

inochiyo schreef:
maar moest je echt straatarm zijn (zo arm dat je zelfs geen pc of gsm hebt), dan is geld het makkelijkste middel om je levensstandaard te beteren.
wanneer je geld hebt zul je nadien wel makkelijker liefde vinden omdat je minder zorgen hebt.

Als je geen GSM of PC hebt? Wat dacht je van eten op de tafel? Dat is pas armoedig, gsm en pc zijn pure luxe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:07

ElineS schreef:
Geld... Absoluut.

Geld maakt niet gelukkig, dat is waar... Maar geen geld hebben maakt absoluut wel ongelukkig. Ik heb zelf in de situatie gezeten van niets te makken te hebben, als kind en ook later als volwassene...

Mijn moeder in de bijstand, maar haar geld was vooral voor haar trekken.. En dan als kind letterlijk dagen geen eten hebben, misselijk zijn van de honger, en zoveel water drinken uit de kraan zodat je buik opzwol en je de honger even niet voelde. Nooit kunnen en kopen wat je wilt, terwijl de wereld om je heen wel hun portemonnee kan trekken voor allerlei leuke dingen.. Mijn ma die de da kosten niet kon betalen van mijn arme poesje die op sterven lag en dagen heeft moeten lijden, de konijnen en knaagdieren die ik zelf maar de schedel heb ingeslagen met een hamer, als ze ernstig ziek waren, want het was of dagen laten lijden of een snelle dood. Naar de da ging mijn ma echt niet... De wasmachine die kapot was en maanden alles zelf met de hand gewassen, met afwasmiddel notabene, een vlooienplaag hebben, maar er niets tegen kunnen doen, want het geld voor middeltjes was er gewoon niet, schoolspullen nodig hebben, maar dat niet kunnen betalen, en dan maar heel klein schrijven in je schriftje zodat die zo lang mogelijk mee kan, jarenlang op de middelbare verslagen getypt op de typemachine, want een computer was niet te betalen.. etc etc.. En toen ik ouder was, rekeningen die maar binnen bleven komen en ze wel willen betalen, maar het gewoon niet kunnen.. En ze komen maar. Dreigement met dreigement. Afgesloten van het gas.. Deurwaarders aan de deur. Betalingsregeling na betalingsregeling afsluiten, ook al weet je dondersgoed dat je het alsnog niet kan betalen.. Maar goed, uitstel hé... Zinnetjes als "het is maar 5 euro" verachten.. Want 5 euro is dan ineens heel veel geld als je niets hebt..

Ben blij dat ik uit die zooi ben en nu comfi genoeg leef.

En een lief heb ik niet, maar ben toch heel gelukkig.

Geen liefde hebben maakt mij dus niet ongelukkig... Geen geld hebben maakt mij wel ongelukkig..

Dus doe mij dan maar geld.

Dan maar geen familie en vrienden die van me houden.. En hoe klote dat ook zou zijn, daar slaan we ons wel doorheen.

Dat we is er dan niet he.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:09

Ik zou voor geld gaan.... Liefde is misschien niet te koop maar met geld kun je wel alles kopen wat je lichamelijk nodig hebt... Dan maar liefdeloze seks :') Nee ik zou echt voor geld gaan. Heb nog nooit een echte relatie gehad dus ik weet ook niet wat ik mis.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:10

Als er geen geld in huis is, gaat de liefde de deur uit, wijze woorden van mijn overgrootmoeder.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:12

We hebben het hier allemaal over relaties, wat dacht je van je moeder, zus(je), broer(tje), vader en je vrienden. Zonder hun zou er voor mij geen leven zijn

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:13

Mindim, nee klopt, ik bedoel: dan sla IK me er wel doorheen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:13

inochiyo schreef:

Uhm sinds wanneer ben je straatarm als je geen GSM of pc hebt? :') Dat is echt niet straatarm hoor. Dat is een luxe, net als een paard hebben ;) Je bent arm als je jezelf niet van de belangrijkste behoeftes kan voorzien; eten, drinken, onderdak. En dan als extra behoefte iets als een douche ofzo. Dus, no offence, straatarm is echt het laatste wat je wilt...

Ik zou daarentegen wel graag met mijn ware liefde in een hutje op de hei willen wonen zonder luxe dingen als een mobiel en pc etc. Al is dat best lastig voor te stellen als fotograaf :')

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:15

Ojajoh schreef:
hmm moeilijk, ik ben een gevoelsmens en zou daarom zeggen liefde....

Maar...liefde kan geen eten en drinken kopen en zonder dat ga ik dood en valt er niks lief te hebben..

;)

Valkjelover schreef:
Geld :) , dan koop ik een paard en heb ik genoeg liefde :')

Hier hetzelfde :=