Ik zit sinds net in het gips met me been en moet werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:46

had me gisteren al ziek gemeld omdat er al advies van de huisarts was niet te gaan werken..
en toen gezegd dat ik naar ZH ging voor een foto.
waarop hij zei als het gekneust is kom je maar werken.
is zei toen al dat kan niet moet met me been omhoog
daarna gezegd dat ik in gips zit.

en verder gevraagd na oplossing of ideeen maar niks meer gehoord ja wat dan..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:47

S_en_Z schreef:
Haha ik zou ook op krukken erheen gaan , gaan zitten met been omhoog en zeggen zo, ik ben er! Moet 10 dagen omhoog met m'n been dus Uh.. Welk werk heb je voor me bedacht?

Daar denk je wel anders als je met zo'n zere enkel zit hoor.

Ik heb in januari mijn enkel gebroken en geloof me; neem je rust. Ik heb dat ook gedaan, maar heb er nu bijna 9 maanden later nog last van, dus hou je aan de dokters advies! Jammer voor hem, had hij maar extra personeel moeten hebben voor deze situaties.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:48

ontslaan kan hij je niet als je je ziek hebt gemeld
hij moet me ziekmelden en hoor ik het wel
ben echt niet te beroerd om te gaan werken maar vraag me nu effe af hoe..
als ik iets van loop gips heb is het anders

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:49

Joscaa schreef:
S_en_Z schreef:
Haha ik zou ook op krukken erheen gaan , gaan zitten met been omhoog en zeggen zo, ik ben er! Moet 10 dagen omhoog met m'n been dus Uh.. Welk werk heb je voor me bedacht?

Daar denk je wel anders als je met zo'n zere enkel zit hoor.

Ik heb in januari mijn enkel gebroken en geloof me; neem je rust. Ik heb dat ook gedaan, maar heb er nu bijna 9 maanden later nog last van, dus hou je aan de dokters advies! Jammer voor hem, had hij maar extra personeel moeten hebben voor deze situaties.

gelijk.. advies moet ik zeker doen straks ben ik verder van huis..

friendly

Re: Ik zit sinds net in het gips met me been en moet werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:11

Ik vind het ook een beetje apart dat je niet ziek mag melden volgen vjestagirl... Waar slaat dat nou weer op in het bedrijfsleven? Als ik hondsberoerd ben en overgeef ed ga ik echt niet naar mijn werk onder t mom van: dan maar aangepast werk. Of bedoelde je soms in die specifieke geval omdat ts niet ziek als in griep oid is maar een tijdelijke handicap heeft zeg maar? In dat laatste geval snap ik al je antwoorden wel beter, in het eerste geval totáál niet.

Succes met je herstel ts! Hou in ieder geval je werkgever continue op de hoogte, dan kan ie in ieder geval nooit beweren dat hij niet op de hoogte is. Verder gewoon je rust nemen en braaf doen was de arts zegt, dan herstel je het snelst :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 16:14

friendly schreef:
Ik vind het ook een beetje apart dat je niet ziek mag melden volgen vjestagirl... Waar slaat dat nou weer op in het bedrijfsleven? Als ik hondsberoerd ben en overgeef ed ga ik echt niet naar mijn werk onder t mom van: dan maar aangepast werk. Of bedoelde je soms in die specifieke geval omdat ts niet ziek als in griep oid is maar een tijdelijke handicap heeft zeg maar? In dat laatste geval snap ik al je antwoorden wel beter, in het eerste geval totáál niet.

Succes met je herstel ts! Hou in ieder geval je werkgever continue op de hoogte, dan kan ie in ieder geval nooit beweren dat hij niet op de hoogte is. Verder gewoon je rust nemen en braaf doen was de arts zegt, dan herstel je het snelst :)

Thanks zal ik doen...
Pieker alleen helpp heb een paard en vier kids..
Drie kunnen zelf naar school
Me ouders zijn op vakantie

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:14

Volgens mij wordt hier ook geen griep mee bedoelt.....
Dan het liefst thuis blijven OOK de werkgever heeft dat het liefst voordat het hele bedrijf is aangestoken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:37

een werkgever heeft niet de bevoegdheid, of de kunde, om te oordelen, of je wel of niet ziek bent. daarover moet de arbodienst oordelen. de werkgever kan dan alleen bepalen, dat ie betaald, of niet..(als je b.v. zonder een geldige reden thuis bent)

http://www.fnvbondgenoten.nl/werk_en_in ... ekmelding/

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:55

Super tip je link...

Staat duidelijk een arboarts kijkt of ik kan werken je baas kan je niet verplichten..
Eerdat ik daar pas voor word op geroepen duurt zeker twee wk...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:18

Nou, heel officieel kan ik me op mijn werk ook niet ziek melden, maar moet ik met mijn leidinggevende overleggen of ik met ziekteverlof kan :) Het is hetzelfde, maar klinkt anders :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:35

Even update..
Er werd ergens gezegd waarom meteen de bond bellen...
Om te weten hoe ik in me recht sta...
Nou dit werd gezegd
Als je ziek bent.. Is je werkgever je niks verplicht zolang er geen arboarts naar gekeken heeft...
Hij moet me ziekmelden..
Nu mag ik woensdag terug ipv volgende week dinsdag..
Dan kijken hoe of wat..
Kreeg al app van collega als ik loopgips heb dan kan ik wel weer komen had hij gezegd..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:37

Is er een mogelijkheid om ontslag te nemen en weg te gaan bij die werkgever := ?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:46

TS, ik vind je Nederlands erg onduidelijk overkomen, dat is wel wat lastig lezen. Verder stel ik je in het gelijk.

Verder mag een werkgever NIET vragen naar wat je hebt etc. Als werknemer ben je NIET verplicht te vertellen wat je hebt en hoeveel zeer je hebt. Bepaalde bedrijven hadden callcenters ingehuurd om de ziekmeldingen te registreren en dit werd dan ook zeer straf beboet!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:48

Ik ben het eigenlijk eens met jou dat je niet moet gaan werken, maar hoe zit je in het gips dan? Je hele voet? Of tot je enkel? heb je n spalk?
Want dat de arts zegt dat je 10 dagen met je been omhoog moet is meer een 'gezegde'.
Je kunt namelijk niet 10 dagen 24 uur met je pootje omhoog.
Persoonlijk denk ik, omdat je niet heel lichamelijk zwaar werk doet, dat het best mogelijk is om wat uurtjes te werken. weet niet hoeveel je uur je dan op een dag zou werken? maar denk dat je n uurtje of 5 a 6 wel moet kunnen redden me tje gipsen pootje. Kijk in hetgips zitten is niet ideaal, maar je kunt best proberen er voorzichtig op te lopen, gips is hardgenoeg als je maar neit de wandelvierdaagse erop loopt.

Plus je hebt t maar voor 10 dagen nodig? of voor langer?
Je kunt tijdens je werk gewoon gaan zitten en heen en weer rollen op je stoel. heb zoon zadelkruk? ideaal..
gewoon n paar stappen terug doen qua tempo. Ik denk dat dat best kan. In principe heb je niet iets chronisch of een gigantische breuk. Met gips om je been kun je het ook niet echt erger maken..
Als je thuis komt ga je gewoon met het beentje omhoog..
Ik zeg dit omdat het echt een behoorlijk gedoe is met de arbo en je baas als je weigerd te werken. ook al is het op dokters advies. Tuurlijk moet je dat respecteren maar je moet je ook bedenken dat je nu een baan hebt en je je baas eigenlijk te vrien dmoet houden anders ben jij de eerste die eruit vliegt als het iets minder gaat en dat wil je echt niet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:02

RoyceMack schreef:
Ik ben het eigenlijk eens met jou dat je niet moet gaan werken, maar hoe zit je in het gips dan? Je hele voet? Of tot je enkel? heb je n spalk?
Want dat de arts zegt dat je 10 dagen met je been omhoog moet is meer een 'gezegde'.
Persoonlijk denk ik, omdat je niet heel lichamelijk zwaar werk doet, dat het best mogelijk is om wat uurtjes te werken. weet niet hoeveel je uur je dan op een dag zou werken? maar denk dat je n uurtje of 5 a 6 wel moet kunnen redden me tje gipsen pootje. Kijk in hetgips zitten is niet ideaal, maar je kunt best proberen er voorzichtig op te lopen, gips is hardgenoeg als je maar neit de wandelvierdaagse erop loopt.

Je kunt tijdens je werk gewoon gaan zitten en heen en weer rollen op je stoel. heb zoon zadelkruk? ideaal..
gewoon n paar stappen terug doen qua tempo. Ik denk dat dat best kan. In principe heb je niet iets chronisch of een gigantische breuk. Met gips om je been kun je het ook niet echt erger maken..
Ik zeg dit omdat het echt een behoorlijk gedoe is met de arbo en je baas als je weigerd te werken. ook al is het op dokters advies. Tuurlijk moet je dat respecteren maar je moet je ook bedenken dat je nu een baan hebt en je je baas eigenlijk te vrien dmoet houden anders ben jij de eerste die eruit vliegt als het iets minder gaat en dat wil je echt niet.

Heeeel raar advies dit. Het is zeker niet zo dat je een breuk niet erger kunt maken als hij in het gips zit! Weet niet waar je dat vandaan hebt? Die eerste tien dagen is de periode waarin die breuk heelt, als er dan te veel speling tussen de breuk zit dan ben je na tien dagen nog net zo ver van huis! Ná die tien dagen kun je het weer iets gaan belasten, omdat dan de eerste aanhechting al plaats heeft gevonden.
TS, belast je been zo min mogelijk die eerste dagen hoor! Als dit niet goed aangroeit en je houdt hier last van dan ben je veel verder van huis! Nu kun je tien dagen niet werken, maar als je dalijk chronische artrose krijgt in je enkel (ik noem maar iets) omdat je het niet goed hebt laten helen, dan kun je helemaal niet meer werken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:36

Jeetje, RoyceMack, heb je zelf al eens met een lichaamsdeel in het gips gezeten? Zoals je schrijft lijkt het van niet. Je gaat echt niet voor je lol met je poot in het gips zitten, zodat je niet kunt werken. Snap echt niet dat je schrijft wat je schrijft. Doktersvoorschriften zijn er niet voor niets, en loopgips heet niet voor niets loopgips. Als je dat niet hebt, kun je er dus niet op lopen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:48

Ik moet smakelijk lachen om het advies en de uitleg van RoyceMack :D
Wat de anderen hierboven zeggen inderdaad. En met het been omhoog is een gezegde????
Nee, dat heeft een functie. Voet hoger dan de knie, dat is tegen zwelling.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:45

RoyceMack schreef:

Pfff is dit een advies sorry mee eens met de rest van de reactie over jou geschreven stukje
Ik moet idd met me poot omhoog waar ga ik die laten tijdens het knippen
Denk niet dat jij ooit gips om je been hebt gehad en ook niet kan voelen hoe het is als je been te laten hangen..
Hoe moet ik een staand beroep uitvoeren en dan knippen met een gips been
Wat in een spalk zit van teen tot onder me knie en rust moet hebben...

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:47

kleinvosje schreef:
Jeetje, RoyceMack, heb je zelf al eens met een lichaamsdeel in het gips gezeten? Zoals je schrijft lijkt het van niet. Je gaat echt niet voor je lol met je poot in het gips zitten, zodat je niet kunt werken. Snap echt niet dat je schrijft wat je schrijft. Doktersvoorschriften zijn er niet voor niets, en loopgips heet niet voor niets loopgips. Als je dat niet hebt, kun je er dus niet op lopen...

Dank u

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:37

Iemand anders kan je been wel omhoog houden :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:50

ja je baas bv

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 20:00

_/-\o_ _/-\o_

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:25

Ik denk dat RoyceMack geen ervaring heeft met het kappersvak en ook niet met het in het gips zitten. Het is echt niet zo simpel als je het verteld. Het omhoog leggen zeggen ze niet voor de lol dat is nu eenmaal de fijnste positie op dat moment en om dan op je benen te staan of je been te laten afhangen is verre van prettig en zul je ook niet erg lang vol houden en je kan moeilijk tegen de klant zeggen even 10 minuten wachten moet even me been omhoog leggen kan ik zo weer verder daar komen ze niet voor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:37

Ik ben gaan werken met:

- een gebroken schouder
- voet in het verband want er was een 12cm lange nagel doorheen gegaan (dus op krukken met de bus naar het werk)
- een gebroken rug op 2 plaatsen (dit heb ik zelfs 2x gedaan!)
- een ontstoken hand dat op ontploffen stond van het vocht en de pus (rechterhand en ik ben rechts dus werk was een dik probleem)

Mijn advies? Wees eerlijk tegen jezelf, denk aan je eigen gezondheid en blijf thuis als de pijn niet te harden is, als je denkt dat het je meer schade gaat toebrengen en als de arts het zo adviseert.
Ik ben zo dom geweest om telkens door te werken, met als gevolg dat het telkens erger en erger werd en ik gewoon thuis werd geschreven door de huisarts met een verbod om de woning te verlaten.

Het heeft me 2x een job gekost, maar ik heb er nooit een seconde spijt van gehad. Een werkgever die niet aan jouw gezondheid denkt is jouw diensten niet waard.

Het klopt dat als je tijdelijk werkongeschikt bent voor je huidige functie, je werkgever het recht heeft om een nieuwe functie voor je te vinden die wel bij je mogelijkheden past. Ik zie alleen niet in wat voor job een kapster nog kan doen waarbij ze haar beide benen niet nodig heeft :=

Je bent ook ten alle tijde zélf verantwoordelijk voor je vervoer naar het werk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:50

Mirranda schreef:
Ik zit zelf al weken in het gips van lies tot enkel en mijn werkgever heeft ook mijn vervoer geregeld en betaald hoor. En in goed overleg werk ik 3 dagen ipv. 5 omdat het zitten met been omhoog niet onder het bureau past (en dus ook arbo technisch niet verantwoord is) en dat hou je zonder rugklachten niet echt lang vol.
Ik krijg dus gelegenheid om op de tussenliggende dagen mijn rug te sparen en te herstellen (energie opdoen) en aan revalidatie te werken.

Herstel is voor beide partijen van groot belang.

En dit vind ik dus een super oplossing.

De werkgever investeerd en de medewerker komt werken.

Veel mensen die gewoon thuisblijven hoor