Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Re: Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 00:30

Vind het vooral rot omdat hij nu zei dat hij al 2 jaar twijfelde. Goed, niet elke dag en hij heeft hele leuke momenten gehad. Maar toch die twijfels waren voor hem nu op Zijn hoogtepunt en kon hij er niet langer meer door. Dat neem ik hem wel kwalijk dat hij zolang heeft gezwegen in de hoop dat alles wel zou goed komen zonder praten of eraan te werken. Ach ja

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:15

:(:) blijf vooral vooruit kijken!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:29

witteRaaf schreef:
Vind het vooral rot omdat hij nu zei dat hij al 2 jaar twijfelde. Goed, niet elke dag en hij heeft hele leuke momenten gehad. Maar toch die twijfels waren voor hem nu op Zijn hoogtepunt en kon hij er niet langer meer door. Dat neem ik hem wel kwalijk dat hij zolang heeft gezwegen in de hoop dat alles wel zou goed komen zonder praten of eraan te werken. Ach ja

Mooi banketstaaf en een grote dombo, wel een huis kopen terwijl je twijfelt en nu!!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:04

bigone schreef:
witteRaaf schreef:

Mooi banketstaaf en een grote dombo, wel een huis kopen terwijl je twijfelt en nu!!

Indd. dat is best banketstaaf.
Sterkte ts :(:)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:49

Pfff jammer dat het zo is moeten lopen TS (ergens toch 2 jaar 'verspild', tenzij jij dat niet zo voelt natuurlijk)
Ik hoop (en denk) dat dit wel het beste is voor je. Nu heb je lekker wat me-time en hoef je niet constant emotioneel met hem betrokken te zijn. Veel sterkte TS!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:50

Mer1980 schreef:
Hmmm ik lees die topic en er komt direct zo'n achterlijke reclame banner op bokt van : Ik wil scheiden.... lekker dan.

Maar wat moet jij het moeilijk hebben, zo'n emotionele achtbaan. Maar probeer niet te trekken aan een dood paard, als zijn gevoel weg is, of deels weg kun je dat niet zomaar veranderen. je kan alles voor elkaar hebben, een super partner, leuk huisje boompje beestje, maar nog niet gelukkig zijn. Dat hoeft niet altijd bindingsangst te zijn, maar dat je gewoon uit elkaar groeit. Op een andere spoor / perron staan zoals je zelf zegt. En dat het gevoel weggaat is niet gek, maar het gebeurt zelden tegelijk bij partners. Hij wil je ergens niet kwijt omdat hij je geen verdriet wil doen, maar als zijn gevoel echt (deels) anders / weg is komt dit vroeg of laat toch tot een eind. Hoe moeilijk ook.... als jullie voor elkaar bestemd zijn kom je wel weer bij elkaar, maar ik zou als ik jou was toch even voor jezelf kiezen desnoods tijdelijk....

Héél goed verwoord!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:04

Tjee meis, wat een oetl*l zeg! Die ben je beter kwijt dan rijk (al zal dat nu misschien nog niet zo voelen :(:) ) Goed van je dat je duidelijkheid hebt geëist! De uitkomst was misschien niet wat je wou maar je weet nu wel waar je aantoe bent.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:12

Dikke knuffel, heel veel sterkte het is altijd vreselijk als één ban beide partners het gevoel 'kwijt' is....

En je mag verdrietig zijn, bel je beste vriendin, ga bij haar een goeie jankfilm kijken, vreet een week lang alleen maar chocolade en ijs, jank je ogen uit je kop en ga daarna zitten om de rest te regelen....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:50

Nou ja dat hij dan 2 jaar geleden ook wel kunnen zeggen, je wordt er ook niet jonger op hé. Maar heel veel sterkte, het zal toch weer heel hard wennen zijn. Maar je weet het, als er iets is of je wilt eens gaan rijden en ondertussen eens goed je hart luchten, laat je het maar weten.
Dikke knuffel.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 13:50

Ondertussen zijn de gemoederen wat gaan liggen. Ik woon nog steeds in hetzelfde huis, alleen aparte kamers en we proberen elkaar wat te ontlopen. Ik blijf momenteel owv de poezen en omdat hij moet uitzoeken of hij me kan uitkopen (waarsschijnlijk wel). Wanneer die kogel erdoor is, kan ik definitief verder.
Gisteren sprak hij me aan, dat hij het akward vond dat we elkaar nog zien. Hij zei dat hij had gehoopt dat ik terug naar mijn ouders zou gaan (op een nogal onbeschofte manier).
Ik zei hem dat het huis nog steeds ook op mijn naam staat, alsook de lening. En dat ik mijn luxe van eigen slaapkamer en badkamer, met thuis van de poezen, niet ga achterlaten zolang ik geen zekerheid heb over of hij me al dan niet kan uitkopen. Zou wel makkelijk zijn voor hem!
De sfeer is lastig, ik ben zoveel mogelijk uit huis en neem 's avonds de poezen mee naar boven (die dat uiteraard heel gezellig vinden!) :).
Hij is ook vooral uit huis. Soms is hij wel vriendelijk, soms is hij enorm onbeschoft en arrogant. Ik probeer er mij niet teveel mee in te laten op die achtbaan dat maar blijft duren....
Gisteren zei hij me nog dat hij naar de bank zou gaan om de VISA gegevens terug op zijn naam alleen te zetten. Ik herinnerde mij dat de kaart nog in mijn portefieulle stak en dat ik ze hem zou geven.
'Dat hoeft niet, ik heb ze er zelf al uitgehaald'...
Hij heeft dus in mijn handtas gezeten, vind ik niet leuk.
Nog even...

Ik ben aan het uitkijken naar een goedkoop appartement. Liefst kopen, zeker als ik mijn som geld terug krijg. Dan krijgen mijn poezen een eigen thuis en kan ik later als ik alsnog iemand tegenkom verhuren. Ik wil nooit nog die miserie waar ik nu inzit, om geen eigen stek te hebben en de stress die erbij komt zien.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:05

Goh, aan die misérie begin je dan hé. Jammer dat hij zo tegen je doet nu. Het is bijna voorbij, beetje vriendelijk zijn is dan niet te veel gevraagd lijkt me. Als er één iemand pissed mag rondlopen, dan ben jij het wel.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:11

Zou relatiecoaching/therapie een oplossing kunnen zijn?

En even relativeren: je hebt nóóit, met welke vent dan ook, de zekerheid dat hij voor altijd bij je zal blijven.

Je vriend is gewoon heel erg realistisch (1/3 huwelijken sneuvelt tegenwoordig?), eigenlijk is dat natuurlijk geen slechte eigenschap. Het is alleen niet wat je wilt horen..

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:30

Dat stadium zijn we allang voorbij jasmijn159.
Vriend maakt duidelijk geen moeite meer te willen steken in onze relatie, onder welke vorm dan ook.
Het enige wat nu telt is eruit gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:19

Ts, ik had je al eerder verteld dat je nu hard moet zijn en zo snel mogelijk je eigen zaken moet regelen, hebben jullie een gezamenlijke bankrekening, die visa, leuk maar weet je zeker dat hij echt op zijn naam en rekening is gezet? Ik weet het, k*tvragen maar straks koopt meneer van alles op beide namen en ben jij de l*l.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:29

Blijkbaar verhardt de sfeer, wees op je qui vive. Ga niet uit van de goedheid van een ander. Dek je aan alle kanten in, haal eventuele waardevolle zaken die eigendom van je zijn weg. Geen gezamenlijke rekening meer enz. Hebben jullie een samenlevingscontract?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:42

eens met Nikka en Bigone...better safe than sorry

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:54

Ik denk dat ik te braaf en goed gelovig ben met momenten... Iemand dat je bijna 6 jaar lief en leed mee hebt gedeeld kan je nog zo doen verbazen. Hier in België werken we niet met contracten. Gewoon aan het gemeentehuis gaan aangeven als we niet meer samenwonen, verder niets. Mijn loon ga ik volgende maand op mijn eigen rekeningnummer laten storten. En dan hup naar een nieuw leven zeker.. (Met wel een erg bang en klein hartje). Ik hoop dat ik nooit het vertrouwen in mensen verlies door dit. Zou ik erg jammer vinden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:13

Zorg er wel voor dat je dan morgen meteen een rekening opent en daar de helft van het spaargeld dat jullie hebben op stort. Als je er tenminste recht op hebt.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:18

Ben het wel met Bigone eens. Het klinkt wat cru om iemand niet te vertrouwen waar je jarenlang lief en leed mee heb gedeeld, maar een kat in het nauw kan rare sprongen maken.
Zorg dat hij geen schulden kan maken op beider naam. Dus niet met een creditcard, maar ook niet van de gezamenlijke rekening of flexibel krediet. Je zal niet de eerste zijn die zich laat verrassen

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:42

Hij is echt gek geworden!
Alle afspraken met de bank gemaakt, nu moet hij nog net naar notaris. Gisteren is hij niet naar huis komen slapen, hij zou iets met een vriend gaan eten en daar blijven slapen. Alleen heb ik die vriend wel de hele avond online gezien en weet ik sinds daarnet dat hij effectief al aan het daten is. Ik woon hier nog!!
En dan vanmiddag belde hij me nog melancholisch dat hij spijt had nooit gesproken te hebben over Zijn gevoelens, dat hij eraan had kunnen werken anders. En dat als hij nu op bepaalde plaatsen komt hij aan mij denkt en het plezier dat we maakte, dat hij dat mist nu hij me zo weinig ziet of hoort.
Wat een l*l!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:49

Die is goed van het padje af zeg..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:06

Jeetje TS, t lijkt alsof ik 't verhaal van mij en mijn ex lees (op het samen wonen na dan, en een relatie van 2 jaar). Ik word kwader bij elk detail wat ik lees. Wat een klootzakken kunnen mannen ook zijn!

Hele dikke knuffel :(:)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:45

Lijkt me dus meer en meer de juiste beslissing dat je genomen hebt!! En och, als meneer zich even wat eenzaam voelt, zal hij wel bij je aankloppen. Zo ken ik er nog wel en heb ik zelf ook al meegemaakt. Zielig gewoon. Waarschijnlijk ziet hij je nu nog als plan B.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:52

hij is een beetje de weg kwijt denk ik zo..

probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken en vooruit te kijken hoe moeilijk dat ook is.
het zou fijn zijn als alles snel geregeld is.

sterkte! :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:22

oh jee, dit is zo herkenbaar voor me. Mijn ex (19 jaar relatie) pieste buiten de pot. Helaas had die meid ook een reserve achter de hand, waar ze uiteindelijk voor koos. Meneer zat helemaal stuk (ik woonde toen ook nog samen met hem in ons huis). Maar...niet getreurd..nao disse weer 'n frisse, dus hij zat na een dag of 2 treuren een nieuw exemplaar te zoeken op internet. Ondertussen was ik druk op zoek naar een huis en pensionstal voor paardlief. Dit kostte natuurlijk even tijd. Hij zette er lekker vaart achter, en zo kwamen, terwijl wij allebei nog in ons huis woonden, de eerste spullen van zijn nieuwe vlam in huis. Lampen, accessoires etc. Hij snapte niet dat ik dit nogal respectloos vond????? En opeens...was daar een jonge hond....die had hij destijds stiekem met de eerste snol aangeschaft, maar haar nr. 2 wilde dat beest niet in huis. Wij werkten allebei fulltime, ik was altijd als eerste thuis. Toen ik vroeg hoe hij zich dit voorstelde, het leek mij nogal zielig voor zo'n jong diertje om van half 8 's ochtends tot 5 uur 's middags alleen te zitten, kreeg ik weer zo'n geïrriteerde reactie, ik moest niet zo moeilijk doen. Dat hondje werd dus in het schapenhok gezet, binnen op de deel. Dat arme dier kon er natuurlijk niets aan doen, dus zodra ik thuis kwam ging ik met hem wandelen, zodat hij z'n blaas en darmen kon legen. Uiteindelijk vond ik een huis, stal en ging ik verhuizen. Hij ging direct samenwonen en na een maand of 2 was ze zwanger. Ik weet zeker dat zij niet weet wat hij allemaal heeft uitgespookt. Heb ook geen idee of zij wist dat ik daar nog woonde. Mijn ex was 18 jaar een super betrouwbaar, rustig en aardig mens maar nadat dit allemaal ging spelen ook totaal onherkenbaar. Het was net of ik met dr. Jekyl en mr. Hyde samenwoonde. Ik heb het daar enorm zwaar mee gehad, kon gewoon niet snappen dat hij niet meer was wie hij altijd was. Wat me enorm heeft aangegrepen was het feit dat ik niet meer een gewoon normaal antwoord kon krijgen, alsof ik tegen een muur praatte. Daar word je dan dus boos door, maar dat helpt ook niet om een reactie te krijgen. Iedereen zag wel dat hij compleet de weg kwijt was, maar hijzelf was er 100% van overtuigd dat hij prima in orde was. Ik ben weer overeind gekrabbeld, heb lekker de tijd genomen in m'n eigen huis, leuke dingen gedaan en uiteindelijk een nieuwe liefde gevonden waar ik nu 3 jaar mee getrouwd ben. Mijn ex vroeg me destijds nog of we 'vrienden' konden blijven?? Aangezien ik geen vrienden wil die me besodemieteren, heb ik daar vriendelijk voor bedankt :D . TS, ik vrees dat de persoon die jij kende er niet meer is. Kies voor jezelf en gebruik je gezonde verstand.