En wij gaan vooral voor het feest dus

De rest van de dag (foto's enz) gaan natuurlijk ook wel al in het thema mee, maar we willen er gewoon een gezellige avond van maken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Davinia_ schreef:Ik vraag me af waarom mensen tegenwoordig wel mensen 's middags en 's avonds uitnodigen, maar niet met het eten?
Dit vind ik persoonlijk niet kunnen
Waarom wil je ze er dan niet bij hebben met het eten? Word dit te duur? Of zijn ze daar niet bijzonder genoeg voor?
Ik zie het in mijn omgeving ook steeds vaker dat ze op het stadhuis verwacht worden en dan 's avonds met het feest.
verootjoo schreef:Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet en vermoed ook gewoon dat de verwarring ontstaat doordat er op de kaart alles staat en de daggasten een speciale brief/kaartje erbij krijgen.op de kaart zet je toch altijd wanneer en waar er getrouwd wordt, wel of geen kerkdienst en de uitnodiging voor het feest? Mensen kunnen zelf kiezen of ze ook overdag komen of alleen 'savonds, ook met werk enzo...
Davinia_ schreef:Verootje, toevallig heeft mijn schoonzusje wel zo'n kaart gehad, waarop staat 'We verwachten jullie om 13.00 in de kerk, vervolgens doen we met zijn allen nog een drankje en daarna verwachten we jullie om 20.30 weer op het feest'. Terwijl vrienden van haar weer andere kaarten hadden gehad met alleen uitnodiging voor het feest of uitnodiging voor de hele dag inclusief eten.
Wij hebben inmiddels een aantal trouwkaarten gehad en dan gaat het inderdaad zo, maar bij schoonzusje stond echt op de kaart dat ze om 1 uur in de kerk werden verwacht en 's avonds op het feest.
verootjoo schreef:Davinia_ schreef:Verootje, toevallig heeft mijn schoonzusje wel zo'n kaart gehad, waarop staat 'We verwachten jullie om 13.00 in de kerk, vervolgens doen we met zijn allen nog een drankje en daarna verwachten we jullie om 20.30 weer op het feest'. Terwijl vrienden van haar weer andere kaarten hadden gehad met alleen uitnodiging voor het feest of uitnodiging voor de hele dag inclusief eten.
Wij hebben inmiddels een aantal trouwkaarten gehad en dan gaat het inderdaad zo, maar bij schoonzusje stond echt op de kaart dat ze om 1 uur in de kerk werden verwacht en 's avonds op het feest.
maar dan ga je toch gewoon alleen naar het feest en meld je je af voor de kerk? Daar neem je toch geen vrije dagen voor op
Het is niet zo dat je dan verplicht bent en ze je 'savonds niet meer binnenlaten neem ik aan