trouwen in 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:53

Overigens is het thema bij de meeste al bekend, dus kan t net zo goed hier neer zetten; het wordt een 50's feest. Inclusief alles wat daarbij hoort.

En wij gaan vooral voor het feest dus :j

De rest van de dag (foto's enz) gaan natuurlijk ook wel al in het thema mee, maar we willen er gewoon een gezellige avond van maken.
Laatst bijgewerkt door sans6 op 09-09-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:54

Wat zijn jullie al ver met de organisatie zeg.
Wij gaan ergens in mei trouwen, maar hebben nog niks definitief.

Willen iig een klein clubje (ong 40 man), die de hele dag blijven, en dus bij alles meedoen.
Verder High Tea en BBQ, camping met overnachtingsmogelijkheden en lekker relaxed verder.
Jurk wordt nog een probleem, want moet iig niet wit, en met comfortabele weide rok (dus Gala wordt ook al lastig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:57

Joolien schreef:
[***] schreef:
Ik hou het ook niet de hele dag vol, ik heb artrose en savonds heb ii gewoon veel pijn :j

Jij ook al artrose, waar? Ik in mn rug, dus ik kan ook niet de hele dag staan en doen.

Overal :=

Dus een rustige maar mooie dag moet het worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:04

Jans schreef:
Joolien schreef:

Jij ook al artrose, waar? Ik in mn rug, dus ik kan ook niet de hele dag staan en doen.

Overal :=

Dus een rustige maar mooie dag moet het worden :D

Oh oeps := Dus geen killer heels voor jou!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:05

Wel killer heels :D loop ik normaal ook regelmatig op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:08

Jans schreef:
Wel killer heels :D loop ik normaal ook regelmatig op :')

Lol dat vind ik knap :P

Anoniem

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:14

Tis toch al kapot zeg ik dan :))

Ik heb veel meer last van mn enkels op platte schoenen. := ondanks dat ik er wel veel op loop, ook veel blootsvoets

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:19

Wat leuk Sans, zo'n thema! :D Moeten de gasten dan ook in van die jurkjes komen?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:58

zou wel t leukst zijn maar kan ik natuurlijk niet iedereen verplichten :j

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:03

Mag ik hier ook mee kletsen? Wij gaan ook volgend jaar trouwen, begin september. Ben 2 weken geleden gevraagd bij de Grand Canyon in de USA. Nu langzaam aan het orienteren, het wordt waarschijnlijk een strandbruiloft. Maar wij zullen ook waarschijnlijk gebruik maken van de diensten van een weddingplanner, deze komt as donderdag voor een eerste gesprek. Ben benieuwd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:03

Mellis, ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaringen met een weddingplanner dan. :j Ook qua taken-kosten-verhouding.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:17

Welkom Melis86. Wat romantisch ook!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:33

Bedankt. De kosten zijn we al van op de hoogte. Je kunt zelf kiezen hoeveel uur je een wedding planner wenst in te zetten. Van het regelen van heel de bruiloft, tot enkele onderdelen. Bij de meeste weddingplanners zit je overigens wel vast aan een minimum aantal uur, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Verder zijn ze op de dag zelf aanwezig als ceremoniemeester.

Ik ben erg benieuwd hoe donderdag het gesprek verloopt. En op basis daarvan zullen we verder kijken of we het daadwerkelijk gaan doen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:48

Ik kreeg vanmorgen bericht dat ik 2 verschillende trouwzalen in optie heb staan :-) Deze week even een datum prikken om beide te bezichtigen en dan een keuze te maken. Offerte aanvragen voor de feestlocaties zijn ook de deur uit, dus nu eens kijken naar de gangbare zaken zoals ringen, bloemen, vervoer etc.

We hebben nog 10 mnd en gezien ik voor mijn werk relatie evenementen voor 350 personen heb georganiseerd, heb ik geen stress voor een feestje met 90 man gelukkig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:52

Davinia_ schreef:
Ik vraag me af waarom mensen tegenwoordig wel mensen 's middags en 's avonds uitnodigen, maar niet met het eten?
Dit vind ik persoonlijk niet kunnen :o
Waarom wil je ze er dan niet bij hebben met het eten? Word dit te duur? Of zijn ze daar niet bijzonder genoeg voor?
Ik zie het in mijn omgeving ook steeds vaker dat ze op het stadhuis verwacht worden en dan 's avonds met het feest.

op de kaart zet je toch altijd wanneer en waar er getrouwd wordt, wel of geen kerkdienst en de uitnodiging voor het feest? Mensen kunnen zelf kiezen of ze ook overdag komen of alleen 'savonds, ook met werk enzo...
Wij hebben voor de daggasten speciale inlays met extra info en die worden vanaf 11.30 verwacht bij mijn ouders en volgen het hele programma. De rest niet, maar op hun kaart staat wel wanneer er getrouwd wordt en de kerkdienst.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:56

Verootje, toevallig heeft mijn schoonzusje wel zo'n kaart gehad, waarop staat 'We verwachten jullie om 13.00 in de kerk, vervolgens doen we met zijn allen nog een drankje en daarna verwachten we jullie om 20.30 weer op het feest'. Terwijl vrienden van haar weer andere kaarten hadden gehad met alleen uitnodiging voor het feest of uitnodiging voor de hele dag inclusief eten.
Wij hebben inmiddels een aantal trouwkaarten gehad en dan gaat het inderdaad zo, maar bij schoonzusje stond echt op de kaart dat ze om 1 uur in de kerk werden verwacht en 's avonds op het feest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:04

verootjoo schreef:
op de kaart zet je toch altijd wanneer en waar er getrouwd wordt, wel of geen kerkdienst en de uitnodiging voor het feest? Mensen kunnen zelf kiezen of ze ook overdag komen of alleen 'savonds, ook met werk enzo...
Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet en vermoed ook gewoon dat de verwarring ontstaat doordat er op de kaart alles staat en de daggasten een speciale brief/kaartje erbij krijgen.
Op een trouwkaart staat nl. alles, maar dat wil niet zeggen dat je ook moet komen. M.i. is een avonduitnodiging dus niet dat je verplicht moet komen bij het stadhuis/kerk. Dat is echt meer voor de daggasten en een ieder die op eigen gelegenheid er bij wil zijn.

Je gaat toch geen middag vrij nemen om naar het saaie gewauwel van een ambtenaar in de burgerlijke stand te luisteren en de rest van de dag aan je lot overgelaten worden om ’s avonds weer langs te gaan.

Het zal wel nieuw zijn, maar daggasten zijn bij mij daggasten die de hele dag meegaan, incl. eten en niet mensen die je tussen 13.00 uur en 20.00 uur aan hun lot overlaat. Dus m.i. zijn mensen of niet duidelijk met hun kaart of mensen snappen zo’n kaart tegenwoordig niet meer := (of zijn er toch echt krentenkakkers die beledigd zijn als ze x en y niet bij het stadhuis zien en wel ’s avonds := )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:20

Davinia_ schreef:
Verootje, toevallig heeft mijn schoonzusje wel zo'n kaart gehad, waarop staat 'We verwachten jullie om 13.00 in de kerk, vervolgens doen we met zijn allen nog een drankje en daarna verwachten we jullie om 20.30 weer op het feest'. Terwijl vrienden van haar weer andere kaarten hadden gehad met alleen uitnodiging voor het feest of uitnodiging voor de hele dag inclusief eten.
Wij hebben inmiddels een aantal trouwkaarten gehad en dan gaat het inderdaad zo, maar bij schoonzusje stond echt op de kaart dat ze om 1 uur in de kerk werden verwacht en 's avonds op het feest.

maar dan ga je toch gewoon alleen naar het feest en meld je je af voor de kerk? Daar neem je toch geen vrije dagen voor op :?
Het is niet zo dat je dan verplicht bent en ze je 'savonds niet meer binnenlaten neem ik aan :=

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:23

Wat een leuk topic dit! En gefeliciteerd voor alle mensen die gaan trouwen.
Toevallig heb ik vandaag ons huwelijk geboekt: 4 juli 2014 om 14.00u wordt het voor ons (Onafhankelijkheidsdag :D). Op 3 januari gaan we in ondertrouw, maar de rest moet nog uitgewerkt worden. Nu lekker rondsnuffelen naar jurken :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:27

verootjoo schreef:
Davinia_ schreef:

maar dan ga je toch gewoon alleen naar het feest en meld je je af voor de kerk? Daar neem je toch geen vrije dagen voor op :?
Het is niet zo dat je dan verplicht bent en ze je 'savonds niet meer binnenlaten neem ik aan :=

Haha, nee, dat zal vast niet :D
Ik heb geen idee wat schoonzusje doet, ik zou ook niet gaan in ieder geval. Zal daar echt geen vrije dag voor opnemen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:54

Heeft iemand ervaring met het bestellen van stropdas en pochet in de stof van de jurk? Ik heb hier eens navraag naar gedaan bij de zaak waar ik mijn jurk heb gekocht, en dit zou 120 euro gaan kosten. Kan iemand me vertellen of dit een normale prijs is? |o

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:00

Daarom wil ik gewoon maar een klein bruiloftje, met alleen mensen die er gewoon de hele tijd bij zijn.
Lijkt me zo gezellig iedereen lekker de hele dag met elkaar een beetje aanlummelen.

Maar ik zie al wel dat ik snel eens met locatie en gemeente om de tafel moet, want mensen zijn er vroeg bij.
Leuk om van iedereen te lezen.

Ik heb trouwens zelf mijn vriend gevraagd op de grens van Oostenrijk en Slovenië deze zomer. We willen ergens in mei trouwen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:07

Zoals ik onze bruiloft voor me zie is het op een donderdag trouwen, gewoon met de mensen om ons heen die dicht naast ons staan en dan gezellig na afloop wat eten en blijven borrelen met elkaar. De volgende dag een weekendje weg om na te genieten en dan na een weekje een feest geven.
Maar goed, aangezien ik nog niet ga trouwen zou dit ook wel vaak kunnen veranderen :+

Prinnie, wat leuk dat jij je vriend zelf heb gevraagd :D

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:45

Leuke datum Jose22. Gefeliciteerd
Prinnie, mijn vriend zou echt nee hebben gezegd als ik het had gevraagd. Hij is daarin wel traditioneel en ik eerlijk gezegd ook. Vond jouw vriend het wel leuk?
PanniePannie, helaas geen ervaring mee

Problemen over dag- en avondgasten hebben we gelukkig niet. We hebben nu een heeeeeeeel klein kapelletje op het oog en daar kunnen maar max 35 gasten in. Omdat het zo intiem is hebben we besloten om alleen directe familie en goede vrienden uit te nodigen (+/- 14 á 20 gasten). Dus avondgasten nodigen we alleen uit voor de avond en zijn overdag echt niet welkom. Al zullen we dat natuurlijk wel op een nettere manier op de kaart zetten :+ . Het is wel lastig om te bepalen wie er op het feest mogen komen. We hebben allebei veel collega's die we willen uitnodigen en een grote familie. Helaas kunnen we een feest met 200 man niet veroorloven. Dus dat worden moeilijke keuzes.

Maar goed, nu eerst maar even de focus op de locatie en aan de hand daarvan een datum kiezen.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:04

Femke_K ik denk dat als ik het niet gevraagd had het er nooit van gekomen was (door bepaalde omstandigheden). Hij vond het wel leuk gelukkig en is nu fanatieker nog dan ik met dingen uitzoeken :-)

Wij doen dus zowel overdag als 's avonds een klein clubje gasten.
Ik vind het fijn dat ik op die dag met iedereen echt contact kan maken. Dus alleen directe familie en goede vrienden.