Cayenne schreef:Je klokje tikt? TS, je bent pas 22Dat kan nog wel even hoor!
Ik ben zelf 32 en ik heb het dus ook. Om me heen krijgen vriendinnen, collega's en kennissen kinderen en ik wil zelf ook kinderen, als het me tenminste gegund isMijn vriend wil het ook, maar voor mijn gevoel kennen we elkaar nu nog te kort. Eerst maar eens samenwonen en dan kijken of we er klaar voor zijn.
Maar het is wel steeds sterker aan het worden en maak me ook wel zorgen over m'n leeftijd. Ben ik straks op bijvoorbeeld 33/34-jarige leeftijd niet te oud en lukt het dan nog wel?Mijn moeder ging op 40-jarige leeftijd al in de overgang! Help
Alsof ik me zelf zie typen enkel ben ik 27, ik heb ergens in mijn hoofd dat ik nog 3 jaar heb en voel de druk wel wat toenemen

Maar ik vind eerst alles op een rijtje dan pas kinderen, maar ben alsnog bang dat ik als ik 30 -33 ben dat het te laat is
Dat kan nog wel even hoor!
Mijn vriend wil het ook, maar voor mijn gevoel kennen we elkaar nu nog te kort. Eerst maar eens samenwonen en dan kijken of we er klaar voor zijn.
Mijn moeder ging op 40-jarige leeftijd al in de overgang! Help
zag er vandaag weer een paar in de winkel rennen met winkelwagentjes en dacht echt "aargh"
Waarschijnlijk omdat ik wel gek ben op kinderen. Ik heb bijna 10 jaar lang bij verschillende gezinnen opgepast. Bij 1 gezin zelfs wekelijks, zo'n 8 jaar lang, ik heb deze 2 meiden zien opgroeien en dat was echt het leukste 'bijbaantje' ooit! Maar kinderen van mezelf? Ik moest er niet aan denken. 
. Zwanger zijn vond ik heel bijzonder, maar wel zwaar (9 maanden kotsmisselijk geweest
), de bevalling vond ik hel, maar mijn lijf heeft zich fantastisch gehouden en ik zie niets meer van het feit dat ik ooit zwanger geweest ben. Ben nog net zo strak als vroeger
, terwijl ik inmiddels over de 40 ben. Erg belangrijk is dat overigens niet, hoor, maar ben er stiekem toch wel blij mee 
. Van kleins af aan kon en kan ik me niet voorstellen met een eigen kind. Vaak krijg ik ook aaaarghh neigingen als ik onopgevoede kinderen weer eens bezig zie met verkeerde dingen die erg irritant zijn.
. Geen vertederende blikken bij verse babys of gevulde kinderwagens. Ooit heeft een medicus heel voorzichtig geprobeert te zeggen dat kinderen krijgen misschien niet zo verstandig zou zijn. De man was erg opgelucht toen bleek dat ik ze toch niet wilde en hij niet een ingestorte hysterische vrouw tegenover zich kreeg.