Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:08

Vorig jaar liep dit ook al via fb. En wat al eerder gezegd is denk ik ook dat een directere campagne meer bewustwording zal geven.
Meeste lezen niet eens de volledige tekst maar vinden het gewoon leuk om mee te doen met de hype.
Geld inzamelen of mensen idd eens een dikke knuffel of een hart onder riem steken zijn de mensen met borstkanker veel beter mee.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:12

DarkShines schreef:
Dit deelde een vriendin van me (met bk) op fb.
http://femkevanrossum.wordpress.com/201 ... rzekering/

Ik hoop dat mensen begrijpen dat die statusupdates behoorlijk kwetsend kunnen zijn. Tussen de chemo's, bestralingen, operaties is er echt geen tijd of energie voor een vakantie naar weet-ik-veel waar. Via KWF kan je acties opzetten om geld in te zamelen, veel nuttiger. Of zoals mijn vriendin zei: geef die bekende die vecht tegen (de gevolgen van) kanker eens een dikke knuffel. Dat helpt ook al.

Dat het 'thema' in deze context wat ongelukkig is ben ik met jouw/haar eens. Maar ik denk dat het juist veel reacties oproept op Facebook (voor Facebook is het wel een goede status omdat iedereen vakantieplanningen deelt) waardoor je meer mensen bereikt. Ik denk dat in dit geval je de letterlijke tekst van ik ga x maanden naar.... niet in relatie moet zien met borstkanker maar een manier om veel reacties/bereik te krijgen, want gezien mijn post op Facebook is dat het resultaat.

En waarom zou je een dergelijk post plaatsen om erbij te horen? Net alsof borstkanker iets stoers is, hou toch op. Ik heb het geplaatst en gedeeld met de vrouwen in mijn lijst. Want deze vrouwen worden dan ook weer bewust. Bij mij zit borstkanker in de familie en ook een tante van mij, die borstkanker heeft gehad, heeft haar status geplaatst. En dan kan ik nog steeds geld geven, geld inzamelen of mensen knuffels geven, dat kan toch en/en?

Dat een mammografie beter is zal niemand ontkennen, maar zolang dat niet voorhanden is lijkt het me erg goed om zelf te voelen. Beter door regelmatig voelen iets ontdekken dan nog veel later ontdekken, toch?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:12

Wauw prachtig geschreven!@DarkShines
Ik heb zelf een aantal jaren terug de samenloop voor hoop gedaan.
Ik ben jankend en op krukken over de finish gegaan...daar heb je een goed gevoel bij...
Maar zoon facebook actie zegt me niks

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:15

x_Kaat_x schreef:
Christiene schreef:
ik had iemand op facebook waar stond : nog 29 dagen en dan na amerika!

die gaat dus echt daar heen.. kom ik net achter.

:oo vind ik altijd zo stom, wie zet er nu op fb dat ie op vakantie gaat? kun je net zo goed zeggen: hee dieven over 29 dagen ben ik niet thuis hoor! kom maar af ! :roll:

Ik weet niet hoor... Maar mijn profiel is afgesloten voor iedereen buiten mijn vrienden.

Sammie

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:16

Dat kan wel zo zijn, maar dat is geen garantie dat je huis niet leeg geroofd wordt. Zeker niet als vrienden op je status reageren en zij niet zo nauw omgaan met hun privacy.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:17

Oorspronkelijk was het I am going to live in..........for........months.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:25

Sammie schreef:
Dat kan wel zo zijn, maar dat is geen garantie dat je huis niet leeg geroofd wordt. Zeker niet als vrienden op je status reageren en zij niet zo nauw omgaan met hun privacy.

Je kunt het ook in je onderschrift zetten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:28

Seven schreef:
Hoe toont dit nou bewust zijn, zet er dan duidelijk iets neer als je aandacht wil voor borstkanker. Dit id vrij nutteloos geeft geen aandacht aan de ziekte maar meer nieuwsgierigheid naar de ik ga naar post

Mijn tante vecht op het moment tegen borst kanker en krijgt van ons ook steun via Facebook ( naast de rest natuurlijk) maar niet via deze manier, nee juist met herkenbare teksten. Ze heeft ook aan gegeven dit zeer te waarderen zoveel mensen die zichtbaar mee voelen en haar steunen

Ik sluit me hierbij aan. Ben vorig jaar zo boos geworden hierom!

Mijn moeder is sinds November schoon, ook borstkanker. Dit slaat nergens op, hoe kun je meer aandacht voor borstkanker generen als niemand het snapt? Het is een serieus onderwerp, maak er dan ook geen spelletjes van.

Edit: Het maakte me ook woest dat mensen gewoon meededen ivm de hype.. Borstkanker is geen hype! Doe echt iets, doneer geld, DAAR hebben ze namelijk meer aan bij het KWF dan 'ik ga 18 dagen naar mexico' op je FB zetten..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:31

IKbenEllen schreef:
Sammie schreef:

Je kunt het ook in je onderschrift zetten
Juist ja, scheelt weer een hoop gefrusteerde Bokkers die contact opnemen en geen of erg laat antwoord krijgen. :+ Maar met vakantie of óp vakantie zijn twee verschillende dingen en zeer weinig mensen op Bokt weten wie ik ben, laat staan waar ik woon :+

Om nog maar te zwijgen dat er bij mij weinig valt leeg te roven :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:37

1 dagje naar de Dominicaanse republiek :p
Ik pas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:39

Sorry hoor maar ik snap niet wat dit met borstkanker te maken heeft...

ZeSteigert schreef:
1 dagje naar de Dominicaanse republiek :p
Ik pas.

even op en neer :')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:48

Fairytales schreef:
Ik ga 29 dagen naar Californië! :+

(Even sparen eerst ben ik bang hihi)

Ik ga ook 29 dagen naar california! Gaan we gezellig samen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:51

Samen ontzettend aware zijn :+

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 23:52

Wow. Ik heb dit topic niet geopend met de bedoeling er een discussie van te maken. Snap beide kanten van het verhaal hoor, maar vroeg mij gewoon af waar het voor stond. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:58

Ik vind deze 'actie' ook een beetje onzin. Net als dat gedoe met die BH kleuren... En waarom mogen 'de mannen' er niks van weten? Beetje kinderachtig imo :')

M'n moeder had ook zoiets gepost en ik was helemaal blij voor haar dat ze weer een keertje op vakantie zou gaan. (ze is al minstens 10 jaar niet meer in het buitenland geweest) Was wel een beetje teleurgesteld dat ze het niet eerst aan mij had verteld (of nog beter, mij had meegevraagd :D ). Bleek het dus dit te zijn. Bummer. -O-

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 03:00

Ik ga 1 dag naar new york..

Achja daar woon ik toch al vlakbij :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 04:10

Ik snap dit soort dingen nooit. Slaat totaal nergens op. :?
Als je iets wil doen is geld doneren beter, dan kunnen ze betere onderzoeken etc naar (borst)kanker doen. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:46

Lisa_H schreef:
Al de 5e keer dit jaar dat er een borstkanker maand is zo ongeveer... Word deze ''acties'' een beetje zat, doneer dan i.p.v. die ''raadsels'' waar ook alle mannen al het antwoord op weten..

Ik dacht ook altijd dat oktober borstkanker maand was. Vind 't ook maar raar allemaal.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:58

Domme actie, het zijn op mijn fb ook telkens dezelfde die eraan meedoen. Op zich is aandacht voor borstkanker niet slecht, maar ze zeggen bij mij dat het voor Pink Ribbon is. En daar heb ik mijn vraagtekens bij...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:34

Sjors schreef:
het spel van vorig jaar [...]

Tjah, tot op heden heeft niemand mij uit kunnen leggen wat een spel met kanker te maken heeft. En zeker niet zo'n onzinnig spel als deze. Heb er gister een gigantische discussie over gehad op mijn eigen facebookpagina. Had deze 7x via verschillende manieren binnen gekregen. Werd er helemaal dol van. En dan zeggen mensen 'ja maar ik heb het nodig als bewustzijn om mijn eigen borsten te controleren.' Moet je maar net in de goede periode van de maand zitten, je kan het beste checken een week na je menstruatie namelijk... En daarnaast: Het gaat verdorie om je eigen gezondheid, als je dit al nodig hebt als geheugensteuntje...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:48

Ooh die vreselijke statussen. Ik heb er tot nu toe op mijn tijdlijn maar 1 voorbij zien komen, maar dat besef ik pas door dit topic. Ik kan me er zo vreselijk kwaad over maken.

Ik vind vooral de berichtgeving rond die acties zo vreselijk stom. Vorig jaar kreeg ik ook zo'n berichtje waarin stond "zodat de mannen niet weten wat we nou precies bedoelen." Waarom zouden mannen het niet mogen weten? Ook zij kunnen borstkanker krijgen. Áls dit al een actie van Pink Ribbon/KWF is, dan slaan ze behoorlijk de plank mis.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:57

EvaC schreef:
Ik vind vooral de berichtgeving rond die acties zo vreselijk stom. Vorig jaar kreeg ik ook zo'n berichtje waarin stond "zodat de mannen niet weten wat we nou precies bedoelen." Waarom zouden mannen het niet mogen weten? Ook zij kunnen borstkanker krijgen. Áls dit al een actie van Pink Ribbon/KWF is, dan slaan ze behoorlijk de plank mis.

http://www.hpdetijd.nl/2012-01-25/borst ... averechts/ Zie ook dit verhaal..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:01

pff vind het onzin, mijn moeder die net weet hoe dr computer werkt en facebook een beetje snapt (alleen lezen) zat gister aan de etenstafel.. weet je wel dat ..... wel 31 dagen naar New York gaat?? Waar laat ze dr kinderen zo lang ze snapte er neits van haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:11

Ik snapte al niet waarom mensen 2 dagen naar Mexico gingen... Maar goed ik vind het een beetje vreemd om op deze manier aandacht te schenken aan kanker. Het is een enorme rotziekte en iedereen krijgt er min of meer een keer mee te maken in zijn of haar omgeving. Ik neem dan ook aan dat iedereen wil vechten tegen kanker en dat weinig mensen het een 'leuke' ziekte vinden. Ik ben zelf enorm bewust van dat het een rotziekte en verwoestende ziekte is. Maar vind alle aandacht, en dan vooral op deze manier, erg overdreven. Vroeger gingen mensen gewoon dood, nu weet je wat je hebt en het wordt er nog steeds niet beter van.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:25

Zag ze ook alweer voorbij komen..
Ik snap niet dat mensen mee doen met dit soort acties.. Zelf doe ik er in ieder geval niet aan mee..
Als je er zo nodig aandacht aan wil schenken zamel dan geld in ofzo of doe een donatie, daar hebben ze tenminste wat aan..