Zelf heb ik ook geen hele zware vorm denk ik hoor. Ik blijf niet bij zieke mensen uit de buurt bijvoorbeeld en het is ook niet de reden dat ik niet drink. Maar zodra iemand misselijk is, of ik dat zelf ben, dan is er paniek
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LS_ schreef:Op het vliegtuig heb ik het ook meegemaakt. Ik zat aan het raampje, de persoon die aan het gangpad zat werd ziek. Ik werd helemaal gek toen, ik kon geen kant op en kon me echt niet concentreren op wat anders. Wat was ik blij toen ze die vrouw hebben meegenomen naar 1e klas zodat ze kon neerliggen. Moet je rekenen dat ik 12u op dat vliegtuig moest zitten, helse vlucht en daarna had ik nog een vlucht van 11u voor de boeg
dat lijkt me echt drama!
Ik drink zelf niet, maar dat heeft niks te maken met de fobie, ik lust gewoon geen alcohol
Zeker omdat ze die dame verplaatsten, probleem opgelost voor mij
reisziekte is ook niet besmettelijk
Aurelia schreef:Heb die kaart even gelezen en zo erg is het allemaal niet.
Het beinvloed mijn leven niet, maar als ik weet dat iemand misselijk is blijf ik het liefst zo ver mogelijk uit de buurt. Voor het geval ze moeten overgeven maar ool voor het geval ik het andera krijg.
Als het mijn vriend is, of kleine broertje bvb dan kan ik er wel gewoon bij blijven maar dan ook noet op mijn gemak, en als ze moeten dan ben ik toch wel ergens anders met de handen tegen mn oren
Ook zie ik nu al op tegen de zwangerschaps misselijkheid, ook al ga ik dat nog lang niet zijn. En de kotsende kindjes die ik later ga krijgen. Bah. Ik dat geval hoop ik dat mijn vriend thuis os maar zo niet moet ik het toch echt zelf gaan doen.
Tis niet dat ik het vies vind of een eng geluid, want het is gewoon vies en een stom geluid voor iedereen :p maar ik wordt er gewoon helemaal gek van ik wil weg buiten de hoor-ruik-zie zone xD haha soms lig ik gewoon bijna te janken in bed, wc is naast mijn slaapkamer en mijn stiefvader maakt zooon overdreven vies geluid.
Bij mij is het ook lang zo ernstig niet dat ik niets over datum durf eten of van die dingen
ook heb ik absoluut geen smetvrees, zou dat beter wel een beetje hebben, dan had ik misschien niet zo'n hekel aan schoonmaken

Was een hele opluchting voor me omdat mijn familie altijd maar tegen me zei dat ik me niet zo moest aanstellen en normaal moest doen en ik probeerde dat wel, maar het ging écht niet...toen ik klein was heb ik ook lang tijd gedacht dat de angst die ik voelde normaal was bij braken, dat iedereen dat had ...niet dus
ik heb dat laten lezen en snapten ze het eindelijk
Sindsdien zijn ze heel begripvol en proberen te helpen (niet fobie-voedend!) ipv me af te snauwen dat ik overdrijf
Zinn schreef:Ik heb het ook heel lang niet geweten, tot ik het toevallig tegen kwam op internetWas een hele opluchting voor me omdat mijn familie altijd maar tegen me zei dat ik me niet zo moest aanstellen en normaal moest doen en ik probeerde dat wel, maar het ging écht niet...toen ik klein was heb ik ook lang tijd gedacht dat de angst die ik voelde normaal was bij braken, dat iedereen dat had ...niet dus
ik heb dat laten lezen en snapten ze het eindelijk
Sindsdien zijn ze heel begripvol en proberen te helpen (niet fobie-voedend!) ipv me af te snauwen dat ik overdrijf
Aurelia schreef:Zinn, waarschijnlijk als ik het aan mijn vriend laat laat lezen is het iets van 'ja ze verzinnen toch overal een naam voor' of zo
Mijn vriend snapt het ook nog steeds niet helemaal want hij kent die paniekgevoelens niet, hij snapt niet goed dat ik zoiets niet onder controle kan hebben. Maar hij doet wel z'n best en snapt dat het niet gemakkelijk is voor mij
Dat is voor mij al voldoende, want iemand die geen fobie heeft, zal ook nooit helemaal begrijpen wat er dan door je heen gaat, wat je voelt en hoe extreem het kan zijn in je doen en laten...
Verder is dat natuurlijk niet fijn, nee...
hverbeek schreef:Ik ben tijdens mijn zwangerschap wel wat misselijk geweest. Maar gelukkig hoefde ik niet over te geven.
Ik had wel eens gelezen dat je tijdens de bevalling ook kan overgeven door alle spanning en zo.
Nou idd, tijdens mijn bevalling tot vijf keer aan toe. Maar je leeft zo in een roes dat je het allemaal laat gebeuren. Maar fijn was het niet