Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LePinto07 schreef:Kwijtschelding krijg je alleen als je ern oud barrel als auto hebt en geen euro spaargeld. Ik zit zelfs in een situatie waarin ik 1spaarrekening heb waar nog geen 1000euro op staat maar die kan ik om perdoonlijke redenen niet opzeggen en krijg daarom ook geen kwijtschelding.
Miss een tip voor volgend jaar laat je spaargeld thuis liggen want het bedrag wat je aan kwijtschelding krijgt zal hoogst waarschijnlijk meer zijn dan de rente die je op dit geld krijgt!
Citaat:Bij de jaarlijkse belastingaangifte, moet u opgeven hoeveel vermogen u hebt. Een bedrag van ruim € 21.000 is vrijgesteld. Boven dit bedrag moet u rekening houden met een heffing van 1,2 procent over het vermogen. Geld dat in een oude sok wordt bewaard, wordt niet anders behandeld als geld dat u op een spaarrekening hebt staan. De Belastingdienst heeft echter geen zicht op het geld dat u thuis hebt liggen, toch bent u verplicht om ook uw vermogen thuis op te geven.
Sansje schreef:Nee het mag niet dacht ik. Het is alleen niet aan te tonen. Je moet je vermogen opgeven en daaronder valt ook wat je in een sok hebt zitten.
Babsiej schreef:Asociaal is het zeker ... Maar het mag ..
. Het is alleen niet controleerbaar.
we zijn nu aan het uitpluizen of het loont om de hypotheek versneld af te lossen.. LePinto07 schreef:Zeker geen fraude je mag datgeld ook thuis bewaren.
Als je een hoofddoek op doet krijg je wel alles zelfs een laptop nieuwste smartphone en dan ook nog internetgeld om je abbonement van te kunnen betalen.
Maar als je nood gedwongen op jezelf moet wonen omdat beide ouders overleden zijn krijg je niks. En moet je maar lenen omdat je graag je opleiding af wil ronden.
Dat noem ik pas krom. Dan mag je je spaargeld niet thuis bewaren zodat jij ook ergens recht op hebt en het niet alleen naar asielzoekers gaat, en nee ik heb niks tegen buitenlanders die hier netjes wonen werken en studeren want dan heet het fraude.

Heerlijk generaliseren... Genoeg Nederlanders die lekker een uitkeringetje krijgen en denken "het is wel goed zo" omdat ze te lui zijn om te werken
quote by rutte