Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WilmaBoy schreef:dat doe ik bv niet. Ik ga/wil niet koken voor 3 dagen.. iedere dag staat er iets ander op tafel hier.
ik denk dat het er ook aan ligt in welke winkel je de boodschappen gaat doen, en daar ligt het verschil in prijs meestal. Zou ik het goedkoper kunnen maken? Ben er zeker van, maar aan de andere kant stel ik me vragen bij de kwaliteit van sommige producten zoals Aldi of Lidl, dus ik ga niet naar zo een winkels. Maar opnieuw, dat is mijn persoonlijke keuze en ben dus ook bereid om daarvoor extra te betalen.
WilmaBoy schreef:dat doe ik bv niet. Ik ga/wil niet koken voor 3 dagen.. iedere dag staat er iets ander op tafel hier.
ik denk dat het er ook aan ligt in welke winkel je de boodschappen gaat doen, en daar ligt het verschil in prijs meestal. Zou ik het goedkoper kunnen maken? Ben er zeker van, maar aan de andere kant stel ik me vragen bij de kwaliteit van sommige producten zoals Aldi of Lidl, dus ik ga niet naar zo een winkels. Maar opnieuw, dat is mijn persoonlijke keuze en ben dus ook bereid om daarvoor extra te betalen.
WilmaBoy schreef:Ik ben bij ons in de buurt 1 maal een aldi binnen gestapt. Toen ik zag hoe de verse groenten op een hoop werden gegooid gaf het mij totaal geen zin om het kopen en nog minder om op te eten. Ik zei net daarom in mijn voorgaande post dat het ook mijn eigen (bewuste) keuze is om meer te betalen en dat ik me ervan bewust ben dat het best goedkoper kan. Als het past zal ik nog eens binnen springen, een foto nemen en dan mogen jullie mee oordelen of jullie de hygiëne en de kwaliteit ervan zouden kopen of niet.
wat ik wel een even wil aanhalen, meerderheid van de boodschappen kan je wel degelijk in Aldi kopen, wat koop je dan niet? en waar haal je dat wel? Ik doe al mijn boodschappen in 1 winkel (Colruyt - België) die door de consumentenbond ook aangeschreven staat. Ik verlies dus geen tijd (benzine/tijd) door naar meerdere winkels te rijden en dus spaar ik daar misschien uit wat anderen uitgeven?

dat is gewoon iets dat gebeurt wel eens, omdat het allemala mensenwerk is , dus word er wel eens iets over het hoofd gezien
Shiloh schreef:Ja, daar ben ik het dan ook wel weer mee eens. Ik doe ook amper boodschappen bij de aldi of lidle. Toen ik daar een keer een stuk kaas echt helemaal groen van de schimmel in het schap heb zien liggen, wil ik daar écht niks vers meer halen!
PowerReiner schreef:Shiloh schreef:Ja, daar ben ik het dan ook wel weer mee eens. Ik doe ook amper boodschappen bij de aldi of lidle. Toen ik daar een keer een stuk kaas echt helemaal groen van de schimmel in het schap heb zien liggen, wil ik daar écht niks vers meer halen!
AH is net zo, ik ben een keer op een haastige dag thuisgekomen met een grote fles olijfolie die vol met schimmel zat. Eergisteren nog een doos aarbeien waar 1/3 van beschimmeld was en zo kan ik nog wel een aantal keren opnoemen dat allemaal bij de AH gebeurde.
Conclusie: dit kan dus bij iedere winkel gebeuren, niet alleen bij de goedkopere.
WilmaBoy schreef:Ik ben bij ons in de buurt 1 maal een aldi binnen gestapt. Toen ik zag hoe de verse groenten op een hoop werden gegooid gaf het mij totaal geen zin om het kopen en nog minder om op te eten. Ik zei net daarom in mijn voorgaande post dat het ook mijn eigen (bewuste) keuze is om meer te betalen en dat ik me ervan bewust ben dat het best goedkoper kan. Als het past zal ik nog eens binnen springen, een foto nemen en dan mogen jullie mee oordelen of jullie de hygiëne en de kwaliteit ervan zouden kopen of niet.
wat ik wel een even wil aanhalen, meerderheid van de boodschappen kan je wel degelijk in Aldi kopen, wat koop je dan niet? en waar haal je dat wel? Ik doe al mijn boodschappen in 1 winkel (Colruyt - België) die door de consumentenbond ook aangeschreven staat. Ik verlies dus geen tijd (benzine/tijd) door naar meerdere winkels te rijden en dus spaar ik daar misschien uit wat anderen uitgeven?
PowerReiner schreef:Ook wil ik even aangeven dat bij meerdere consumententests over bepaalde producten de Aldi of Liddl beter uit de tests kwamen bij Kassa!
Dat zegt natuurlijk ook wel iets.
WilmaBoy schreef:PowerReiner schreef:Ook wil ik even aangeven dat bij meerdere consumententests over bepaalde producten de Aldi of Liddl beter uit de tests kwamen bij Kassa!
Hier ben ik het dus niet volledig met eens, want die testen gaan niet over smaak, enkel prijs/kwaliteit worden aangegeven.
Je voorbeeld van chocolade: het zal best wel een pak goedkoper zijn, maar de smaak is gewoon minder lekker. Vervolgens moet je eens op de additieven gaan letten en dan pas ga je eigenljik ook merken dat het kwalitatief gewoon anders is.
WilmaBoy schreef:PowerReiner schreef:Ook wil ik even aangeven dat bij meerdere consumententests over bepaalde producten de Aldi of Liddl beter uit de tests kwamen bij Kassa!
Hier ben ik het dus niet volledig met eens, want die testen gaan niet over smaak, enkel prijs/kwaliteit worden aangegeven.
Je voorbeeld van chocolade: het zal best wel een pak goedkoper zijn, maar de smaak is gewoon minder lekker. Vervolgens moet je eens op de additieven gaan letten en dan pas ga je eigenljik ook merken dat het kwalitatief gewoon anders is.

Dit is voor 2 personen. Dus met 1 persoon moet je met 100 euro imo echt luxueus kunnen eten... Ayasha schreef:Ik vraag me ook af hoe vaak WB daadwerkelijk in de Aldi of Lidl gewinkeld heeft.
Fijn trouwens dat jouw budget zoveel hoger is maar dan vraag ik me af wat je in dit topic doet behalve melden dat het zoveel hoger is gezien TS niet over dat geld beschikt.
Voor deze maand heb ik voor 110 euro gewinkeld. Hier zaten ook de nodige koekjes en snoepjes bij en wat lekkers dat op reclame was voor de hond.Dit is voor 2 personen. Dus met 1 persoon moet je met 100 euro imo echt luxueus kunnen eten...
Muisbal schreef:Totaal inkomsten inclusief toeslagen: 1295
Uitgaven:
Huur: 390
Gas: 50
Elektra: 50
Water: 20
Afvalstoffenheffing/Reinigingsrecht: 20
Waterschapsheffing: 18
Rioolrecht: 11
Telefoon/kabel/internet: 50
Zorgverzekering: 130
Inboedelverzekering: 9
Aansprakelijkheidsverzekering: 5
Studie: 200
Abonnementen: 50
Verzekering scooter: 60
Onderhoud: 20
Brandstof: 50
Overig vervoer: 10
Kleding ed / recreatie: 150
Niet-vergoedde ziektekosten: 35
Boodschappen: 160
Overig huishoudgeld: 20
Totaal uitgaven: 1508
Air schreef:Knap dat je dat merkt als je het zelf nog nooit gehad hebt omdat je er niets durft te kopen
Ik ben zulke dingen bij onze Aldi of andere winkels nog nooit tegengekomen, de pure chocolade van de Aldi is heeeeerlijk, lekkerste die er is en hun kaas is ook erg lekker