Afwasser gezocht! Per direct!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Re: Afwasser gezocht! Per direct!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 06:39

Ik heb een gruwelijke hekel aan afwassen. Maar ook aan een vol aanrecht. Dus was ik 1 x per 2 dagen af.
pannen wel elke dag. De rest na het eten afspoelen ivm vastkoeken.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:54

Oh hier ook last van.

Vriendlief vind het verschrikkelijk.
Maar na het avondeten doe ik verplicht de afwas en hij droogt af.
Dan duurt het slechts een paar minuutjes.
Scheelt echt heel erg, als het 2 of 3 dagen staat is het zoveel werk.
Wij doen het dus samen :) Vaatwasser past hier ook niet vanwege ruimte en aansluitingen

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:35

Hier is het pas apart; wij hebben een vaatwasser maar mijn ouders vinden het makkelijker en gezelliger om de afwas te doen :')
Hier gebeurd het dus ook 2/3 keer per dag. En eigenlijk houdt dat de aanrecht altijd schoon en zorgt het niet voor grote wasbeurten :P (kost vaak niet meer dan 10min).
Maar ik zal eerlijk zeggen; later zet ik bij me zelf thuis alles wel in de vaatwasser :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:44

Ik vind de afwas niet zoooo erg, wij hebben van thuis geleerd dat de afwas een mooi moment was om te praten. Dus een iemand wast en een iemand droogt. Dan werden alle ruzies uitgepraat, maar ook "mamaaaaa, mag ik in het weekend daar blijven slapen" :') Of als we ergens ideen voor hadden, bv de tuin heraanleggen dan werd dat daar besproken.
We zijn met 3 kinderen thuis, dus afwas van 5 personen kon je hier geen 3 dagen laten staan, na 2 maaltijden hadden we al geen bestek genoeg meer. Dus hier wordt 2 keer per dag afgewassen. Eten we savonds nog iets kleins, ijsje, broodje, chips,... dan wordt dat afgespoeld zodat het de volgende dag makkelijk schoon te maken is.

Zelf al zou ik later een vaatwasser hebben dan zou ik het alleen gebruiken als er echt veeeeel staat :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:35

xMarloes schreef:
Hier is het pas apart; wij hebben een vaatwasser maar mijn ouders vinden het makkelijker en gezelliger om de afwas te doen :')
Ik zit liever gezellig op de bank :+

Hier doen we na het eten direct de afwas in de machine en maken we een afwassopje. Daar nemen we de tafels, aanrecht en fornuis mee af en wassen we de spullen af die niet meer in de machine passen (gebeurt maar weinig hoor). Maar voordat we kinderen hadden bleef de vaat soms ook wel een aantal dagen op het aanrecht staan :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:39

Toen wij een paar maanden geleden op zoek gingen naar ons appartement (sinds 1-08 ingetrokken), was mijn enige eis dat er een vaatwasser moest zijn. Zo graag doe ik dus de afwas :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:00

De afwas is niet mijn favoriete klusje maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik heb wél een hekel aan een vol aanrecht. Zo groot is dat nl. niet en als er dan ook nog allemaal afwas staat kan ik er helemaal geen groente meer fatsoenlijk snijden. Na het eten doen we vaak samen de afwas, hartstikke gezellig en het is met 10 minuten klaar. En zeker als we op de bank voor de tv hebben gegeten is de afwas een mooi moment om te praten met elkaar.