Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:09

ik probeer ook zoveel mogelijk in de uitverkoop te halen, en vaak naar de markt om stofjes te halen, zodat ik zelf blousjes, jurkjes etc naaien kan. Hoewel zich dat prijstechnisch ook niet altijd meer loont, omdat kleding heel goedkoop te krijgen is.
Schoenen spendeer ik wel iets meer aan, omdat je daar toch wel het verschil merkt met kwaliteit of goedkoop. Daarnaast ben ik (gezegend?) met een grote cupmaat, en dan zijn prijzen van goede bh's al snel boven de 30€. :(
Ik denk dat ik op jaarbasis ongeveer 300 euro aan kleren, schoenen etc uitgeef.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:12

Ik koop zelde kleding. Meestal krijg ik kleding van mijn beste vriendin. Die shopt iedere week de halve stad leeg. Ik krijg dan al haar krijgertjes hihi

mocht ik echt iets nodig hebben ga ik vooral naar de primark. Scheeld veel geld. Heerlijk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:13

Aangezien ik nu echt een doel heb waar ik voor spaar shop ik niet zo vaak meer. Eerst kocht ik gewoon wat als ik het leuk vond, maar dan gewoon bij H&M enzo. Waarom 100 euro uitgeven voor een blouse met label als je ook voor 10 euro een leuke blouse kan krijgen? Kwa schoenen ben ik ook wel makkelijk. Ik heb mijn favoriete winkeltjes hier in de buurt met echt helemaal mijn schoenen, en meestal maar 30 euro ofzo. Ik loop er ook gewoon hele dagen op, en na een aantal maanden moet er eens een nieuw speklaagje onder de hak (vrij hoge hak, dus komt best wel wat druk op.). Nu koop ik dus alleen nog als ik het écht nodig heb of als ik iets heel erg l euk vind en het niet zo duur is.

unihorses

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:35

voor broeken e.d vind ik boohoo.com een leuke site :P ook lekker goedkoop en geen verzendkosten :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:14

unihorses schreef:
voor broeken e.d vind ik boohoo.com een leuke site :P ook lekker goedkoop en geen verzendkosten :P

Die site heb ik laatst ook ontdekt *\o/* Een leuke jumpsuit besteld voor 17 euro en idd gratis verzonden.

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:18

Als ik alles meereken van ondergoed tot broeken, jurkjes, sokken en rijkleding (sportkleding)
Dan kom ik toch echt wel aan 200 euro per maand! En ik zoek echt niet het duurste van het duurste uit en haal HEEL veel van marktplaats!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:25

Ik heb even mijn afschriften bekeken net, heb één hele dure bestelling maar dat was onder andere 5 paar goede laarzen omdat al mijn laarzen kapot waren gegaan (en ik loop nauwelijks op gewone schoenen) en dat tikt hard aan natuurlijk. Maar goed, met wat mazzel gaan ze ook lang mee en heb ik er de komende jaren lol van. Verder valt het erg mee, als ik die bestelling niet meereken zit ik op 20 euro per maand. :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:28

En als je die bestelling wel mee rekent? :D want kleding = kleding natuurlijk, wat de rede van aankoop ook is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 15:01

Haha, dan iets meer :+
Maar 't ging me nu meer om het gemiddelde en die 20 euro per maand is terugkerend en zal ik ook volgend jaar wel uitgeven, terwijl ik toch hoop wel 3 jaar lol te hebben van die laarzen. Dus om daar een maandelijks gemiddelde uit te halen moet ik 't eigenlijk delen door 72. En als ik dát doe kom ik totaal op 27 per maand. :D En met eens in de drie jaar een nieuwe winterjas wordt dat dan 30 per maand. En als ik 't over 2 jaar bereken kom ik op 34 per maand.

Valt dus hoe dan ook best mee eigenlijk. Ondanks mijn schuldgevoelens. :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:04

Ik krijg €50 per maand aan kleedgeld, en daar ga ik sowieso niet over heen qua kleding. Koop ondertussen eigenlijk bijna geen kleding meer omdat ik voor een paard aan het sparen ben en al maanden niet meer in de stad geweest ben :+ Op dit moment gebruik ik mijn kleedgeld eerder voor een wedstrijdoutfit, extra rijbroek etc

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:17

bij mij verschilt het, de ene maand koop ik genoeg, maar de andere maand koop ik nou weer niets...

Max. budget voor kleding:
Broeken 40 (Al heb ik nu een broek aan van de primark van €8,- en die zit prima! )
Jurkjes 30
BH's 20
Shirtjes 25 (met een print dan, gewone basic shirtjes koop ik bij de hema of bij de primark )
Blazers 30
Winterjas 50
Schoenen ligt eraan... ik heb schoenen van 20 euro, maar ook van 80 euro..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:20

Wat ik trouwens ook vind, is dat dure kleding echt lang niet altijd beter is. Heb ooit eens een winterjas van 200 euro gehad uit zo'n chique (oudere-)dameszaak, die heeft het wel één seizoen uitgehouden. Helemaal uit zijn vorm gegaan, uitgelubbert, lelijk geworden. Mijn winterjas het jaar daarna kwam bij de scapino vandaan, was 35 euro en heb ik 3 jaar mee kunnen lopen... Heb ook spullen liggen van g-star, die heb ik bij de outlet vandaan (hoe ouder de broek hoe meer korting, ik had ze voor 14 euro p.st., joepiejeej) maar om nou te zeggen gut gut... Ik zou ze in elk geval echt niet voor de volle prijs in de winkel kopen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:26

Ik ben van het type veel voor weinig :') Ik hou van winkelen en heb behoorlijk wat kleding liggen. Maar ik let wel echt op de prijzen, mijn favoriete kledingwinkel is dan ook de Primark.
Ik heb nauwelijks merkkleding, daar geef ik echt weinig om.. Ik ben ook best snel uitgekeken op kleding dus dan gooi je makkelijker een shirt van 5 euro weg dan eentje van 50. Wat ik per maand gemiddeld uitgeef aan kleding zou ik niet weten eigenlijk. Ik denk dat het best meevalt O:)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:39

Geen vast bedrag per maand dat ik aan kleding uit geef.
Meestal loop ik hier eens per maand de Takko even in, die zijn goedkoop en hebben vaak leuke kleding. Al kan ik daar zelden een spijkerbroek vinden die me lekker zit, maar dat ligt misschien meer aan mij dan aan de winkel :)

Nu heeft de Takko hier uitverkoop tot 70% maar ik heb me ervan weerhouden naar binnen te lopen, hoe goedkoop het ook is, deze maand lukt het met de centjes gewoon niet.

Andere reden dat ik vaak goedkope kleding heb is dat ik niet zo zuinig ben :#
Ben een lompe trut die vaak ergens blijft steken, er eten op mors of kleding vernaggel door het aan te doen als ik naar de poown ga -O-

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:11

Ik doe niet aan dure kleding, H&M spijkerbroeken en blazers zijn favoriet, en dan nog het liefst in de uitverkoop of online met korting. Verder shop ik graag bij de primark. Lekker veel voor weinig. Ik heb graag veel keus in mijn kledingkast, maar geef niet zomaar meer dan vijftien euro aan een shirt uit. Wil dingen ook gewoon weg kunnen doen als ik er niks meer aan vind zonder dat het zonde is.

Schoenen wil ik wel wat duurder kopen. Maar dan ga ik er ook gewoon van uit dat ik die jarenlang kan dragen.

Gemiddelde zou ik niet weten, maar denk wel dat ik meer aan paardenspul uitgeef dan aan kleding voor mezelf.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:40

Wat ik aan kleding uitgeef valt heel erg mee. Wij gaan vaak een paar keer per jaar goed shoppen voor een volgend seizoen. Daarnaast koop ik soms wel eens wat maar niet heel vaak. Geen idee wat ik gemiddeld uitgeef.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:43

Pfoeh, eigenlijk niets, hooguit eens nieuwe sokken of onderbroeken. Als ik al iets anders koop is het op een rommelmarkt en dan betaal ik echt niet meer dan 50 cent.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:48

Shoppen is bij mij een soort hobby/therapie geworden, dus ik ga niet eens neer zetten hoeveel ik uitgeef elke maand. :') Ik ben graag met mode bezig en heb niet zoveel andere dingen waar ik geld aan uitgeef dus ik heb het ervoor over.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:48

Mijn max. budget voor kleding:
Broek €35,-
BH €15,-
Shirt €10,-
Winterjas €50,-
Schoenen €35,-

Ik koop haast nooit kleding. Daarnet heb ik het even teruggezocht (bewaar alle bonnetjes).
De afgelopen 12 maanden heb ik gekocht:'

- 4 T-shirts in de aanbieding voor totaal €10,-
- Spijkerbroek voor €30,-
- Vest (band merchandise) €50,-
- Bikini (zeeman) €7,30
- BH €12,50

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:54

Vrij weinig eigenlijk, ik kan de laatste tijd niet zo veel leuke dingen vinden..
Verder gaan we een paar keer per jaar winkelen ( 3 à 4 keer) (met vriendinnen of met mijn vriend) en dan probeer ik wel altijd wat leuks te scoren.. Denk dat ik dan gemiddeld zo'n 100 a 250 euro per keer uit geef.
Verder heb ik trouwens geen budget of iets, als ik iets leuk vind dan koop ik het gewoon :) .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:54

Waar halen jullie leuke winterjassen voor rond de 50 euro? Ik kom altijd duurder uit op een of andere manier. Wie geeft mij die gouden tip!:D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:55

Bij de h&m?
Of de only/vero moda? Die zijn volgens mij ook niet zo duur..

Ik bespaar niet op een goede winterjas eigenlijk.. Geef daar gerust €200 of meer aan uit, maar ik doe dan ook wel 2 a 3 jaar met dezelfde jas :) .

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:02

Al mijn salaris gaat momenteel bijna op aan kleding. :') Heb ook best veel kledingstukken in de kast hangen met de prijskaartjes er nog aan.
Laatst mijn kledingkast opgeruimd, en wel het een en ander weg kunnen doen.

Ik heb 13 goeie broeken (dus voor nette gelegenheden) en vier broeken voor naar de paarden.
Overigens shop ik alles wel heel goedkoop. :)

Telpeva, ik heb mijn winterjas voor dit jaar bij de H&M gekocht voor €40,-.
Ik koop wel graag elk jaar een nieuwe. :)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:02

Ik heb een winterjas van ik denk €20 van de intercity (vero moda geloof ik) en daar heb ik twee jaar meegedaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:05

h&m Scapino , zeeman voor naar de paarden :P bristol, (terstal nu?) http://www.boohoo.com zijn ook nog wel eens winterjassen :) alleen nu vind ik het aanbod wat weinig maar het is zomer he :P en le coq sportif jas heb ik nu voor 15 euro, heerlijk warm :) van een outlet zaak.
ik ben niet zo kieskeurig, het moet warm zijn, en als het niet waterdicht is spray ik het er wel over.

maar eeh, waar zit die primark? :D