Vandaag nationale linkshandigendag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:15

Donkerblauw schreef:
Maar rechtshandigen hebben toch (bijna) precies hetzelfde probleem met ringbandmappen? Hun komen alleen in de knoei aan de rechterkant van de linkerpagina en wij aan de linkerkant van de rechterpagina. :)
Daarom kiezen sommigen er dus voor om maar op 1 kant te schrijven. Linkshandige kunnen dat niet, omdat dat dan de ‘voorkant’ blanco is. Bovendien is de ruimte rechts meer aanwezig (je schrijft ook van links naar rechts). Als er heel weinig papier in zo’n map zit heb je echt last van die ringen omdat je de kantlijn ook aan die kant zit en je heel dichtbij de ringen begint met schrijven. (dan heb je echt zo'n hoopje onder je pink) :')

EvelijnS

Re: Vandaag nationale linkshandigendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:25

*meldt zich ook als linkshandige*

Bah, die ringbanden inderdaad. :D Ik haal ze er vaak gewoon uit en leg ze op de linkerkant van de map, schrijft wat makkelijker. :')

Scharen heb ik eigenlijk nooit last van, knipt altijd prima bij mij.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:27

Ik ben ook linkshandig inderdaad. Maar ik merk er verder niks van in het dagelijks leven.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:28

*\o/* ook linkshandig *\o/*

Waar ik tegen aanloop zijn dingen die al genoemd worden.
Knippen met scharen die een gevormd handvat hebben :7
Schrijven in een ringband. Ik haal het papier er altijd uit en als ik klaar ben die ik het er weer in :+

Schrijven met een vulpen is ook een ramp, dus doe ik nooit meer.

Weet dat mensen het doodeng vinden als ik aan het snijden met messen.
Ooit in een slagerij gewerkt waar ik van mijn baas de opmerking kreeg, ga eens met rechts snijden, dit is levensgevaarlijk :')

Maar wat ik me af vraag, hebben jullie de muis van je computer links of rechts?
Ik heb hem rechts, maar ken linkshandige die hem dus links hebben liggen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:30

Muis heb ik rechts, gewoonweg omdat de mogelijkheid om hem links te hebben er niet was. :+ Ik zou het ook niet willen leren, het gamet hoogstwaarschijnlijk waardeloos.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:32

Muis heb ik ook rechts. Het voelt zo onnatuurlijk om die links te hebben. := De touchpad op m'n laptop 'bedien' ik wel met links, met rechts is dat echt geen succes.

Ringbanden zijn gewoon ondingen om in te schrijven. :))

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:33

Ik heb een touchpad die ik links bedien. De gewone muis bedien ik wel gewoon met rechts. En ring banden gebruik ik niet, vreselijke dingen.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:36

Ook hier kruidenboter mesjes, ik maak er tandenknarsend een waar slachtveld van.
Ik heb ooit een linkshandige schaar gehad op de basisschool! :D Die heb ik met m'n leven bewaakt en ik heb hem nog steeds :+:

Inderdaad met schrijven en inkt, of tekenen met potlood, pastel is zelf nog erger... alles eronder, inclusief kleding. Ringbanden gebruik ik niet eens meer, ik pak wel een schrift :')
Bestek draai ik ook altijd om, vork rechts en mes links :+

Mijn paard rijd ik eenhandig op links, rechts voelt heel raar en onstabiel. Voor trick riding ben ik wel weer in het voordeel, doordat je eigenlijk 9 van de 10 keer aan de linkerkant hangt is je linkerhand en -arm het belangrijkste, scheelt wel voor mij, rechts bungelt er vaak maar een beetje bij, arme rechtshandigen O:)

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:43

nog een linkshandige.kan een aantal dingen rechts,maar mis dan de fijne motoriek.muis ook rechts omdat op mijn werk veel verschillende computers dan beter bruikbaar zijn.schrijven gaat onbewust van beneden naar boven, en leg het papier overdwars,daardoor vroeger in de klas geen last van elleboog met de buurvrouw.de snackvorkjes zijn voor mij ook een van de weinige ergenissen.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:52

Hahahaha, je hebt ook overal een speciale dag voor he?
Maar ingewikkeld kan het soms best zijn hoor! Ik weet dus nog steeds niet goed wat ik ben. Volgens mij ben ik te verdeeld ofzo.

Schrijven is me aangeleerd met rechts (dat moest op mijn basisschool!!) Pff dus dat kan ik nu echt niet met links. Maar een bal gooien of bowlen bijvoorbeeld doe ik met links. Ook ben ik linksbenig op het voetbalveld maar rechts lukt het me ook wel aardig. De laatste tijd heb ik vaak mn tanden gepoetst met links en ik moet zeggen dat me dat nu heel goed af gaat.

Het is wel ff een kwestie van wennen, maar als ik zie hoe lomp rechtshandigen 'links' poetsen, dan denk ik dat ik van nature best wel eens een voorkeur voor links zou kunnen hebben.. :P
Owja, gitaar spelen is er ook zo een. Ik pakte de gitaar steeds onbewust 'verkeerd' vast, nu is het spelen me ook weer met rechts aangeleerd. Is uiteindelijk ook wel veel makkelijker denk ik.. (In deze maatschappij dan)
Laatst bijgewerkt door Aartje op 13-08-13 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:52

Ik kreeg weleens te horen, dat ik een chinees leek, hoe ik aan het schrijven was...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:53

HTM schreef:
...
Ooit in een slagerij gewerkt waar ik van mijn baas de opmerking kreeg, ga eens met rechts snijden, dit is levensgevaarlijk :')

_O- én heb je het rechts voorgedaan om te laten zien dat dát pas gevaarlijk is :') (tenminste bij mij wel mijn rechtserhand is met zoiets echt niet zo meewerkend/ precies :+ )

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:53

Tennis/badminton, pak ik net zo makkelijk met links als met rechts. Niks backhand, gewoon racket overnemen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:57

Ik ben ook linkshandig :D :))

enigste dat ik met rechts doe is de muis van de pc besturen :') andere dingen lukken echt niet :=

ik eet ook omgekeerd :j mes links en dan om effectief te eten gaat vork naar links, als ik weer moet snijden gaat mes weer naar links enz :') iets knippen lukt ook niet, als ik schrijf zit ik volledig onder :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:24

Hier ook een linkshandige :D
Maar doe best veel met rechts omdat mij dat zo is geleerd, zoals met volleybal slaan, maar ook veel dingen kan ik met beide handen dus wissel ik dat even af :')

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:35

Hier een linkshandige,
Heb de muis rechts liggen, voor de rest komt alles me bekend voor,
Ik gebruik lepels en pannen met tuit gewoon, alleen gebruik de tuit niet :)
Scharen...je raakt eraan gewend dat ze niet lekker in je hand liggen.
En eten, vroeger sneed ik met links en wisselde dan voor de vork en at met links dat doe ik nu niet meer,
Mijn zoon is ook links.

Weet wel dat de meeste creatieve (beroemde) mensen linkshandig zijn.
Dat ben ik ook :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:36

grid schreef:
HTM schreef:
...

_O- én heb je het rechts voorgedaan om te laten zien dat dát pas gevaarlijk is :') (tenminste bij mij wel mijn rechtserhand is met zoiets echt niet zo meewerkend/ precies :+ )

:j zeker dat ik dat deed.
Maar toen werkte ik te langzaam :+ dus mocht weer met links snijden :Y)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:47

Mijn zoontje van 4 is extreem links. Dit was al duidelijk voor hij een werd. Ik heb veel rechts aangeleerd maar ik ben eigenlijk links. zo deed ik de radslag linkshandig. Als t moet schrijf ik ook met ljnks alleen wat langzamer en minder netjes. Mijn schoonpa is ook links en broer van mn man ook dus zit wel in de fam.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:07

Wat leuk, een linkshandigendag. Vroeger had je in Londen de lefthander's shop, erg grappig.
Een linkse schaar heb ik nooit gehad, ik knip met standaard scharen.
Frustraties hoogstens over het gebrek aan rechterhandschoenen bij schoolsoftbal. Hoewel... dat kruidenbotermesje... da's een stom ding ja! En het whiteboard: de eerste 2 regels zijn netjes, daarna ondersteun ik mijn hand niet meer op het bord om uitvegen te voorkomen en worden het hanepoten.
Op mijn werk vind ik het een voordeel: de bedieningsknop van de machine zit meer naar rechts dan het deel waar je met een slangenklem moet werken. Als je je hand aan de knop houdt moeten mijn collega's voorlangs kruisen om de klem te zetten, haha, ik zit veel gemakkelijker! Alhoewel ze iedere student wijsmaken dat die klemmen niet te openen zijn met links...

Mij hebben ze wijsgemaakt dat er een link zit met ruimtelijk inzicht, ik kan (als vrouw zijnde) prima kaartlezen en was op school erg goed in ruimtemeetkunde. Zus is ook links, beide ouders rechts maar ik dacht één opa ook links.

O, toch wel een frustratie: BLIKOPENERS!!!! En... terug naar school: hockeysticks. Bekijk het maar, ik sloeg met de bolle kant. Golfen? Hopeloos...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:17

Nog een linkshandige meldt zich.
Die link met ruimtelijk inzicht: mijn kinderen hebben liever dat ik kaartlees, dan gaat het tenminste goed. Toen mijn man kaart las hebben we een keer rondjes gereden in Lille en ging het pas goed toen ik niet meer naar hem luisterde. (Overigens hebben ze eigenlijk ook liever dat ik rijd...) Enne de resultaten voor ruimtemeetkunde waren bij mij ook top.

Een (soep/jus)opscheplepel met zo'n soort tuitje is altijd bedoeld voor rechtshandigen.

Enne ja familiekwestie: mijn vader was ook linkshandig.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:19

Ik ben ook linkshandig, had nog nooit eerder van deze dag gehoord. Wel komisch haha.

Wat ik het vervelendst vind? Van die plastic vorkjes die je bij snakcbar krijgt waar ook direct een mes op zit. De snijkant zit precies aan de verkeerde kant , heel erg lastig bij een frikandel speciaal :n

Maar ach verder overleef ik het wel :')

Overigens mijn ouders zijn niet linkshandig, mijn jongste zus wel, de oudste twee zussen zijn weer rechtshandig!

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:33

Hé leuk! Ik was al weer vergeten dat deze dag bestond :+
Het enige echte probleem bij mij is dat ik écht lelijk schrijf. Mijn hand ligt vaak haf omgedraaid en een stuk boven de tekst anders kan ik helemaal niet schrijven :').
Oei de whiteboards zijn ook een drama, net als een schaar met zo'n uitstekend dingetje voor je naastliggende vinger. Een normale schaar gaat wel maar dat zijn echt van die ondingen.

Hier is mijn zus ook links maar mijn ouders en broer zijn dan weer rechts!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:14

Voor alle lefties onder ons ;)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:19

Zo herkenbaar, vooral alles met een ringband is heel vervelend. Bij de action hebben ze erg handige schriften met tabbladen met de ó zo vervelende ringband. Ik draai het schrift om en blader als het ware terug, zodat ik met een herkenbaar handschrift en netjes kan schrijven.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:21

hier ook een linkshandige! ik knip wel met rechts haha, gewoon omdat ik vroeger nooit een linkshandige schaar wou en het mezelf gewoon geleerd heb :D

ringbanden zijn echt ondingen inderdaad!
en tijdens het eten of naast elkaar schrijven is ook wel eens een probleem bij mij :o