Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:06

Pff auto rijden is voor mij eigenlijk 1 grote irritatie :')

Ik erger me altijd wild aan mijn mede-weggebruikers. Ik tref het al-tijd om achter
mensen te rijden die of 70+ zijn en niet harder dan 60 rijden en óveral voor remmen en
stoppen, of mensen die net hun rijbewijs hebben en super super voorzichtig zijn en overal
net een paar km onder de toegestane snelheid te rijden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:09

Beter voorzichtig rijden en dat ze dan 2 km zachter rijden (wat scheelt het nou in tijd?) dan onvoorzichtig en veel te hard rijden en ongeval/gevaar veroorzaken he ;) Die heb je er ook tussen zitten. Te zacht rijden kan ook gevaar veroorzaken maar das weer ander verhaal.

lisetteexx

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:17

Wij ik en. In vriend ( ik heb zelf geen rijbewijs ) reden van de week op een provinciale weg waar je 80 mag!
De hele weg zat er een auto voor ons die maar 60 reed, en je mag niet inhalen daar , dacht dat dat al erg maar nee vervolgens gaat ze ook nog opeens bovenop de rem staan gelukkig genoeg afstand anders hadden we er bovenop gezeten!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:22

Wij zijn verrijkt met een rotonde op.de.snelweg, waar je max 50 mag. Dat doet men weinig, waardoor.sowieso 1 richting en meestal 2 richtingen er bijna niet opkomen. Ik vind het dus erg leuk om keurig 50te rijden en.daarmee.loyaal te zijn naar de andere verkeersdeelnemers, maar ook.om die bmw rijder die op mijn bumper zit in zijn stuur te zien bijten. Helaas verwachten de andere richtingen niet altijd dat ik me aan de snelheid houd, en nemen ze de kans niet, maar toch.
Overigens is deze rotonde een grote civiele blunder imo.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:26

Ik rij zelden op de snelweg.
Mijn werk, paard etc, alles is in de buurt.

Maar ik erger me aan de knulletjes die keihard scheuren in hun auto.
Ze voelen zich zo ontzettend stoer.
Overal inhalen op de 80 km wegen.
En uiteindelijk kom je ze gewoon weer bij het stoplicht tegen. :D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:46

Ik haat het per definitie om in Nederland te rijden. Nederlanders rijden zo verschrikkelijk irritant! Iedereen is zo gehaast bezig en waarom? Omdat ze blijkbaar denken dat die 3 minuten verschil in aankomsttijd ze heel gelukkig gaat maken.
Ik vind het altijd zo'n opluchting om in Duitsland te rijden. Daar is iedereen gewoon bezig met de weg en medweggebruikers en niet zo gehaaid op precies die 124 km/h rijden als je 120 mag. Ik heb soms echt het idee dat de meeste mensen hier meer bezig zijn met kijken op hun snelheidsmeter dan op de weg.

En misschien wel het meest verschrikkelijk op de rijbaan, sommige vrouwen die een soort bewijsdrang hebben dat ze toch echt geen typische vrouw in het verkeer zijn om dan de meest vervelende capriolen uit te halen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:54

Het is inderdaad wel zo dat je hier vaak bezig bent met de snelheidsmeter ipv lekker doorstromen in het verkeer.
Soms is het in een situatie gewoon fijner/veiliger even een dot gas te geven. Maarja, voor je het weet sta je met je smoelwerk op de foto. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:59

mika11 schreef:
Maar ik erger me aan de knulletjes die keihard scheuren in hun auto.
Ze voelen zich zo ontzettend stoer.
Overal inhalen op de 80 km wegen.
En uiteindelijk kom je ze gewoon weer bij het stoplicht tegen. :D

En dat stoplicht springt dan precies op groen als jij aan komt rijden dus dan haal je ze gewoon weer in :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:09

:= gister in nederland naar huis gereden vanaf vakantie ( breda- ongeveer hardewijk ) heeel veel 100 op alle knooppunten, en verder eigenlijk alleen maar 120.
zodra ik 100 reed was het direct nou, je mag wel wat harder! ga maar 110... nee, het is 100. met 110 zit ik in de kofferbak van de andere auto. maar daar waren op de snelweg auto's die 60 reden. levensgevaarlijk. en dat natuulijk net op een knooppunt waar iedereen in moet voegen en doen, met met 80 de snelweg op racet en ik niet kan inhalen. daar kan ik me wel aan irriteren, maar netjes de snelheid? mensen, maak een probleem :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:14

Pion schreef:
Soms is het in een situatie gewoon fijner/veiliger even een dot gas te geven. Maarja, voor je het weet sta je met je smoelwerk op de foto. :D

Die enkele keer dat het echt veiliger is om gas bij te geven, laat ik me ook niet weerhouden door het risico op een bekeuring. Dat heb ik echt wel over voor de veiligheid.

In alle andere gevallen is het niet zo heel moeilijk om je gewoon aan de snelheid te houden, als je dat vaker doet wordt het steeds makkelijker :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:18

ja dat dacht ik ook..
had geleerd dat je bij het invoegen soms best wel wat harder mocht rijden om gewoon netjes voor een auto uit te komen..
had nog maar een paar dagen mn rijbewijs en precies bij de invoegstrook stond er een flitspaal.. stond er mooi op want werd ook nog is vol in mn gezicht geflitst!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:31

hoe herkenbaar :') Ik erger me nogal snel, en uiteindelijk heb ik er vooral mezelf mee.

op de snelweg aan verkeerd dat met 1 km harder de rechterrijbaan wilt inhalen, maar ook verkeer dat boven op je bumper zit terwijl je de max. snelheid rijd en die je dan het liefst met 150 km voorbij willen crossen. Als het druk is, en je moet gaan ritsen die mensen die hélemaal door gaan tot het eind (terwijl er dus zo'n beetje file is) omdat ze niet netjes achteraan willen aansluiten, no way dat ik die er nog tussen laat :') Als er ruimte zat is om naar links te gaan, er komt wel een auto aan, maar nog ver weg, je gaat naar links, maar die auto blijkt véél harder dan de max. snelheid te rijden waarop die bijna op je bumper zit (en medebestuurder is natuurlijk pislink op jou!)

Op de normale weg. Mensen die veel langzamer rijden dan de max. snelheid of als ze dat doen, je dan nog niet eens voorbij laten rijden (bijv. op buitenweggetjes). Maar ik erger me ook onwijs aan fietsers, recreatief of wielrenners. Man die mensen fietsen altijd allemaal midden op de weg, en je mag wel met z'n 2e fietsen, mits je het overige verkeer niet hindert. Doen ze wel altijd :+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:39

ja zo juist nog,,, godverrrr
ik rij de snelweg op, ligt er iemand me te duwen..
ik voeg in naar links en die ...vent keek dus naar mijn auto, ik keek niet want moet op de weg letten
komt er ineens van links iemand mij inhalen en moet naar de rechterbaan ( 3 baans en hij ging van baan 1 (links) naar baan 3 (rechts)
maar diegene wat me dus aan het duwen was keek mijn auto in en wilde me dus rechts voorbij gaan,knalt die bijna tegen de auto op die naar baan 3 invoegde..
en dan schelden op mij pff, hij mag zo een geluk hebben dat hij een snellere auto onder de reet had als ik

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:40

Het is juist de bedoeling dat je gaat ritsen tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het einde van die strook. De meeste mensen ritsen al bij het bord "ritsen 1km" en die zijn dus fout bezig. Als je die mensen die het goed doen er niet tussen laat ben je dus heel fout bezig, die strook ligt er niet voor de gein.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:40

Ik rij zo'n 60.000 kilometer per jaar, en ik ben jong (20), maar ik durf te beweren dat ik beter rij dan sommige automobilisten... zonder kijken een baan opschuiven, geen richting aangeven, veel te zacht rijden, bumperkleven etc. etc.

Mijn grootste irritatie zijn mensen die bumperkleven, daarom heb ik nu een sticker op mijn auto:
To closer you come, to slower i go ;-)
En ja dat voer ik ook echt uit. of trap een keer op de rem, en als ze echt hardnekkig zijn..... Ruitensproeivloeistof }>

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:42

het ging niet om ritsen bij mij, als je het tegen mij had tenminste

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:43

nathalie_v schreef:
Ik rij zo'n 60.000 kilometer per jaar, en ik ben jong (20), maar ik durf te beweren dat ik beter rij dan sommige automobilisten... zonder kijken een baan opschuiven, geen richting aangeven, veel te zacht rijden, bumperkleven etc. etc.

Mijn grootste irritatie zijn mensen die bumperkleven, daarom heb ik nu een sticker op mijn auto:
To closer you come, to slower i go ;-)
En ja dat voer ik ook echt uit. of trap een keer op de rem, en als ze echt hardnekkig zijn..... Ruitensproeivloeistof }>

ja dat doe ik ook

+1

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:43

Bello; Nee, tegen de gene boven je en anderen die die ergernis al hadden genoemd.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:46

oke :) nies

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:47

Nies_ schreef:
Het is juist de bedoeling dat je gaat ritsen tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het einde van die strook.

Klopt. Ik heb het zelf dan ook echt over mensen die dat bord straal negeren, nog even flink gas bijgeven, over de strepen rijden en pas invoegen als ze niet meer verder kunnen omdat ze tegen de kar met de pijl aanrijden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:50

Nies_ schreef:
Het is juist de bedoeling dat je gaat ritsen tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het einde van die strook. De meeste mensen ritsen al bij het bord "ritsen 1km" en die zijn dus fout bezig. Als je die mensen die het goed doen er niet tussen laat ben je dus heel fout bezig, die strook ligt er niet voor de gein.

maar als er een file staat en ze rijden echt keihard door tot het eind, vind ik dat niet netjes :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:52

Daar hebben jullie gelijk in :) Zelf rits ik altijd gelijk bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dan willen ze je er vaak ook eigenlijk niet tussen laten. Gelukkig rij ik indrukwekkende auto's (een Jeep of een Mitsubishi barrel) dus dat scheelt :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:54

Shadow0 schreef:
Pion schreef:

Die enkele keer dat het echt veiliger is om gas bij te geven, laat ik me ook niet weerhouden door het risico op een bekeuring. Dat heb ik echt wel over voor de veiligheid.

In alle andere gevallen is het niet zo heel moeilijk om je gewoon aan de snelheid te houden, als je dat vaker doet wordt het steeds makkelijker :)

Het is maar om aan te geven dat je soms meer oog hebt voor je snelheidsmeter (hou ik me aan de snelheid) dan gewoon lekker rijden en je oog op de weg houden.
Ik laat me overigens ook niet weerhouden door een flitser als gas op dat moment de beste optie is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:02

Pion schreef:
Het is maar om aan te geven dat je soms meer oog hebt voor je snelheidsmeter (hou ik me aan de snelheid) dan gewoon lekker rijden en je oog op de weg houden.

Maar dat probleem creeren de weggebruikers toch vooral zelf: als het wat normaler zou zijn om een beetje onder de maximumsnelheid te zitten zou het niet zo'n probleem zijn, dan heb je wat speling en rij je gewoon ontspannen. Maar omdat iedereen zich zo ergert als iemand ook maar iets onder het absolute maximum zit kan dat niet. En dan heb je inderdaad al veel meer aandacht voor de snelheidsmeter nodig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:12

Het vervelendste vind ik het als mensen gaan bumperkleven op mijn bumper terwijl ik rustig in de wachtstand achter een inhalende vrachtwagen rijd. Ze zien toch dat ik nergens heen kan... Ik kan niet ineens in rook opgaan ofzo... Met de GTI is het vrij simpel... Zodra er ruimte is schakel ik even terug en trap het gas in. De meeste auto's kunnen dat echt niet bijhouden. En bij 124/134 op de TomTom gaat de cruisecontrole weer aan. Krijg je geen post uit Leeuwarden maar schiet het toch een beetje op...