magda_90 schreef:Of je wordt geschorst van school hierdoor waardoor de pester het slachtoffer 'ineens' is en het pesten daarna bedreigend erger wordt...
Is hier op een school in de buurt gebeurt namelijk en uit pure ellende is diegene maar naar een school in een andere stad gegaan.
M.a.w. wat is het toch weer makkelijk praten door bepaalde Bokkers hier...
je moet het ook niet door een ander laten oplossen, jijzelf moet hier wat aan doen
en de meeste scholen/leraren etc zijn zelf bang voor diegene die pesten
dat was op mijn school namelijk het geval. ik zei er niets over maar ze zagen het wel en ondernamen niets, dat zegt voor mij al meer dan genoeg;)
DaisyDarling schreef:bello2005 schreef:bij mij schiet niet snel wat in het verkeerde keelgat
vroeger vaak gepest geweest en flinke harde klappen moeten opvangen, maar ik liet me niet doen en gaf altijd raken klappen terug
daarin ben ik wel een pester geweest, ik pestte nooit iemand die bijv dik was of die een bril droeg of wat dan ook
ik pestte diegene die mij pestte altijd terug, alleen mijn pestte was harder dan die van hun
Dankje voor je antwoord.
Vind je dat pesters, als iemand niets terug kan doen/doet/durft te doen of er komt geen actie van autoriteiten, gerechtvaardigd zijn om te pesten? Dus dat ze dan gewoon mogen omdat ze zich duidelijk meer macht mogen toe eigenen. Net als bij dierenmishandeling eigenlijk

een pester pest niet zo maar, achter iedere pester zit een reden.
Dora88 schreef:Bello, je moet ook weten dat niet iedereen gezegend is met een sterk karakter of met de nare eigenschap om andere mensen te gaan pesten als je zelf weet wat het aanricht. Dan ben je geen haar beter en is het pesten meer ruzie zoeken.
Als je in een situatie zit waarin je denkt dat het juist erger maakt als je hulp vraagt, een opmerking terug maakt of geweld gebruikt, dan DOE je dat niet. Dan hoop je gewoon dat ze je de volgende dag niet zien of dat het minder is.
dat weet ik, maar wat wil je dan dat er gebeurd ? een pester stopt niet eerder als dat jij zelf iets onderneemt. een leraar of je ouders kunnen een pester niet stoppen
Ibbel schreef:Was het maar zo makkelijk: pesten heb je zelf in de hand...
Iemand die gepest wordt, heeft vaak al weinig zelfvertrouwen, weinig uitstraling van: "met mij valt niet te sollen". Dáárom worden ze door pesters uitgekozen. Pesters zijn eigenlijk ontzettend laf, ze kiezen instinctief slachtoffers uit die op één of andere manier zwakker zijn. Biologisch gezien (mensen zijn kuddedieren) is dat ergens nog begrijpelijk ook. Zwakkeren in een kudde maken de hele kudde kwetsbaar.
Maar dan is het wel héél makkelijk praten om te zeggen: je moet weerwoord geven, of er op los slaan. Als je zo sterk zou zijn, was je niet uitgekozen als slachtoffer. Dat zit 'm nou net de kneep.
Dus ja, in theorie is het jouw reactie die het pesten laat voortduren. Maar in de praktijk is het ontzettend moeilijk om je zo op te stellen.
Dat lukt maar in twee gevallen: de pesters hebben zich vergist, je was helemaal niet zo'n 'zwakkere' (paar voorbeelden hier), óf, je groeit door het pesten uiteindelijk er overheen en krijgt tegen de verdrukking in tóch dat zelfvertrouwen en die veerkracht (ook een voorbeeld van gelezen).
En bij wie dat niet lukt, en dat zijn er heel veel, zijn er ook twee opties: heel lang gepest worden, tot je ouder wordt (en van school gaat) en er letterlijk overheen groeit (gelukkig de meerderheid, en ikzelf was er ook zo één) of, wat helaas te vaak in het nieuws is geweest recent, iemand gaat er letterlijk aan onderdoor.
waarom ben ik dan gepest geworden ? ik ben echt geen (zwakkeling)
DaisyDarling schreef:Bello zegt dat je pesten kan negeren, dan kan je de verleiding om een raar iemand te pesten toch ook negeren? Beter voor beide partijen lijkt me.
ik heb niet gezegd dat je pesten kunt negeren
fresley schreef:@Bello
Hoe word je harder dan? als er elke dag tegen je gezegd word dat je er niet bij hoort, en dat je lelijk bent bijvoorbeeld?
Ik kon dat echt niet.
het leven maakt je vanzelf harder, wat zou jij nu doen als iemand dit nu tegen jou zou zeggen ?
magda_90 schreef:[quote=''bello2005'']
ja daar kan ik niets aan doen dat sommige onzeker zijn. dan moet je wat harder worden
En deze dame heeft ook geen respect voor de medemens, Bello. Dit is het zoveelste topic waarbij je enorm dominant aanwezig bent, wellicht wat dimmen om het gezellig te houden?[/quote]
geen respect hahhaah weet jij uberhaupt wel wat respect is?
KoudbloedKim schreef:bello2005 schreef:ja daar kan ik niets aan doen dat sommige onzeker zijn. dan moet je wat harder worden

Oprechte vraag: Kun jij je überhaupt wel inleven in een ander?
ja kan ik
Kwanyin schreef:Bello, je snapt het niet hé? Je karakter kan je niet kiezen, je KAN niet "maar even harder worden", als je van nature uit timide en onzeker bent, en weinig zelfvertrouwen hebt! Je kan dat hooguit trainen of je wordt het vanzelf door ouder te worden zoals bij mij gebeurd is, maar het is géén knopje dat zomaar eventjes omdraait en als er niemand in je omgeving is die je daarbij helpt dan is het nog een heel zwaar en lang proces!
tuurlijk wel, iedereen word hetzelfde geboren. je maakt je eigen leven en je opvoeding doet er veel toe