Pesten zelf in de hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:20

Kwanyin schreef:
Bello, je snapt het niet hé? Je karakter kan je niet kiezen, je KAN niet "maar even harder worden", als je van nature uit timide en onzeker bent, en weinig zelfvertrouwen hebt! Je kan dat hooguit trainen of je wordt het vanzelf door ouder te worden zoals bij mij gebeurd is, maar het is géén knopje dat zomaar eventjes omdraait en als er niemand in je omgeving is die je daarbij helpt dan is het nog een heel zwaar en lang proces!

Een advies... Trek je wat zij zegt niet te hard aan. Bello heeft al vaker op Bokt laten merken dat ze over weinig empathisch vermogen beschikt. Laat je er niet in meesleuren en steek je energie in mensen die wel fatsoenlijk kunnen communiceren en ook openstaan voor wat een ander te melden heeft en zich kunnen inleven.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:21

_San87_ schreef:
Ik denk dat ik liever actief gepest word, dan dat ik door iedereen genegeerd word... Vreselijk...

het is beide niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:21

Kwanyin schreef:
Bello, je snapt het niet hé? Je karakter kan je niet kiezen, je KAN niet "maar even harder worden", als je van nature uit timide en onzeker bent, en weinig zelfvertrouwen hebt! Je kan dat hooguit trainen of je wordt het vanzelf door ouder te worden zoals bij mij gebeurd is, maar het is géén knopje dat zomaar eventjes omdraait en als er niemand in je omgeving is die je daarbij helpt dan is het nog een heel zwaar en lang proces!
Helemaal mee eens, ik herken me daar ook heel erg in en ook al ben ik ondertussen 27 jaar, ik ben nog steeds extreem onzeker en verlegen en ga het liefst conflicten uit de weg.
Dit heeft deels te maken met mijn verleden waarin best heftige dingen zijn gebeurd waarbij ik heb geleerd dat 'niks zeggen' het beste is, maar het zit ook gewoon in mijn karakter, in mijn persoonlijkheid. :j
Al kan ik mezelf nog elke dag wel voor m'n kop slaan dat ik weer eens niet op mijn strepen ben gaan staan o.i.d.
Overleven is met zo'n karakter op jonge leeftijd (rond de pubertijd) al moeilijk genoeg, laat staan hoe het is als daar ook nog bij wordt gepest.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:22

_San87_ schreef:
De aspecten die jij noemt (zelfvertrouwen, karakter), daar kies je in beginsel inderdaad zelf niet voor. Maar je kiest er wel zelf voor al dan niet te werken aan jezelf. En voor iedere gepeste is er hulp te vinden, deze hulp moet diegene echter wel willen zoeken en ook moeten aanvaarden.

En als je zelf niet weet wat het is om onzeker te zijn dat weet je vaak niet hoe het voelt om geen hulp te durven vragen. Ik heb ook vaak gedacht dat ik hulp nodig had hoor, maar elke keer als ik op het punt stond te breken kon ik wel honderd redenen verzinnen wat er allemaal zou kunnen gebeuren als die hulp niet zou uitdraaien zoals ik wilde, dus dan besloot ik dat het nog "veiliger" zou zijn om alles gewoon maar over me heen te laten gaan en in mijn schulpje te blijven.
Een keer was het zo erg dat zelfs de mentor zag dat er iets was, dat ik werd apart genomen en dat ze letterlijk zei zich zorgen te maken en of er iets was, en ik glashard liegen dat er echt niets was. Waarom? Omdat ik beschààmd was dat ik zo'n zwak karakter was, omdat ik schrik had dat dit een beerput zou opentrekken, zelfs dat mijn ouders het te weten zouden komen en dat zij zich ook zouden schamen om zo'n zwakke gepeste dochter te hebben in plaats van een populaire, dus ik deed er alles aan om de schijn hoog te houden naar de buitenwereld.
Was dat dom? Ja natuurlijk! Maar op dat moment had ik gewoon écht het lef niet om toe te geven dat ik het niet alleen aan kon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:24

little_king schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat ik liever actief gepest word, dan dat ik door iedereen genegeerd word... Vreselijk...

het is beide niks.

Je meent het.

Maar wanneer je actief gepest wordt, wordt je bestaan tenminste nog erkend. Wanneer iedereen je negeert, doet alsof je er niet bent, niet bestaat? Nou...

Kwanyin schreef:
_San87_ schreef:
De aspecten die jij noemt (zelfvertrouwen, karakter), daar kies je in beginsel inderdaad zelf niet voor. Maar je kiest er wel zelf voor al dan niet te werken aan jezelf. En voor iedere gepeste is er hulp te vinden, deze hulp moet diegene echter wel willen zoeken en ook moeten aanvaarden.

En als je zelf niet weet wat het is om onzeker te zijn dat weet je vaak niet hoe het voelt om geen hulp te durven vragen. Ik heb ook vaak gedacht dat ik hulp nodig had hoor, maar elke keer als ik op het punt stond te breken kon ik wel honderd redenen verzinnen wat er allemaal zou kunnen gebeuren als die hulp niet zou uitdraaien zoals ik wilde, dus dan besloot ik dat het nog "veiliger" zou zijn om alles gewoon maar over me heen te laten gaan en in mijn schulpje te blijven.
Een keer was het zo erg dat zelfs de mentor zag dat er iets was, dat ik werd apart genomen en dat ze letterlijk zei zich zorgen te maken en of er iets was, en ik glashard liegen dat er echt niets was. Waarom? Omdat ik beschààmd was dat ik zo'n zwak karakter was, omdat ik schrik had dat dit een beerput zou opentrekken, zelfs dat mijn ouders het te weten zouden komen en dat zij zich ook zouden schamen om zo'n zwakke gepeste dochter te hebben in plaats van een populaire, dus ik deed er alles aan om de schijn hoog te houden naar de buitenwereld.
Was dat dom? Ja natuurlijk! Maar op dat moment had ik gewoon écht het lef niet om toe te geven dat ik het niet alleen aan kon.

Ho ho, jij weet niks over de mate waarin ik onzeker ben. Dus ik zou het fijn vinden wanneer je daar geen onterechte conclusies over trekt en er ook nog eens een waardeoordeel aan hangt.

Bijna ieder mens weet wel hoe het kan voelen om geen hulp te durven vragen. Of dat nu is wanneer je gepest wordt, in financiële nood zit of wat dan ook, hulp vragen is niet iets wat mensen snel doen omdat ze niet als zwak gezien willen worden. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je zelf in de hand hebt of je hulp vraagt of niet, en daarmee dus ook hoe je pestgeschiedenis verloopt.

Het klinkt hard, maar het is wel zo simpel,

Nayomie

Re: Pesten zelf in de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:28

Ik vind het lastig hier antwoord op te geven. Ik ben zelf van mening van niet. Jij hebt er immers niet om gevraagd, toch? Je kan er op anticiperen maar dat lukt ook niet altijd, en dan spreek ik uit ervaring.
Want probeer je er wat aan te doen, wordt het alleen maar erger.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:29

magda_90 schreef:
Of je wordt geschorst van school hierdoor waardoor de pester het slachtoffer 'ineens' is en het pesten daarna bedreigend erger wordt...

Is hier op een school in de buurt gebeurt namelijk en uit pure ellende is diegene maar naar een school in een andere stad gegaan.

M.a.w. wat is het toch weer makkelijk praten door bepaalde Bokkers hier...

je moet het ook niet door een ander laten oplossen, jijzelf moet hier wat aan doen
en de meeste scholen/leraren etc zijn zelf bang voor diegene die pesten
dat was op mijn school namelijk het geval. ik zei er niets over maar ze zagen het wel en ondernamen niets, dat zegt voor mij al meer dan genoeg;)

DaisyDarling schreef:
bello2005 schreef:
bij mij schiet niet snel wat in het verkeerde keelgat

vroeger vaak gepest geweest en flinke harde klappen moeten opvangen, maar ik liet me niet doen en gaf altijd raken klappen terug
daarin ben ik wel een pester geweest, ik pestte nooit iemand die bijv dik was of die een bril droeg of wat dan ook
ik pestte diegene die mij pestte altijd terug, alleen mijn pestte was harder dan die van hun

Dankje voor je antwoord.

Vind je dat pesters, als iemand niets terug kan doen/doet/durft te doen of er komt geen actie van autoriteiten, gerechtvaardigd zijn om te pesten? Dus dat ze dan gewoon mogen omdat ze zich duidelijk meer macht mogen toe eigenen. Net als bij dierenmishandeling eigenlijk ;)

een pester pest niet zo maar, achter iedere pester zit een reden.

Dora88 schreef:
Bello, je moet ook weten dat niet iedereen gezegend is met een sterk karakter of met de nare eigenschap om andere mensen te gaan pesten als je zelf weet wat het aanricht. Dan ben je geen haar beter en is het pesten meer ruzie zoeken.

Als je in een situatie zit waarin je denkt dat het juist erger maakt als je hulp vraagt, een opmerking terug maakt of geweld gebruikt, dan DOE je dat niet. Dan hoop je gewoon dat ze je de volgende dag niet zien of dat het minder is.

dat weet ik, maar wat wil je dan dat er gebeurd ? een pester stopt niet eerder als dat jij zelf iets onderneemt. een leraar of je ouders kunnen een pester niet stoppen

Ibbel schreef:
Was het maar zo makkelijk: pesten heb je zelf in de hand...

Iemand die gepest wordt, heeft vaak al weinig zelfvertrouwen, weinig uitstraling van: "met mij valt niet te sollen". Dáárom worden ze door pesters uitgekozen. Pesters zijn eigenlijk ontzettend laf, ze kiezen instinctief slachtoffers uit die op één of andere manier zwakker zijn. Biologisch gezien (mensen zijn kuddedieren) is dat ergens nog begrijpelijk ook. Zwakkeren in een kudde maken de hele kudde kwetsbaar.

Maar dan is het wel héél makkelijk praten om te zeggen: je moet weerwoord geven, of er op los slaan. Als je zo sterk zou zijn, was je niet uitgekozen als slachtoffer. Dat zit 'm nou net de kneep.

Dus ja, in theorie is het jouw reactie die het pesten laat voortduren. Maar in de praktijk is het ontzettend moeilijk om je zo op te stellen.

Dat lukt maar in twee gevallen: de pesters hebben zich vergist, je was helemaal niet zo'n 'zwakkere' (paar voorbeelden hier), óf, je groeit door het pesten uiteindelijk er overheen en krijgt tegen de verdrukking in tóch dat zelfvertrouwen en die veerkracht (ook een voorbeeld van gelezen).

En bij wie dat niet lukt, en dat zijn er heel veel, zijn er ook twee opties: heel lang gepest worden, tot je ouder wordt (en van school gaat) en er letterlijk overheen groeit (gelukkig de meerderheid, en ikzelf was er ook zo één) of, wat helaas te vaak in het nieuws is geweest recent, iemand gaat er letterlijk aan onderdoor.

waarom ben ik dan gepest geworden ? ik ben echt geen (zwakkeling)

DaisyDarling schreef:
Bello zegt dat je pesten kan negeren, dan kan je de verleiding om een raar iemand te pesten toch ook negeren? Beter voor beide partijen lijkt me.

ik heb niet gezegd dat je pesten kunt negeren

fresley schreef:
@Bello
Hoe word je harder dan? als er elke dag tegen je gezegd word dat je er niet bij hoort, en dat je lelijk bent bijvoorbeeld?
Ik kon dat echt niet.

het leven maakt je vanzelf harder, wat zou jij nu doen als iemand dit nu tegen jou zou zeggen ?

magda_90 schreef:
[quote=''bello2005'']

ja daar kan ik niets aan doen dat sommige onzeker zijn. dan moet je wat harder worden

En deze dame heeft ook geen respect voor de medemens, Bello. Dit is het zoveelste topic waarbij je enorm dominant aanwezig bent, wellicht wat dimmen om het gezellig te houden?[/quote]

geen respect hahhaah weet jij uberhaupt wel wat respect is?

KoudbloedKim schreef:
bello2005 schreef:
ja daar kan ik niets aan doen dat sommige onzeker zijn. dan moet je wat harder worden
:x :x :x
Oprechte vraag: Kun jij je überhaupt wel inleven in een ander?

ja kan ik

Kwanyin schreef:

tuurlijk wel, iedereen word hetzelfde geboren. je maakt je eigen leven en je opvoeding doet er veel toe

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:31

Bello, mag ik misschien vragen naar je leeftijd?

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:33

Ik denk dat je pesten niet volledig zelf in de hand hebt, maar je er wel wat zelf aan kan doen. De manier hoe je jezelf opstelt en omgaat met situaties kan heel bepalend zijn.
Of het nou wel of niet aan jezelf ligt, het is gewoon iets vervelends!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:33

DaisyDarling schreef:
bello2005 schreef:

En wat je nu zegt, komt best heel hard aan.
Ik merk wel vaker in topics waar je reageert dat je niet al te empathisch ingesteld bent :o
Jammer is dat, zeker bij zo'n gevoelig en vreselijk onderwerp als pesten.

@San, Maar het lijkt mij dat je dan door negeren wel merkt dat ze je niet leuk vinden op een iets zachtere manier, dan keiharde verwensingen in je gezicht. Dat komt toch best hard aan, zeker op jonge leeftijd :o. Toen merkte ik dat keiharde pesten eerder en beter dan het negeren. Maar iedereen zijn eigen toch?
Gewoon normaal en onbevooroordeeld doen is gewoon moeilijk voor velen, zeker als je dat nergens in je opvoeding hebt meegekregen. Ik godzijdank wel _/-\o_

mag jij mij vertellen wat IK er aan kan doen, als iemand niet veel tot geen zelfvertrouwen heeft?

little_king schreef:
Sommige mensen hebben het in zich harder te worden, andere mensen hebben dat niet in zich.
En die dat niet in zich hebben zijn vaak wel de fijne meevoelende mensen in onze maatschappij waar we in mijn ogen steeds minder van hebben.
Want ja we moeten harder worden en voor onszelf op komen, maar er zijn altijd mensen die nog weer harder zijn.
Wat voor rot maatschappij gaan we dan onderhand krijgen?

wakker worden !! het is al een rot maatschappij

_San87_ schreef:
Kwanyin schreef:

Een advies... Trek je wat zij zegt niet te hard aan. Bello heeft al vaker op Bokt laten merken dat ze over weinig empathisch vermogen beschikt. Laat je er niet in meesleuren en steek je energie in mensen die wel fatsoenlijk kunnen communiceren en ook openstaan voor wat een ander te melden heeft en zich kunnen inleven.

en alweer is mijn mening/zegje te hard voor bokt...
terwijl ik niemand persoonlijk beledig, ik praat over het algemeen

BaileyMix schreef:

veel ouder dan dat jij verwacht;)
mijn leeftijd doet er niet toe

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:34

Pesters pesten in de meeste gevallen omdat ze zelf onzeker zijn maar niet willen toegeven. Waarom zou je immers een ander kleineren als je goed in je vel zit. Meestal zit de "hoofdpester" niet goed in z'n vel en dat kan wel meerdere redenen hebben. Zijn ook pestkoppen die zelf gepest zijn geweest maar omdat te voorkomen een ander gaan pesten kan je nagaan hoeveel indruk pesten maakt dat je zelf eigenlijk je ergste vijand wordt.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:36

op de basisschool wel af en toe gepest. Ik ging toen naar het middelbaar onderwijs en heb het toen eigenlijk anders aangepakt. Ik ben idd veel harder geworden. Ookal ben ik nu weleens onzeker. Maar niemand solt meer met me.. ik pikte het niet meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:36

Je mening/zegje is niet te hard voor Bokt, Bello. Je mening/zegje is gewoon kortzichtig en getuigt van weinig inlevingsvermogen. Je kan dingen ook ietsje anders brengen, helemaal wanneer je doorhebt dat hier veel mensen zitten die zelf een nare ervaring hebben met pesten en waar jij het dus wel over hebt, want ook zij vallen onder het algemeen.

Je bent niet stoer of zo, hoor, wanneer je je mening/zegje zo hard mogelijk kunt brengen.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:38

Ook ik heb een pestverleden..meest vreselijke tijd uit mijn hele leven waar ik nu..jaren later nog steeds last van ondervind (nachtmerries, zelfvertrouwen naar de klote)
Ik was toevallig wel iemand die van zich afbeet en goed ook, maar het pesten werd er niet minder om. Een keer sloeg ik goed van me af toen ik door een groep werd lastig gevallen en toen was -ik- diegene die van school geschorst werd. Niet alleen was ik de persoon die bestraft werd door school, ik werd compleet buitengesloten door mijn klas omdat ik de pester in elkaar had geslagen.. Een andere keer werd in een doodstille klas ineens een poedersuiker opmerking naar mij gemaakt en toen ik wat terug zei kreeg -ik- op mijn sodemieter van de leraar. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden. Scholen zijn er erg goed in om hun ogen te sluiten voor pestleed.

Het trieste van pesten is dat het niet alleen door kinderen op school gebeurt maar ook door volwassenen op de werkvloer. Te bizar voor woorden. Laatst nog een artikel over gelezen in een of ander tijdschrift. Een vrouw was aangenomen voor een nieuw baantje en het moment dat ze één voet over de drempel had gezet was ze al het mikpunt. Wat kan je daar in godsnaam aan doen? :n

Zoals iemand eerder al eens zei, pesten heb je zelf in de hand maar gepest worden niet.

bello2005

ik voel me ook niet stoer, en ja ik weet dat mijn woorden hard aan kunnen komen.
maar zo ben ik altijd geweest, ik zeg mijn ding en of jij ( algemeen) het niet kunt hebben zit ik niet mee
ik ga me niet anders opstellen als dat ik ben

DaisyDarling

bello2005 schreef:
mag jij mij vertellen wat IK er aan kan doen, als iemand niet veel tot geen zelfvertrouwen heeft?

Mag jij mij vertellen waarom diegene dan daarom gepest moet worden! ;)
Ik ga hier niet eens meer op reageren, te weinig energie om zo'n kortzichtig persoon als jij iets uit proberen te leggen.. San, ik neem jou advies ten harte :D

Oh en; over negeren als pest-oplossing heb je het absoluut gehad, kijk maar in het topic waar deze discussie uit voorkomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:40

@Bello, dan zou ik die gene gelijk geven.
Maar ik zeg daarbij direct dat pesten daarbij niet nodig is. Onzin, want je hoeft niet gepest te worden om harder te worden.
Je mag nu echt een toontje lager gaan zingen. Gedraag je naar je leeftijd als je zoveel ouder bent als je werkelijk bent. En nee, ik bedreig je niet als je dat nu denkt. Ik zeg gewoon mijn mening, doe jij ook ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:41

Tigra_ schreef:
Nee ik ben van mening dat je daar zelf niets aan kan doen. Pesten kan erg ver gaan. Praten met school heeft vaak ook weinig effect, sterker nog je hebt kans dat het erger word buiten school om is dat wat je wil. Je ouders kunnen niet 24/7 naast je staan om je te helpen. En wat wil je doen in je eentje tegen meerdere pesters en de rest die meeloper zijn. Heel weinig soms wil het wel helpen maar iedere situatie is uniek dus het is te kort door de bocht dat je het zelf in de hand hebt. Soms zal het helpen om terug te "slaan" maar het kan er best erger door worden.

Ik ben het niet met je eens.
Ja natuurlijk heb je het niet altijd zelf in de hand.
Maar soms wel.
Ik ben zelf gepest.
Tot dat ik er echt groot genoeg van had.
Ik heb de aanzetter van dit alles bij de lurven gepakt en in elkaar getimmerd.
Niemand raakte mijn daarna nog aan hoor.
En iedereen hield zijn mond.
Had Ik het alleen maar een paar jaar eerder gedaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:42

bello2005 schreef:
ik voel me ook niet stoer, en ja ik weet dat mijn woorden hard aan kunnen komen.
maar zo ben ik altijd geweest, ik zeg mijn ding en of jij ( algemeen) het niet kunt hebben zit ik niet mee

Je komt je zelf nog wel tegen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:43

bello2005 schreef:
magda_90 schreef:
Of je wordt geschorst van school hierdoor waardoor de pester het slachtoffer 'ineens' is en het pesten daarna bedreigend erger wordt...

Is hier op een school in de buurt gebeurt namelijk en uit pure ellende is diegene maar naar een school in een andere stad gegaan.

M.a.w. wat is het toch weer makkelijk praten door bepaalde Bokkers hier...

je moet het ook niet door een ander laten oplossen, jijzelf moet hier wat aan doen
en de meeste scholen/leraren etc zijn zelf bang voor diegene die pesten
dat was op mijn school namelijk het geval. ik zei er niets over maar ze zagen het wel en ondernamen niets, dat zegt voor mij al meer dan genoeg;)

Lees eens goed waar ik op reageer. ;)
Ik zeg nergens dat je het niet door een ander moet laten oplossen... En omdat het op jouw school het geval was, is het natuurlijk overal zo.

bello2005 schreef:

Totdat een toekomstige werkgever of iets dergelijks dit leest over jou en je daardoor een 'perfect' eerste beeld hebt neergezet. Ofwel, je visitekaartje is nu behoorlijk gekleurd wat je inderdaad nog tegen gaat komen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-08-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:44

BaileyMix schreef:
Rond de 26. :)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:45

KoudbloedKim schreef:
BaileyMix schreef:

Wel een beetje kinderachtig gedrag van bello voor zo'n leeftijd als je t mij vraagt..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:46

Ibbel schreef:
Was het maar zo makkelijk: pesten heb je zelf in de hand...

Iemand die gepest wordt, heeft vaak al weinig zelfvertrouwen, weinig uitstraling van: "met mij valt niet te sollen". Dáárom worden ze door pesters uitgekozen. Pesters zijn eigenlijk ontzettend laf, ze kiezen instinctief slachtoffers uit die op één of andere manier zwakker zijn. Biologisch gezien (mensen zijn kuddedieren) is dat ergens nog begrijpelijk ook. Zwakkeren in een kudde maken de hele kudde kwetsbaar.

Maar dan is het wel héél makkelijk praten om te zeggen: je moet weerwoord geven, of er op los slaan. Als je zo sterk zou zijn, was je niet uitgekozen als slachtoffer. Dat zit 'm nou net de kneep.

Dus ja, in theorie is het jouw reactie die het pesten laat voortduren. Maar in de praktijk is het ontzettend moeilijk om je zo op te stellen.

Dat lukt maar in twee gevallen: de pesters hebben zich vergist, je was helemaal niet zo'n 'zwakkere' (paar voorbeelden hier), óf, je groeit door het pesten uiteindelijk er overheen en krijgt tegen de verdrukking in tóch dat zelfvertrouwen en die veerkracht (ook een voorbeeld van gelezen).

En bij wie dat niet lukt, en dat zijn er heel veel, zijn er ook twee opties: heel lang gepest worden, tot je ouder wordt (en van school gaat) en er letterlijk overheen groeit (gelukkig de meerderheid, en ikzelf was er ook zo één) of, wat helaas te vaak in het nieuws is geweest recent, iemand gaat er letterlijk aan onderdoor.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, hier sluit ik me volledig bij aan!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:47

KoudbloedKim schreef:
BaileyMix schreef:

Dankje, dat is inderdaad een stuk hoger dan dat ik verwachtte als ik naar haar denkbeeld en reacties kijk :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:48

bello2005 schreef:

Precies. Het empathisch vermogen van een stoeptegel. Gefeliciteerd. Niks mis met de waarheid zeggen, maar je hoeft mensen niet bewust te gaan kwetsen.

DaisyDarling schreef:
bello2005 schreef:

Mag jij mij vertellen waarom diegene dan daarom gepest moet worden! ;)
Ik ga hier niet eens meer op reageren, te weinig energie om zo'n kortzichtig persoon als jij iets uit proberen te leggen.. San, ik neem jou advies ten harte :D

Oh en; over negeren als pest-oplossing heb je het absoluut gehad, kijk maar in het topic waar deze discussie uit voorkomt ;)

Oh, dat topic heb ik niet zo grondig bekeken... Misschien toch nog maar even doen, het klinkt raar, maar ik vind de psyche achter pesten toch wel heel interessant.