'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:24

Hmmm zit nu ook te denken; ik hoef inderdaad niet in een huis van bv dhr Fritzl (ook al is de kelder volgestort met beton) te wonen. Daarvoor is zo'n huis ook te vaak in het nieuws geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:25

Ja hoor, zou ik prima in durven wonen.
In ieder huis is wel een mens of dier gestorven. Als je dan al die huizen af moet gaan schrijven kom je op een kartonnen doos uit. En die zijn zo koud he in de winter..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:28

chelle_dora schreef:
In ieder huis is wel een mens of dier gestorven. Als je dan al die huizen af moet gaan schrijven kom je op een kartonnen doos uit. En die zijn zo koud he in de winter..

Mag hopen dat het bij een nieuwbouwhuis niet zo is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:28

vuurneon schreef:
chelle_dora schreef:

Goed ja dat wordt lastig :') Nouja misschien tijdens de bouw ofzo.. :Y) Je snapt m'n punt haha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:31

vuurneon schreef:
chelle_dora schreef:

een muis onder het beton gestort ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:36

Ik zou het niet zo snel doen, maar dat komt omdat ik soieso snel bang ben in een/het huis.
Mijn tante is een jaar geleden verhuist, in een hoek zijn 3(!!) mensen op een stoel overleden. Ze had altijd zoiets van, ik ben jong, kerngezond, wat maakt mij dat nu uit. Woont ze er net krijgt ze kanker, brr ben benieuwd of ze de stoel daar heeft laten staan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:40

Het hangt er vanaf wat voor gevoel/sfeer er in dat huis hangt.
Wij zijn 1x in een huis geweest die te koop stond waar voor je gevoel de agressie je naar je keel greep. Je voelde je daar echt niet op je gemak.
Later hoorde we dat het bekend stond als een "spookhuis" maar wat er gebeurt is? Geen idee.

Maar als de sfeer/gevoel er goed is waarom niet? Nee dan heb ik er totaal geen moeite mee.

Ben eigenlijk wel reuze benieuwd om welk huis dit gaat aangezien we aan het rondkijken zijn

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:49

Ik denk het wel. Geloof niet echt in dat soort dingen.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:59

badass schreef:
Seven schreef:
Ik heb jaren in een huis gewoond waar mn oma naast had gewoond als tiener. Daar heeft een jonge man zich in het trapgat op gehangen (was een duplex boven woning ) ik woonde rechts mn oma had links gewoond

Het verhaal ging dat deze jonge man zo verliefd was op het meisje dat naast mijn oma woonde dat hij haar dagen lang bezocht zei wou echter niets van hem weten. Naar een jaar afwijzingen van haar kant deed hij nog 1 poging waarna ze hem weer afwees en hij zijn leven nam in het trapgat.

In de jaren dat ik er heb gewoond hoorde je vaak gebons op de deur of rennen op de trap eerst was dit heel eng maar later ben je er wel aangewend.

Mijn vriend heb ik ontmoet toen ik daar nog woonde, aan de telefoon hebben we het vaak over het verhaal gehad en de geluiden hij geloofde me nooit tot hij voor het eerst bleef slapen, er werd gebonst en gerend. Mm vriend nog steeds sceptisch deed tijdens een bons de deur open er was natuurlijk niemand, hij zei kom er in. Nooit hebben we weer wat gehoord...

dus ja ik zou best in zo 'n huis durfden wonen :j
Wel zou ik ook willen voelen hoe het aan voelt ons huis daarna voelde ik me nooit thuis altijd het gevoel alsof ik over mn schouders moest kijken. Daar was een vrouw overleden die heel beschermend was tegen over haar zoon die dus uit het huis wou. Het huis was al vanaf haar overgroot oma in hun bezit alle generaties hadden er samen gewoond

Na jouw verhaal ben ik zelfs bang in mijn eigen huis waar wij als eerste in wonen :oo (nieuwbouw)

Maargoed, ik ben snel bang en zou daar echt niet willen wonen haha

en ik word bang van jou ava ;( :+

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:11

Wij kochten een oude woning die we helemaal aan het opknappen zijn, buitenkant is zo goed als klaar.
Binnenkant werken we in de wintermaanden telkens een stuk aan.
Hier is ook iemand gestorven, wel een natuurlijke dood, was een oude man.
In het begin vond ik het best eng, maar naargelang we het huis een beetje aangepast hebben aan onze smaak, voel ik me hier gewoon heerlijk.
Onze kinderen waren in het begin bang om te gaan slapen (wisten er niets van) en hebben heel vaak geschreeuwd en nachtmerries gehad. Tot ik de jongste eens hoorde zeggen dat er twee bollen met licht op zijn kamer kwamen en dat hij daar bang van was. (gesprek was tussen de twee kinderen, maar ik hoorde het per toeval bij het langskomen) Onze dochter zei dan : o die, dat zijn twee oude mannen die eens komen kijken, je hoeft daar niet bang voor te zijn, die doen niks.
Ik stond daar écht van te kijken... bbrrr.
Maar daarna geen problemen meer, raar maar waar.
Hebben ze daar nu echt iets van gemerkt, ik weet het niet. Vermits ze niet wisten dat hier iemand gestorven is, vond ik het toch een rare ervaring.
Maar zoals gezegd voelen we ons hier nu echt thuis, ons eigen droomplekje :D
Moest er toch een "spookje" ronddwalen, dan is het hier welkom, we hebben er in elk geval geen last van.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:23

Oud of nieuw huis, het geeft geen garantie dat het 'spook' vrij is. Wij zijn de eerste bewoners van dit huis, en ik heb vaak een man in de hoek van mijn slaapkamer gehad. Verder zag niemand hem. Uiteindelijk gevraagd of die weg wilde gaan, en nooit meer gezien. Vroeger wel flink slecht van gedachten geslapen. Als de sfeer van het huis je aanspreekt, waarom dan er niet gaan wonen?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:35

De 'spoken' zijn meestal opzoek naar iemand dat hun kan helpen. Ze komen niet zomaar spoken omdat ze het leuk vinden. :')

Zijn ook niet altijd plaats gebonden, maar vaak door traumatische ervaringen (bv. moord) blijven ze er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:41

Ik heb zelf een huis met een verhaal. Sinds 7 jaar hebben wij een huis in Zweden, wat er al sinds 1700 staat. In de tweede wereldoorlog is er nogal wat gebeurd hier... maar ach, dat is het verleden. Wel kwamen we allemaal hakenkruizen tegen op de muren, maar die hebben we weggewerkt. Het huis is inmiddels prachtig, en we hebben er een B&B van gemaakt. Fijnste plek om te zijn! :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:45

Brrr.. nee, mij niet gezien. Ik ben de definitie van een schijtebroek. :o Gelukkig zijn wij de eerste bewoners van dit huis (nieuwbouw).

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:47

Ik denk dat in ieder huis wel iemand is overleden ooit, tenzij je een nieuwbouw woning koopt.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:50

Dan kan het nog altijd zijn dat op de plek waar het huis staat iemand is overleden (a)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:51

Vriendin van mij kocht een huis met haar vriend waar iemand zich haf opgehangen. Die heeft er weken gehangen en zeer hebben met veel moeite dat huis kunnen reinigen (voor zij het kocht dan he)
Waarbij de schoon makers zelf stonden over te geven.

Heb nog geholpen met behang krabben :D je merkte er niks van!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:51

Cassidy schreef:
Een huis zoals het voormalige spookhuis Sas van Gent vind ik schitterend. Als je genoeg geld zou hebben en dat op zou kunnen knappen, prachtige plek om te wonen. Blijkbaar heeft niemand dat eerder aangedurfd. En als ik lees wat daar in de omgeving is gebeurt, dan krijg ik de kriebels. No way dat ik daar in zou gaan wonen.

Dit is niet geheel waar! Mijn moeder was verknocht aan dit huis, ik stukken minder overigens en wou dit gaarne kopen.. Het stuk werd haar echter niet verkocht. Ondertussen is het afgebroken, zeer spijtig en is er niks mee gedaan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:52

Nope, daar 'voel' ik teveel voor!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:54

Afhankelijk van het wat het verhaal precies zou zijn zou ik er geen moeite mee hebben. :)
Lijkt me heerlijk om op die manier voor weinig geld je droomhuis te kopen, haha

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:12

Bij mij zou het aan de sfeer/ gevoel liggen die ik in dat huis krijg. Mijn huidige huisje is ook wel wat gebeurd gok ik, wat ik bij het bekijken niet gevoeld heb maar tja een huisje uit 1853 moet een verhaal hebben. Voel s'nachts in bed zelfs als het raam dicht is een hele lange koude gloed. Maar ach angstig ben ik niet.

Mijn ouders hebben vroeger in een huis gehad dat regelmatig de honden en katten in een halve cirkel gericht naar een hoekje gingen staan blaffen/blazen. Wat er was weten ze nog steeds niet.

Ik weet het verhaal niet precies meer. maar mijn nicht vroeger nicht aan mijn tante dat ze met een jongetje ging spelen op de kamer. Maar hij was doorzichtig ofzo. Na tijdje is mijn tante navraag gaan doen en bleek het jongetje (naam kwam overeen) verongelukt te zijn op de weg voor het huis. Uiteindelijk heeft mijn nicht hem verteld dat die moest weggaan en niet meer moest komen spelen en toen is die weg gegaan en nooit meer terug gekomen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:17

Natuurlijk waarom niet? Geesten, spoken bestaat toch helemaal niet.
Goede opknap beurt en je hebt misschien wel je droomhuis voor weinig geld.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:19

Elk huis heeft zijn verleden tenzij je in een nieuwbouwwoning als 1e eigenaar leeft.

Ik woon in een appartement en hij is al halve eeuw oud en hier is een oude vrouw van ouderdom gestorven, maar daar had en heb er ik geen problemen mee.

Je hebt een hele grote kans dat iemand zijn laatste adem uitblies waar je nu woont <<)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:28

Wie heeft er hier the Shining gezien? :=

Even zonder gekkigheid, brrrr nee. Ik ben wat betreft dood en geesten en donker echt een beetje paranoïde, ik zou constant alert zijn. In mijn studentenkamer ben ik al 's nachts heel erg aan het luisteren en durf ik ook echt mijn ogen niet open te doen in het donker, want wie weet wat er opeens boven je bed hangt := zelfs in mijn ouders huis durf ik 's nachts de gang niet op tenzij ik bijna in mijn broek pies en echt niet tot de ochtend kan wachten om naar de wc te gaan. Als ik dit nu typ en er over na denk weet ik al dat ik vannacht slecht ga slapen :P

Hoewel een vriendin van mij wel een hele tijd in een huis heeft gewoon waar we, toen we nieuw behang gingen plakken, er achter kwamen dat er allemaal vreemde tekens en kruizen op de muur stonden met jaartallen erbij.
Maar ik ben daar jarenlang heel regelmatig over de vloer geweest en ook vaak gelogeerd in die kamer, was het na een maand eigenlijk al weer vergeten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:44

Het zou wat zijn als kamers in bejaardenhuizen, appartmenten en huizen van seniorencomplexen niet meer bewoond zouden worden als bewoners gestorven zijn.