Gelovigen: homoseksualiteit een zonde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:15

Fellor schreef:
Paardrijden en geloof zijn totaal verschillende dingen. Als jij zegt bij een bepaald geloof te horen dan vind ik het vreemd als je je eigen draai aan regels geeft binnen dat geloof, of je nou moslim, christen enz enz bent.

Dan vind je mij vast helemaal vreemd. :)
Gelovig en lesbisch.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:16

[/quote]
Dat maakt niet dat àlle moslims een hekel hebben aan homo's :+ In de voetbalwereld kun je ook maar beter niet zeggen dat je homo bent, in de rap-wereld al evenzeer. Maakt dat dan meteen dat alle voetballers en rappers een hekel hebben aan homo's? Nee. Niet zo over een kam scheren zeg.[/quote]

inderdaad niet ik zelf ken een moslim die homo is die zijn ouders accapteerde het en zijn dan naar Belgie gekomen om hun zoon een beter leven te wensen omdat het daar gewoon echt niet te doen is als je homo bent. toen ik dat verhaal hoorde moest ik wel effe slikken als je voor je seksualiteit je land moet uitvluchten omdat ze je willen vermoorden ):

Anoniem

Re: Gelovigen: homoseksualiteit een zonde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:17

@vuurneon, sorry, die was tegen aartje als reactie op een van de de reacties erboven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:18

Saskiaatje schreef:
Fellor schreef:
Paardrijden en geloof zijn totaal verschillende dingen. Als jij zegt bij een bepaald geloof te horen dan vind ik het vreemd als je je eigen draai aan regels geeft binnen dat geloof, of je nou moslim, christen enz enz bent.

Gelovig en lesbisch.

Noem jij jezelf ook katholiek of christen oid? Want je hebt natuurlijk geloof als in; er is iets, of geloof als in; de bijbel, katholiek chrsiten enz
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:18

Fellor schreef:
Saskiaatje schreef:

Gelovig en lesbisch.

Noem jij jezelf ook katholiek of christen oid?

Jazeker, Christelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:19

Saskiaatje schreef:
Jazeker, Christelijk.

Dan snap ik niet dat jij je aan wenst te sluiten bij een groep die jou aan alle kanten veroordeeld, de grond in praat enz.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:19

mijn zusje valt ook op vrouwen en zij heeft een vriendin daar de ouders van mogen het absoluut niet weten.
zij is namelijk moslim.
maar een kennisje van mij valt ook op vrouwen en zij is helemaal genegeerd door haar familie omdat ze kerks waren en dat kon niet.

maar wat ik nu ga zeggen ik misschien heel hard voor bepaalde mensen.

maar hoe kun je je zo gedragen tegen je dochter of zoon als hij/zij op eigen geslacht valt. dat je je eigen kind niks meer mee te maken wilt hebben.
de hele familie niks meer met je te maken wilt hebben om een geloof dan ben je in mijn ogen niet goed wijs.
het is toch je eigen kind wat voor geloof je je ook heb.
vroeger was het allemaal anders maar tegenwoordig moet het toch de normaalste zaak van de wereld wezen.

en het zelfde is mijn zusjes vriendin is dan moslim en zij mag dus ook niet met een nederlandse jongen thuis komen.
en dan denk ik bij mijzelf je woont in nederland gedraag je dan ook zo en als je niet met een nederlandse jongen mag thuis komen dan moet je weer terug naar je eigen lang.
DIT KLINKT MISSCHIEN ALLEMAAL HEEL HARD, MAAR ALS JE IN NEDERLAND BENT DAN MOET JE JE TOCH AANPASSEN EN HOE KUN JE ZEGGEN DAT ZE NIET MET EEN NEDERLANDER THUIS MOGEN KOMEN TERWIJL JE HIER WOONT.

zo nou heb ik mijn zegje even gedaan hahah

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:21

Fellor schreef:
Saskiaatje schreef:
Jazeker, Christelijk.

Dan snap ik niet dat jij je aan wenst te sluiten bij een groep die jou aan alle kanten veroordeeld, de grond in praat enz.

Ik zie het niet als mezelf aansluiten bij een groep. Het geloof is voor mij namelijk iets persoonlijks, namelijk mijn geloof, hetgeen door wordt gevoerd in míjn relatie met God. Mijn ouders zijn gelovig en accepteren mij voor honderd procent, alsmede de gemeente van mijn kerk. Mijn vriendin is van harte welkom en onze dominee is een goede vriend van de familie, ondanks het feit dat ik er onderdeel van ben. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:22

Fellor schreef:
Saskiaatje schreef:
Jazeker, Christelijk.

Nogmaals; er wordt in de Bijbel geen woord gerept over homoseksualiteit onder dames ;)
Overigens moet je niet alles over 1 kam scheren; zijn ook genoeg mensen die atheïst zijn en homoseksualiteit ook veroordelen, net zo goed als er gelovigen zijn die het homohuwelijk als een zegen ervaren.
Bovendien heb je als persoon een individuele 'relatie/band' met God. Dus daar heb je geen last van mensen die het veroordelen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:24

ralphtdw schreef:
mijn zusje valt ook op vrouwen en zij heeft een vriendin daar de ouders van mogen het absoluut niet weten.
zij is namelijk moslim.
maar een kennisje van mij valt ook op vrouwen en zij is helemaal genegeerd door haar familie omdat ze kerks waren en dat kon niet.

maar wat ik nu ga zeggen ik misschien heel hard voor bepaalde mensen.

maar hoe kun je je zo gedragen tegen je dochter of zoon als hij/zij op eigen geslacht valt. dat je je eigen kind niks meer mee te maken wilt hebben.
de hele familie niks meer met je te maken wilt hebben om een geloof dan ben je in mijn ogen niet goed wijs.
het is toch je eigen kind wat voor geloof je je ook heb.
vroeger was het allemaal anders maar tegenwoordig moet het toch de normaalste zaak van de wereld wezen.

en het zelfde is mijn zusjes vriendin is dan moslim en zij mag dus ook niet met een nederlandse jongen thuis komen.
en dan denk ik bij mijzelf je woont in nederland gedraag je dan ook zo en als je niet met een nederlandse jongen mag thuis komen dan moet je weer terug naar je eigen lang.
DIT KLINKT MISSCHIEN ALLEMAAL HEEL HARD, MAAR ALS JE IN NEDERLAND BENT DAN MOET JE JE TOCH AANPASSEN EN HOE KUN JE ZEGGEN DAT ZE NIET MET EEN NEDERLANDER THUIS MOGEN KOMEN TERWIJL JE HIER WOONT.

zo nou heb ik mijn zegje even gedaan hahah

ik geef je hier helemaal gelijk in buiten dat kleine stukje zelfs vroeger zou het geen probleem geweest mogen zijn alsjeblieft seg liefde is liefde maakt niet uit welk geslacht vind het echt schandalig :( wist je dat het in Amerika in meer steden legaal is om sex te hebben met een paard dan te trouwen met iemand van het zelfde geslacht !? waar zit dat verstand toch?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:24

geerke schreef:
in bepaalde culturen is het zijn van homo niet echt geaccepteerd,dat heeft niets met over een kam scheren te maken.

Heb je de uitspraken van Van der Gijp meegekregen :+? Die zak is een Nederlander, onderdeel van de Nederlandse cultuur dus. Heeft nu iedere Nederlander een hekel aan homo's?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:27

Saskiaatje schreef:
Fellor schreef:

Gelovig en lesbisch.

nou ben even in je profiel gaan spieken :o wat zijn jij en je vriendin een prachtig koppel seg !! <<)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:27

ik snap soms echt niks van mensen hoe ze hun eigen kind soms dingen kunnen aan doen,
wat er toch ook gebeurd je zorgt of je blijft toch altijd achter je kind staan..
mijn kennis wou zelf zelfmoord plegen om haar ouders en familie.
want dit kon niet van de kerk dat zij op vrouwen viel.
toen haar vriendin mocht nooit meer bij haar komen en andersom ook niet

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:29

Fellor schreef:
Mijn visie op geloof; neem het letterlijk qua inhoud van de bijbel of wees niet gelovig. Ik vind een tussenweg een vorm van arrogantie omdat je dus blijkbaar in god gelooft maar wel "je eigen geloofsgrezen" aan het stellen bent??
De mensen die het geloof letterlijk nemen zijn tegen homo's. Die quasi versoepelde regels over praktiseren is onzin.

Ik ben zelf overigens niet gelovig en vind het voornamelijk allemaal nogal hypocriet.

Ja. Laten we vooral de inhoud van de Bijbel letterlijk nemen (Hebreeuws danwel Christelijk).

Citaat:
1. Leviticus 25:44 states that I may possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own Canadians?

2. I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do you think would be a fair price for her?

3. I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanliness - Lev.15: 19-24. The problem is, how do I tell? I have tried asking, but most women take offense.

4. When I burn a bull on the altar as a sacrifice, I know it creates a pleasing odor for the Lord - Lev.1:9. The problem is my neighbors. They claim the odor is not pleasing to them. Should I smite them?

5. I have a neighbor who insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly states he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself, or should I ask the police to do it?

6. A friend of mine feels that even though eating shellfish is an abomination, Lev. 11:10, it is a lesser abomination than homosexuality. I don't agree. Can you settle this? Are there 'degrees' of abomination?

7. Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle-room here?

8. Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly forbidden by Lev. 19:27. How should they die?

9. I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear gloves?

10. My uncle has a farm. He violates Lev.19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to stone them? Lev.24:10-16. Couldn't we just burn them to death at a private family affair, like we do with people who sleep with their in-laws? (Lev. 20:14)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:30

TsarinaZ schreef:
nou ben even in je profiel gaan spieken :o wat zijn jij en je vriendin een prachtig koppel seg !! <<)

Dankje, wordt zeer gewaardeerd. :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:33

mis de like button hier!

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:40

nu ga ik mss heel even off topic gaan maar is hier op bokt ook ergens een topic voor holebi's om lekker te kletsen over vanalles en nog wat ? Vriend(in), ervaringen, belefenissen enzo ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:49

Ik pb je. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:52

Saskiaatje schreef:
Fellor schreef:
Mijn visie op geloof; neem het letterlijk qua inhoud van de bijbel of wees niet gelovig. Ik vind een tussenweg een vorm van arrogantie omdat je dus blijkbaar in god gelooft maar wel "je eigen geloofsgrezen" aan het stellen bent??
De mensen die het geloof letterlijk nemen zijn tegen homo's. Die quasi versoepelde regels over praktiseren is onzin.

Ik ben zelf overigens niet gelovig en vind het voornamelijk allemaal nogal hypocriet.

Ja. Laten we vooral de inhoud van de Bijbel letterlijk nemen (Hebreeuws danwel Christelijk).

Citaat:
1. Leviticus 25:44 states that I may possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own Canadians?

2. I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do you think would be a fair price for her?

3. I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanliness - Lev.15: 19-24. The problem is, how do I tell? I have tried asking, but most women take offense.

4. When I burn a bull on the altar as a sacrifice, I know it creates a pleasing odor for the Lord - Lev.1:9. The problem is my neighbors. They claim the odor is not pleasing to them. Should I smite them?

5. I have a neighbor who insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly states he should be put to death. Am I morally obligated to kill him myself, or should I ask the police to do it?

6. A friend of mine feels that even though eating shellfish is an abomination, Lev. 11:10, it is a lesser abomination than homosexuality. I don't agree. Can you settle this? Are there 'degrees' of abomination?

7. Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle-room here?

8. Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly forbidden by Lev. 19:27. How should they die?

9. I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear gloves?

10. My uncle has a farm. He violates Lev.19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to stone them? Lev.24:10-16. Couldn't we just burn them to death at a private family affair, like we do with people who sleep with their in-laws? (Lev. 20:14)

Dan zien we meteen waarom het geloof zo vreemd is.... mensen sluiten zihc aan bij een groep die de meest bizarre voorschriften heeft, maar gooien het vervolgend op dat het verouderd is. Wie zegt dat god het niet zo wou en nu nog steeds wil... niet dus, mensen hebben dat ooit verzonnen en ik vind het apart dat mensen zich ergens bij aansluiten maar dan wel dingen willen veranderen. Sluit je er dan niet bij aan??

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:54

Wat is holebis haha of ben ik nu dom

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:56

Dus omdat ik gelovig ben sluit ik me ergens bij aan? Of omdat ik het een 'naam' geef, zijnde ik ben Christen? Ben ik dan meteen als iedere andere Christen? Net als dat een Marokkaan hetzelfde is als iedere andere Marokkaan? Waarom is het moeilijk om te accepteren dat het geloof door iedereen anders geïnterpreteerd wordt? En nog beter, waarom is dat arrogant? Waarom zijn we verplicht te geloven in de Bijbel? Omdat het namens God geschreven is? Nog steeds door mensenhanden? Zoals ik al zei, mijn geloof is van mij. Het is namelijk hoe ík geloof en vooral wat ik geloof. Dat geloof ik helemaal zelf, wat is er hypocriet of arrogant aan dat dit niet overeenkomt het geschreven woord van zoveel duizenden jaren geleden?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:57

ralphtdw schreef:
Wat is holebis haha of ben ik nu dom

Homo's, lesbiennes en biseksuelen. :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:32

HarriesHorse schreef:
Nee homo zijn of worden is geen zonde of ziekte maar je kan er wel tegen vechten...
De man en de vrouw zijn voor elkaar geschapen, waarom zou je dan eigenlijk anders willen? Dat denk ik tenminste,... Maar ieder z'n eigen natuurlijk ;)

Het beste is gewoon ieder in z'n waarde te laten en te behandelen zoals je dat zelf ook wenst,...

Maar zo werkt het niet.. Vechten tegen hoe je bent, waarom zou je (goed bij pedo's is dat een ander verhaal want ze schaden er een kind mee)?

Vind dit filmpje altijd wel mooi, hoe mensen zich realiseren dat het niet zo makkelijk is als het lijkt.

http://www.youtube.com/watch?v=QJtjqLUHYoY

Verder staan er zoveel dingen in de bijbel die, als je het letterlijk zou nemen en ernaar zou leven zouden resulteren in een groot zooitje ongeregeld. Als god de aardige barmhartige vergevende goeddoener is die de meeste mensen zich erbij voorstellen, zou hij het zowiezo niet eens zijn met een groot deel van de bijbel.

Dus of schrijvers van de bijbel hebben niet goed begrepen wat god nou wel en niet wilde, of god is eigenlijk wat minder lief dan het lijkt..

Voor mij is het niets meer dan een questionable 'geschiedenis' boek, vast niet alles staat er naar waarheid in maar het laat vooral zien hoe mensen in die tijd leefden. En hoe we nu leven, is gewoon onverenigbaar met letterlijk volgens de bijbel leven (denk dat weinig mensen het hebben van slaven en prutsmutsen als eigendom etc nog normaal vinden).

Voor de goede orde ik ben atheist.
Laatst bijgewerkt door Lepeltje op 07-08-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:34

Saskiaatje schreef:
Dus omdat ik gelovig ben sluit ik me ergens bij aan? Of omdat ik het een 'naam' geef, zijnde ik ben Christen? Ben ik dan meteen als iedere andere Christen? Net als dat een Marokkaan hetzelfde is als iedere andere Marokkaan? Waarom is het moeilijk om te accepteren dat het geloof door iedereen anders geïnterpreteerd wordt? En nog beter, waarom is dat arrogant? Waarom zijn we verplicht te geloven in de Bijbel? Omdat het namens God geschreven is? Nog steeds door mensenhanden? Zoals ik al zei, mijn geloof is van mij. Het is namelijk hoe ík geloof en vooral wat ik geloof. Dat geloof ik helemaal zelf, wat is er hypocriet of arrogant aan dat dit niet overeenkomt het geschreven woord van zoveel duizenden jaren geleden?

Afkomst en geloof zijn twee verschillende dingen.

En als jij je wenst te scharen onder de christenen ga ik ervanuit dat je achter alles binnen die tak van geloof staat ja. Is dat niet zo, ben je dan een echte christen? Of ben je dan iemand die schuift en draait waar het uitkomt?

Dat vind ik hypocriet.

Ben je gelovig maar kan je je niet vinden in alle ideeen van een bepaalde tak, dan schaar je jezelf nergens onder behalve; mens dat in god gelooft en zijn eigen ideeen daarop nahoudt, maar dat is natuurlijk mijn mening en visie :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:36

Dan ben ik blij dat er weinig echte christenen zijn. Mijn buurman had me dan allang mijn hoofd afgehakt omdat ik op zondag naar de supermarkt ga.