Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:41

Kitty1985 schreef:
Mootje1980 schreef:
Tsja als er 15 honden (alleen al uit jullie straat) hun behoefte pal voor haar deur doen zou ik ook een een bordje gaan ophangen. :list: . Ik begrijp dat de situatie nu voor beide partijen vervelend zijn. Gemeentegrond kan ze inderdaad niet zo toe eigenen dus hangt het een beetje af van de goodwill van de hondenbezitters. Maar ik snap dat ze het wel leuk vindt om de kinderen voor de deur te laten spelen en het ook een beetje fris te houden wat betreft de stank en de vliegen.

Misschien een idee om eens rustig met mevrouw in gesprek te gaan eens op een nette manier erover van gedachten te wisselen en desnoods jullie eens samen tot de gemeente richten. Wellicht kunnen er een aantal plekken aangewezen worden waar honden mogen poepen (maar dan niet bij mensen voor de deur want dat vind ik echt goor) en kan er verder een opruimplicht ingesteld worden. Lijkt mij redelijk.

En verder vind ik het persoonlijk een beetje flauw om het nu op haar kinderen die herrie maken te gooien. Zo zijn kinderen nou eenmaal. Ik denk dat ik in mijn jongste jaren ook wel wat buurtbewoners heb geërgerd. Maar misschien is dit ook iets om op een nette manier met de dame in kwestie te bespreken. Als jullie er echt niet uitkomen dan zou je altijd nog naar de gemeente kunnen gaan (of naar de rijdende rechter _-:( ) maar het lijkt me toch fijner als iedereen zich kan vinden in de oplossing of in ieder geval in de manier van omgaan en rekening houden met elkaar.

Zoals ik eerder schreef.
Op de deze stroken na is er geen plek voor.
Alle veldjes zijn sport/speel/ijsbaan veldjes.

Maar ben jij nou überhaupt bereid om er op een nette manier met deze mevrouw uit te komen of wacht je gewoon op mensen in dit topic die je gelijk geven, zodat je met morgen weer met een goed gevoel kan toekijken hoe jouw hondjes bij hun de boel onderschijten??? Sorry hoor TS, maar wat wil je nu bereiken met dit topic.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:41

purny schreef:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waar TS woont... dan zal ik daar zeker niet komen aangezien ik mijn schoenen nog schoon wil houden.

Daar hebben ze stoepen voor uit gevonden :D

In dit dorp wil je sowieso niet wonen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:42

Dus mogen ze overal blijven schijten?

Je draait een beetje rond de hete brij heen, als ik eerlijk ben :P

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:44

Sammie schreef:

De "hete brij".... om maar in termen te blijven? :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:44

Mootje1980 schreef:
Kitty1985 schreef:

Zoals ik eerder schreef.
Op de deze stroken na is er geen plek voor.
Alle veldjes zijn sport/speel/ijsbaan veldjes.

Maar ben jij nou überhaupt bereid om er op een nette manier met deze mevrouw uit te komen of wacht je gewoon op mensen in dit topic die je gelijk geven, zodat je met morgen weer met een goed gevoel kan toekijken hoe jouw hondjes bij hun de boel onderschijten??? Sorry hoor TS, maar wat wil je nu bereiken met dit topic.

Was benieuwd hoe de bokkers er over dachten.

Maar die vinden het doodnormaal blijkbaar dat mensen maar gemeentegrond in pikt terwijl er zoveel faciliteiten zijn voor kinderen. En vrijwel niets voor honden (in de avond).

En nogmaals, mijn honden schijten daar niet.

vuurneon

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:45

Wat is er inpikken aan? De kinderen wonen er toch niet met een tentje op dat veld? :')

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:45

Sammie schreef:

Hoezo overal??

Heb volgens mij in de OP heel duidelijk aangeven waar de honden hier in het dorp wel en niet mogen schijten.

Alles aangewezen door jawel, de gemeente(die wij allemaal betalen).

En de gemeente heeft gekozen voor geen opruimplicht.

Dus wij doen niets wat niet mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:46

O nee? Er is op bepaalde plekken wel degelijk opruimplicht ;)

Mocht de gemeente dit zien als daadwerkelijk kleine speelweide, dan moet ook daar worden opgeruimd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:47

En een kind speelt ergens waar het ook mag... en als de ouders nou schijtziek worden van die hondenpoep, dan zou ik ook bordjes neerhangen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:48

Nogmaals: als jouw honden daar toch niet schijten.. wat is jouw probleem wbt dat stukje grond dan? Wat voor een last heb jij er dan van?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:49

Kitty1985: wees nou eerlijk, vind je dit zelf écht normaal? Dat mensen hun honden op zo'n klein stukje laten schijten en dan moeilijk doen omdat een moeder die aan dat veldje woont het niet fijn vindt als haar kinderen onder de hondenstront in huis komen?
Je hebt zelf allerlei redenen waarom je niet 's avonds buiten het dorp je hond uitlaat. Misschien heeft die moeder nog wel betere redenen om haar jonge kinderen niet een eind uit de buurt te laten spelen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:50

vuurneon schreef:

Mocht de gemeente dit zien als daadwerkelijk kleine speelweide, dan moet ook daar worden opgeruimd.

Dan hoor ik graag op welke gemeentegrond in dit dorp ik verplicht ben om het op te ruimen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:50

Kitty1985 schreef:
Was benieuwd hoe de bokkers er over dachten.

Maar die vinden het doodnormaal blijkbaar dat mensen maar gemeentegrond in pikt terwijl er zoveel faciliteiten zijn voor kinderen. En vrijwel niets voor honden (in de avond).

En nogmaals, mijn honden schijten daar niet.

Dat er geen faciliteiten voor honden zijn en wel voor kinderen, daar kunnen de kinderen waar jij zo'n 'last' van hebt natuurlijk niks aan doen. Waarom mogen zij die grond niet gebruiken om te spelen, maar jullie wel om daar honden te laten schijten?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:51

Ik vind ook dat jij en de andere hondeneigenaren zich een beetje vreemd opstellen. Lijkt me niet zo'n frisse bedoening in die straat. Ook buiten de bebouwde kom, zonder straatverlichting kun je prima je hond uitlaten, desnoods met een zaklamp. Als dat om wat voor reden dan ook écht ondoenbaar is dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je even de poep opruimt. Er schijnen geen bakken te staan, maar goed jullie hebben vast wel een eigen container? Ook zonder het "probleem" met de buurkinderen lijkt het me voor iedereen prettiger wonen in een straat zonder pis-en poep stroken naast de stoep. Gewoon een kwestie van fatsoen en in jullie geval een kwestie van even aanwennen....

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:51

Ik heb hier trouwens een soortgelijke situatie: ik woon in een dorp/stadje waar feitelijk niet veel te beleven is, maar waar er onevenredig veel cafés zijn tov het aantal inwoners ;-). Ik woon in het centrum en heb het regelmatig dat, als ik thuiskom, er iemand tegen mijn achtergevel staat te zeiken. Maar omdat ik in het centrum woon, is dat helemaal normaal. Als ik dan vraag "zal ik bij jouw rijtjeshuis ook eens met een paar man in de tuin komen plassen" wordt er verwonderd gekeken want "dat is asociaal".

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:52

G-zus ts, waar héb je het over? Zou me diep schamen als ik nu in jouw schoenen zou staan. Er zijn zo te lezen TIG andere veldjes waar je hond kan schijten. Waarom wil je juist van dát veldje gebruik maken? Ga even ergens anders miereneuke!

chevax

Ik heb trouwens nog nooit in één topic het woord "schijten" zo vaak voorbij zien komen... (gelukkig! ;-) )

Sammie

Wat is nou precies het probleem om de hondenstront op te ruimen (ook al schijten die van jouw niet op dat plekje, ook al schijten ze vaker in je tuin dan op straat etc. etc.) alleen maar omdat er geen opruimplicht is en de rest doet het ook niet? Tjonge..

Saar88

Kitty1985 schreef:
Saar88 schreef:
Je snapt het punt niet. De strook voor hun huis is OPENBAAR gebied, dus ook voor de kinderen. De hondenbezitters (althans, zij die hun honden laten schijten daar) zijn degenen die in mijn ogen dat gebied claimen, niet de mensen die hun kinderen daar willen laten spelen.
Als de kinderen daar elke dag hun speelgoed zouden laten liggen, zodat niemand er langs zou kunnen zou dat net zo storend zijn. Maar daar gaat het gewoon niet over!

Laten we het maar niet over speelgoed hebben, dat slingert OVERAL.
Van de stoep af moet je sowieso omdat hun auto op de stoep staat.

Dat wij niet mogen komen op de plekken die de gemeente heeft aangewezen als speel/sport plekken lijkt mij logisch.

Maar om dan maar alles toe te gaan wijzen aan kinderen wordt een beetje van de zotte he

Dit bewijst dat je het punt niet snapt. Het gaat NIET om dat speelgoed, of de auto. Daar kun je ook een punt van maken als je dat wilt en dan zou je ook in je recht staan. Het gaat hier om de hondenpoep. Dat laat je niet achter voor iemands deur, klaar. Dus dat die mensen daar een bordje ophangen is volstrekt normaal.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:53

Leffroi schreef:
G-zus ts, waar héb je het over? Zou me diep schamen als ik nu in jouw schoenen zou staan. Er zijn zo te lezen TIG andere veldjes waar je hond kan schijten. Waarom wil je juist van dát veldje gebruik maken? Ga even ergens anders miereneuke!

Lees eens de berichten van de ts,daarin staat dat haar honden niet op dat veldje poepen.
Het gaat de ts erom of iemand zomaar een stukje grond mag toe-eigenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:53

Kitty1985 schreef:
vuurneon schreef:

Dan hoor ik graag op welke gemeentegrond in dit dorp ik verplicht ben om het op te ruimen.

Moet je bij de gemeente informeren, want zij mogen ook plaatsen aanwijzen.
Maar verder staat dit in de AVP van jouw gemeente. Dus geen opruimplicht is dus niet correct, want op bepaalde plekken ben je het verplicht.
Artikel 2.4.18 Verontreiniging door honden

1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet:

a. op een gedeelte van de weg dat is bestemd of mede is bestemd voor het verkeer van voetgangers;

b. op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak of speelweide;

c. op een andere door burgemeester en wethouders aangewezen plaats.

2. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven, indien de eigenaar of houder van de hond er zorg voor draagt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:54

chevax schreef:
Kitty1985: wees nou eerlijk, vind je dit zelf écht normaal? Dat mensen hun honden op zo'n klein stukje laten schijten en dan moeilijk doen omdat een moeder die aan dat veldje woont het niet fijn vindt als haar kinderen onder de hondenstront in huis komen?
Je hebt zelf allerlei redenen waarom je niet 's avonds buiten het dorp je hond uitlaat. Misschien heeft die moeder nog wel betere redenen om haar jonge kinderen niet een eind uit de buurt te laten spelen.

Ja, wel als er geen andere fatsoenlijk optie's voor in de avonden zijn ja.

En zo klein is het stukje niet.

Zo'n 40 bij 5 meter.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:55

Maar vind jij nou echt dat ze het inpikt? Heeft ze er een hek omheen gezet? Of een bordje met verboden voor onbevoegden? Ze wil het veldje graag schoonhouden en het recreatief gebruiken. De buurman van links zou er toch ook op een klapstoel een krantje mogen lezen?! Hier in het hofje hebben een paar mensen een bordje gemaakt met daarop het verzoek om voor 6 uur 's ochtends niet met een brommer te rijden. Natuurlijk eigenen ze het hofje niet toe of bepalen zij de regels. Ze hopen zo alleen een op een beetje medewerking en sociale instelling van de mensen zodat niet heel de straat rechtop in zijn bed zit als de ramen open staan en er een scooter wordt gestart. De krantenjongen van de Telegraaf voldoet niet aan dit verzoek, helaas, niets aan te doen. Mijn man loopt wel met de scooter het hofje af voor hij hem een eindje verderop start. kleine moeite toch een beetje je best doen om het een ander wat cofortabeler te maken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:55

En dan klaagt men in Nederland over het bos aan regels... Nee dat is mij nu wel een stuk duidelijker geworden. Blijkbaar moet het wel, anders voelt men zich niet genoodzaakt tot het leefbaar houden van het dorp.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:56

Dav schreef:
Leffroi schreef:

Lees eens de berichten van de ts,daarin staat dat haar honden niet op dat veldje poepen.
Het gaat de ts erom of iemand zomaar een stukje grond mag toe-eigenen.

Ja, die heb ik gelezen. Juist daarom vind ik het nog merkwaardiger dat ze hier over valt.

Nee, dat mag niet, maar beide partijen doen dat. Laat dat stukje dan toch met rust en zoek 1 van de anderen uit. Ik snap niet waar ze zich zo druk om maakt. Niemand heeft recht op dat stuk. Als die kinderen daar niet 'mogen' spelen, mogen die honden daar ook niet schijten. Simpelzat toch?