Opgelicht door NL bedrijf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Re: Opgelicht door NL bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:12

Ik heb inmiddels een mail terug gehad dat het IT team heeft gekeken en volgens hen heb ik zelf in mijn account het Iban nummer veranderd naar het verkeerde nummer wat niet eens lijkt op de mijne.

Vervolgens zou ik het nu weer terug veranderd hebben..

Wordt hier zo moe van.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:14

En zelfs al zou dat zo zijn, maakt dat niet uit. Het geld staat kennelijk op een verkeerde rekening, en alleen het bedrijf kan via zijn bank de bank van de ontvanger benaderen, en op die manier degene die het geld ten onrechte op z'n rekening heeft gekregen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:15

Ja hoor... wat een +*&&%# Gewoon weer reagren hoor, de aanhouder wint..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:16

Ik vind het erg kwalijk dat ik nu volgens hen blijkbaar zelf het rekeningnummer veranderd heb.

Waarom zou ik mijn eigen geld naar een ander sturen?

Erg professioneel om nu mij als oplichter neer te zetten...

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:16

Ppff kan me voorstellen dat je er moe van wordt.

Wat ik wel raar vind is dat het rekeningnummer op die selfbilling factuur wel klopt maar dat ze dan blijkbaar niet checken of het IBAN nummer waar ze naar overschrijven wel overeenkomt met het rekeningnummer. Even los van het feit of jij wel of niet het goede IBAN nummer hebt ingevuld.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:17

Blijkbaar hebben ze de 300 euro zelf erg hard nodig.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:17

Inderdaad.. wat een *#@ Gewoon weer reageren en anders aangeven dat je de rechtsbijstand erop zet. Misschien wil alleen dat al helpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:17

tuurlijk....hun "IT team"...
lijkt me een leuke vraag om te stellen aan ze...waarom zou ik mijn geld naar een ander sturen?
Bovendien heb jij dan ook nog een iban nummer bedacht met bijbehorende correcte bic code...best wel knap van je ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:18

JustLizz schreef:
Ppff kan me voorstellen dat je er moe van wordt.

Wat ik wel raar vind is dat het rekeningnummer op die selfbilling factuur wel klopt maar dat ze dan blijkbaar niet checken of het IBAN nummer waar ze naar overschrijven wel overeenkomt met het rekeningnummer. Even los van het feit of jij wel of niet het goede IBAN nummer hebt ingevuld.

inderdaad...beetje goede boekhouder checkt dit echt wel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:21

Op de factuur staat het juiste nummer. Op het moment dat het waar zou zijn wat zij beweren zou op je factuur ook een verkeerd nummer moeten staan.

Wordt tijd dat je de naam van dit bedrijf bekend maakt op opgelicht ofzo, voordat er meer mensen intrappen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:22

TS, ze naaien je een oor aan, ik denk dat je even af moet wachten wat douanique ( hoop dat ik het goed spel en goed heb onthouden ) aangeeft vanavond.

En anders gewoon die club met naam en toenaam op de oplichtingssite zetten, maar dan wel op alle oplichtingssites, dus kassa, radar, opgelicht.nl en opgeletopinternet.nl Zorgen dat ze zo veel mogelijk omhoog komen op google.

En uiteraard aangifte doen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:23

Ze hoeven alleen hun bank maar te vragen of het rekeningnummer waar ze het geld naar hebben overgemaakt op jouw naam staat. Als het antwoord daarop nee is, is het duidelijk dat het bij een verkeerd persoon terecht is gekomen. Kost ze geen enkele moeite behalve een belletje naar hun bank. Kost ze minder moeite dan al dat pissige gereageer op jouw terecht mails :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:26

Ibbel schreef:
Ze hoeven alleen hun bank maar te vragen of het rekeningnummer waar ze het geld naar hebben overgemaakt op jouw naam staat. Als het antwoord daarop nee is, is het duidelijk dat het bij een verkeerd persoon terecht is gekomen. Kost ze geen enkele moeite behalve een belletje naar hun bank. Kost ze minder moeite dan al dat pissige gereageer op jouw terecht mails :D

Ik gok zo dat het geld helemaal nergens naartoe is gegaan ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:27

Het mail niveau is sowieso niet meer dan

"JA HALLO, MET wij-lichten-je-op BV, NEE HET IS NIET ONZE SCHULD HOORZ!!!!"

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:28

Ze wordt gewoon opgelicht.

Zoals het nu klinkt is het een stelletje kleuters zonder fatsoen maar met grote mond die het op deze manier proberen af te poeieren.

Gewoon degene die poen van je krijgt het probleem in de maag splitsen, misschien laat ze zich wel overbluffen en dondert ze op!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:29

Raponsje schreef:
Het mail niveau is sowieso niet meer dan

"JA HALLO, MET wij-lichten-je-op BV, NEE HET IS NIET ONZE SCHULD HOORZ!!!!"

Hebben ze dat vandaag gestuurd??

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:31

Je schreef eerder dat andere mensen wel positief over het bedrijf waren. Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt? Van hun site of via onafhankelijke sites?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:32

Het onbeschofte taalgebruik is sowieso bizar. En ik zou het echt niet moeten proberen om op zo'n manier naar iemand te mailen, denk dat ik dan m'n baan kwijt zou zijn. De defensieve reacties zeggen al genoeg, in mijn ogen betekent dit dat ze proberen je te besodemieteren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:33

Heb je een kopie van de overschrijving die het bedrijf gedaan zou hebben?
Dan kan je zien of het geld wel is overgemaakt, naar welk rekeningnummer en welke factuur ze genoemd hebben.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:33

Ik heb op onafhankelijke websites vrijwel alleen maar positieve ervaringen gevonden. :j

Sammie: Nee, dat hebben ze niet gestuurd, maar dat is het niveau van hun mails die ik al enkele dagen ontvang.

Mocht er nu helemaal niets uit komen en betalen zij niet uit dan zal ik in elk geval mijn ervaringsverhaal zeer zoekmachine vriendelijk maken en mijn ervaring overal plaatsen. :j
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 07-08-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:50

Ik zit op die site te kijken en het lijkt inderdaad een prof. club.. Maar schijn bedriegt dus duidelijk hier.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:02

Overigens, ze geven aan onder het Duitse recht te handelen:

Toepasselijk recht is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland.

Ik vind de algemene voorwaarden ook redelijk vaag omschreven!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:04

Voor een bedrijf vind ik de reacties totaal niet professioneel, hoe lelijk de mails ook zijn die je krijgt van klanten en dergelijke, je moet ten alle tijden vriendelijk blijven, om vooral een nette en professionele uitstraling te geven naar derden. Als ze schrijven in mail correspondentie en brieven met gehele woorden in hoofdletters, is dat een uiting van schreeuwen. Totaal niet professioneel. Ik vraag mij dus ten zeerste af of je wel te maken hebt met een bedrijf en geen oplichter(s).

Mochten er fouten zijn gemaakt van jou kant uit of vanuit het bedrijf, dan kan dit altijd binnen drie maanden hersteld worden door de bank. De overmaker in dit geval het bedrijf, dient persoonlijk langs te gaan bij de bank. De ontvanger krijgt dan een brief, waarin het gesommeerd wordt het bedrag binnen 3 maanden na betaling terug te storten. Eigenlijk dus niet zo heel moeilijk, alleen het is wel iets wat door de storter, het bedrijf' gedaan moet worden en wat jij dus niet kunt doen.

Als ik jou was zou ik ook aangifte doen van oplichting, dit kan gewoon per internet, je hoeft er dus niet voor naar Nederland. Bewaar alle gegevens van je, waaruit blijkt welke rekeningnummer en iban nummer je hebt gegeven. Bovendien als het ergens terecht is gekomen met een niet bestaand rekening nummer, kot het automatisch terug bij de overmaker (bedrijf), gewoonlijk is dat al met 1 tot 2 weken.

Ik zou nog eenmaal een brief sturen naar het bedrijf en deze op een zeer vriendelijke toon sturen, daarbij aangevend dat je zwanger bent en je misschien iets over de top hebt gereageerd door de aansturing van hormonen. Het doet er even niet toe of het wel of niet zo is, maar ik denk dat je met een vriendelijke toon bij een echt bedrijf iets meer nog kunt bereiken. Laat anders iemand je even helpen met de brief. Je kunt er bijvoorbeeld in zetten:
Voor aller eerst mijn excuses voor mijn nogal uitvallende reactie met betrekking tot de financiële uitbetaling voor mijn geleverde diensten. Op dit moment ben ik hoog zwanger en word ik nogal geleid worden door mijn hormonen, wat er in resulteert dat ik nogal fel en onaardig uit de hoek kan komen. Dit was niet mijn bedoeling. Ik hoop dan ook oprecht dat we deze kwestie samen kunnen oplossen zonder verdere escalatie en zonder het gebruik van (mijn) rechtsbijstandsverzekering. Het zou dermate zonde zijn als we beide tijd en energie verspillen in een dergelijk verschil, die naar mijn inzien op een nette en professionele manier opgelost kan worden. Ik ga er dan ook vanuit dat, ook u, als professioneel bedrijf deze kwestie ook op een nette manier tot een goed einde wilt brengen.

bla bla bla, maar houdt het kort en duidelijk!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 13:18

BridgetF: Ik ga mijn excuses niet aanbieden. Ik ben in al mijn e-mails zeer netjes geweest en gevraagd naar een oplossing.

Zij hebben gekozen om onprofessioneel en defensief te reageren. Ik ga daar niet in mee.

Wel zal ik als ze niet besluiten te betalen zo kinderachtig zijn om mijn ervaringsverhaal zeer zoekmachine vriendelijk op meerdere websites te delen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:21

Raponsje schreef:
BridgetF: Ik ga mijn excuses niet aanbieden. Ik ben in al mijn e-mails zeer netjes geweest en gevraagd naar een oplossing.

Zij hebben gekozen om onprofessioneel en defensief te reageren. Ik ga daar niet in mee.

Wel zal ik als ze niet besluiten te betalen zo kinderachtig zijn om mijn ervaringsverhaal zeer zoekmachine vriendelijk op meerdere websites te delen.

Ik zou nogmaals een nette mail sturen en eindigen met je laatste zin van deze post. Uiteraard niet dat je kinderachtig gaat zijn, maar wel aangeven dat je je verhaal op diverse sites gaat delen over hun onprofessionele gedrag.