Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:43

Toen ik een zwaar auto ongeluk had gehad in het buitenland en ik weer voor het eerst door die beruchte bocht reed hoorde ik het liedje: What doesn't kill you makes you stronger. Ik kreeg kippenvel tot op het bot. Dat zware ongeluk heb ik overleefd, terwijl ik hartstikke dood had kunnen zijn.

BeauWertz

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:52

woww sommige verhalen die hier voorbij komen Creepyyy,

ik heb ook wel eens dan droom ik iets en dan komt die situatie ook wel vaker uit en soms gaan er wel jaren overheen.. en dan opeens zo "he dit heb ik al meegemaakt of deze plaats ken ik al"' terwijl ik er in werkelijkheid never ben geweest!

ik heb ook ongeveer 3jaar geleden eens gedroomd dat er ergens een oudere vrouw met zwart haar vlakbij kennissen van ons die van buggenum heten in de sloot bewusteloos lag 2dgn later kwam op het nieuwst dat er een oudere oosterse vrouw in een sloot bewusteloos was gevonden in het plaatje Buggenum dat was ook wel eff creeyppp

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:55

Er schiet me iets te binnen, heb ik ook wat te vertellen wat in deze topic past.

Ik had een hele lieve echt een heel erg lieve verzorgpaard en die was al wat ouder,16 jaar, die had ik 4 jaren verzorgd tot aan haar 20ste leeftijd en heel veel plezier mee gehad. Ze was al 5 jaren lang niet verzorgd, mocht lekker genieten op het land en werd niet gepoetst en of wat dan ook (er werd niet echt naar omgekeken, want ze mocht genieten op het land en hoefde niets te presteren en het kreeg goed te eten en een stal in de wintermaanden verder niks). Ze was dan ook alleen door mij buiten te rijden en te vangen door alleen maar ff te roepen, want ze laat zich door niemand pakken en of vangen. Ik had een goede band met haar.

na 4 jaren nam ik afscheid van haar, want ik stopte ermee ivm dat de boerderij werden overgenomen door een zoon van de boer en boerin en zijn vriendin (die gingen naar een bejaardentehuis) en die zoon helaas niet goed voor de dieren zorgden, zodat ik vaak dode geiten/ schapen en zwaargewonde koeien zie en meemaak en ik daar niet meer tegen kon, want het deed m gewoon niks en let er niet goed op en noem maar op.

Ging andere paarden verzorgen en rijden.

Jaren later droomde ik dat ik met mijn auto langs deze boerderij ging rijden om deze lieve paard ff te zien in haar weiland, ik zag haar en ze zag me en ik riep haar naam en ze kwam blij hinnikend naar me toe gegalopeerd en ineens viel ze in de sloot en keek me daarna zeer angstig aan met grote bange ogen en ze bleef naar me hinniken en aankijken en ik werd ineens wakker met een zeer verdrietig gevoel en het liet me niet meer los, ook nu 18 jaar later laat het me nog steeds niet los.

Paar maanden later na deze droom, met de 1e kerstdag ging ik met mijn ouders, broertje en wat vrienden eten in een restaurant en wie kwamen daar ook binnen? de zoon met zijn vriendin, we vroegen hoe het ging met het paard. Bleek dat ze paar maanden terug verdronken te zijn in de sloot bij haar weiland, ze was erin gevallen en verdronken.

Ze was op het moment van de verdrinking oud en stram en stijf geworden en ze had dorst en ze moest drinken uit de sloot en die was wat te schuin en te diep. Boer zorgde dus nog steeds niet voor de dieren, zoals bijvoorbeeld een drinkbak neer te zetten voor een oud stramme paard.

Brrrrrrrrrrrrrr kippenvel................. net of ze op die manier aan mij wilde weten wat haar is overkomen en afscheid nam van mij.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:09

Schiet mij nog iets te binnen.
Zo'n 18 jaar geleden is een vriendinnetje van mijn zusje op 5 jarige leeftijd omgekomen.
Sowieso al erg raar was dat het wel leek alsof het meisje wist dat ze niet oud zou worden. Ze was gewoon TE lief. Altijd lief tegen iedereen, zei elke avond tegen haar ouders 'ik hou van jou', maakte nooit ruzie met haar zusje en broertje en zei regelmatig 'als ik later dood ben wordt ik een vlindertje'

Met mijn zusje en haar vriendinnetje speelde wij vaak het spelletje 'elefun', hierbij moest je vlindertjes vangen. In het spel zat 1 paarse vlinder, de bonusvlinder. Deze is vanaf de dag van haar overlijden (1 januari) spoorloos verdwenen. Mijn moeder heeft meerdere malen aan mijn zusje gevraagd of ze die vlinder misschien heeft verstopt of weggegooid.. Tot op heden zegt mijn zusje ongesteelde dat ze dit niet gedaan heeft..

Toen we met iedereen na de uitvaart op het kerkhof stonden waar ze begraven werd, kwam er een vlinder aanvliegen en ging op haar grafsteen zitten.. (Juist.. In januari.. WTF) deze is er blijven zitten totdat het afgelopen was, net voordat iedereen wegging vloog de vlinder weg.

Krijg er nog steeds kippenvel van.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:13

Wow sommige verhalen :oo

Vroeger toen mijn zus en ik nog op de basisschool zaten kwam mijn moeder eens uit bed en vroeg aan mn zus: 'waar is dat briefje waarop staat dat meester stopt omdat hij kanker heeft?' Mijn zus wist van niks.
Komt ze s middags uit school met een briefje waarop staat dat hij stopt omdat hij kanker heeft.
Zelfde had mijn moeder dit jaar nog.
Zus zat in examenjaar en hadden als examenstunt de leraren een enquete in laten vullen met oa de vraag waarvoor ze wakker gemaakt willen worden. Als stunt gingen ze een aantal leraren wakker maken waarvoor ze wakker gemaakt willem worden. Nog voordat ze enquetes ingevult werden en mn zus hun idee aan ons vertelde zei mn moeder: 'maar dat hebben jullie al eens gedaan toch?' Nou echt niet haha en ze hield vol: 'er was iemand die zoute haring wilde en ook iemand die het absoluut niet leuk vond'
Je raad het al... Er was iemand die zoute haring wilde en iemand die het niet leuk vond. Hij had nml niet door dat het leerlingen waren die voor zn deur stond.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:31

Schiet me nog iets heel belangrijks te binnen!
Ik droomde dat ik een nieuw paard had en op een manege aan het rijden was toen mijn vader aan het raam van de kantine kwam kijken.
De manege was ik nog nooit geweest...
Uiteindelijk heb ik een nieuw paard, krak hetzelfde als uit mijn droom (en zo gewoon vind ik ze niet).
Gereden in de manege waar ik nog nooit was geweest en idd mijn vader aan het kantineraam kwam kijken.
Tot op de dag van vandaag nog zo bizar, maar het heeft een reden waarom dit paard op mijn pad is gekomen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:32

Zo heb ik er ook nog een..

De eerste nacht na het overlijden van mijn moeder werd ik wakker. Niet heel gek natuurlijk. Toen ik naar de wc liep, zat ik dat er beneden licht brandde. Ik loop naar beneden en zie dat het licht bij mijn moeder haar ziekenhuisbed aanstaat. Heel vreemd.. ik kan mij tot op de dag van vandaag niet herinneren dat ik dat licht aan heb laten staan.

Nou kon ik dat onbewust zelf hebben gedaan, maar wat er toen gebeurde..

Mijn broer woonde destijds bij mijn vader. Wat er zojuist gebeurd was vond ik toch wel vreemd, dus stuurde m een berichtje. Ik verwachte geen reactie, het was tenslotte missen in de nacht! Toch kreeg ik vrijwel direct een berichtje terug, dat ik nu naar buiten moest kijken in de richting van zijn huis (10km verderop, open velden ertussen). Hij had zojuist zo'n Chinese wenslampion opgelaten voor onze moeder! Ik kon m zien!

Tot op de dag van vandaag blijf ik het bijzonder vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:45

Ik ben een keer op vakantie geweest, en heb daar mensen leren kennen die letterlijk bij mij om de hoek wonen. Ik kende al zijn vrienden, hij kende al mijn vrienden en we kenden elkaar niet.

Een vriendin van mij, haar [***] is haar [***] verloren en met de crematie kwamen er 3 zwanen overvliegen. Dat was al vreemd want zwanen zijn altijd met z'n tweeën en 3 was het geluksgetal van haar [***]. Nu iedere keer als er wat gebeurt (nierdonatie aan haar zus, slagen van haar andere dochter, geslaagde kattenbevalling), komen er drie zwanen overvliegen.
Wat ik nog enger vond, was toen ik mijn examens had afgelegd, en na de laatste naar huis fietste, er ... drie zwanen over kwamen vliegen. Ik had die [***] van die vriendin meteen gebeld en ze zei: dat is gek... ik dacht net aan je!

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:54

Laatst waren ik en mijn man door onze oude geboorte albums aan het bladeren en kwamen we er achter dat we beiden hetzelfde geboortekaartje hadden.
Onze ouders kenden elkaar vroeger niet en het is niet een heel standaard kaartje.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:54

Ik herinner mij nu weer iets, ik droomde een keer dat ik in een heel mooi dorpje liep met allemaal straatjes en mooie huisjes. En toen wij in Slovenië waren kwamen we in dat dorpje en ik kon zo de weg vinden en vertellen waar waar was terwijl we er nog nooit waren geweest.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:55

op een avond in november 2012 knapte mijn armbandje die ik van mijn opa gekregen had precies om 00:00. vijf minuten later werd ik door mijn ouders gebeld dat mijn opa om precies 00:00 was overleden. en die dag erna vond ik tegen 12:00 een ketting van mijn opa weer.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:55

Toen er jaren geleden meisjes in België verdwenen - nu weten we dat dat Marc Dutroux was, maar toen nog niet - had ik als meisje van twaalf een droom over een soort boerderij/huis. Ik herkende het huis totaal niet, en ik was in mijn droom heel erg bang voor die plek. Ongeveer een half jaar later werden er beelden op het journaal getoond: Laetitia en Sabine waren levend teruggevonden, Dutroux gearresteerd. De reportage liet de huizen zien waar Dutroux meisjes gevangen gehouden had. Een van die huizen was het huis uit mijn droom.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:57

Afgelopen week draaide ik met vrienden een weekje ponykamp, 36 kampkinderen mochten wij vermaken, schitterend. Dit is op de manege waar ik werkzaam ben als instructrice; Stal de Ripse Ruiters in Rijpwetering. Het was donderdag belachelijk warm, dus namen we de kinderen mee naar de poel, alwaar een klein ongelukje gebeurde; 2 meisjes vielen van de steiger die het water in loopt en kwamen op de rotsen terecht met hun voeten. We waren met 5 man leiding en 2 vrijwilligers maar ik besloot mee te gaan naar de dokter. 1 meiske moest gehecht worden en had stukjes afgebroken rots in haar voetje, de ander had gelukkig alleen sneetjes die goed schoon zijn gemaakt bij de huisarts. Afijn, aardige dokter, even mee staan kletsen. Bij het weggaan zei hij tegen zijn assistente "tot maandag", hij had namelijk de vrijdag vrij genomen.

Tot nu toe niets vreemds. De volgende dag echter, rijden wij met de kinderen op het strand van Noordwijkerhout, dit is voor ons vanaf Rijpwetering ongeveer een half uur rijden met de vrachtwagen. We rijden met twee groepen tegelijk, die ieder een andere kant op rijden, meestal komen we elkaar niet tegen onderweg. Heerlijke rit gemaakt, lekker door de branding gestapt, hertjes gespot in het bos, gezongen en een pittige rengalop over het harde vlakke strand kunnen maken, er was namelijk geen mens op het strand. Tot we de tweede groep toevallig tegenkwamen, die hadden een klein ongelukje gehad. 1 van de meiden had perongeluk een kopstoot van haar paard gehad, vlak boven haar oog (uiteraard droeg ze gewoon een veiligheidscap) en bloedde flink. Ik nam haar mee in mijn groep omdat de andere groep nog niet had gegaloppeerd op het strand en ik zou toch terug naar huis rijden. Dus ik draai om en kies de andere oprit, dat was nog zo'n 200 meter stappen. Het strand was uitgestorven op 2 wandelaars na. Ik maakte me een beetje zorgen, hoewel ik mijn EHBO diploma heb, kon ik door de enorme zwelling niet goed zien wat ze had, was er maar een dokter in de buurt.. Afijn we passeren de wandelaars en ik maak oogcontact met 1 van de 2.. nee joh.... nog een keer kijken... Heh??? Was het de arts die de dag daarvoor het meisje had gehecht na het zwemmen!!! Dus hij kon het meisje van de kopstoot ter plekke nakijken. Te bizar! ik kende die man tot die vorige dag niet, hij woont in rijpwetering dus dat hij in noordwijkerhout (sowieso is noordwijk makkelijker om als wandelaar het strand op te gaan dan noordwijkerhout) op het strand liep was te vreemd, er liep op hen na niemand op het strand, toeval dus dat ik de andere groep tegen was gekomen, toevallig had ik het gewondde meisje mee, toevallig draaiden we om ipv de andere oprit te nemen en toevallig keek ik hem aan. Uiteindelijk moest haar wenkbrauw geplakt worden in het ziekenhuis en lijkt alles mee te vallen behalve een enorme zwelling.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:09

Toen ik zeven jaar werd, kreeg ik een horloge van mijn ouders. Die ben ik na enkele weken helaas kwijtgeraakt.
Tien jaar later vertel ik dit tegen mijn kersverse schoonmoeder. Tijdens mijn beschrijving van het horloge begint ze steeds vreemder te kijken en uiteindelijk loopt ze naar de kast en wat haalt ze daar uit? Juist, mijn horloge! Zij had 'm dus op straat gevonden, zelfs nog aangifte van gedaan.. nooit meer wat van gehoord, maar ook nooit weg gegooit. Dat ding heeft dus tien jaar bij haar in de kast gelegen, en uiteindelijk had ik dus mijn horloge weer terug!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:09

Traiectum schreef:
Toen er jaren geleden meisjes in België verdwenen - nu weten we dat dat Marc Dutroux was, maar toen nog niet - had ik als meisje van twaalf een droom over een soort boerderij/huis. Ik herkende het huis totaal niet, en ik was in mijn droom heel erg bang voor die plek. Ongeveer een half jaar later werden er beelden op het journaal getoond: Laetitia en Sabine waren levend teruggevonden, Dutroux gearresteerd. De reportage liet de huizen zien waar Dutroux meisjes gevangen gehouden had. Een van die huizen was het huis uit mijn droom.

Gatsie! Dat zou ik heel eng vinden!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:13

LinSa schreef:
Toen ik zeven jaar werd, kreeg ik een horloge van mijn ouders. Die ben ik na enkele weken helaas kwijtgeraakt.
Tien jaar later vertel ik dit tegen mijn kersverse schoonmoeder. Tijdens mijn beschrijving van het horloge begint ze steeds vreemder te kijken en uiteindelijk loopt ze naar de kast en wat haalt ze daar uit? Juist, mijn horloge! Zij had 'm dus op straat gevonden, zelfs nog aangifte van gedaan.. nooit meer wat van gehoord, maar ook nooit weg gegooit. Dat ding heeft dus tien jaar bij haar in de kast gelegen, en uiteindelijk had ik dus mijn horloge weer terug!

Dat is wel heel apart inderdaad!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:14

SpeechLess schreef:
Mickey schreef:
Of je komt ergens in een dierentuin heel toevallig een meisje tegen die dezelfde naam heeft als je dochter en ook nog hetzelfde brilmontuur heeft wat eigenlijk geen typisch meisjesmontuur was en dat meisje was net als mijn dochter ook een jongens-meisje en geen meisjes-meisje.

Zo had ik iemand die een paar straten verderop woonde, met dezelfde naam als ik (en ik heb niet een veelvoorkomende naam) en ze was op precies dezelfde dag geboren in hetzelfde jaar. En we reden allebei paard.

Zo heeft mijn nicht ooit ontdekt dat er nog iemand is in NL met exact dezelfde achternaam (niet veel voorkomend) en dezelfde voornaam én dezelfde doopnaam, en ze zijn beiden geboren op dezelfde datum in hetzelfde jaar.

Dat gaf bij sommige instanties (bank ed) nog wel eens wat problemen :D

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:16

Urielle schreef:
Traiectum schreef:

Gatsie! Dat zou ik heel eng vinden!

Dat vond (en vind) ik ook. Gelukkig heb ik nooit meer zo'n soort droom gehad. Normaal vergeet ik dromen heel snel, maar deze kan ik me nog steeds tot in detail herinneren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:26

De familie van mijn man (en vriend ;-)) bevat allemaal namen van belangrijke ex-vriendjes van mij. Dat was een beetje raar op kijken eigenlijk bij de eerste introductie family meeting ;-). Mijn eerste echte langdurige vriendje was André, een veel TE langdurige crush was Dennis en mijn eerste lange relatie waarmee ik hiervoor jarenlang samen woonde was Daan/Daniël.
Zwager van manlief heet André, neefje heet Dennis en nichtje heet Daniëlle/Daan. :o :o
En mijn man en de man van mijn zus heten allebei Martin om het makkelijk te houden **

En ik lijk nog al wat met afscheid/gebeurtenissen en verjaardagen te hebben.
Mijn fargo is overleden aan maagkoliek op de verjaardag van mijn zusje en onze Willy is overleden op mijn verjaardag. Mijn vader is overleden een dag na mijn schoonvaders verjaardag.
Verder is de trouwdag van mijn ouders de verjaardag van de moeder van mijn man én de verjaardag van de huidige vriend van mijn moeder (mijn vader is al jaren terug overleden).

En er woont iemand in Den Haag met dezelfde geboorte en achternaam, we hebben een tijdje allebei op de Haagweg gewoond in Rijswijk en daarbij vonden ze in het ziekenhuis waar ik geopereerd was dat dat dus mijn tweelingzus was. MAAR dat is dus niet zo! Ik kom niet uit Den Haag en heb daar geen familie. Daar wilden ze niet aan bij het ziekenhuis hahaha. Weet toch zelf wel of ik een tweelingzus heb of niet!?

** En mijn zus heet Wil(ma) en haar man dus Martin. En mijn man heet Martin en zijn paard heet(te) Wil(lie). ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 06-08-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:34

Raar alles wat voorbij komt.

Ik heb natuurlijk ook vaak wat gehad..

Me beste vriendin , die een uur verder woont en weinig zag toen, telkens in mijn hoofd zei iets of iemand, **** is zwanger, elke keer weer.. Ik dacht nou het zal wel niet. Maar dagen later werd t nog in mn hoofd gezegd.
Ik belde haar en zei tegen haar, of je weet t nog niet , of wel.. maar je bent zwanger volgens mij . Ze zegt ja klopt ik ben net een paar dagen zwanger..
Alleen heeft ze het nooit willen vertellen vanwege haar ex.
Uiteindelijk miskraam.. Maar wat was dit raar zeg...

Ook liep ik met een klasgenootje door de stad en zat ik achterop, is jarenn geleden..
Mijn vriend had een auto en ik had al de hele. Tijd een raar gevoel, alsof ik betrapt werd ofzo.. Niet fat ik wat raars deed,, maar toch,
Er stond een auto diezelfde kleur als mijn vriend had naast ons, maar ik keek er niet naar. Ik wou me tel pakken en hem bellen.. Dat heb ik 3 keer. Gedaan maar ik dacht nee. We bellen elkaar elke dag 10 keer .. Uiteindelijk niet gebeld om 12.00/12,15 uur.
Later die dag werd ik gebeld door zijn moeder.. Hij was overleden aan een autoongeluk |(
Ik ben no steeds van mening dat als ik hem. Wel had gebeld, dan had ik hem aan de telefoon gehad toen t ongeluk gebeurde.. Of had ie nog geleefd . Heel bizar dat.

Ik had examen op 11-11-11 , mijn laatste examen die heel belangrijk wa.s na 2 keer gezakt te zijn mkest ik gewoon slagen, overal kwamen de getallen 11 111 tevoorschijn.. Elke keer die 11 weer.. Bleek later toch dat het me geluksgetal was... Want ik was geslaagd haha.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:37

Zo´n soort dingen maak ik ook vaak mee, van m´n oma geërfd. Zij wist ook vaak al weken van tevoren dat bepaalde zieke mensen zouden sterven etc.

De laatste die ik meemaakte was deze, en die was vooral heel gevaarlijk.

Voorinformatie:
Mijn ouders huren een ruimte in een groot gebouw. In de ruimte waar de balie is, zit in het plafond op ongeveer 6 meter hoogte een enorme dakkoepel. Deze zou vervangen worden de volgende dag.

's Nachts droomde ik dat er iets mis zou gaan met het plaatsen van die nieuwe koepel waardoor er iets omlaag zou gaan vallen. Toen ik wakker werd nam ik me voor om goed te kijken of alles nog goed zat.
Ik moest werken bij m'n ouders en kwam het gebouw binnen. Ik zei nog tegen m'n ouders met een knipoog: "Ik moet wel ff checken of alles nog goed zit, want ik droomde dat er iets omlaag zou komen."
De bouwvakkers kwamen en installeerden de koepel. Toen de laatste klanten van die ochtend kwamen afrekenen zat de koepel al op z'n plek maar waren ze nog bezig op het dak.
Opeens een razend geluid en BAM! er komt een houten balk van 2 meter lang naar beneden suizen, en mist het hoofd van die vrouw op een haar na. Hij stuiterde wel hard tegen haar been waardoor ze uit schrik op de grond zat te huilen.
Ik was helemaal ´flabbergasted´ want dit had ik precies zo gedroomd!
Het was ook heel bizar dat de balk net naast de vrouw haar hoofd was gevallen, anders hadden we de ambulance kunnen bellen en was het heel anders afgelopen...
Bizar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:40

Ik ben nooit ziek (afkloppen), in alle jaren dat ik bij dit bedrijf werk heb ik mij in totaal 2 keer 1 dag ziek gemeld :-)

De eerste keer had ik gelijk mn directrice aan de telefoon. Zij had in het weekend gedroomd dat ik ziek was en dat het niet goed was, dus de paniek sloeg daar gelijk toe toen ik mij maandag ziek meldde := . Gelukkig was het alleen maar een wat overstuur binnensysteem na een niet zo geslaagde BBQ op een warme dag :D

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:42

Heb er ook zo'n aantal...

Mijn oma is twee jaar geleden overleden, ze had alzeimer. Een 4tal maanden na haar overlijden droomde ik van haar. We zaten aan een tafel in een donkere kamer, zij ik en mijn moeder (haar mama dus). We hadden een gesprek en mijn oma vertelde dat ze het zo goed had. Dat ze zich goed voelde. Ik was een beetje in shock maar vond het ergens ook wel een geruststellende droom. Kom ik die dag bij m'n moeder, had ze tranen in haar horen als ze me zag: ze had die nacht gedroomd van haar moeder, dat ze haar vertelde dat alles goed met haar ging! Dan krijg je toch wel even rillingen over je heen hoor.

Toen ik met m'n exvriend samen was zag ik op de bus een jongen waarvan ik dacht "he die is helemaal mijn ding (en dat heb ik ECHT niet vaak) :)". Ik vond hem leuk om te zien, maar aangezien ik een vriendje had niet aangesproken oid. 3 jaar later is het gedaan met die exvriend, leer ik een jongen kennen via een vriendin, hij was vrijgezel zei ze. Ik had hem nog niet gezien, maar haar uitleg over hem leek hij wel m'n type te zijn. Je raad het al... was dat die jongen van op de bus 3 jaar ervoor! Toppunt van al was dan nog wel dat zijn achternaam dezelfde is als die van mijn moeder. Dus nu wij samen zijn is het echt mijn ouders hun 2 familienamen omgekeerd :). Zijn opa heette overigens net hetzelfde van voor- en familienaam als mijn opa. Gelukkig zijn we helemaal geen familie en is het allemaal heel toevallig :). Ondertussen zijn we 5 jaar en half samen en hebben we een huis gekocht :).

Op een nacht droomde ik dat ik aan een doodskist stond. Er zat een glazen ruitje in dus ik kon zien dat er iemand inlag, alleen het gezicht was bedenkt. We waren allemaal erg verdrietig, de kist ging in vlammen op. Ik was er helemaal naar van, m'n nachtmerrie vertelt aan mijn moeder.
2 dagen later kregen we telefoon van het rusthuis van m'n vriend z'n oma. Ze was gevallen en lag in coma. Nog eens twee dagen later is ze overleden..

Heb ook nog eens gedroomd over het mijn meter. Ik droomde dat al mijn tanden uitvielen en ik mijn meter tegenkwam in m'n droom. Heel bizar. Ik zocht op wat het betekende als je je tanden verliest. blijkbaar dus erge ziekte of een overlijden in de familie. Een week later kregen we thuis telefoon: mijn meter was dood op haar appartement terug gevonden. Ze had een aanval gedaan en is ter plekke overleden.

Op m'n nieuwe werk een jaar en half geleden werkte een collega die altijd vrolijk was Ik kende haar juist een maand.. Ik kende niemand die altijd zo goedgeluimd was als zij! Op een nacht droomde ik dat ze bij me stond. Ze stond te huilen, was erg verdrietig. ik begreep het niet goed. De volgende dag spreek ik m'n collega aan over mijn rare droom. Dat ik
het zo raar vond haar te zien huilen en niet strookte met de realiteit. vertelt ze me heel droog dat ze net terug aan het werk is en een half jaar thuis heeft gezeten, depressief.. dat ze het heel zwaar heeft gehad en nog steeds zware medicatie neemt.

Als ik erover nadenk heb ik akelige dromen?
Laatst bijgewerkt door witteRaaf op 06-08-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:44

Ik heb ook een keer iets heel geks gehad. Of naja, meerdere keren.

Toen ik 10 was of zo had ik een horloge gekregen van mijn ouders. Ongeveer een jaar later is het horloge ineens stuk. Naja, jammer dan.. Stond stil op tien over tien..
Paar dagen later overleed mijn opa, 's avonds.. En je raad het al, om tien over tien precies.. Ik heb het horloge nog steeds op de vensterbank op mijn kamer hangen aan een fotolijstje met een foto van mijn opa. Heel apart!

Ook bij het overlijden van mijn opa, vlak voor mijn oma werd gebed dat mijn opa overleden was (hij zat al in een verzorgings tehuis) was haa kat ineens heel raar aan het doen. Hele tijd mauwen in de gang en hele tijd heen en weer lopen en rondjes om mijn oma lopen.. En toen werd ze gebeld.. Alsof die kat het voelde of zo. Zeer strange.

En mijn oma komt nog altijd elke dinsdag naar ons toe. Dan eet ze bij ons en blijft ze tot elf uur 's avonds ongeveer. Na het overlijden van mijn opa ging altijd tussen tien en elf uur op dinsdagavond als mijn oma er was onze deurbel, en dan stond er niemand.. En het aller gekste was nog dat de bel een geluidje maakte die hij normaal niet maakte en niet eens kon maken.. Elke keer andere geluidjes, terwijl de bel maar een standaard toon had.. Echt raar en eng. Dat ging een tijd lang door, bijna iedere dinsdagavond als mijn oma d'r was. Op een gegeven moment zeiden we zelfs "hallo opa!" als de bel weer zo een gek toontje maakte. Echter gebeurd dit nu niet meer, het is op een gegeven moment gewoon plotseling opgehouden.

Dan als laatste was gister en vandaag nog.. Ik had een account op Instagram gemaakt voor foto's van mijn lievelingskat gisteravond. (bayonne_l0ve) Gewoon omdat ik het leuk vond om foto's van hem te delen met mensen omdat het zo een schatje is.
Vanacht had ik uit het niets een enorm verstopte neus, kom amper ademen. Later was het weer net zo snel weer verdwenen en sliep ik verder.. S ochtends hoort mijn moeder mijn kat ineens ademen alsof hij stikt.. Hij was bijna overleden vanochtend, heel eng. Gelukkig is hij er weer bovenop gekomen, hij eet zelfs weer :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:46

En ook met mijn eigen paard heb ik het gehad.. Ik verzorgde Famke eerst dik anderhalf jaar voor ze van mij werd. Een keer whatsappte ik met een vriendin dat het echt mijn droom was Famke als mijn eigen paard te kunnen hebben, maar dat dat waarschijnlijk nooit zou gebeuren want mijn ouders wilden het altijd beslist niet hebben. Paar dagen later hoor ik dat eigenaar Famke kwijt wilde, eerst was ik volledig in de stress en dacht dat ik lieve Famke kwijt zou raken. Maandje later was ze van mij.