leeftijds verschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:35

Ik was 21 toen ik mijn 9 jaar oudere vriend leerde kennen en daar trouw ik volgende week mee dus, het kan zomaar leuk lopen. (kleine nota is dat ik hem eigenlijk al 15 jaar ken maar.... Nouja, lang verhaal)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:41

ik heb ook al ander half jaar met een jonge die 9 jaar ouder is ik ben 18 hij is 27.
We hebben tot nu toe nog niet problemen gehad met het leeftijd verschil het is jammer genoeg wel een tijdje uit geweest vanwege te veel ruzie's en problemen.
Maar laat je zusje niks wijs maken en trouwens een hele leuke jongen op die foto te zien :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:45

Mijn zus is ook 16 en heeft een vriend van 21, ik mag hem ook niet omdat hij niet eens even helpt met de afwas als mijn zus dat doet. Hij staat er dan maar bij te kijken.

Ik vind het liggen aan hoe de jongen is, als het een patser is ben ik het heel eerlijk wel eens met je zusje :=

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:03

Skyliner schreef:
Mijn zus is ook 16 en heeft een vriend van 21, ik mag hem ook niet omdat hij niet eens even helpt met de afwas als mijn zus dat doet. Hij staat er dan maar bij te kijken.

Ik vind het liggen aan hoe de jongen is, als het een patser is ben ik het heel eerlijk wel eens met je zusje :=

Dit heeft toch helemaal niets met leeftijd te maken? Gewoon een kwestie van fatsoen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:48

MarisdB schreef:
En hij vind het zelf ook leuk dat zijn foto hier online staat? :D :=

Edit: dat van Ietjelover is gewoon illegaal :oo

is niet illegaal :)

Beide ouders hebben er voor getekend dus is niet meer illegaal,
allemaal al nagezocht etc.

en dan ben ik niet de enigste die illegaal zou zijn, maar zo'n beetje iedereen die hier reageert.
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 01-08-13 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:52

Niets raars aan, leeftijd is idd maar een getal ;)

Zelf scheel ik 11.5 jaar met vriendlief. Liggen super op 1 lijn, al vond ik het stiekem heel moeilijk om te vertellen aan familie/vrienden in het begin. Het blijft een beetje taboe

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:53

en hoe oud was jij toen jij iets met het kreeg?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:54

Van je zusje zou ik je niets aantrekken! Hier vonden mensen het ook niet zo leuk toen ik met een jongen aan kwam die 5 jaar ouder is als mij.. Ik was bijna 16 en hij 21, we zijn nu ruim 5 jaar samen!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:55

Wel wat ouder dan TS ;)
Ik was 24.

Maar het verschil van ts en dr vriendje vind ik dan nog meevallen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:56

Jaa klopt hoor. zo zie je maar hoeveel mensen zo'n leeftijds verschil hebben.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:57

ietjelover schreef:

En ik hoor mezelf nog roepen: " een relatie met een veel oudere jongen, no way dat gebeurd mij niet " :')
En daar stond Mr Right..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:58

ArlandoO schreef:
ietjelover schreef:

En ik hoor mezelf nog roepen: " een relatie met een veel oudere jongen, no way dat gebeurd mij niet " :')
En daar stond Mr Right..

dat heb ik dus ook jaren geroepen tot ander half jaar geleden kreeg ik met een jonge van 9 jaar ouder :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:01

Het zou mij juist niets verbazen als ik met een oudere jongen thuis kom (als het uit gaat met mijn vriend) :=

Nu een vriend van één jaar ouder, maar als ik hem vergelijk met leeftijdsgenoten, is hij een stuk verantwoordelijker en volwassener.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:05

Geryon schreef:
Het zou mij juist niets verbazen als ik met een oudere jongen thuis kom (als het uit gaat met mijn vriend) :=

Nu een vriend van één jaar ouder, maar als ik hem vergelijk met leeftijdsgenoten, is hij een stuk verantwoordelijker en volwassener.

Dat deed het 'm bij mij. het voelde als 'thuiskomen' , iemand die gewoon normaal voor zichzelf kon zorgen en voor mij. Alsof er een andere wereld openging. Vond / vind het echt een verademing. :o

achteraf klopt het gewoon, en ik ben misschien ook wel wat volwassener dan leeftijdsgenootjes. Dat verschil merk ik nu echt met vriendinnen..
Mja, het bekende 'hoop meegemaakt & aardige rugzak' ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:06

Jaa hier hetzelfde

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:20

ArlandoO schreef:
Geryon schreef:

Dat deed het 'm bij mij. het voelde als 'thuiskomen' , iemand die gewoon normaal voor zichzelf kon zorgen en voor mij. Alsof er een andere wereld openging. Vond / vind het echt een verademing. :o

achteraf klopt het gewoon, en ik ben misschien ook wel wat volwassener dan leeftijdsgenootjes. Dat verschil merk ik nu echt met vriendinnen..
Mja, het bekende 'hoop meegemaakt & aardige rugzak' ;)

Heel herkenbaar. Zou het aan de ene kant niet waarderen als mijn dochter met een oudere jongen thuis komt (wegens seks enz) maar aan de andere kant ook wel omdat zij vaak toch wat verantwoordelijker zijn en wel beter weten (althans, de meeste vallen niet voor niets voor de ouderen) dan de puberende jochies.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:24

naar mijn mening willen jongens van 16 meer seks dan een ouder iemand, de jongens uit mijn klas zelfs tot dwingen toe.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:25

Ach, 16 is toch een mooie leeftijd om geintroduceerd te worden aan seks e.d? Het is alleen belangrijk dat de ervaren persoon de onervaren persoon niet dwingt tot dingen. Maar als het een goede jongen is, zal dat niet gebeuren.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:27

nee, mijn vriend heeft ook altijd gewacht tot ik zei dat het wel kon. Dit wist hij toen hij met mij een relatie kreeg en heeft dit geaccepteerd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:32

ietjelover schreef:
naar mijn mening willen jongens van 16 meer seks dan een ouder iemand, de jongens uit mijn klas zelfs tot dwingen toe.

Dwingen? Dan zijn die jongens gewoon niet helemaal 100 :=

Het lijkt mij dat als een jongen eenmaal een actief seksleven heeft (met bijv. een ex), dat zijn seksuele behoeftes er wel blijven en seks toch wel een belangrijk onderdeel is van de relatie. Mijn ervaring is dat jongere jongens ook seks willen (en gehad hebben), maar dat het vooral nog iets stoers is in plaats van een volwassen behoefte in een relatie.

Maar je hebt wel echt een punt hoor. Er zitten van die pubers tussen..

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:33

Niet van je zusje aantrekken. Dit vind ik gewoon kinderachtig gedrag van haar.
En ik vind het belangrijker dat je vader er geen problemen mee heeft.

Heb zelf ook een vriend van 6 jaar ouder. Ik ben 17 en hij is 23 en op het moment heeft dat nog geen problemen opgeleverd, ook niet met mijn zus en zusje. Ze moesten er wel even aan wennen met verder niets aan de hand.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:36

Geryon schreef:
ietjelover schreef:

Dwingen? Dan zijn die jongens gewoon niet helemaal 100 :=

Het lijkt mij dat als een jongen eenmaal een actief seksleven heeft (met bijv. een ex), dat zijn seksuele behoeftes er wel blijven en seks toch wel een belangrijk onderdeel is van de relatie. Mijn ervaring is dat jongere jongens ook seks willen (en gehad hebben), maar dat het vooral nog iets stoers is in plaats van een volwassen behoefte in een relatie.

Maar je hebt wel echt een punt hoor. Er zitten van die pubers tussen..

jaa dat klopt ook wel.

Maar tussen de 16 jarige jongens is het echt een strijd wie, hoeveel, hoevaak en hoe.
Verschrikkelijk :r

daarom heeft mijn moeder een lieve oudere jongen met verstand en respect (zo zijn ze natuurlijk ook zeker niet allemaal)
dan een jongen die wel van mijn leeftijd is en dat niet heeft.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:39

oke mega probleem !! me zus heb hem toegevoegt op face book en nu hebben hun ruzie met elkaar en ik zit er midden in .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:40

Waarom maakt je vriend ruzie met haar? Hij moet er gewoon geen aandacht aan geven.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:45

nee me zus maakt ruzie met hem ze spaces hem helemaal om het leeftijdsverschil