Zwanger en een paard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Zwanger en een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:33

Bij mij is de misselijkheid eindelijk minder, alleen het echt ontzettend moe zijn niet. Vriendin van me heeft wel tabletten van de arts tegen de misselijkheid. Bij mij hielp alleen rustig aan doen en vaak kleine beetjes eten en drinken

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:34

Hoever ben jij nu ook alweer?.. bij mij werd t na week 11 alleen maar erger..

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:40

heb er 3 redelijk snel achter elkaar, maar altijd prima kunnen combineren, zodra ik weer mocht rijden ook weer gedaan en alles weer lekker opgebouwd, ik rijd hem 4 a 5 x per week wedsrtrijden en les , lukt allemaal prima
ik heb nooit problemen ondervonden , ik doe het vaak in de avonduren.
nu h.zijn de kids ook weer wat ouder 6jr 5jr en bijna 3jr

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:49

thinka schreef:
Hoever ben jij nu ook alweer?.. bij mij werd t na week 11 alleen maar erger..

ik? nu bijna 15 weken, bij de eerste was ik het week of 10, maar dan echt maar een beetje, bij deze heb ik het echt veel erger, en die moeheid is nu helemaal een ramp, moet tijdens werk echt uurtje terugtrekken en ogen sluiten anders hou ik het niet vol

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:49

Ik ben nu in verwachting van mn eerste, mijn paard staat op het land bij een vriendin, was geblesseerd, maar sinds 1,5 week weer helemaal goed *\o/* Maar ik ga nu niet opbouwen, ben bijna 27 weken zwanger, uitgerekend in nov, dus haal haar pas met het voorjaar op :j Scheelt een hoop tijd en geld en mss hebben we dan een beetje een ritme :D

qua uitzet heb ik de meubeltjes 2de hands, de maxicosy van mn schoonouders, en ik ben rustig aan de rest aan het verzamelen. Heb al veel kleertjes gehad, maar je zal wel altij d te kort komen :+

ik heb tot week 20 gereden, op een jong paard van een vriendin, ben ik vanwege eventuele risico's mee gestopt, ik had geen last van mn bekken en op mn eigen paard was ik lekker doorgereden :j wel ging het natuurlijk wat vermoeiender en vond ik buitenritten veeeeel leuker dan dressuren :D

misselijk was ik met vlagen en heb ff last van mn bekken gehad 2 weken geleden maar dat kwam doordat ik teveel bleef doen, nu een tandje terug gedaan en nergens meer last van *\o/*
Tja ik mag echt niet klagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:05

Ik heb altijd gezegd dat ik mijn paard zou laten dekken als ik zelf zwanger zou zijn haha! Maar ja is nu niet echt het goede moment. .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:41

Ik was wel misselijk maar niet extreem zoals sommige.
Wat voor mij heel goed werkte was koude watermeloen in kleine stukjes en van die droge rijsten crackers , daar kalmeerde mijn maag echt van. Verder nam ik voor het slapen en na het opstaan een gember capsule, maar dat is denk ik bij echt overgeven niet meer voldoende.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:33

Nee dat gember heb ik ook geprobeerd.. werkte niet.. maar de medicatie die ik nu heb werkt vooralsnog ook niet..
had er zo op gehoopt!!

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:46

Leuk om te lezen allemaal, ook veel verschillende verhalen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het mij zal vergaan.
Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en heb een 3 jarig paard. In april/mei begeleidt ingereden. Nu een beetje onderhouden door ong. 1 keer per week te rijden en 1 of 2 keer te longeren. Basis zit erop en ben blij dat ik het allemaal zelf heb kunnen doen. Vriendin van mij gaat hem verder oppakken de komende periode. Nu valt het allemaal nog prima te doen. Ik rij een half uurtje per week en echt niet intensief, maar dat hoeft ook voor het paard nog allemaal niet. Zo krijgt ze genoeg tijd het allemaal te 'verwerken'. En ze doet het super goed en is erg braaf.
Ik laat het allemaal een beetje op me afkomen merk ik. Ik wil heel graag mijn paardje behouden en combineren met mijn moederschap. Ik ben al ruim 20 jaar een 'paardenmeisje' en heb altijd een paard gehad. Dus het is echt iets wat bij me hoort. Maar ik kan er natuurlijk nog weinig over zeggen of het te combineren valt. Ik sta op een stal waar eigenlijk alles gedaan wordt. Ik blijf 3 dagen werken. We gaan het eerst allemaal eens ervaren.
Ik kan dus volgend jaar pas aangeven hoe het mij allemaal is afgegaan met een kleine en een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:19

Geen last van je banden oid met rijden indy?
Was dit topic kwijt :+ dus een beetje een late reactie.
Ik tilde gister mijn zadel op mijn paard en dacht.... ojee hoe ga ik dat over een maand of 2 doen?
Word nog wat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:47

Ik reageer even op de beginpost, heb de rest niet echt gelezen.

In het begin is het combineren soms wat puzzelen en lastig, omdat je met slaapjes, voedingen etc zit. Maar daar vindt je vanzelf wel een weg in.
Ik had het voordeel dat mijn pony aan huis staat bij mijn schoonouders. Dus wanneer ik ging rijden, was mijn schoonmoeder de oppas :) En nog steeds trouwens.
Inmiddels is mijn zoontje 3 jaar en heb ik hem al eens meegenomen met een buitenritje. Hij gaat dan mee op zijn loopfiets en blijft een aantal meter voor ons fietsen. Nu wonen we in een rustige buurt en luistert zoonlief heel goed naar mijn aanwijzingen, waardoor ik hem dus ook kan meenemen. Hij let zelf ook erg goed op auto's ed. en vindt het leuk om mee te gaan. Wanneer er een auto aan komt gaat hij netjes met zijn fiets in de berm staan. Als ik serieus wil rijden, blijft hij bij oma.
Op dit moment verwachten we ons tweede kindje. En ik ga me ook nog even afvragen hoe ik dat straks ga combineren met mijn pony. In het begin zal dat wel weer even lastig zijn en puzzelen.
Maar 1 ding is zeker, mochten we door kind 2 krapper bij kas komen, dan gaat als eerst mijn auto de deur uit. Dat is een tweede auto voor erbij en een dure. Ponylief gaat pas weg als hij op zijn rug ligt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:55

Ik volg ook even! Nog niet zwanger, maar deze gedachten spoken wel vaak door m'n hoofd.
Mijn grootste angst is voorral het "gevaar"
Mijn pony is nog al een lompe harrie zeg maar......

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:28

Ik vond baby en pony soms wel erg lastig combineren. Ook omdat ik nog 3 dagen werk.
Ik zorgde dat ik tijdens slaaptijd op stal was. Dan sliep dochterlief in de wagen en kon ik mesten en rijden. Toen ze groter werd vond ik het lastiger.
Vond het ook vervelend om alleen s'avonds naar stal te gaan omdat ik voor mijn gevoel dan nooit bij mijn gezin was. Ik heb dus de keus gemaakt om mijn paardje te verkopen. Hoe erg en moeilijk ik dat ook vond!
Nu met 2 kleintjes had ik het helemaal lastig combineren gevonden!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:25

Loopfiets mee op buitenrit, dat zou ik dus nooit durven. Ik moet sowiezo een drukke weg oversteken maar als of de kleine of het paard moeilijk doet heb je geen aandacht voor de ander. In mijn geval zou ik dat nooit durven.
Nu een 2e onderweg is, wordt het wel spannend hoe ik het nu ga doen, met voeren en mesten neem ik mijn 3 jarig kindje nu mee nu kan hij helpen, maar met een baby gaat dat straks weer niet ( zomer wel, kan in maxicosie mee maar in de winter kan dit niet)
Rijden staat nu ook al op een laag pitje maar ik zou het niet willen missen allemaal

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:42

Hier moet ik ook maar zien hoe alles zal gaan. Ben nu 22 weken zwanger van de eerste. Kan wel leuk van alles bedenken nu over hoe ik het graag zou willen, maar geeeeeeen idee hoe het gaat lopen. Mijn eigen paard is 2 maanden geleden ingeslapen, maar heb nog wel een bijrijdpaard die ik als mijn eigen kan beschouwen. Ik rijd hem nu niet meer omdat het niet meer gaat, maar wil wel weer rijden.
Komt tijd, komt raad (hoop ik).

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:01

Leuk om meerdere verhalen te lezen.
@nell, daar ben ik ook een beetje bang voor, dat gevoel vsn niet bij je gezin zijn.. maargoed dectijd zal het leren.

even een andere vraag offtopic: wie van jullie slikt multivitamines voor de zwangerschap en waarom wel/niet?
Ik zit erg in dubio...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:10

Ik slik multi vitaminen voor zwangere vrouw. Ben pas met foliumzuur begonnen toen ik net zwanger was, en potje is nog niet leeg dus slik gewoon elke dag een pil, ookal is de foliumzuur niet meer nodig nu. Ik slikte nooit vitaminen, maar het kan volgens mij geen kwaad, je plast de meeste vitaminen makkelijk uit als je er genoeg van binnen krijgt.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:23

ik slik ook multi vita voor zwangere vrouw :j Weet ik iig zeker dat ik alles binnenkrijg :j

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:25

@ vivalavida, het is nu 2 weken geleden dat ik erop heb gereden. En ik denk voorlopig ook de laatste keer. Het wordt nu allemaal wat zwaarder en pijnlijker met bepaalde bewegingen, dus dan moet ik maar verstandig zijn. :o

Ik heb wel foliumzuur geslikt in het begin en vitamine D. Nu eigenlijk niets meer.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:31

Ik slik dus wel vitamine D bij en heb tot 11 weken foliumzuur geslikt, maar ben beetje sceptisch tegenover een multipreparaat..
en genoeg vitamines waar een teveel wel schadelijk is die plas je niet gewoon uit.. (plus de kunstmatige samenstelling staat me tegen, maargoed er zijn ook multipreparaten die natuurlijker zijn samengesteld)

ik eet erg gevarieerd veel fruit en groente, volkoren brood, vlees, rijst..aardappels..vis..

maar als ik dan 1 dag een keer zondig haha en patat eet ofzo, denk ik gelijk. Hmm komt die kleine niks tekort...

Vandaar mijn twijfels :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:37

Ik eet vrij slecht, nu ik zwanger ben nog erger dan voorheen en slik mama tabletten
als mama in wording verbruik je vaak wel meer dan normaal van bepaalde vitamines, dus ook met gevarieerd dieet en fruit en groente zou ik die erbij pakken, maar als je er zelf niet goed tegenover staat, niet doen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:39

Klinkt als een gezonde basis Thinka,

ik eet echt heel weinig momenteel, lijkt alsof mn maag nog maar 1/100ste van normaal aankan :')
probeer dus vaker te eten en alleen gezonde dingen, maar ik krijg niet genoeg binnen :n

Ik vind het fijn om de 'zekerheid' te hebben dat die kleine alles krijgt :j
Sommige vita's zullen ophopen maar na de zwangerschap stop ik ermee, dan trekt dat wel weer recht :+

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:39

Hallo allemaal!

Vanmorgen zag ik dit topic voorbij komen en wil ook graag jullie meningen/ervaringen delen. :D

Ik ben nu 14 weken zwanger van ons eerste kindje. Heb 1 paard in pension staan bij mijn schoonouders. Tot nu toe rij ik nog gewoon fanatiek (óók op wedstrijd) en de planning is om hier nog wel eventjes mee door te gaan, zolang mijn lichaam niet protesteerd. Ben wel gestopt met springen en crossen, dit is me teveel risico. Wel ben ik begonnen met grondwerk lessen zodat ik strax, als ik niet meer rijden kan (om welke reden dan ook) tóch met mijn paard aan de gang kan blijven (heb geen bijrijder). Ben wel moe, maar niet misselijk dus mag eigenlijk niet klagen {:}

Zelf ben ik nu ook heel erg bezig met hoe alles geregeld moet worden als de kleine er is, dus ben blij met dit topic, misschien kan ik ideeen opdoen! Wil na de bevalling het rijden weer oppakken en ook de wedstrijden, vind het wel heel leuk om een doel te hebben om voor te trainen. Ik slik de mama compleet multivitamine van Davitamon. Ben hiermee begonnen toen ik wist dat ik zwanger was en ga door tot het potje leeg is :Y)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:42

Misschien kan je een verzorger zoeken? Die jij dan keurt?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:44

Verloskundige gaf ook aan dat bij een gevarieerd dieet (niet eens precies toegespitst op de zwangerschap) multivitamines nog nooit hun meerwaarde hebben bewezen, en ze raadde ze vooral aan voor mensen die minder gevarieerd eten of heel onregelmatig.

en uiteraard dat de keuze aan mij was, waar ik me goed bij voel, maar alle zwangeren om mij heen slikken "klakkeloos" vitaminen en snappen echt niet waarom ik dat niet doe.
dan ga je bijna aan jezelf twijfelen..

ach, vrijdag moet ik weer naar de vk en dan zal ik het er nog eens over hebben :+