Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:43

Ik snap je wel hoor :j vind het vrij veel. Misschien is het normaal voor een vrijgezellenfeestje, maar inderdaad, voor jou is het vrij veel.

Sammie

Re: Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:47

Ik heb dus een schoonzus die dik 25-30 jaar ouder is. Die zou niet meegaan (dat klikt niet met de rest van de groep) :)) Moeders al helemaal niet _O- (hahaha alhoewel sz en moeders schillen nog geen 10 jaar, dus die zouden kunnen gaan breiden ofzo ) Sorry binnenpretje :D
Maar iig wel fijn als je zo’n goede band hebt dat die meekunnen met zo’n feest :j Is ieder voor zich. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat als je meerdere vrienden(groepen) heb wordt het lastig en vergeet je misschien al snel iemand. (zeker als je het buiten medeweten van de vrijgezel wil organiseren)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:53

Hopelijk kun je gewoon een dagdeel aansluiten. Het is voor je vriendin natuurlijk wel leuk als je erbij bent. Maar ik snap jouw reactie helemaal. Ik had het er laatst nog over met mijn vriendinnen. We vonden 100 euro allemaal erg veel. Kijk als een van hen gaat trouwen dan vind ik het alweer een ander verhaal omdat ze gewoon al jarenlang mijn beste vriendinnen zijn en ik veel met ze omga. Maar als het iemand anders zou zijn dan zou ik nooit zoveel betalen voor een vrijgezellendag. Het moet idd steeds gekker om het leuk te hebben. Wat is er mis met een activiteit doen en daarna lekker de stad in om wat te eten en te gaan stappen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:01

Bij mij zouden schoonzus/schoenmoeder/moeder ook niet met een feestje van mij meegaan hoor :n

Vrijgezellenfeestjes blijven lastig, allemaal meiden met eigen ideeen en budget.
Wij hebben toen het budget van degene aangehouden die het minst te besteden had bij een vriendin, het was haar eigen zusje en die had het niet zo breed. Daar was wel een mouw aan te passen :)

Ik zou ook een dagdeel meedoen, je moet niet in de problemen komen door zoveel geld neer te tellen voor een feestje. Wat je niet hebt, heb je niet. Daar zouden zij toch ook wel een klein beetje begrip voor mogen hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:02

Hoezo steeds gekker? Tuurlijk het kan altijd goedkoper. Bedrag van 100 euro is echt niet veel en zeker niet in vergelijking met voorgaande jaren. Voorheen was het naar mijn beleving echt duurder dan wat je tegenwoordig hoort. Als je 100 euro veel vindt... Een paar jaar geleden werd kennissen uitgenodigd voor een feest. Kosten voor zijn bijdrage €480 euro, haar bijdrage 300 euro en een beetje. Gingen ze een heel weekend weg? Nope! Dat waren de kosten voor 1 dag. De dames gingen o.a. naar een spa/beautyoord, uit eten, high tea en ’s avonds feesten. Wat de heren gingen doen weet ik niet meer, iig eten en ’s avonds feesten.

Ze zijn niet gegaan, aangezien ze geen 800 euro konden missen. Ze werken beiden voor minimumloon en verder al vrij hoge lasten.

(en ik gaf ze groot gelijk)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:06

Zo'n bedragen, daar kan toch maar een heel select groepje in meegaan... Zeker als de man ook nog eens met de mannen mee gaat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:07

pfoe 800euro voor andermans feestje :oo
nou echt niet! :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:07

Wij moesten €60 pp betalen voor een cocktailworkshop. Ik vond het ook veel geld maar ben meegegaan om de aanstaande bruid een plezier te doen. Dit was ook met allemaal onbekende mensen voor mij, maar toch een gezellige dag gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:08

Pfff dat vind ik ook echt niet sporen hoor. Wie gaat er nou 800 euro neertellen? Volgens mij is het dan je bedoeling dat er zo weinig mogelijk mensen komen... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:09

Heb trouwens bericht terug gehad met excuses voor de felheid en dat ik op de hoogte gehouden wordt wat betreft het programma en dat ik dan zelf kan beslissen welk dagdeel ik mee ga. Dus het lijkt opgelost! :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:10

kohtje schreef:
Nee geen slechte vriendin. Alleen had ik niet de discussie aan gegaan dat het ook voor minder kan. Gewoon zeggen dat je dat geld niet kan missen en klaar.

Zo zie ik het ook. Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn voor die bedragen. Maar als je dan een leuke vriend hebt waarvan er 5 stellen gaan trouwen dat jaar en van jou verwacht wordt dat je 500 als student lapt (daar heb ik in gezeten) dan ben ik daar snel klaar mee. Voor een goede vriendin zou ik het wel doen maar ja wat je niet hebt kan je niet uitgeven.

Ik zou de discussie niet aangaan, zeggen dat je verstek moet laten ivm financiele problemen, zo zou ik het je vriendin melden en NIET wat het gaat kosten wat ze van plan zijn en dat jij daar een andere mening over hebt. En dat JIJ voor 25 euro opstap kan een avond wil niet zeggen dat anderen dat ook zo zien of moeten zien. Laat elkaar in haar waarden.

edit: heb niet heel het topic doorgelezen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 30-07-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Ik heb altijd geroepen dat ik niet over straat hoef als ik ga trouwen en er een vrijgezellenfeestje komt.
Lekker tuttebellen, eventueel een masseur die langskomt, filmpjes, wijntjes, desnoods allemaal blijven slapen.... lijkt mij een stuk leuker dan dat mijn vriendinnen 400euro aan mij moeten uitgeven :=
tel daar nog de kleding bij op die veel mensen toch nieuw kopen voor een bruiloft en een kado waar velen toch ook minimaal 50euro aan uitgeven.... dan zijn mensen heel wat geld kwijt!

IKbenEllen

Of je bent van goede komaf. Ken ook wel een clubje dat een weekend is gaan skieen. En dan niet indoor maar gewoon gezellig vliegen. Als je het kunt missen waarom niet. Ikzelf niet hoor overigens.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:11

Kayleigh_ schreef:
Heb trouwens bericht terug gehad met excuses voor de felheid en dat ik op de hoogte gehouden wordt wat betreft het programma en dat ik dan zelf kan beslissen welk dagdeel ik mee ga. Dus het lijkt opgelost! :)

Dat is wel heel fijn! Dat maakt het op de dag zelf straks ook een stuk gezelliger :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:12

Nou dat lijkt opgelost, gelukkig ts, en veel plezier ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:13

Kayleigh_ schreef:

Mooi zo!

Btw roep ik ook altijd dat ik het net zo gezellig vindt om alleen te gaan (met een klein groepje die me dichtbij staat dan verplicht die en die uitnodigen) eten en opstap of bij wijze van ergens voor een leuk bedrag steengrillen en voor mijn part het pannenkoekenhuis. Ik zou niet voor l*l gezet willen worden en opdrachten uitvoeren.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:17

Een dagdeel meegaan is een mooie oplossing in jouw situatie.

Overigens vind ik 100 euro geen raar bedrag voor een vrijgezellenfeest. Het vrijgezellenfeest van m'n schoonzus was zelfs nog ietsje duurder, maar he, je weet een paar maand van te voren dat het er aan komt, dus ik heb er gewoon voor gespaard. Op zo'n dag maak je herinneringen die je niet snel zal vergeten, dus dat heb ik er dan wel voor over.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:26

Ik vind dat de lading van een vrijgezellendag vaak overtrokken wordt. Het is een leuke dag die je anders ook kan organiseren, alleen nu is er een aanleiding voor.

Ook vind ik dat het 'leuke' vaak vergeten wordt en het een 'voor l*l zet dag' wordt ipv een leuke dag voor het echtpaar. Tenminste ik kan me nu niet voorstellen dat het zo leuk is om in een kippenpak over straat te lopen en de meest belachelijke opdrachten uit te moeten voeren. Maar goed misschien is mijn kijk op : leuk heel anders dan die vd gemiddelde nederlander.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:34

Je bent er als vrijgezel zelf altijd nog bij.. Geen kippenpak aan willen trekken? Moet je gewoon niet doen. Als vriend/in kun je toch hopelijk goed inschatten wat gewaardeerd wordt?

@ts wat fijn!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:42

Ja maar het is al niet leuk als je nee zou moeten zeggen :+ En mijn vriendinnen instrueer ik vtv wel of wijs mensen aan die ik vertrouw die het moeten organiseren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:45

Ik heb overigens geen discussie uitgelokt hoor! Heb gewoon gezegd dat het voor mij veel te duur is en dat ik dat jammer vind, omdat ik er wel graag bij wil zijn. Daarop hebben ze een nieuwe mail in de rondte gestuurd want er waren meerderen die het te duur vonden.

Ben iig blij dat het opgelost is! Is voor mijn vriendin toch het leukste!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:47

Ja en voor jezelf ook!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:04

Fijn dat het opgelost lijkt, TO!

Op zich is 100 euro niet zoveel voor een dagje weg, maar voor een wat krappere beurs is dat wel gewoon heel veel geld. Wat zeg ik, het is gewoon 2 weken boodschappen doen voor ons. Als ik dan zo'n bedrag uitgeef wil ik ook zeker weten dat ik het naar mijn zin ga hebben, want het betekent dat er op andere dingen bezuinigd moet worden. In dat perspectief is 100 euro dus gewoon wel veel geld. Wij gaan bijvoorbeeld nauwelijks uit eten, terwijl we dat wel allebei heel leuk vinden, dus dat zouden we dan nog een keer extra moeten laten op die 4 keer per jaar dat we ons eens laten verwennen in een goed restaurant. En dan heb ik alleen ik dus een vrijgezellenfeestje en mijn man dus niets.. Dan kies ik toch voor hem en ons etentje. En die keuze kan alleen ik maken, dat is niet aan een ander. :)
Al vraag ik me af of ik wel zou gaan als ik het geld wel gewoon had liggen, dat zou erg aan de bruid in kwestie, het programma en de andere gasten liggen, vrees ik. :o

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:07

een hele dag weg van 10 tot onbekend haal je niet met 25 euro.

ligt er natuurlijk ook aan wat er allemaal geregeld is. hier vrijgezellefeest gehad per persoon waarbij iedereen dus ok een deel van de bruid betaald was 65 euro. en dat voor een avondje 19.00 tot 01.00 uur. en dat zonder uitgaan

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:17

ik vind je niet gierig. echter 25 euro voor een hele dag is ook onrealistisch als je echt iets gaat doen.
Wellicht moet je later instromen. overleg gewoon met je vriendin en zeg gewoon dat je graag mee wilt en t wel voor dr over heeft maar jij op moment gewoonweg niet de mogelijkheid ervoor hebt omdat de rest ook gewoon door loopt.

Ikzelf zou t niet kunnen opbrengen en kan t ook niet. Ik had mn vriendin van voorgesteld dit goed te maken door een weekendje voor ons te prikken en gezellig filmpjes en dergelijke thuis te kijken. gewoon een leuk vriendinnen weekend zeg maar. Gelukkig ken ik de dames in mn leven en weet ik dat ze t zeker jammer zullen vinden maar dit ook erg leuk vinden.
Succes ermee!

edit: lees dat t opgelost is, fijn!